SILNIK: ZM 1.6, 16V, benzyna
MOC: 98KM, 72kW (seria)
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD WYDECHOWY: przerobiony, obecnie aktywny tylko jeden wydech, chromowane nakładki na końcówki
ELEKTRONIKA: seria: oba lusterka i szyby przednie, ogrzewane lusterka i szyba tylna, centralny zamek, immobiliser, autoalarm
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: obniżone, ale nie wiem dokładnie o ile. Bądź, co bądź – wystarczająco.
SKRZYNIA BIEGÓW: manualna
UKŁAD HAMULCOWY: tarcze, dociski i klocki od mazdy 626 [czyli standard, jak sie dowiedziałem później

KAROSERIA: oryginalny tuning optyczny, wykonany w Niemczech (zderzak przedni i tylny oraz nakładki na progi, grill, nakładki metalowe na progach przy drzwiach przednich z logo 323F, aluminiowa gałka zmiany biegów, sportowy wydech, nakładki metalowe na pedały, tylny spojler)
ŚRODEK: fotele, kierownica, tapicerka – wszystko seryjne
CAR-AUDIO: Sony GT220, głośniki seryjne
KOŁA: felgi Alutec Kyro 17" z oponami 205/40 ZR17 84W oraz drugi komplet alufelg 14" z oponami zimowymi (Courier) i letnimi (Kleber) w rozmiarze 185/64 R14
WYPOSAŻENIE DODATKOWE: klimatyzacja, ABS, ESP, wspomaganie kierownicy, 4 poduszki powietrzne
ZDJĘCIA:
Obecnie (2013r.) mazda wygląda tak::

Kilka fotek z 2012:




Kilka fotek z 2011:



Wrzesień-Październik '2010:











Siepień '2010:


Czerwiec '2010:













Przez charakterystyczne, srebrne paski na czarnej karoserii, samochód bardzo rzuca się w oczy.
Szukaliśmy z małżonką takiego modelu w kolorze czarnym i w dobrym stanie technicznym. Po prawie 1,5 miesięcznych poszukiwaniach trafił się taki rodzynek po tuningu optycznym. Kupiona w styczniu 2010r. w Gdańsku, wypatrzona w internecie – jeździła nim kobieta, był to drugi samochód w rodzinie. Przed zakupem dokładnie, kompleksowo, sprawdzony w zakładzie wykonującym przeglądy w Gdańsku wraz z kontrolą grubości lakieru
Samochód jest od 2005r. w Polsce – maździa jeździła dotąd w Gdańsku. Wszystkie przeróbki były robione w Niemczech. Jestem drugim właścicielem w kraju i trzecim w ogóle.
Silnik niemodyfikowany, suchutki, chyba nigdy nie myty.
Do mazdy jest jeszcze czarny, tylny spojler, ale aby go założyć musiałbym nawiercać karoserię na tylnej klapie, więc nie zakładam.
Samochodzik ma swoje lata, więc ma kilka drobnych mankamentów:
– fotel kierowcy, który ma podniszczoną tapicerkę (wytarta siatka na siedzisku). Dlatego zaraz po zakupie założone zostały pokrowce w miarę dopasowane do reszty tapicerki. Miałem zamiar wymieniać fotele, ale zrezygnowałem.
– trzeszczą plastiki (?)z tylu w czasie jazdy – nie jest to specjalnie uciążliwe, ale jednak mnie irytuje. W samochodzie był naprawiany lewy tylny błotnik i wymieniana tylna klapa, bo na parkingu ktoś wjechał madzi w lewy tylny róg, więc myślałem, że to od złego spasowania elementów po naprawie. Dowiedziałem się jednak, że trzeszczenie to przypadłość tego modelu.
– niewielki odprysk na przedniej szybie
Póki co, mazda sprawuje się bardzo dobrze (zrobiliśmy na niej ponad 3500 km) i oby tak zostało. Jeździ nim głównie moja małżonka, ja mam na codzień auto służbowe.
Niedawno maździa miała przegląd i okazało się, że podwozie wymaga konserwacji tu i ówdzie
Plany na 2011:
– walka z rdzą – naprawa blacharsko-lakiernicze, głównie tylnych błotników i dachu [zrobione]
– zmiana gałki zmiany biegów
– poprawienie spasowania obu zderzaków i (być może) poprawki lakiernicze zderzaka przedniego [było robione, ale efekt poniżej oczekiwań]
– renowacja alufelg letnich 17", ale chyba po sezonie
– wymiana zużytych elementów zawieszenia [zrobione][/b]
Plany na rok 2010:
– konserwacja podwozia i nadkoli, jak da radę [zrobione]
– wymiana dywaników [zrobione]
– wymiana łączników stabilizatora z tyłu [zrobione]
– kupno fotela kierowcy, jak uda się znaleźć taki sam, tylko niewytarty
– wymiana kilku plastików w bagażniku
– renowacja alufelg – przede wszystkim tych mniejszych [14" z zimówkami – zrobione]
– malowanie zacisków hamulcowych – chyba na czerwono [zrobione]