nadszedł czas na prezentacje mojej Madzi
Autko jest z czerwca 1998r, przyjechało na kołach z Holandii z przebiegiem 212 tyś km, od 10.04.2011 trafiła do mnie.
Samochodu szukałem 2 miesiące, aż w końcu trafiło się ogłoszenie- decyzja spontaniczna i zdecydowałem się na wypad do Kielc (250km).
Na miejscu okazało się, że stan autka jest rzeczywiście bardzo ładny zarówno od strony technicznej, jak i wizualnej, co mnie zdziwiło, bo zazwyczaj na miejscu wychodziło wiele mankamentów.
Samochód sprawdzony mierniczkiem lakieru- lakier oryginalny, bez grama szpachli.
Ma troszeczkę odprysków od kamieni, szczególnie na przodzie, ale nie jest tak źle.
Lakier granatowy metalik, w środku materiałowe siedzenia bez żadnych dziur, przetarć- jak nowe
-Rejestracja autka ( 21.04.2011),
Wyposażenie:
-Poduszka powietrzna
-Elektryczne szyby(x4),
-Elektryczne lusterka
-Elektryczna regulacja reflektorów
-4 głośniki w drzwiach (seria)
-Podświetlana stacyjka
-Klimatyzacja,
-Alufelgi,
-Centralny zamek,
-Poduszka powietrzna,
-Wspomaganie kierownicy,
-Światła przeciwmgłowe.
-Regulacja wysokości fotela.
-Regulacja wysokości kierownicy.
-Radio PIONEER DEH-P6000UB na 4 głośnikach seryjnych.
Zawieszenie:
-Amortyzatory gazowe KAYABA Excel-G x4
Silnik
-1.5 DOHC
-Moc:88 KM
– 16v
Modyfikacje/naprawy/wymiany:
-Wymiana tarcz i klocków przednich na TRW (wentylowane),
-Założenie podkładek klubowych
-Malowanie bębnów na srebrno (18.04.2011)
-Malowanie przedniej listwy pod maską [podkład akrylowy szary+lakier czarny połysk akryl]+wymiana śrub mocujących z podkładkami na nowe (30.04.2011r.)
-Malowanie elementów mocujących sygnał dźwiękowy oraz chłodnice (02.06.2011)
-Dokupione felgi stalowe (wypiaskowane i pomalowane) 14' 4x100 z oponami zimowymi (wrzesień 2011)
-Wymiana rozrządu na oryginalnych częściach (07.11.2011)
-Wymiana świec na NGK (dziwne objawy typu szarpanie przy dodawaniu gazu, utrata mocy) (styczeń 2012)
-Wymiana akumulatora na Varta Blue 45 Ah (luty 2012)
-Wymiana przewodów na NGK (13.04.2012)
-Wymiana o-ringu na aparacie zapłonowym (06.04.2012)
-Wymiana opon przedniej osi na Uniroyal Rainexpert (16.06.2012)
-Malowanie zacisków na czerwono farba podkładowa biała+czerwona przeznaczona do zacisków (11.08.2012)
-Wymiana zestawu montażowego klocka hamulcowego (zabezpieczenia klocków+pin-y) firmy TRW (16.08.2012)
-Malowanie bębnów na czerwono farba podkładowa biała+ czerwona przeznaczona do zacisków (18.08.2012)
-Wymiana gumowej rury od filtra powietrza do przepustnicy na rurę TEDGUM (sierpień 2012)
-Czyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy z wymianą oring-u przy silniczku krokowym (październik 2012)
-Wymiana oświetlenia na LED(15.05.2013r.):
*Podświetlenie kabiny: Dioda rurkowa 12V, 5W
2x5 led SMD 5050 R10
*Podświetlenie tablicy rejestracyjnej 2x Ba15s 12v, 5W
*Światła postojowe 2x SMD 5050 R10
-Wymiana podświetlenia licznika:
2x led SMD 5050 R10 (główne podświetlenie)
-Dołożenie oryginalnego spojleru, oklejonego folią carbonową: 17.05.2014r.
Wymiany płynów/filtrów:
-Wymiana oleju na półsyntetyczny Valvoline Maxlife 10w40 (15.04.2011)
-Wymiana filtru oleju Hart (14.04.2011)
-Wymiana płynu chłodnicy -35 stopni (14.04.2011)
-Wymiana tarcz i klocków(15.04.2011)
-Wymiana płynu hamulcowego HART DOT4 (12.04.2011)
-Wymiana filtru powietrza NIPPARTS (12.04.2011)
-Wymiana filtru kabinowego NIPPARTS (18.04.2011)
-Wymiana filtru paliwa JL (07.11.2011)
----------------------------------
2013
-Wymiana oleju na półsyntetyczny Valvoline Maxlife 10w40 4L (16.07.2013r.)
-Wymiana filtru oleju OE Mazda (16.07.2013r.)
-Wymiana filtru powietrza Knecht(OEM Mazda) (16.07.2013r.)
-Wymiana filtru kabinowego NIPPON/MAX (16.07.2013r.)
-Wymiana filtru paliwa JAPAN (16.07.2013r.)
-Nabicie i sprawdzenie szczelności klimatyzacji wraz z uzupełnieniem oleju w sprężarce (20.07.2013r.)
Plany:
-Wymiana klamki pasażera z przodu,
-Dołożenie tylnego spoilera (oryginalnego),
-Skompletowanie audio, przy okazji wymiana fabrycznych głośników w drzwiach, najlepiej bez wzmacniacza,
-Naprawa anteny ? Silniczek działa, antena się jednak nie wysuwa (obecnie "elektryka" anteny jest odłączona),
-Modyfikacja dolotu powietrza,
-Malowanie pokrywy,
-Z czasem wymiana sprężyn(możliwa delikatna gleba),
-Aluramki na zegary,
-Białe zegary+czerwono-czarne wskazówki,
-Jakaś naklejka (jeszcze nie wiem jaka i gdzie, być może pod kierunkami zamiast tych GLX?),
-Po przepaleniu się obecnego tłumika wymiana na Ulter-a z podwójną końcówką,
Marzenia
-Komplet oryginalnych skór w środku z wersji Limited Edition kolor czarny+białe nici w dobrym stanie
Fotki:
1.Pierwsza seria (zdjęcia z aukcji), z czasem pstryknę nowe:
Fotki 14.05.2011r.




Wymiany/naprawy wg. dat
----------------------------------------------------------------------------------------------
31.10.2011r.
Dzisiaj dotarły do mnie zamówione części do wymiany rozrządu.
W skład wchodzą:
Rozrząd OE/OEM MAZDA
– pasek oryginał OE MAZDA
– napinacz oryginał OEM MAZDA
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA
– rolka prowadząca zębata SKF
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA
Do tego:
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA
– pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami
– paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie BANDO (czyli OEM MAZDA) -kpl 2szt
– końcówki drążków kierowniczych "555" x2
– filtr paliwa JL
Do wymiany tych części długo się zbierałem, ale w końcu udało mi się uzbierać fundusze i zrobić to raz, a naprawdę dobrze.
Części zostały wymienione 07.11.2011.