Witam.
Po jakimś dłuższym czasie na forum chciałbym przedstawić swoją Madzię.
Krótka historia kupna...
Auto kupione 09.2008. Przesiadka z Peugeota 309 1,9D. Poprzednie auto zaskakiwało dynamiką i spalaniem. Generalnie szukałem diesla bo lubię jeździć autami z tymi silnikami. Mazda nawinęła się na giełdzie samochodowej w Koszalinie. Sprowadzona z Dani. Estetycznie auto bardzo mi się podobało, cena też dobra, ale mocno zniechęcał mnie ten mały silnik. Po krótkiej przejażdżce uznałem jednak, że nie jest tak źle i da się nią jeździć. Chciałem jednak jeszcze się trochę zastanowić. Niestety nie było mi dane bo jeszcze tego samego dnia miałem wypadek i skasowalem peugeotem sarnę. Sarna do piachu, Pugi do klepania. Trzeba było czymś jeździć i po wizycie w stacji diagnostycznej gdzie na wylot kilka osób oblukało madzię, zdecydowałem sie ją wziąć.
Dane techniczne:
– Silnik B3, 1,3 16V 4 cyl. SOHC
– moc max 74 KM przy 5500 obr/min
– max moment 108 Nm przy 4000 obr/min
Spalanie
– 100% trasa, lato – 5,5 l/100 km
– 100% miasto Warszawa, zima 9,5 l/100km
Aktualnie zalany olej Mobil1 5W-30. Oleju raczej nie bierze. Ubytki 1l/10 000km, ale to przez drobne wycieki.
Wyposażenie seryjne:
– 4x airbag
– ABS
– centralny z kluczyka
– inteligentny zamek
– składany przedni fotel pasażera
– immobilajzer fabryczny
– podświetlany zamek kierowcy i stacyjka
– automatycznie zapalane światła po przekręceniu kluczyka
– szyby i lusterka manual
– hak
Moje doposażenie i modyfikacje:
– radio ALPINE CDE-9870R
– oryginalne alu felgi ENKEI z mazdy mx5 15 cali
– oponki 185/55 r15 (na szerszych ledwo co przyspiesza )
– skórzana kierownica z mazdy 626 gf
– skórzana gałka zmiany biegów z mazdy 626 gf
– komputer pokładowy z mazdy 626 gf
– tunel środkowy z podłokietnikiem
– ściemniacz podświetlania deski rozdzielczej
– manetka wycieraczek z płynną regulacją przerywanej pracy wycieraczek z mazdy 626 gf
– postojówki oraz podświetlanie tablicy rejestracyjnej LED
– kolektor wydechowy obłożony bandażem termoizolacyjnym
– elementy układu dolotowego obłożone taśmą i folią termoizolacyjną
– filtr na odmę w pokrywie zaworów
– dodmuch powietrza z przedniej atrapy (wycinka atrapy)
Serwis i niezamierzone naprawy:
– po kupnie rozrząd pompa wody paski itp.
– olej i filtry wymieniane już trzeci raz
– wymiana ciegieł wycieraczek z podszybia (wyrobił sie jeden przegub kulkowy)
– spawanie kolektora wydechowego
– wymiana poduszki silnika przedniej (przy chłodnicy) na ory
– nowe klocki hamulcowe przód
– wymiana o-ringu aparatu zapłonowego
– nowe amortyzatory tył (ory) + łączniki + osłony amorów
– szyba przednia wymieniona na Nordglass (stara pękła z naprężeń przy mrozach)
– spawanie wydechu na sztywno (przerdzewiał na złączce przy tylnym tłumiku)
– spawanie pękniętego przewodu cieczy chłodzącej
– wymiana wahacza, obu łączników i końcówek drążków kierowniczych przód +osłony amortyzatorów
– ustawienie zbieżności
– regulacja zaworów + wymiana uszczelki pokrywy zaworów
Rakiety z tego auta nie zrobię, ale staram się natomiast utrzymywać go w nienagannym stanie aby nigdy mnie nie zawiódł. Troche tych napraw było, najwięcej poszło w zawieszenie, ale to wina polskich dróg i ostatnio wyłącznie jazdy po mieście.
Nastepna będzie mazda mx5...
FOTY
fele na lato
Pozostałe foty
Mazda 323s BJ B3 power 1,3 16V '98
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 12 paź 2011, 00:39 przez Interceptor, łącznie edytowano 3 razy
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
Interceptor napisał(a):
– inteligentny zamek
Planowane modyfikacje i naprawy:
– uszczelki miski olejowej
Co to jest ten inteligenty zamek ?
Raczej nie masz uszczelki pod miska , składa się na silikon.
A tak po za tym fajna B3
Pozdrawiam Radek
Speed napisał(a):Co to jest ten inteligenty zamek ? Raczej nie masz uszczelki pod miska , składa się na silikon.
Ten zamek to taki bajer, że gdy po zamknięciu z kluczyka, od razu przekręci się go drugi raz, to wszystkie zamki blokują się w ten sposób, że nie da się auta otworzyć nawet od środka. Ani szarpanie klamek w środku ani cyngli zamknietych drzwi nic nie daje. Można kogoś w ten sposób zamknąć w środku i bez wybicia szyby ta osoba nie wydostanie się z auta. Z drugiej strony złodziej wybijając Ci szybę w aucie też nie otworzy drzwi.
A z tymi uszczelkami pod miską to ciekawe. U Jaksy powiedzieli, że jakieś półksiężyce są do wymiany.
Możliwe, że zakłada się je na rogi, a resztę sylikonem uszczelnia.
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
musze u mnie obadac zamek moze tez cos takiego posiadam a autko
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Wrzucam kilka zdjęć na letnim zestawie, bo jeszcze nie miałem okazji.
Zdjęcia zrobione podczas moich niedawnych urlopowych wojaży po Polsce. Trasa Warszawa –> Unieście –> Szczecin –> Lubsko –> Warszawa. Przejechane 1500 km. Przy oszczędnej jeździe Madzia zeszła ze spalaniem w trasie poniżej 6l. Wynik potwierdził komputer pokładowy i dystrybutor.
Zdjęcia robione przypadkowo telefonem komórkowym, bo akurat tamtędy przejeżdżałem Na fotach widać zespół elektrowni wodnych Dychów na rzece Bóbr, woj Lubuskie.
Zdjęcia zrobione podczas moich niedawnych urlopowych wojaży po Polsce. Trasa Warszawa –> Unieście –> Szczecin –> Lubsko –> Warszawa. Przejechane 1500 km. Przy oszczędnej jeździe Madzia zeszła ze spalaniem w trasie poniżej 6l. Wynik potwierdził komputer pokładowy i dystrybutor.
Zdjęcia robione przypadkowo telefonem komórkowym, bo akurat tamtędy przejeżdżałem Na fotach widać zespół elektrowni wodnych Dychów na rzece Bóbr, woj Lubuskie.
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
Autko jest na sprzedaż, niestety bo bardzo je lubię, ale cóż.
Mam auto służbowe i szkoda bo madzia się marnuje.
Sorki dla ekipy z Wawy, że się nie odzywałem, ale się wyprowadziłem zmieniłem pracę, a wszystko to bardzo szybko sie działo...
Link do ogłoszenia
http://otomoto.pl/mazda-323-prywatny-be ... 04725.html
Aha tak jak kiedys nielicznym wspominałem cały czas po głowie chodzi mi mx-5, ale pomyślę o tym bliżej wiosny...
Mam auto służbowe i szkoda bo madzia się marnuje.
Sorki dla ekipy z Wawy, że się nie odzywałem, ale się wyprowadziłem zmieniłem pracę, a wszystko to bardzo szybko sie działo...
Link do ogłoszenia
http://otomoto.pl/mazda-323-prywatny-be ... 04725.html
Aha tak jak kiedys nielicznym wspominałem cały czas po głowie chodzi mi mx-5, ale pomyślę o tym bliżej wiosny...
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
Autko sprzedane , ale mam nadzieję, że powrócę do marki na wiosnę. Wtedy na pewno wpadnę na jakiś Warszawski spocik...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości