Mazda 323f BJ ZM 2003 Black Mica

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez twardy103 » 4 cze 2017, 20:51

Dzięki za rady! Niestety tak tego nie zostawię, bo mnie strasznie wkurza taki widok. Poprawię to i nauczę się na jednym błotniku zanim przystąpię do naprawy drugiego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Piotrek93 » 4 cze 2017, 21:03

twardy103 napisał(a):Dzięki za rady! Niestety tak tego nie zostawię, bo mnie strasznie wkurza taki widok. Poprawię to i nauczę się na jednym błotniku zanim przystąpię do naprawy drugiego :)

Nie ma za co ! Jak będziesz mieć jakieś pytania – wal śmiało :). Siedzę w tym temacie już kilka lat (lakiernik z zawodu) więc coś tam wiem :)
Tylko z odpisywaniem na PW może być poślizg bo nie zawsze się loguje do przeglądania forum, więc lepiej pytaj w temacie ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2016, 18:40
Posty: 79
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica

Postprzez twardy103 » 4 cze 2017, 21:07

Ja to widzę tak teraz – kupić papier (2000?) i zeszlifować to co mam (najlepiej tylko klar).
Jeśli będzie potrzeba – położyć jeszcze jedną warstwę koloru (przyklejając taśmę jak jest teraz granica. Odkleić taśmę i przykleić tą gąbkę co mówisz, tylko kilka cm dalej niż kolor położony. Położyć klar.
Jeśli gdzieś mam zrobić inaczej daj znać.
Teraz mam wrażenie, że kolor też się różni i nie wiem z czego to wynika.
Po pierwsze jest za bardzo świecący (za dużo klaru?)
Po drugie ma taki odcień z brązowego coś a nie black mica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Piotrek93 » 4 cze 2017, 21:52

twardy103 napisał(a):Ja to widzę tak teraz – kupić papier (2000?) i zeszlifować to co mam (najlepiej tylko klar).
Jeśli będzie potrzeba – położyć jeszcze jedną warstwę koloru (przyklejając taśmę jak jest teraz granica. Odkleić taśmę i przykleić tą gąbkę co mówisz, tylko kilka cm dalej niż kolor położony. Położyć klar.
Jeśli gdzieś mam zrobić inaczej daj znać.
Teraz mam wrażenie, że kolor też się różni i nie wiem z czego to wynika.
Po pierwsze jest za bardzo świecący (za dużo klaru?)
Po drugie ma taki odcień z brązowego coś a nie black mica.


Według mnie w tym momencie zaprawka na tym kancie już nie wyjdzie. Najlepiej byłoby polakierować bezbarwnym cały błotnik a bazę dać tylko po rancie (bez oklejania taśmą)
Ja to widzę tak : bierzesz papier p1000 i szlifujesz na gładko tą zaprawkę którą teraz zrobiłeś. Następnie cały błotnik zmatować papierem p2000. Bazą psikasz tylko po rancie, delikatnie zapruszając kawałek dalej a następnie cały błotnik lakierujesz klarem.
Ewentualnie możesz jeszcze spróbować skończyć bezbarwny na tym poziomym kancie (nie dojeżdżaj do niego kolorem), wtedy naklejając ok 1-2 mm wyżej od niego tą gąbkę. Nigdy nie lakieruj na ostro do taśmy bo zawsze będzie widoczny próg. Jak chcesz to poczekaj tydzień, bo w tym tygodniu bęcę robił znajomemu w toyocie zaprawkę na błotniku właśnie na takiej zasadzie (kończąc na poziomym kancie) z różnicą jedynie taką, że będzie to błotnik tylny. Podczas lakierowania porobie kilka fotek i Ci tu w weekend wrzucę.

Różnica koloru : wiadomo że odcień może nie być idealnie dobrany, z tego powodu w lakiernictwie stosuje się tzw cieniowanie.
Co do świecenia – normalna sprawa. Lakier na samochodzie ma już kilkanaście lat, przez ten czas zdążył się już trochę utlenić, porysować a na zaprawce jest nowy lakier więc ma większy połysk.
Ostatnio edytowano 11 cze 2017, 20:54 przez Piotrek93, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2016, 18:40
Posty: 79
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica

Postprzez Piotrek93 » 11 cze 2017, 20:23

IMAG0112.jpg
Element zmatowany kawałek powyżej kantu. Na końcu obszaru zmatowanego naklejamy taśmę
IMAG0113.jpg
Gąbkę naklejamy ok 1mm powyżej kantu
IMAG0114.jpg
Gąbkę naklejamy ok 1mm powyżej kantu
IMAG0129.jpg
Po polakierowaniu od razu (póki lakier jeszcze mokry) odklejamy gąbkę
IMAG0130.jpg
Przejście jak widać jest łagodne. Tutaj jest położony tylko lakier bezbarwny.
IMAG0133.jpg
Na przejściu lekko matujemy papierem p2000 wodnym, poprawiamy p3000 trizact na maszynce oscylacyjnej. Jeśli takiej maszynki nie posiadasz możesz poprawić p3000 trizact ręcznie. Oczywiście p3000 również robi się na mokro
IMAG0134.jpg
Po wypolerowaniu przejście jest niewidoczne
IMAG0140.jpg
Po wypolerowaniu przejście jest niewidoczne
IMAG01381.jpg
Zaznaczone jaki obszar był pokryty lakierem bazowym.


Dopisano 11 cze 2017, 21:24:

Piotrek93 napisał(a):
twardy103 napisał(a):Ja to widzę tak teraz – kupić papier (2000?) i zeszlifować to co mam (najlepiej tylko klar).
Jeśli będzie potrzeba – położyć jeszcze jedną warstwę koloru (przyklejając taśmę jak jest teraz granica. Odkleić taśmę i przykleić tą gąbkę co mówisz, tylko kilka cm dalej niż kolor położony. Położyć klar.
Jeśli gdzieś mam zrobić inaczej daj znać.
Teraz mam wrażenie, że kolor też się różni i nie wiem z czego to wynika.
Po pierwsze jest za bardzo świecący (za dużo klaru?)
Po drugie ma taki odcień z brązowego coś a nie black mica.


Według mnie w tym momencie zaprawka na tym kancie już nie wyjdzie. Najlepiej byłoby polakierować bezbarwnym cały błotnik a bazę dać tylko po rancie (bez oklejania taśmą)
Ja to widzę tak : bierzesz papier p1000 i szlifujesz na gładko tą zaprawkę którą teraz zrobiłeś. Następnie cały błotnik zmatować papierem p2000. Bazą psikasz tylko po rancie, delikatnie zapruszając kawałek dalej a następnie cały błotnik lakierujesz klarem.
Ewentualnie możesz jeszcze spróbować skończyć bezbarwny na tym poziomym kancie (nie dojeżdżaj do niego kolorem), wtedy naklejając ok 1-2 mm wyżej od niego tą gąbkę. Nigdy nie lakieruj na ostro do taśmy bo zawsze będzie widoczny próg. Jak chcesz to poczekaj tydzień, bo w tym tygodniu bęcę robił znajomemu w toyocie zaprawkę na błotniku właśnie na takiej zasadzie (kończąc na poziomym kancie) z różnicą jedynie taką, że będzie to błotnik tylny. Podczas lakierowania porobie kilka fotek i Ci tu w weekend wrzucę.

Różnica koloru : wiadomo że odcień może nie być idealnie dobrany, z tego powodu w lakiernictwie stosuje się tzw cieniowanie.
Co do świecenia – normalna sprawa. Lakier na samochodzie ma już kilkanaście lat, przez ten czas zdążył się już trochę utlenić, porysować a na zaprawce jest nowy lakier więc ma większy połysk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2016, 18:40
Posty: 79
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica

Postprzez twardy103 » 11 cze 2017, 20:42

Dzięki wielkie! <spoko> Super fotorelacja, jak znajdę chwilę czasu to zajmę się błotnikami. Na pewno przyda mi się wiedza w tym temacie. Jutro natomiast oddaję BJkę na naprawę progów.

BJka wróciła z wymiany progów. Na pierwszy rzut oka wyglądają ok. Trochę odznaczają się na tle samochodu, bo jest położony gumowany baranek, który ma inny odcień niż black mica. Z roboty jestem zadowolony, jak wyczyszczę samochód to porobię fotki i wrzucę. Pod spodem tragedii nie było, podłużnice całe, także moja dziewczyna spokojnie może kilka lat pośmigać. W wolnej chwili uporam się z błotnikiem, który spartaczyłem <glupek2> i zrobię porządnie drugi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez twardy103 » 15 paź 2017, 09:02

Dawno nie pisałem nic w wątku. Za drugi błotnik się nie zabrałem z braku czasu, także czeka na swoją kolej. Z nowości – planuję jeszcze zabezpieczyć pod spodem trochę, bo po 3 latach trochę odpadło zabezpieczenia. Zrobię też konserwację profili zamkniętych.
Wczoraj kupiłem dwa środki od K2 – niewidzialną wycieraczkę i Fox. Zaaplikowałem i zobaczymy jak się będą sprawdzały, dziś było ok, ale ciepło jest. Poza tym wszystko gra, żona nabija kilometry, czasem gdzieś zarysuje...:)
Aktualne zdjęcia:
Załączniki
WP_20171015_09_50_40_Pro.jpg
WP_20171015_09_50_50_Pro.jpg
WP_20171015_09_50_59_Pro.jpg
WP_20171015_09_51_06_Pro.jpg
WP_20171015_09_51_20_Pro.jpg
WP_20171015_09_51_30_Pro.jpg
WP_20171015_09_51_46_Pro.jpg
WP_20171015_09_52_07_Pro.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez twardy103 » 31 gru 2017, 16:19

Dziś mycie zimowe + Morning Dew detailer z woskiem od Shiny Garage – bardzo polubiłem ten środek <spoko>

Koniec roku, czas na podsumowanie:
– żona przejechała: 12 500km
– średnie spalanie LPG: 9,62 l
– obecny przebieg: 239 tys. km

Nowości w 2017:
– wymiana czujnika ABS prawy tył
– zakupiłem osłonę pod silnik bo nie miałem
– wymiana progów lewy i prawy
– samodzielna walka z rudą na przednim błotniku prawym i krawędziach wszystkich drzwi

Plany na 2018:
– zabezpieczenie podwozia (miałem robić w tym roku ale nie udało się)
– samodzielna walka z rudą na przednim błotniku lewym

Generalnie miałem różne wzloty i upadki z tym samochodem (głównie przez ciągłą walkę z rudą), miałem opcje zakupu Volvo V70 2.4 benzyna, myślałem o zmianie na 3, ale póki co BJka w rodzinie. To mój pierwszy samochód, więc jestem przywiązany :D Poza tym wychodzi duuuuużo taniej za km niż 3 BL.
Załączniki
WP_20171231_13_02_27_Pro_exp.jpg
WP_20171231_13_03_02_Pro_exp.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez twardy103 » 17 sty 2018, 21:20

Pierwsze zadanie z planu na 2018r. wykonane – podłoga połatana (okazało się, że były dziury) + całe podwozie zabezpieczone. Myślę, że już ostatni raz w tym samochodzie za mojej kadencji :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez twardy103 » 21 kwi 2018, 16:15

Dziś większy serwis wykonany. Na przód wpadły nowe tarcze + klocki hamulcowe (Remsa). Wymieniony został również lewy sworzeń wahacza.
Poprzednio miałem tarcze i klocki Textara i bardzo sobie chwalę. Na tarczach zrobiłem 110 tys. km a na klockach 70 tys. km.
Poza tym BJta jeździ bez problemu, na liczniku 242 tys. km. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez twardy103 » 29 sty 2019, 14:16

Taki przebieg wpadł (żona przeoczyła przekręcenie :( )
Załączniki
IMG-20190129-WA0004.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez twardy103 » 20 wrz 2019, 19:31

Powoli myślę o wymianie poczciwej BJki. Raz z racji powiększenia się rodziny a dwa, że już 9 lat nią jeździmy (obecnie żona) i chyba już czas czymś innym pojeździć. Poszukiwania dużego kombi czas zacząć.
Zastanawiam się też jak wycenić BJkę, blacharsko ogólnie jest ok (wiadomo coś by się znalazło, ale jak na BJkę to jest bardzo dobrze). Progi zrobione, nadkola z tyłu również, LPG, 254k km, w środku skóry <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Neonixos666 » 20 wrz 2019, 23:00

mogą tam być cuda wianki i tak oddasz za grosze, taka rzeczywistość ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez twardy103 » 16 lis 2019, 07:53

BJka na sprzedaż. Temat w wątku sprzedażowym.
Zapraszam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez twardy103 » 19 lis 2019, 20:03

Szybka piłka – Mazda sprzedana.
Temat można zamykać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy