Mazda 323F BJ Sportive FS 2001

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez dembol » 12 mar 2011, 12:49

Witam,

Już jakiś czas jestem na forum i pomyślałem że nadszedł czas przedstawić Wam moje autko ;) Madzię kupiłem we wrześniu 2010 roku przy przebiegu 145 kkm, była trochę zaniedbana ale doprowadziłem ją do porządku :)

Dane techniczne:
– miejsce urodzenia: Hofu, Japonia
– data urodzenia: 2001
– Silnik: 2.0L FS
– Moc: 96kW 130 HP@ 6,000 rpm
– Moment obrotowy: 171Nm
– Skrzynia: 5-manual
– Aktualny przebieg: 169 kkm
– Przyśpieszenie 0-100: 9.7 sek (katalogowo)
– Spalanie: 6.5L/100 km (trasa), 8.5L/100 km (miasto)

Wyposażenie:
– 4 x airbag
– 4 x elektryczne szyby + lusterka
– ABS
– TCS
– DSC
– sportowa kierownica
– automatyczna klimatyzacja
– audio – Pioneer
– białe tarcze zegarów
– podłokietnik
– halogeny
– centralny zamek z pilotem
– chromowane progi
– końcówka tłumika A.T.U.

Serwis:
– 145 kkm (20.10.2010) – wymiana łożyska przedniego-prawego, przesmarowanie zacisku przedniego-lewego, wymiana świec zapłonowych (Denso KJ16CR11), cewek i kabli WN, sprawdzenie luzów zaworowych, pomiar kompresji, zabezpieczenie nadkoli przed korozją
– 149 kkm (16.12.2010) – wymiana chłodnicy (nówka) + płynu chłodniczego (Prestone)
– 150 kkm (22.12.2010) – wymiana oleju (Valvoline MaxLife 10W40) i filtra oleju (Mann W67/1)
– 151 kkm (06.01.2011) – wymiana szyby czołowej na NordGlass (poprzednia pękła mi od kamienia) + wymiana wycieraczek na Boscha
– 152 kkm (01.03.2011) – wymiana filtra powietrza (Mann C2564), wymiana klemy (–) przy aku <czarodziej>
– 154 kkm (30.04.2011) – wymiana tarcz i klocków hamulcowych (TRW nawęglane przód, Zimmerman tył + klocki Textar)
– 155 kkm (11.05.2011) – wymiana łączników stabilizatora przedniego (Ramech)
– 156 kkm (27.05.2011) – wymiana łączników stabilizatora tylnego (Ramech)
– 158 kkm (13.08.2011) – przesmarowanie tulejki lewarka zmiany biegów (fotorelacja – http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=123092), wymiana blaszek i sprężynek od klocków hamulcowych, przesmarowanie cylinderków zacisków, regulacja sprzęgła
– 160 kkm (10.12.2011) – wymiana akumulatora na Varta Blue 60Ah 540A (stary aku to Midac 50Ah 360A), wymiana obu klem na nowe
– 161 kkm (27.12.2011) – wymiana oleju (Valvoline MaxLife 10W40) i filtra oleju (Mann W67/1)
– 169 kkm (18.07.2012) – wymiana obu cewek zapłonowych (Janmor JM5064)
– 174 kkm (22.12.2012) – wymiana oleju (Valvoline MaxLife 10W40) i filtra oleju (Mann W67/1)
– 174 kkm (22.12.2012) – wymiana wycieraczek – Valeo flat
– 183 kkm (07.07.2013) – wymiana klocków hamulcowych przód i tył (TRW), czyszczenie zacisków, smarowanie tłoczków.
– 185 kkm (01.05.2014) – regeneracja felg, prostowanie, malowanie + nowe opony (Good Year EfficientGrip 215/40R17)
– 186 kkm (19.05.2014) – wymiana zacisku hamulcowego LP (TRW AUTOMOTIVE BHX188E)
– 188 kkm (06.07.2014) – wymiana świec zapłonowych (NGK)

W planach:
– wymiana filtra paliwa – ale widmo odkręcania tylnej kanapy mnie przeraża :|

Trochę fotek (felgi zimowe):
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Felgi letnie:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A tak mruczy <faja>
Ostatnio edytowano 7 lip 2014, 19:52 przez dembol, łącznie edytowano 20 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez Seraf » 12 mar 2011, 13:09

Bardzo fajny (jak to mówią w USA) "ricer" :D takie kołpaki ma mój ojciec w fabii to jestem do nich trochę uprzedzony :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez dembol » 12 mar 2011, 13:18

Mi się też nie podobają, ale lepiej wygladają niż zardzewiałe stalówki ;P Jak się uda to na wiosnę będą Dezent V Dark 17'' – http://www.felgi.pl/felga/250,33/felgi_dezent_v_dark.htmlx <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez Seraf » 12 mar 2011, 13:31

Bardzo słuszny kierunek :D swego czasu też mierzyłem w taką 323 ale nie było nigdzie wersji sportive i z upływem czasu dozbierałem do 3-ki :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez arjot » 12 mar 2011, 13:44

Ładna zadbana Mazda <spoko>
Trochę nie w moim guście końcówka wydechu, nie wiem czy nie fajniej komponowałaby się jakaś prosta, okrągła lub owalna. To łamanie troszkę zaburza linię.
Na 17" będzie ogromna różnica in plus :)
pss wrzuć zdjęcia na forum bezpośrednio, będzie się łatwiej oglądać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez buczos » 12 mar 2011, 22:52

Ładna BJ w najsłuszniejszej wersji :) życzę powodzenia w planach i bezawaryjności :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez dembol » 13 mar 2011, 10:26

Dzięki chłopaki ;) Dbam o nią najlepiej jak umiem :) Osiągi ma przyzwoite, spalanie przyzwoite, prezentuje się fajnie – co tu więcej chcieć od auta :)

BTW Po zimie jakieś małe ryski mi powyłaziły na zderzakach. Czym je można usunąć? Taka pasta lekko ścierna da radę? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez Seraf » 13 mar 2011, 11:00

ja na lekkie ryski polecam TEMPO
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez dembol » 13 mar 2011, 22:16

No zobaczę czy ta pasta sprawdzi się do plastikowych zderzaków ;) Już nidługo wiosna, trzeba każdą ryskę zamaskować <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez freshbratek » 14 mar 2011, 23:17

ryski ci sie pojawiły czy odpryski ????
ja mam po zimie takie jakby odpryski wygląda to fatalnie na czarnym zderzaku bo te odpryski są jasne i wygląda to jakby było upaprane ;/
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez dembol » 14 mar 2011, 23:27

ryski, takie centymetrowej długości, nie wiem skąd one się wzięły ... może od odśnieżania miotełką? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez lukasz.b » 15 mar 2011, 12:39

Piękny sportive <serduszka> Z niecierpliwością czekam na zdjęcia autka z założonymi 17-stkami ;)
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez dembol » 14 maja 2011, 11:03

No to moja Madziocha dostała niedawno nowe tarcze i klocki. Tarcze przód TRW nawęglane, tył Zimmerman i klocki Textara. Do tego przeczyszczone porządnie wszystkie zaciski i rozruszane tłoczki ;) Hebel niesamowity teraz mam <diabełek>

Oprócz tego wymieniłem łączniki stabilizatora na Ramecha i jest wkońcu przyjemnie na dziurach ;) Zrobiłem też konserwację tylnych nadkoli – rdzy nie było, ale miejsca "podejrzane" zeszlifowałem papierem ściernym do gołej blachy i zakonserwowałem Noxudolem 900.

No i najważniejsze – kupiłem oryginalne felgi mazdy 17'', oponki już do mnie jadą (205/40/17). W przyszłym tygodniu będę montował i się pochwalę <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez lukasz.b » 14 maja 2011, 11:09

Wrzucaj jakieś fotki <spoko>
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez dembol » 14 maja 2011, 11:15

Wrzuce w następnym tygodniu, bo dopiero oponki jadą kurierem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez Arturr0 » 14 maja 2011, 19:04

Sportive, jak to sportive – przepiękny :).
Jak dojdą te felgi, to już w ogóle nie będzie można oczu oderwać.
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 22:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez Szadziak » 14 maja 2011, 19:43

a tej Madzi jeszcze tu nie widziałem . :D
Godna prezencja ale zaczekam z ostateczna oceną do nowych Felg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 00:05
Posty: 55
Skąd: Norwegia - Bergen
Auto: Mazda 323 f 02' jubilee edition

Postprzez mazdajdm » 14 maja 2011, 21:51

witam widzę że każdy bije w 17-stki do bj a 18 bym wcisnoł bo nie przymierzałem jeszcze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 21:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez Jacekm_ » 15 maja 2011, 09:02

Z 18' będzie problem. Muszą mieć ET około 48. W większości oryginalne mazdowskie mają 50-55, dlatego trzeba będzie z tyłu odsunąć od amortyzatora o kilka mm. Ale nie mogą mieć mniejszego ET, bo nie zmieszczą się w nadkola. Prowdopodobnie i tak trzeba będzie tylne ranty zaklepać/zagiąć. Z przodu może być problem jeśli będą miały ET większe niż 50, gdyż mogą stykać się z zaciskami hamulcowymi (*zależy od konkretnego wzoru felgi). Ogólnie wybór jest BARDZO ograniczony przy 18. Jednym z pewnych wzorów jest 18' z RX-8, tam wystarczą cienkie dystanse na tył i powinno grać. Oczywiście opona będzie tylko symboliczna przy takiej kombinacji...

Mazda ładna, ale trochę trzeba nad nią popracować jeszcze... Ciekawe co te nowe fotki pokażą.
Proponuję białe kierunkowskazy, demontaż tych obrysówek, no i jak jesteś wytrwały to poszukaj oryginalnych lamp przednich od Sportive.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez @tomek@ » 15 maja 2011, 10:42

dembol napisał(a):BTW Po zimie jakieś małe ryski mi powyłaziły na zderzakach. Czym je można usunąć? Taka pasta lekko ścierna da radę? :>

Jeżeli są to faktycznie małe ryski to powinna spokojnie dać radę pasta Ultimate Compound i do tego jakiegoś pada i krzywdy lakierowi nie zrobisz a zobaczysz różnicę gołym okiem ;)
Seraf napisał(a):ja na lekkie ryski polecam TEMPO

Bez urazy Seraf,ale ta pasta jest z epoki kamienia łupanego i tą pastą nawet roweru bym nie dotknął a co dopiero samochód :D
A tak poza tym to bardzo ładna Bj-ka ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy