Już jakiś czas jestem na forum i pomyślałem że nadszedł czas przedstawić Wam moje autko
Dane techniczne:
– miejsce urodzenia: Hofu, Japonia
– data urodzenia: 2001
– Silnik: 2.0L FS
– Moc: 96kW 130 HP@ 6,000 rpm
– Moment obrotowy: 171Nm
– Skrzynia: 5-manual
– Aktualny przebieg: 169 kkm
– Przyśpieszenie 0-100: 9.7 sek (katalogowo)
– Spalanie: 6.5L/100 km (trasa), 8.5L/100 km (miasto)
Wyposażenie:
– 4 x airbag
– 4 x elektryczne szyby + lusterka
– ABS
– TCS
– DSC
– sportowa kierownica
– automatyczna klimatyzacja
– audio – Pioneer
– białe tarcze zegarów
– podłokietnik
– halogeny
– centralny zamek z pilotem
– chromowane progi
– końcówka tłumika A.T.U.
Serwis:
– 145 kkm (20.10.2010) – wymiana łożyska przedniego-prawego, przesmarowanie zacisku przedniego-lewego, wymiana świec zapłonowych (Denso KJ16CR11), cewek i kabli WN, sprawdzenie luzów zaworowych, pomiar kompresji, zabezpieczenie nadkoli przed korozją
– 149 kkm (16.12.2010) – wymiana chłodnicy (nówka) + płynu chłodniczego (Prestone)
– 150 kkm (22.12.2010) – wymiana oleju (Valvoline MaxLife 10W40) i filtra oleju (Mann W67/1)
– 151 kkm (06.01.2011) – wymiana szyby czołowej na NordGlass (poprzednia pękła mi od kamienia) + wymiana wycieraczek na Boscha
– 152 kkm (01.03.2011) – wymiana filtra powietrza (Mann C2564), wymiana klemy (–) przy aku

– 154 kkm (30.04.2011) – wymiana tarcz i klocków hamulcowych (TRW nawęglane przód, Zimmerman tył + klocki Textar)
– 155 kkm (11.05.2011) – wymiana łączników stabilizatora przedniego (Ramech)
– 156 kkm (27.05.2011) – wymiana łączników stabilizatora tylnego (Ramech)
– 158 kkm (13.08.2011) – przesmarowanie tulejki lewarka zmiany biegów (fotorelacja – http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=123092), wymiana blaszek i sprężynek od klocków hamulcowych, przesmarowanie cylinderków zacisków, regulacja sprzęgła
– 160 kkm (10.12.2011) – wymiana akumulatora na Varta Blue 60Ah 540A (stary aku to Midac 50Ah 360A), wymiana obu klem na nowe
– 161 kkm (27.12.2011) – wymiana oleju (Valvoline MaxLife 10W40) i filtra oleju (Mann W67/1)
– 169 kkm (18.07.2012) – wymiana obu cewek zapłonowych (Janmor JM5064)
– 174 kkm (22.12.2012) – wymiana oleju (Valvoline MaxLife 10W40) i filtra oleju (Mann W67/1)
– 174 kkm (22.12.2012) – wymiana wycieraczek – Valeo flat
– 183 kkm (07.07.2013) – wymiana klocków hamulcowych przód i tył (TRW), czyszczenie zacisków, smarowanie tłoczków.
– 185 kkm (01.05.2014) – regeneracja felg, prostowanie, malowanie + nowe opony (Good Year EfficientGrip 215/40R17)
– 186 kkm (19.05.2014) – wymiana zacisku hamulcowego LP (TRW AUTOMOTIVE BHX188E)
– 188 kkm (06.07.2014) – wymiana świec zapłonowych (NGK)
W planach:
– wymiana filtra paliwa – ale widmo odkręcania tylnej kanapy mnie przeraża
Trochę fotek (felgi zimowe):
Felgi letnie:
A tak mruczy