Jest to specjalna wersja Mazdy 3 na 2005 rok. Charakteryzuje sie pelnym pakietem sportowym, oraz unikalnym zoltym- perlowym kolorem.

Madzia oczywiscie do dzis serwisowana jest w ASO, wszystkie czesci ulegajace zuzyciu wymieniane sa na oryginalne lub na zamiennik najlepszych firm tuningowych majace na celu poprawienie osiagow autka.
W moich rekach Mazda nie sprawiala zadnych wiekszych problemow. W autku wymienione zostaly:
*wahacze tylne krotkie
*tasma kierownicy
*lacznik wydechu
Awarii uleg ostatnio filtr oleju – byla w nim minimalna dziurka przez, ktora wydobywal sie olej.
Wymieniony zostal na K&N , a olej na Motul X-clean
Niestety w wakacje 2010, pewna pani nie zmiescila sie przy manewrowaniu i przetrala zderzak i blotnik w mojej Madzi. Jako, ze ubezpieczalnia wyplacial znaczna sumke, a ja dopatrzylem sie kilku odpryskow i przetarc na pozostalych elementac postanowilismy polakierowac cale autko. Mazda polakierowania zostala w profesjonalnym zakladzie lakierniczym w Szczecinie. Bylo to tak zwane lakierowanie przy zamknietych drzwiach tj. bez wnek autka. Tym samym lakier na caylm aucie jest nowy i przepieknie sie blyszczy, a o to wlasnie mi chodzilo gdyz jesli chodzi o moje auto jestem strasznym pedantem.
Dane podstawowe:
Wersja wyposazeniowa : TOP, w modelu Sport ( hatchback )
Silnik : 2.0 16V DOHC
Kolor : Zolta perla
przbieg na dzis tj. 02.11.2010 : 48700 km
Wyposazenie:
*Komplet poduszek powietrznych z kurtynami
*Reflektory w technologii Xenonowej z samopoziomowaniem i spryskiwaczami
*Nawigacja DVD
*Climatronic
*Komputer pokladowy
*Sterowanie radiem z kierownicy
*Sensor zmierzchu
*Sensor deszczu
*ISOFIX
*Skorzana kierownica
*Elektryka lusterek oraz szyb
*Mazda Audio system – 6 glosnikow
*Komplet systemow bezpieczenstwa tj. ABS, EBD, DSC, (kontrola trakcji, wspomaganie sily hamowania, rozdzial sily hamowania )
* 17" alufelgi
*Halogeny
Elementy typowe dla wersji specjalnej na 2005 rok:
*Sportowy zderzak przedni
*Sportowy zderzak tylny
*Nakladki na progi
*Lusterka Aero
*Lotka
*Swiatla LED-owe tylne
*Zolty perlowy kolor
*Tlumik akcesoryjny Sebring
Modyfikacje:
*Uklad dolotowy CAI K&N Typhoon Kit – http://www.knfilters.com/
*Felgi EtaBeta Tettsut Black Polish 17" – http://www.etabetawheels.pl/
*Tarcze hamulcowe EBC Turbo Groove , klocki EBC Green Stuff – http://www.ebcbrakes.pl/
*Sprezyny sportowe , obnuzajace o 30mm Eibach Pro Kit – http://www.eibach.de/
*Uklad wydechowy typu Cat-Back Magnaflow – http://www.magnaflow.pl/
*Obszycie podsufitki alcantara – http://www.tapicer.szczecin.pl/
*Zestaw glosnomowiacy NOKIA CK-15W – http://www.nokia.pl/
*Przyciemnienie szyb – http://www.folglas.pl/
*Carbonowe nakladki na slupki Mazda – http://www.mazda.pl/
*Nakretki na wentyle z logo Mazda – http://www.mazda.pl/
*Oklejenie dachu folia Carbon – http://www.zmianakoloruauta.pl/
*Oklejenie elementow wnetrza Carbonem – wlasna robota
*Oryginalne felgi 17" pomalowane w czarny mat
*Skorzana tapicerka z indywidualnymi , zoltymi przeszysciami
*LEDowe swiatla dzienne w halogenach
*Wewnetrzne podswietlenie klamek
*Pomalowane zaciski na czerwono
*Ultralekkie nakretki do felg – Rays
Planowane modyfikacje:
*Przebudowa fabrycznego systemu audio
*Amortyzatory Bilstein B8
*Stabilizatory H&R
Czas na kilka zdjec:

Akcesoryjne lusterka Aero
Spoiler dachowy oraz dach oklejony Carbonem
Nakladki Carbonowe na slupki – Mazda
Komplet sprezynek Eibach ProKit
Uklad dolotowy CAI K&N typhoon kit
Felgi EtaBeta Tettsut Black Polish z oponami Continental ContiSportContact3 205/50/17,
sruby zabezpieczajace MacGuard, nakretki wentyli z logo Mazdy oraz tarcze hamulcowe EBC TG z klockami hamulcowymi Green Stuff
Dach oklejony folia carbonowa 3M ( specjalna folia do oklejania aut )
Elementy kierownicy rowniez w folii 3M Carbon
Listwa ozdobna Carbon
Stary ukald wydechowy Sebring
Nowy uklad wydechowy typu CatBack Magnaflow
Po ostatniej przygodzie z awaria filterka oleju wymieniony na nowy filtr K&N oraz olej na
Motul X-clean 5w40
Nowy filtr K&N oraz widoczny w tle ukald dolotowy CAI
Chyba to juz wszystko o moim autku. Mam nadzieje, ze wam sie spodoba. W planie mam kilka kolejnych modyfikacji , ktore mam nadzieje bede mogl opisac jeszcze w tym temacie
Pozdrawiam , Rafal
AKTUALIZACJA 17.06.2011
Dzis w autku zamontowalem fabryczne nakladki na pedaly
20.06.2011 – Mały jubileusz
Na liczniku stuknelo 50000 km
AKTUALIZACJA 11.09.2011
Nowe fotki wnetrza i dymionych kierunkow.





Pozdrawiam, Rafal
PS: podziekowania dla mojej ukochanej za zdjecia

Dywaniki oryginalne, kupione w ASO , model Luxury , wczesniej mialem Standard i okazal sie byc totalna porazka, jakosc wykonania i material Luxury znaczenie lepsze.
AKTUALIZACJA 27.09.2011
-Nowa skora na kierownicy, przeszyta zolta nitka
-Nakretki do felg czerwone JDM – Rays
-Pomalowane zaciski na czerwono
Kilka fotek :




AKTUALIZACJA 27.03.2012
Folia na dachu wymieniona na czarny połysk
Pasy na nadwoziu – czarny połysk
Nakładki progowe od wersji MPS
Znaczki polakierowane w czarny połysk
Temat felg mam wrażenie, że ciągle się ode mnie oddala. Szlak mnie trafia ale wygląda na to, że w tym kraju nie znajdę kogoś kompetentnego kto dorobi dla mnie customowe dystanse i zrobi felgi tak jak to sobie wymarzyłem.
Teraz był inny problem. Miałem mini awarie – rozwalił się dolot K&N. Wyrwało mocowanie rury dolotu przez co zrobiła się w nim dziura. Poczytałem trochę na necie i okazało się, że to dość częste przypadki w K&N Typhoon kit.
Chciałem K&N ale zrezygnowałem z tego i kupiłem zestaw Simota. Nie byłem przekonany co do firmy ale na K&N się zawiodłem więc trzeba było szukać czegoś innego
Tym razem postawiłem na SRI zamiast CAI. Nie wiem jakie skutki mocowe ma taka zamiana ale mam nadzieję, że gorzej nie będzie
AKTUALIZACJA 15.05.2012
Trochę pojeździłem Mazdą i "wydaję mi się", że dynamika lekko się poprawiła – może to też kwestia nowego filtra i tego, że odma nie idzie to do filtra tylko ma swój osobny filtr. Jednak stwierdzam, że jest dużo głośniej. Nie myślałem, że może być taka różnica. Nie jest to natrętne ale słychać różnice.
Dziś przyszedł kolejny bajerek
Rozpórka już zamontowana ale zapomniałem zrobić fotkę
Pozdrawiam, Rafal