Mazda Protegé5 BJ FS-DE 2003 by lukasz.b
Brakuje mojej czarnej po środku
To trzeba było przyjechać marudy
No gdzieś tak będzie , trzeba by sprawdzić na forum
Łukasz może uda się nas kiedyś zebrać choć nie wiadomo bo wiesz jak to jest – jednemu pasuje a drugiemu nie... Sami jak gdzieś byśmy się zebrali to owszem ale tak to wątpię – najlepiej w wakacje ugadać się na takie ternu po Polsce mazdami 323F BJ
Łukasz może uda się nas kiedyś zebrać choć nie wiadomo bo wiesz jak to jest – jednemu pasuje a drugiemu nie... Sami jak gdzieś byśmy się zebrali to owszem ale tak to wątpię – najlepiej w wakacje ugadać się na takie ternu po Polsce mazdami 323F BJ
Piękne auto. Żółty to zawsze był kolor, który jakoś mnie przyciągał ale jednak się go boję.
Nie da się ukryć, że na zdjęciu grupowym jest wyraźnie zauważalny.
Nie da się ukryć, że na zdjęciu grupowym jest wyraźnie zauważalny.
Zapraszam na prywatna sesje zdjeciowa – dla Mazdowiczow jedynie za 10% normalnej stawki :)
- Od: 28 sie 2013, 09:24
- Posty: 456 (3/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F VI (BJ)
2.0 RF4F DiTD 101KM
2001r
TerryBart napisał(a):Piękne auto. Żółty to zawsze był kolor, który jakoś mnie przyciągał ale jednak się go boję.
Nie da się ukryć, że na zdjęciu grupowym jest wyraźnie zauważalny.
Dzięki żółtego nie ma co się bać, brudu tak strasznie nie widać ale przyciąga wszelkiego rodzaju owady... a co do zalet: łatwo znaleźć na dużym parkingu
Żółtek jest już z nami ponad 3 lata. Co do ponadprogramowych rzeczy w maździe znajduje się tylko :
– Dolot CAI Injen technologies + Injen hydroshield
– Sprężyny obniżające Apex
– Podtlenek LPG
– Czarne wkłady lamp przednich
Nie liczę tutaj rzeczy robionych na bieżąco związanych z ciągłą eksploatacją np. klocki, tłumik, wymiana rozrządu , regulacja zaworów itd.
– Dolot CAI Injen technologies + Injen hydroshield
– Sprężyny obniżające Apex
– Podtlenek LPG
– Czarne wkłady lamp przednich
Nie liczę tutaj rzeczy robionych na bieżąco związanych z ciągłą eksploatacją np. klocki, tłumik, wymiana rozrządu , regulacja zaworów itd.
Bart0n napisał(a):Miałem na myśli czy coś się popsuło nie licząc właśnie takich rzeczy jak klocki, rozrząd czy jakieś łożyska. Jest ze stanów i tak mnie to ciekawi. To LPG w podpisie to w jakim stosunku trasa/miasto?
Jedyna poważna awaria to uszczerbanie się główki prowadnicy zaworu na 4 cylindrze ( podczas odcinki ) Trzeba było ściągać głowice, zobaczyć cylinder , wyczyścić , zplanować itd. Na szczęscie części do Fs'a nie są aż tak strasznie drogie.
Co do spalania jeżdżę głownie w zakorkowanym mieście , rzadko trasa. Stosunek określiłbym na 70% miasto ; 30 % trasa
No to super. A jak z rdzą, konserwowaliście go? Męczy mnie już trochę mój klekot i na wiosnę przytuliłbym takiego Sportiva z gazem. Wersja USA różni się czymś poza zderzakami, zegarami itp., np. zawieszeniowo lub mechanicznie? Pamiętam ,że ojciec miał BG w wersji USA i za cholerę nie chciało to auto zgnić i jeździ do teraz zdrowiutkie.
Bart0n napisał(a):No to super. A jak z rdzą, konserwowaliście go? Męczy mnie już trochę mój klekot i na wiosnę przytuliłbym takiego Sportiva z gazem. Wersja USA różni się czymś poza zderzakami, zegarami itp., np. zawieszeniowo lub mechanicznie? Pamiętam ,że ojciec miał BG w wersji USA i za cholerę nie chciało to auto zgnić i jeździ do teraz zdrowiutkie.
Autko było konserwowane zaraz po zakupie . Co do rdzy...to lekko bierze prawe nadkole + jeden mały nalot na spodzie prawych drzwi. Tragedii strasznej nie ma jak na 10 letnie auto.
Co do różnić pomiędzy wersją EU a USDM ( zapożyczone z wypowiedzi buczosa):
Protege5 jest słabiej wyposażony Nie ma TCS, w nie których egzemplarzach również ABS , komputera ze spalaniem itp, airbagów z tyłu, i klimatyzacji automatycznej, za to większość Protege5 posiada system audio 6+1, zmieniarka w radiu na 6cd, tempomat, przycisk (obok klamki na drzwiach kierowcy) zamykania wszystkich drzwi od wewnątrz, inne wg ładniejsze felgi 16", inny większy tylny zderzak, obrysówki w przednim zderzaku oraz relingi na dachu.
Wg informacji na http://protegefaq.net/ :
– w protege5 wałek ssący miał krzywkę o kącie 230 stopni a w europejskiej wersji 240 stopni ( czy tak faktycznie jest? ciężko stwierdzić) oraz:
– stopień sprężenia w Protege miał wynosić 9.1:1, a na rynek europejski 9.7:1
– kąt przekrycia zaworów (cokolwiek by to nie było hehe) w Protege miałby wynosić 4 stopnie a w 323F sportive 7 stopni. hmmm ciekawe tylko skąd te różnice pewnie wałkiem ssącym
– inny mniejszy rozmiar tarcz o średnicy 258mm/260mm
– Inny tylny zacisk a co za tym idzie inny kształt klocków
To chyba tyle..
i światła na H4 a SPORTIVE ma H1+H7
Piękna pogoda, więc i nasze mazdy zasługują na pielęgnację, na P5 poleciało:
1. Nielsen Cyclone APC cleaner – oczyszczenie lakieru
2. Meguiars SwirlX – usuniecie małych rysek oraz martwego, zmatowiałego lakieru.
3. Poorboy's World EX-P Sealant – efekt lustra, "wet look"
Zdjęcia poniżej nie oddają całościowego efektu .
1. Nielsen Cyclone APC cleaner – oczyszczenie lakieru
2. Meguiars SwirlX – usuniecie małych rysek oraz martwego, zmatowiałego lakieru.
3. Poorboy's World EX-P Sealant – efekt lustra, "wet look"
Zdjęcia poniżej nie oddają całościowego efektu .
Ostatnio edytowano 22 mar 2014, 17:59 przez lukasz.b, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości