Mazda 323F BJ ZM 2002r. Czarna w srebrne pasy.

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Arturr0 » 1 kwi 2011, 09:07

Gib napisał(a):Na drugi raz kupię oryginał (z demontażu). To tak apropopo tylnych nadkoli u Ciebie.


Tylko, że ja nie wstawiałem zamiennych błotników, tylko reperaturki do oryginalnych. A to dwie całkiem inne sprawy. Oryginalne błotniki zostają przecież tam, gdzie były ;) .
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 344 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez Erastotenes » 1 kwi 2011, 10:53

Ładnie, ładnie. Tylko się teraz cieszyć :D Jak Ci sie jeździ na Courierach?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 20:04
Posty: 1925
Skąd: Wawa/Janów Lub./Rzeszów
Auto: BJ TDVI RF4F '02 101PS

Postprzez twardy103 » 1 kwi 2011, 12:30

ile Cię wyniesie taka naprawa nadkoli?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 285 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 DISI 2011
viewtopic.php?f=332&t=187697

Mazda 323f 1.6 2003r.
viewtopic.php?f=312&t=109737

Postprzez Radex » 1 kwi 2011, 14:12

no to fajnie że madzia się robi :) <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8992 (60/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Gib » 1 kwi 2011, 18:00

Ok niech będzie reperaturki, czy to są oryginalne reperaturki mazdy? Bo ja mówię o zamiennikach z allegro które wyglądają bardzo podobnie do twoich i mimo że nie tknął ich spawacz (bo przednie błotniki są przykręcane) to ruda wyłazi, być może były źle polakierowane ale bardziej bym stawiał na jakość blachy.
To że w dwóch miejscach były u ciebie wspawywane to też nie wpływa dodatnio na ich odporność na rdzę.
Obrazek
68->115->120->170->226–>170->190->200->150->~210
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8689 (174/217)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Arturr0 » 1 kwi 2011, 18:12

twardy103 napisał(a):ile Cię wyniesie taka naprawa nadkoli?

Dokładnie nie wiem, bo sie okaże na końcu :|. Ale – jak pisałem wcześniej – powinno się zmieścić w kwocie 1500 zł wg wstępnej oceny + koszt reperaturek (115,00 zł/sztuka).

Erastotenes napisał(a): Jak Ci sie jeździ na Courierach?

Generalnie dobrze. Druga zima na tych gumach i nie odnotowałem jakichś dziwnych zachowań samochodu, czy to w czasie jazdy w różnych warunkach, czy w czasie ostrego hamowania. A warunki do testów były naprawdę dobre, bo obie zimy było dośc ostre.

Gib napisał(a):...czy to są oryginalne reperaturki mazdy?

Oryginalne to one, oczywiście, nie są i wątpię, czy mazda w ogóle ma coś takiego w asortymencie, jak reperaturka. Jakiej firmy, gdzie kupiłem i za ile, opisałem tym topiku.
Gwoli wyjaśnienia jeden nowy ori tylny błotnik to koszt około 1500 zł i to chyba netto <faja> , jak mnie poinformowano w Intercars :| . Więc trzeba tylko mieć nadzieję, że taka naprawa zatrzyma rudą na parę lat (może z 5), na co liczę.
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 344 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez boczek86 » 1 kwi 2011, 19:42

koszt spory ale co sie niezrobi dla ukochanego autka :) no jak dobrze zakonserwuja to napewno bedzie super :) ja to mysle zeby przed zima oddac autko do blacharza zeby mi cale autko zabezpieczyl. no i daja ponoc gwarancje ze sie nic niepojawi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 11:12
Posty: 2434 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Fiodor » 1 kwi 2011, 21:38

boczek86 napisał(a): ja to mysle zeby przed zima oddac autko do blacharza zeby mi cale autko zabezpieczyl. no i daja ponoc gwarancje ze sie nic niepojawi.

A to ciekawa opcja. Orientujesz się ile taka konserwacja z gwarancją kosztuje?
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 22:30
Posty: 450
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez Radex » 3 kwi 2011, 23:47

boczek86 napisał(a): no i daja ponoc gwarancje ze sie nic niepojawi.

chyba gwarancje rozruchową na 1-3 miesiące gdyby się coś nieoczekiwanego stało z lakierem :P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8992 (60/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Arturr0 » 4 kwi 2011, 09:08

Co do tego zabezpieczenia antykorozyjnego.

Hmm... powiem wam tak. Mazdy rdzewieją, ale nie tylko one. Wszystkie samochody w mniejszym, lub większym stopniu. Rada na to jest taka, żeby zrobić jakąś aplikację antykorozyjną, ale jak najwczesniej. Czyli zanim pojawi się ruda, bo potem dochodzi koszt ratowania blach.

Miałem poloneza, którego kupiłem od pierwszego właściela, jako 4 i pół letni samochód. Sam sprzedałem go, jak miał 17-cie lat. Polonez, pomimo tego, że jest znany nagminnego rdzewienia, miał blachy zdrowe. Pod koniec go trochę zaczęła ruda gryźć, ale od podwozia. Bądź, co bądź na tle innych polonezów, wyglądał rewelacyjnie.
Pan, od którego go kupiłem zabezpieczał tego poloneza od nowości (jak go kupił w Polmozbycie), co roku, w specjalistycznym zakładzie metodą "Rust Check". Na owe czasy było to dość drogie, ja byłem swiezo po ślubie, więc z kasą było kruchutko, i nie zrobiłem ostatniej aplikacji (piątej), bo wtedy miałbym dożywotnią gwarancję na nadwozie.
Polonez jednak mi przez te lata, jak go miałem, nie rdzewiał, a nigdy garażu nie widział, stał pod chmurką.

Obecną mazdę zabezpieczałem po zakupie antykorozyjnie, ale samo podwozie, bo widziałem na przeglądzie przedzakupowym, że rdzawy nalot pokazał sie "tu i ówdzie". Teraz, po zimie okazało się, że bitex był położony dość niedbale oraz zbyt cienko i mało co go tam zostało na tym podwoziu.

Wniosek z tego jest taki, żeby zabezpieczać jak najwcześniej po zakupie, bo koszty naprawy blach znacznie przewyższaja profilaktykę.

Następny samochód, który będę kupował, od razu dam do kompleksowego zabezpieczenia antykorozyjnego do porządnego zakładu.
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 344 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez Gustawpl » 5 kwi 2011, 13:30

Wyglada bomb