Mazda 323F BG 1992. 1.6 B6 --> BP 05 1.8 dohc – powoli gt

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Piotr89 » 18 gru 2012, 12:40

Czemu tak tutaj cicho?
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez budzik125 » 19 gru 2012, 22:48

Skoro chcecie coś wiedzieć o postępach no to macie :D
No więc tak:
Gdzieś na początku sierpnia skończyłem prace nad wygłuszeniem i złożyłem wnętrze
Na podłogę poszła polietylenowa nie nasiąkliwa pianka apama o grubości 10 mm, stare wygłuszenie filcowe podłogi zostało zastąpione nowym no i jeszcze plastiki bagażnika oraz boczki drzwi zostały obklejone filcem o gr. 10mm.
Po tych wszystkich modach już mi blacha tak nie rezonuje przy większym basie (bo o to najbardziej chodziło) i się dużo lepiej muzyki słucha, no i oczywiście jest ciszej w środku i już nic tak bardzo nie brzęczy w środku podczas jazdy.
Oto kilka fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Później przyszedł czas na konserwację podwozia, nadkoli i profili zamkniętych.
Było z tym baaardzo dużo roboty bo cały tył był zardzewiały ale na szczęście podłużnice były całe no i dziur w sumie nie było, no z kilkoma wyjątkami (tył progów od strony nadkola no w sumie można to nazwać elementem nadkola- nie wiem jak to nazwać był już zeżarty całkowicie i była nowa blacha wspawywana w to miejsce, mała dziura z przodu w podłodze od strony kierowcy oraz góra prawego kielicha tylnego – też mała dziura była, na szczęście znajomy mechanik mi to zrobił tanio :) .

No i oczywiście czyszczenie tej rdzy to była największa mordęga, trochę szczotką drucianą na wiertarce trochę szczotką na szlifierce i sporo mini szlifierką dremel, którą specjalnie zakupiłem do tego celu – bardzo fajny sprzęcik do trudno dostępnych miejsc.
Potem kilkakrotnie nakładałem Fertan, następnie zakonserwowałem profile zamknięte Noxudolem 750 i na koniec całość pokryłem Noxudolem 900.

Przy okazji konserwacji podwozia wymieniłem wszystkie przewody hamulcowe na miedziane firmy WP oraz przewody paliwowe na takie grube czarne gumowe firmy Gates, komplet tych przewodów hamulcowych + paliwowych kosztował mnie z tego co pamiętam 270 zł, całość oczywiście sam zamontowałem.

Wspomnę też o baku, który był nawet w dobrym stanie bo był cały zakonserwowany kiedyś jakimś barankiem, ale oczywiście na zgrzewie dookoła baranek odlazł i była rdza, więc oczyściłem to wszystko dookoła i nałożyłem masę uszczelniającą i na to noxudol 900, gorzej było z metalowymi przewodami odpowietrzającymi bo były pokryte grubą rdzą, ale jakoś je wyczyściłem nałożyłem fertan i noxudol ale i tak pewnie przerdzewieją ale póki co dziur niema i trzymają się w całości.
Z prac przy konserwacji nie mam żadnych zdjęć bo uznałem że to mało ciekawe.

Co tam jeszcze zrobiłem...
Aaaa i na koniec załozyłem lotkę gietekową foha i końcówkę wydechu firmy ulter, niestety zdjęć nie mam.
No i jeszcze jak co roku odnawiałem pordzewiałe zimowe felgi stalowe, ale tym razem postanowiłem to zrobić porządniej niż rok temu czyli porządne czyszczenie, dwa razy nakładałem cortanin, dwie warstwy podkładu śnieżki i białej emailii też śnieżki – to już miało być porządnie zrobione ale nie dużym kosztem dlatego śnieżka :D i mam nadzieję że za rok nie będę musiał tego poprawiać.
Może niedługo zrobię jeszcze jakieś zdjęcia jak to teraz wygląda i wrzucę tutaj.
No i chyba to by było na tyle :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2010, 21:16
Posty: 67
Skąd: Jastków k. Lublina
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16v

Postprzez dziadowy » 21 gru 2012, 12:16

Podziwiam włożoną prace i serce. Czekam na zdjęcia i powodzenia w dalszych modyfikacjach!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez seba323f » 7 sty 2013, 18:34

Bardzo fajnie, że wkładasz tyle roboty w BG.
Staruszka na pewno robi wrażenie na ulicach. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1234 (0/2)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez rosiok » 7 sty 2015, 17:04

Witam mam do sprzedania boki i mechanizm el szyb zainteresowanych zapraszam do kontaktu gg46338157 lub tel 726750939
Początkujący
 
Od: 9 paź 2013, 19:11
Posty: 4
Skąd: z okolic
Auto: mazda 323f i mazda 626

Postprzez budzik125 » 24 lut 2016, 22:46

Reaktywuję mój temat, ponieważ wreszcie zacząłem długo wyczekiwany swap silnika.
Więc tak jakiś czas temu trafił się silnik 1.8 dohc razem z wiązką i kompem no i postanowiłem go kupic z zamiarem montażu w wakacje tego roku ale plany się zmieniły – do wakacji miałem przejeździc na tym moim silniku, ale pech chciał że padł mi mechanizm różnicowy w skrzyni biegów i postanowiłem że nie opłaca mi się zakładać drugiej skrzyni do tego marnego 1.6 zalanego olejem, więc postanowiłem że założę 1.8 dohc wraz ze skrzynią biegów od 1.3, kołem zamachowym od 1.3 i sprzęgłem 1.6, ale plany się zmieniły i kupiłem nowe sprzegło 1.8 sohc i okazało się że nie pasuje do koła 1.3 i obecnie poszukuję koła do 1.8 sohc.
Więc tak podsumowując co kupiłem i zrobiłem:
silnik 1.8 dohc
skrzynia 1.3 sohc
sprzęgło aisin 1.8 sohc
pompa wody meyle
kółka rozrządu febi
pasek gates
uszczelka pod pokrywą zaworów elring
świece ngk

przepływka i sonda lambda zostaje narazie z 1.6 sohc ale z czasem się wymieni na dohc

poza tym na jesieni wymieniłem jeszcze amortyzatory tylne na bilsteiny, bo na starych juz sie jeździć nie dało, wahacze tylne wzdłużne, łączniki stab., przegub i akumulator fiamm

W planach ale to na wiosnę jak założę letnie koła- swap kompletnych hamulców z GT
Oczywiście najpierw piaskowanie i malowanie potem montaż zestawu naprawczego
do hamulców kupiłem;
zestawy naprawcze autofren
tarcze przód trw
klocki ashika
płyn febi dot4
Załączniki
IMG_20160113_123423.jpg
IMG_20160113_123436.jpg
IMG_20160113_123448.jpg
IMG_20160217_162052.jpg
IMG_20160217_162100.jpg
IMG_20160217_162521.jpg
IMG_20160222_184726.jpg
IMG_20160222_184735.jpg
IMG_20160223_140636.jpg
IMG_20150923_152640.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2010, 21:16
Posty: 67
Skąd: Jastków k. Lublina
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16v

Postprzez Nejkomesh » 25 lut 2016, 10:05

No No, zmiany jak najbardziej idą w dobrą stronę. Działaj bo jestem ciekawy efektu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2015, 16:24
Posty: 42
Skąd: Zamość
Auto: Mx5 NA 93'

Postprzez DARO MAZDA 323 » 25 lut 2016, 12:57

silnik bez paska – uuuu to co czeka CIę kapitalny remont ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez budzik125 » 25 lut 2016, 22:16

nie no z paskiem był tylko zdjecia zrobiłem po zdjeciu rozrzadu i pompy wody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2010, 21:16
Posty: 67
Skąd: Jastków k. Lublina
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16v

Postprzez budzik125 » 9 mar 2016, 08:12

Przez ostatni czas robota stała w miejscu praktycznie ale przez ostatnie 2/dni udało się coś zdziałać, a mianowicie wymienił em uszczelniacz wału, założył em skrzynię i sprzęgło, pomalowałem pokrywę zaworów, kolektor i osłonę, zostało jeszcze umyć silnik

Dopisano 9 mar 2016, 08:18:

Cały silnik
Załączniki
IMG_20160308_224409.jpg
Założone sprzeglo
IMG_20160309_062708_1457504248996.jpg
Cały silnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2010, 21:16
Posty: 67
Skąd: Jastków k. Lublina
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16v

Postprzez DARO MAZDA 323 » 9 mar 2016, 10:26

no idziesz z tematem – na wiosnę się wyrobisz ???
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez budzik125 » 9 mar 2016, 11:47

Że wszystkim napewno nie, bo jeszcze SWAP hamulców i stabilizatorów, ale do wiosny ją odpale i pojeżdż3 trochę na tych heblach co mam póki nie przygotuje tamtego zestawu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2010, 21:16
Posty: 67
Skąd: Jastków k. Lublina
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16v

Postprzez aBartez » 9 mar 2016, 18:22

Fajne mody , pozazdrościć :–) Sam chciał bym mieć 1.8 dohc pod maską .....
oponki toyo proxess są bardzo dobre polecam je :–) sam mam 4 w mojej bg

PS. bardzo ładny kolorek pokrywy zaworów <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2013, 21:21
Posty: 315 (0/2)
Auto: Mazda 323f Bg 1992r.
1.6 , 16v , 65kW,
BSD Racing Dune Racer 4x4 :)!

Postprzez budzik125 » 12 mar 2016, 07:47

Silnik już gotowy do montażu, umyty w miarę możliwości, montaż przewidziany jest na poniedziałek, a dziś zostało jeszcze ogarnąć w budzie komputer i wiązkę :)

Dopisano 12 mar 2016, 08:05:

No i jeszcze oczywiście oleje i płyny, jeśli chodzi o olej silnikowy to miał być valvoline ale zostało mi oleju który kupiłem na dolewkk do starego silnika więc będzie Orlen platknum
Załączniki
IMG_20160312_063748_1457761629294.jpg
IMG_20160312_063938_1457761768736.jpg
IMG_20160312_070145.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2010, 21:16
Posty: 67
Skąd: Jastków k. Lublina
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16v

Postprzez budzik125 » 8 maja 2016, 19:16

jakoś nie mogłem się zebrać aby napisać jak tam przebiegł swap, wiec po krótce poza kilkoma problemami z układem chłodzenia przebiegł dobrze. Mazda jeździ jakoś od początku wiosny i jak narazie jest wszystko w porządku, jest szybka i zrywna, ładnie się wkręca na obroty itd. Ciśnienie na cylindrach:
11,5 ; 11; 11 ; 12.
Po miesiącu jazdy na benzynie założyłem nową instalację stag4 na wtryskach hana i teraz jest również ekonomiczna przy dzisiejszej cenie gazu :D
Wcześniej jeszcze zrobiłem zegary których wczesniej jeszcze nie pokazywałem na forum.
Załączniki
silnik.jpg
silnik
egary podsw.jpg
zegary
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2010, 21:16
Posty: 67
Skąd: Jastków k. Lublina
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16v

Postprzez krzysiek323f bg » 9 maja 2016, 21:15

Fajny projekt się szykuje <jupi> .Powodzenia w dalszych Modach :) <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 23:42
Posty: 262 (1/0)
Skąd: Chorzele-Warszawa
Auto: Była Mazda 323F BG 1.6 16v:)
Teraz Opel Vectra B 2.5 v6 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy