Mazda 323F BJ ZM 2002r. Czarna w srebrne pasy.

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Arturr0 » 14 lis 2010, 18:02

Twoje, Radex, wyglądają naprawdę dobrze. Jednak te moje czternastki mają inną konstrukcję i przez to za mały rant na takie malowanie. Myślałem o tym, ale w końcu zdecydowałem się na zachowanie jednolitego koloru, tym bardziej, że te pasy na karoserii mam w takim właśnie, felgowym, kolorze.

Fotek na tych felgach na razie nie miałem okazji zrobić, ale na pierwszej stronie tematu zamieściłem dzisiaj kilka zdjęć maździ z ostatnich miesięcy, które wykonałem przy okazji robienia fotek konkursowych :P .
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez Radex » 14 lis 2010, 18:12

no moze faktycznie na zywo to inaczej wyglada i nie wygladaloby tak fajnie.

zazdroszcze Ci tego podwójnego wydechu <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez calkiem fajny » 16 lis 2010, 21:29

Arturr0 napisał(a):.. zaraz po zakupie założone zostały pokrowce w miarę dopasowane do reszty tapicerki

Mógłbyś coś więcej napisać o pokrowcach? Gdzie kupiłeś, jakie i jak to wygląda w rzeczywistości? Równie dobrze jak na tych wszystkich zdjęciach producentów w internecie? :>
Początkujący
 
Od: 24 sie 2010, 10:54
Posty: 16
Auto: 323f BJ '02 1.6 98KM

Postprzez Arturr0 » 18 lis 2010, 20:52

Szczerze mówiąc, to na początek zdecydowałem się na zwykłe pokrowce, które kupiłem w markecie (akurat wtedy w Lidlu były w promocji). Zależało mi tylko, aby były szaro-czarne i z w miarę grubego materiału. Wyglądają tak:
Obrazek
ObrazekObrazek


Dopasowanie jest znośne, ale pozostawia wiele do życzenia ,dlatego za jakiś czas będę się rozglądał za pokrowcami dedykowanymi do tego konkretnego modelu. Uważam jednak, że jako rozwiązanie tymczasowe nadają się dobrze i spełniają swoje zadanie.

PS. Po prawie dziesięciu miesiącach użytkowania pokrowce wyglądają bardzo dobrze, biorąc pod uwagę wydaną na nie kwotę. Poza jednym zaciągnięciem materiału z tyłu fotela kierowcy (dzieci), nie posiadają oznak zużycia.
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez Arturr0 » 28 lis 2010, 14:47

A tak maździa wygląda na 14-sto calowych felgach z zimówkami:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

I na śniegu:

Obrazek
Obrazek

Komfort podróżowania znacznie wzrósł w porównaniu do tych 17-stek. A wygląda chyba też całkiem dobrze.
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez Borys » 28 lis 2010, 15:28

Nie jest źle. U mnie na stalówkach wygląda jak polonez :|
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Arturr0 » 12 sty 2011, 20:47

Zima dopisuje, więc jeszcze trzy fotki zaszronionej maździ na śniegu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez budyn-87 » 12 sty 2011, 20:54

Super autko z agresywnym wyglądem <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2010, 08:08
Posty: 705
Skąd: Pszczyna/Łąka
Auto: I*I Mazda 323c 1.8 16v 114KM 95r.+

Postprzez boczek86 » 12 sty 2011, 21:09

no musze powiedziec ze nowe foty calkiem ciekawe :) az milo ogladac :) szkoda tylko ze jeszcze wiecej niedodales :) pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 11:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez wilus88luki » 12 sty 2011, 22:05

Szkoda jej tak zostawiać pod chmurką :| ale niestety takie mamy warunki .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 16:41
Posty: 54
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Kadlub » 13 sty 2011, 14:29

wilus88luki napisał(a):Szkoda jej tak zostawiać pod chmurką :| ale niestety takie mamy warunki .

Jedyna opcja na takie warunki to kupic pokrowiec na samochod. ale przy codziennym uzytkowani nie dokonca jest fajnie jak codzien rano trzeba go naciagac a po powrocie zakladac spowrotem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 23:58
Posty: 261
Skąd: Bodzanów/Płock
Auto: Mazda 323C BA 1,3 16V 95r

Postprzez mazdix2 » 13 sty 2011, 15:37

Bardzo fajnie się prezentuje Madzia :) gratuluje zakupu :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 18:17
Posty: 73
Skąd: Chorzele/Olsztyn
Auto: Mazda 323f 1.5 BA 95r.

Postprzez Arturr0 » 23 sty 2011, 21:17

Postanowiłem zmienić gałkę zmiany biegów, gdyż mam jednak wrażenie, że ta, która jest obecnie, jakoś nie pasuje do całości. Początkowo miałem zamiar wymienić tylko ten krążek z carbonowej folii, ale w końcu zakupiłem inną gałkę z asortymentu firmy JOM (pokażę, jak zamontuję). Jednak natrafiłem na trudność z demontażem starej gałki. Problem polega na tym, że nie chcę jej zniszczyć.

Początkowo myslałem, że wystarczy zwyczajnie odkręcić gałkę, tak jak to ma miejsce w seryjnych gałeczkach. Oczywiście – gałka ani drgnęła. Więc próbowałem ruszyć ten pierścień:

Obrazek

Próbowałem kluczem przez szmatkę, potem przez paski z gumy, ale pierścień ani drgnie. Pryskanie WD-40 też nie pomaga. W dodatku nie można ruszyć (zsunąć) mocowania mieszka, który ten pierścień ogranicza od dołu.

Spróbowałem Więc dobrać się do gałki od spodu. Okazało się, że wystarczy delikatnie wypiąć kilka metalowych spinek i te dwie części miałem już zdemontowane:

Obrazek

Gałka od spodu wygląda tak:

Obrazek

Jest w niej taki przelotowy otwór, w który mozna włożyć śrubokręt:

Obrazek

Wykęcić, ani wyciągnąć jednak tej tulei się nie dało, nawet przy użyciu sporej siły.
Ponieważ wiem, że oryginalne gałki w tym modelu są zwyczajnie zamocowane przy użyciu drobnego gwintu, więc w moim przypadku jest widocznie inaczej.

Może ma ktoś pomysł, jak zdemontować tę gałkę bez rozwiercania lub przecinania piłką do metalu samej gałki?
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez Jacekm_ » 23 sty 2011, 21:49

Nie wgłębiając się w specyfikację techniczną tej gałki, powiem Ci, że w 90% przypadków takie gałki są przykręcone śrubką z nasadką na imbusa. Czyli najprawdopodobniej w tym otworze masz tą śrubkę i powinieneś dobrać odpowiedni klucz, po czym wykręcić śrubkę, która siłowo wkrecona jest w gwint.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 16:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Arturr0 » 23 sty 2011, 22:02

Ten otwór jest na wylot, jak napisałem powyżej – mozna w niego włożyć śrubokręt, który wyjdzie z drugiej strony. Nie ma w nim żadnej srubki.
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez Kadlub » 23 sty 2011, 22:14

proponuje uciac. :D przy okazji zrobisz sobie short shifta domowej roboty :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 23:58
Posty: 261
Skąd: Bodzanów/Płock
Auto: Mazda 323C BA 1,3 16V 95r

Postprzez budyn-87 » 23 sty 2011, 23:52

przecież mówił że nie chce ciąć :P jest jeszcze jeden sposób ( tak na odległość ciężko oszacować jak ty to tam masz) ale ja się kiedyś spotkałem z takim czymś że z na górze gałki tam gdzie zazwyczaj jest narysowane "12345r" to była "zaślepka" po otworzeniu jej w środku była nakrętka i nasadowym kluczem trzeba było odkręcić. przyglądnij się temu jeszcze raz bardzo dokładnie :) pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2010, 08:08
Posty: 705
Skąd: Pszczyna/Łąka
Auto: I*I Mazda 323c 1.8 16v 114KM 95r.+

Postprzez Jacekm_ » 24 sty 2011, 18:08

Skoro ten otwór jest na wylot to znaczy, że jest nad gwintem (czyt. drążek kończy się pod tym otworem). To raczej wyklucza inne możniwości montażowe niż po prostu wkręcenie z użyciem oryginalnego gwintu. Weź sobie tam ten śrbubokręt przełóż i będziesz miał jak to odkręcić – widocznie jest mocno wkręcona.
Coś tak czuję, że to jest do odkręcenia w moment...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 16:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez levy.ad » 27 sty 2011, 00:48

nonono!ladne cacko!!!!!!czarne jest piekne :)
Driving Is Esential Of My Live
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2010, 06:08
Posty: 7
Auto: 323F BJ 1.516V

Postprzez skorpion1985 » 28 sty 2011, 21:39

Jednak to prawda jak aluski i ich rozmiar wpływają na wizual auta ale i tak kozak auto się prezentuje :) już nie długo coraz bliżej i będzie można znów 17" założyć huraaa :P
skorpion1985
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy