Mazda 323F BG 1.6 16V '91r
W I T A M ............ G O R Ą C O
w końcu znalazłem chwilę i werwę aby zaprezentować swoje maleństwo ;]
zaczynając od początku auto przyjechało z Frankfurtu 12.06.1998 za cena 6800DM
jeździło w Polsce w jednej rodzinie,gdzie zostało przerobione na gaz-instalacji II gen.
po nieudanej próbie nabycia ścigacza i wizycie w kraju o nazwie D w celu znalezienia golfa znalazłem niedaleko siebie smutnie stojącą przy chodniku "złotą"mazdę-troszkę zaniedbana wizualnie:(
w sumie wystarczył 1telefon i wizyta na stacji diagnostycznej aby mania została już ze mną i tak oto zostałem jej posiadaczem w dniu 13 lipca 2007 (sam w to nie wierzę,że jeżdżę nią już tye lat i ANI RAZU MNIE NIE ZAWIODŁA) a przejechałem nią już trochę Polski;]
koniec nudzenia czas na trochę ważniejszych faktów
wyposażenie początkowe po zakupie auta przeze mnie:
JMZBG14E200504463
-elktr.szyberdach ale nie oryginał tylko ktoś montował na własną rękę
-szyby na korbkę
-wspomaganie -świetna spr. bo przy obecnych felgach bardzo się przydaję:D
-centralny zamek otwierany z pilota wraz z odcięciem paliwa
-oryg.felgi stalowe '13
-radyjko marki DENON (kaseciak)-jeszcze gdzieś leży w szafie + fabryczne głośniki w przednich drzwiach
moje zmiany po zakupie:
-na początek wymiana wszystkich płynów,filtrów,tylnych amortyzatorów i sprężyn bo podczas wymiany okazało się że jedna jest już pęknięta;/ (jak kupowałem auto wiedziałem,ze 1amortyzator jest do wymiany bo już się rozlał;/ wiec to był początkowy wydatek wliczony w cenę auta)
z racji,iż miałem pojeździć manią parę lat to amorki GAZOWE KAYABY
z biegiem czasy doszły takie same na przód
-wymiana łożysk nad przednimi amortyzatorami
-końcówki drążków+wszystkie gumy
-gumy i tulejki na wahaczach
– 7HJ2x16 felgi z opla vectry B tzw. RIEMSHERY czy jakoś tak ;] + używane oponki PIRELLI P600 195/50 R16
felgi pojeździły chyba 2lata i się znudziły,wiec przyszła pora na mała zmianę i wpadły EMR 7,5HJx16 na oponkach FULDA 195/50 R16 tym razem oponki nówki sztuki
-montaż elektr.podnośników szyb
NASTĘPNIE CZAS NA GRUBSZE ZMIANY WIZUALNE:D
-zmiana koloru podświetlania deski rozdzielczej na niebieski oraz części pulpitu na tzw.BEŻ
-zmiana obicia boczków na drzwiach – naturalna skóra w kolorze jasny kremowy
-montaż końcowego tłumika oryg.robiony specjalnie do renault megane 1,6 16v
-małe zmiany w wizualizacji zderzaków-dokładki własnego pomysłu i własnego wykonania,a mianowicie z przedni zderzak toyoty avensis rok podajże 2000 został tak "pokrojony" ze udało mi się otrzymać dokładki do mojego przedniego i tylnego zderzaka:D
-montaż progów po skróceniu bo jeśli dobrze pamiętam to dedykowane były do A3 czy jakiegoś innego niemieckiego ....;]
razem ze zmiana zderzaków i progami przemalowałem listwy boczne pod kolor nadwozia a przy okazji poprawiłem ubytki i wychodzące z wieku auta niedoskonałości w lakierze malując autko do połowy
-obniżenie o prawdopodobnie 35do40mm poprzez sprężyny zakupione a forum,a przywiezione ponoć
oryginalnie z niemiec na maździe 323f
-obszycie foteli w eko skórkę i materiał podobny do alkantary lub zamszu (eko w nieco innym kolorze niż skora na drzwiach)
-obicie skórą środka kierownicy i mieszka zmiany biegów(skróconego chyba o jakieś 5cm)
-doszła też rozpóreczka na przód własnej roboty:D
-ostatnimi czasy wymiana przednich tarcz i klockow ale klocki i szczęki to standard wymiany co jakiś czas,wiec normalna sprawa ;]
-niestety po zeszłej zimie na 13z glebą musiałem w tym roku poprawiac podłużnicę bo zaczeła ją łapać rdza;/ wiec automatycznie porządnie zostało zalane całe podwozie bitexem z novola
-listwa ze światełkami do jazdy dziennej + halogeny na mokre i ciemne jesienne oraz zimowe wieczory
AUDIO:
-radyjko CLARION-standardowy modelik lecz z nieco innym białym podświetlaniem(normalnie były czerwone i zielone)
-głośniczki przednich drzwi to magnaty 2drożne z osobnymi gwizdkami 16 a tylna półka chyba 20 albo 25 jakiś model max power 3drozne + wzmacniacz magnata-starszy chyba model 360 classic 4x90 watt lub 2x180 w RMSie
PLANY:
-tylna klapa została zaatakowana przez rdze,wiec wymiana lub próba jej ratunku:(
-w związku,iż mania była malowana trzeba by było zrobić jeszcze polereczkę ;/
-może jakaś tuba:D ale tylko wyjmowana bo w bagażniku jest butla z gazu,wiec miejsca nie ma za wiele
-przednia maska tez do małych poprawek bo latka już dają o sobie znać i odpryski niestety są;/:(
-ewentualnie jeszcze jakieś drobne niedoskonałości do usunięcia ;/
OTO I ONA
niestety nie mam fotek z samego początku ale tu są dołożone alumki+ciemne szybki.
.
.
.
.
.
.
tutaj już praktycznie z zewnątrz gotowa choc niestety troche brudna ;/
.
.
.
.
.
.
zmiana koloru felg na czarny połysk+delikatnie posypany srebrnym brokatem
.
.
.
.
przed zalozeniemeko skórki na fotele
nakladki na pedały wg.swojej koncepcji z blachy ryflowanej ;] hehe
.
a tu już eko założona
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
a tu mała sesyjka z dobrze znanym co po niektórym autkiem
pozdro dla PATRYKA
.
.
w końcu znalazłem chwilę i werwę aby zaprezentować swoje maleństwo ;]
zaczynając od początku auto przyjechało z Frankfurtu 12.06.1998 za cena 6800DM
jeździło w Polsce w jednej rodzinie,gdzie zostało przerobione na gaz-instalacji II gen.
po nieudanej próbie nabycia ścigacza i wizycie w kraju o nazwie D w celu znalezienia golfa znalazłem niedaleko siebie smutnie stojącą przy chodniku "złotą"mazdę-troszkę zaniedbana wizualnie:(
w sumie wystarczył 1telefon i wizyta na stacji diagnostycznej aby mania została już ze mną i tak oto zostałem jej posiadaczem w dniu 13 lipca 2007 (sam w to nie wierzę,że jeżdżę nią już tye lat i ANI RAZU MNIE NIE ZAWIODŁA) a przejechałem nią już trochę Polski;]
koniec nudzenia czas na trochę ważniejszych faktów
wyposażenie początkowe po zakupie auta przeze mnie:
JMZBG14E200504463
-elktr.szyberdach ale nie oryginał tylko ktoś montował na własną rękę
-szyby na korbkę
-wspomaganie -świetna spr. bo przy obecnych felgach bardzo się przydaję:D
-centralny zamek otwierany z pilota wraz z odcięciem paliwa
-oryg.felgi stalowe '13
-radyjko marki DENON (kaseciak)-jeszcze gdzieś leży w szafie + fabryczne głośniki w przednich drzwiach
moje zmiany po zakupie:
-na początek wymiana wszystkich płynów,filtrów,tylnych amortyzatorów i sprężyn bo podczas wymiany okazało się że jedna jest już pęknięta;/ (jak kupowałem auto wiedziałem,ze 1amortyzator jest do wymiany bo już się rozlał;/ wiec to był początkowy wydatek wliczony w cenę auta)
z racji,iż miałem pojeździć manią parę lat to amorki GAZOWE KAYABY
z biegiem czasy doszły takie same na przód
-wymiana łożysk nad przednimi amortyzatorami
-końcówki drążków+wszystkie gumy
-gumy i tulejki na wahaczach
– 7HJ2x16 felgi z opla vectry B tzw. RIEMSHERY czy jakoś tak ;] + używane oponki PIRELLI P600 195/50 R16
felgi pojeździły chyba 2lata i się znudziły,wiec przyszła pora na mała zmianę i wpadły EMR 7,5HJx16 na oponkach FULDA 195/50 R16 tym razem oponki nówki sztuki
-montaż elektr.podnośników szyb
NASTĘPNIE CZAS NA GRUBSZE ZMIANY WIZUALNE:D
-zmiana koloru podświetlania deski rozdzielczej na niebieski oraz części pulpitu na tzw.BEŻ
-zmiana obicia boczków na drzwiach – naturalna skóra w kolorze jasny kremowy
-montaż końcowego tłumika oryg.robiony specjalnie do renault megane 1,6 16v
-małe zmiany w wizualizacji zderzaków-dokładki własnego pomysłu i własnego wykonania,a mianowicie z przedni zderzak toyoty avensis rok podajże 2000 został tak "pokrojony" ze udało mi się otrzymać dokładki do mojego przedniego i tylnego zderzaka:D
-montaż progów po skróceniu bo jeśli dobrze pamiętam to dedykowane były do A3 czy jakiegoś innego niemieckiego ....;]
razem ze zmiana zderzaków i progami przemalowałem listwy boczne pod kolor nadwozia a przy okazji poprawiłem ubytki i wychodzące z wieku auta niedoskonałości w lakierze malując autko do połowy
-obniżenie o prawdopodobnie 35do40mm poprzez sprężyny zakupione a forum,a przywiezione ponoć
oryginalnie z niemiec na maździe 323f
-obszycie foteli w eko skórkę i materiał podobny do alkantary lub zamszu (eko w nieco innym kolorze niż skora na drzwiach)
-obicie skórą środka kierownicy i mieszka zmiany biegów(skróconego chyba o jakieś 5cm)
-doszła też rozpóreczka na przód własnej roboty:D
-ostatnimi czasy wymiana przednich tarcz i klockow ale klocki i szczęki to standard wymiany co jakiś czas,wiec normalna sprawa ;]
-niestety po zeszłej zimie na 13z glebą musiałem w tym roku poprawiac podłużnicę bo zaczeła ją łapać rdza;/ wiec automatycznie porządnie zostało zalane całe podwozie bitexem z novola
-listwa ze światełkami do jazdy dziennej + halogeny na mokre i ciemne jesienne oraz zimowe wieczory
AUDIO:
-radyjko CLARION-standardowy modelik lecz z nieco innym białym podświetlaniem(normalnie były czerwone i zielone)
-głośniczki przednich drzwi to magnaty 2drożne z osobnymi gwizdkami 16 a tylna półka chyba 20 albo 25 jakiś model max power 3drozne + wzmacniacz magnata-starszy chyba model 360 classic 4x90 watt lub 2x180 w RMSie
PLANY:
-tylna klapa została zaatakowana przez rdze,wiec wymiana lub próba jej ratunku:(
-w związku,iż mania była malowana trzeba by było zrobić jeszcze polereczkę ;/
-może jakaś tuba:D ale tylko wyjmowana bo w bagażniku jest butla z gazu,wiec miejsca nie ma za wiele
-przednia maska tez do małych poprawek bo latka już dają o sobie znać i odpryski niestety są;/:(
-ewentualnie jeszcze jakieś drobne niedoskonałości do usunięcia ;/
OTO I ONA
niestety nie mam fotek z samego początku ale tu są dołożone alumki+ciemne szybki.
.
.
.
.
.
.
tutaj już praktycznie z zewnątrz gotowa choc niestety troche brudna ;/
.
.
.
.
.
.
zmiana koloru felg na czarny połysk+delikatnie posypany srebrnym brokatem
.
.
.
.
przed zalozeniemeko skórki na fotele
nakladki na pedały wg.swojej koncepcji z blachy ryflowanej ;] hehe
.
a tu już eko założona
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
a tu mała sesyjka z dobrze znanym co po niektórym autkiem
pozdro dla PATRYKA
.
.
Ostatnio edytowano 7 lis 2010, 22:12 przez piotrek159, łącznie edytowano 5 razy
- Od: 24 lip 2007, 23:50
- Posty: 153
- Skąd: Ś L Ą S K
- Auto: 1,6 16v (BG) LPG
oki to jak fotki się pojawią to przerzucę do odpowiedniego działu.
3krzyk to przełączniki elektr.szybek bo moja wersja nie miała oryginalnie elktr. wiec sam sobie założyłem:D a obok ręcznego bo tam mi akurat odpowiadało;] (po nie kąd chodziło też o to aby nie wymieniać boczków bo byly juz oklejone skórą no i nie chciałem dziurawić podłokietników)
- Od: 24 lip 2007, 23:50
- Posty: 153
- Skąd: Ś L Ą S K
- Auto: 1,6 16v (BG) LPG
hahah juz poprawione sorki za bubel Patryk heheh
- Od: 24 lip 2007, 23:50
- Posty: 153
- Skąd: Ś L Ą S K
- Auto: 1,6 16v (BG) LPG
Śliczna Madzia mógłbyś mi powiedzieć czy dużo kłopotu jest z zamontowaniem przycisków do elektrycznych szyb w podłokietniku , z kąt masz te przełączniki bo juz jakiś czas myśle o zamontowaniu elektryki w mojej Madzi
Czerwona jest szybsza :)
- Od: 31 sie 2010, 21:06
- Posty: 24
- Skąd: Blachownia
- Auto: Mazda 323f bg 1.6 16v
NO fajnie fajnie ta decha naprawde fajna
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
normi90 to szybki szpil;] wykrecasz srubkę ktora jest pod popilniczka z tylu podlokietnika,podajze 2 z srodkowej czesci kokpitu(po obu str.)i po 2 zatrzaski chyba i jzu mozesz zdjac podlokietnik. bierzesz miarke i olowek nanosisz w ktorym miejscu chcesz przelaczniki i odpowiednio wymierzasz tak aby dziurka nie byla za duza,rysujesz mniej wiecej kwadracik,wiertarka w dlon i wiertasz pare dziurek a pozniej nozykiem ladnie i powoli zeby byl ladny prostokacik,przymierzasz przelacznik i jesli dziurka za mala to odrobine powiekszasz;) nie zrob za duzej dziury bo bedzie ci latal przelaczik albo wogole sie nie bedzie chcial trzymac. przelaczniki kupisz w kazdym sklepie elektrycznym,a byc moze nawet i w motoryzacyjnym.ja kupilem w elektronicznym(elektrycznym) zalezy kto ma na stanie;] cena podajze 3-5zl za 1szt.
- Od: 24 lip 2007, 23:50
- Posty: 153
- Skąd: Ś L Ą S K
- Auto: 1,6 16v (BG) LPG
pieknie zrobiona tyle pracy i wysilku jednak sie oplacalo madzia odwdziecza sie bez awaryjnoscia i oby tak dalej. pozdr
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
normi90
przelaczniki tak jak pisalem mozesz prawdopodobnie dostac nawet w zwyklym motoryzacyjnym;) kwestia jak duze je chcesz,jakiego ksztaltu no i ile chcesz na nie wydac kasiorki;] jesli nie bedzie w motoryzacyjnym to szukaj elektronicznego albo po prostu na allegro;)
co do pracy zeby podlaczyc elektryke to chyba jakies 3moze 4h.zalezy od tego czy zdemowales juz boczki w dzrzwiach i ogolnie od umiejetnosci manualnych;P heheh
ja ciagnolem nowa instalacje,wiec musialem przeciagnac kable z drzwi do wnetrza w tej oslonie gdzie biegna wszystkie przewody kolo zawiasu w drzwiach.pozniej przewody z przelacznikow do jakiegos + (ja podpiolem sobie pod postojowki czyli moe szybki otworzyc jak zapale postoj dopiero) – kabelek wiadomo,ze gdzie bedziesz chcial no i wszystko przez przelacznik do kostki z silownika podnoszenia szybek. Jesli bedziesz cos potrzebowal to napisz PW to postaram Ci sie jakos pomoc i pokierowac Cie
przelaczniki tak jak pisalem mozesz prawdopodobnie dostac nawet w zwyklym motoryzacyjnym;) kwestia jak duze je chcesz,jakiego ksztaltu no i ile chcesz na nie wydac kasiorki;] jesli nie bedzie w motoryzacyjnym to szukaj elektronicznego albo po prostu na allegro;)
co do pracy zeby podlaczyc elektryke to chyba jakies 3moze 4h.zalezy od tego czy zdemowales juz boczki w dzrzwiach i ogolnie od umiejetnosci manualnych;P heheh
ja ciagnolem nowa instalacje,wiec musialem przeciagnac kable z drzwi do wnetrza w tej oslonie gdzie biegna wszystkie przewody kolo zawiasu w drzwiach.pozniej przewody z przelacznikow do jakiegos + (ja podpiolem sobie pod postojowki czyli moe szybki otworzyc jak zapale postoj dopiero) – kabelek wiadomo,ze gdzie bedziesz chcial no i wszystko przez przelacznik do kostki z silownika podnoszenia szybek. Jesli bedziesz cos potrzebowal to napisz PW to postaram Ci sie jakos pomoc i pokierowac Cie
- Od: 24 lip 2007, 23:50
- Posty: 153
- Skąd: Ś L Ą S K
- Auto: 1,6 16v (BG) LPG
normi90 jesli nie znjadziesz oryginalnych to proponuje Ci uniwersalne kupic.Ja akurat tarfilem na oryg.za swietna kaske ale uniwersal napewno duzo szybciej dostaniesz;)
BILUSKO zeczywiscie duzo pracy poszlo ale jak tow aucie uzywanym na codzien jest jeszcze troche rzeczyc do zrobienia:(;/
na dzien dobry po raz 2progi bo nasze drogi i krawezniki nie wybaczaja nawet najmniejszych bledow i tym razem przychaczylem bokiem progu o krawezik(nawet sam nie wiem jak to sie stalo);/ suma sumarow po zimie czeka mnie znowu poprawka;/ heheh
BILUSKO zeczywiscie duzo pracy poszlo ale jak tow aucie uzywanym na codzien jest jeszcze troche rzeczyc do zrobienia:(;/
na dzien dobry po raz 2progi bo nasze drogi i krawezniki nie wybaczaja nawet najmniejszych bledow i tym razem przychaczylem bokiem progu o krawezik(nawet sam nie wiem jak to sie stalo);/ suma sumarow po zimie czeka mnie znowu poprawka;/ heheh
- Od: 24 lip 2007, 23:50
- Posty: 153
- Skąd: Ś L Ą S K
- Auto: 1,6 16v (BG) LPG
piotrek159 napisał(a):BILUSKO zeczywiscie duzo pracy poszlo ale jak tow aucie uzywanym na codzien jest jeszcze troche rzeczyc do zrobienia:(;/
na dzien dobry po raz 2progi bo nasze drogi i krawezniki nie wybaczaja nawet najmniejszych bledow i tym razem przychaczylem bokiem progu o krawezik(nawet sam nie wiem jak to sie stalo);/ suma sumarow po zimie czeka mnie znowu poprawka;/ heheh
Co do tych otarc podczas codziennej jazdy to wiem o czym mowisz. ja dorabiam sobie rozwozac pizze. gdy moj drugi samochod odmowil posluszenstwa musailem jezdzic madzia. mam pare kraweznikow na przednim zderzaku.
- Od: 17 lis 2009, 14:06
- Posty: 105
- Skąd: Skarżysko-Kamienna
- Auto: Mazda 323F BA 1.8
luki_92 to eko skorka szyta na miare ale zrobilem ja w ten sposob,ze jesli bede chcial to moge ja zdjac;] czyli cos ala pokrowce
- Od: 24 lip 2007, 23:50
- Posty: 153
- Skąd: Ś L Ą S K
- Auto: 1,6 16v (BG) LPG
Aha czyli generalnie coś jak ja sobie z alcantary sprawiłem że jest dopasowane bdb i uszyte na miarę do moich foteli ale zawsze można to zdjąć żeby wyczyścić czy coś (na czym mi zależało)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości