Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V tree hunted

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez maderix95 » 15 mar 2017, 11:59

Widziałem już przygotowania do konserwacji. Tyle rudej szmaty w jednym miejscu dawno nie widziałem, nawet patrząc na błotniki. Miejmy nadzieję że u ciebie nie będzie na taką skale. A przybieg... 50k w 1,5 roku zrobiłem :D

Film który dziś widziałem ukazujący kolejne postępy:



Tarcze z tyłu też niedługo wylatują.

Dopisano 16 mar 2017, 09:01:

Po ogarnięciu rudej szykuje się niespodzianka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez maderix95 » 17 mar 2017, 15:41

Dziś wyleciała szyba, poniżej w filmie jest to, co się pod nią kryło (dlatego ciekło! O.O), poza tym szyba na śmietnik, pękła. :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Palele » 17 mar 2017, 16:53

Tobie się opłaca ją robić? Bo patrząc na te filmiki to trzeba bardzo dużo kasy w blacharkę wpakować. Chyba że zamierzasz nią jeździć dopóki się nie rozsypie, to wtedy logiczne. Podziwiam :)
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez maderix95 » 17 mar 2017, 17:24

Powiem Ci szczerze, że myślałem nad sprzedażą w dalszej przyszłości. Ale z każdym dniem się zastanawiam czy nie zrobić z niej kiedyś auta do zabawy, kupić sobie jakieś daily, tutaj wsadzić jakiś mocniejszy motor itd. i bawić się aż się rozleci :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Damian68 » 17 mar 2017, 18:26

Bo bj-tka ma coś w sobie :D Kurde jak zrobisz to zrozumiesz co mam na myśli. Trzymam kciuki i czekam na efekt końcowy.
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Beny » 17 mar 2017, 18:47

Znasz już kwotę w jakiej ma zamknąć się naprawa?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8661 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez maderix95 » 17 mar 2017, 21:36

kwotę podałem w którymś komentarzu, wyniesie ok 4k zł + 2 flaszki dobrego trunku :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Rafalkom » 17 mar 2017, 21:41

Palele napisał(a):Tobie się opłaca ją robić? Bo patrząc na te filmiki to trzeba bardzo dużo kasy w blacharkę wpakować. Chyba że zamierzasz nią jeździć dopóki się nie rozsypie, to wtedy logiczne. Podziwiam :)


A niezbyt dużo kasy jeżeli robisz wszystko sam <oczko> Osobiście jakbym miał dać komuś tak jak kolega cztery tysiące złotych lub więcej za robociznę to mam za tę kwotę dwie konkretne maszyny do garażu, choćby spawarka i kompresor i wtedy naprawę mogę wykonać sam. Ale rozumiem wszystko, nie każdy ma smykałkę i czas do grzebania przy aucie. A na jednym z ostatnich filmów widzę, że zrekonstruowali próg wewnętrzny i wnęki jednak podłużnica nie została ruszona nawet, przydałoby jej się czyszczenie i konserwacja od zera bo na pewno kryje się tam trochę rudej. Cena jak dla mnie sporo za wysoka za taką naprawę mimo, że dochodzi malowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez maderix95 » 17 mar 2017, 21:50

ogólnie z chęcią bym zrobił to sam, za te 4k nawet bym kupił maszyny, ale. Aktualnie wynajmuję tylko pokój, co za tym idzie brak garażu, najbliższy z którego mogę korzystać jest 400km stąd. A jeśli chodzi o resztę, to w kwocie "2 flaszki dobrego trunku" wiem że będą ogarnięte sanki i cuś tam jeszcze. A do tego cała podłoga idzie w konserwę. A jak coś zostanie... To postaram się ogarnąć sam w miarę możliwości. Cena... ogólnie za element (wstawianie + malowanie) biorą 400 zł i do tego sama konserwacja podłogi 700 zł.. U mnie nazbierało się tego z 10 elementów + podłoga itd. Więc wg tego cennika udało się ugrać niżej, do tego musieli dokupić progi i błotnik lewy przód bo nadkola miałem i słupki. Poza tym, niech mają z czego żyć chłopaki, 4 ich tam jest a miesięcznie za warsztat 5k płacą za sam wynajem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Rafalkom » 17 mar 2017, 22:21

Faktycznie cena jak za 10 elementów nie jest wygórowana, taniej to tylko jakiś garażowiec, któremu zajmie to miesiąc czasu bo prace robi poza etatem. Niedawno odkryłem u siebie to samo co Ty masz we wnękach tylnych kół, czeka mnie rekonstrukcja taka sama jak u Ciebie a do tego załatanie podłużnic. Życzę powodzenia, jak blacha będzie ogarnięta to już z górki, największy problem tego auta to korozja niestety, ale jak się chce to można wszystko ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez maderix95 » 17 mar 2017, 23:47

Łataj to póki możesz bo potem będzie za późno. Do tego zobacz ze u mnie nie było odtworzonych otworów technologicznych w tym miejscu. A korki z dziur poginęły. Więc teraz jest szczelnie i ruda szybko nie wpadnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Rafalkom » 17 mar 2017, 23:56

maderix95 napisał(a):Łataj to póki możesz bo potem będzie za późno. Do tego zobacz ze u mnie nie było odtworzonych otworów technologicznych w tym miejscu. A korki z dziur poginęły. Więc teraz jest szczelnie i ruda szybko nie wpadnie.


Z jednej strony to dobrze bo woda nie ma jak się dostać bo to wszystko jest pod warstwą wodoodpornych powłok. Jednak takie otwory służą między innymi zabezpieczeniu właśnie takich profili zamkniętych różnymi preparatami i woskami aby w środku nawet jeżeli się dostanie woda to żeby nie ingerowała w strukturę wszystkiego. Orientujesz się może z jakiej blachy Ci to połatali?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez maderix95 » 18 mar 2017, 00:00

Hmm blachę jedynie widziałem. Raczej jest dobra bo skrawki leżą w wilgoci już długi czas, z pół roku chyba i mają ewentualny nalot. Ale to goła stal wiec... Progi beda konserwowane i tak od srodka, beda tak zalane że nie ma prawa tam coś wyjść. Do tego reperaturki kupiłem w ocynki jak sie okazało :D sam nie wiedziałem a kupowałem jedne z tańszych bo jeszcze z polskiej kruchej wypłaty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Neonixos666 » 18 mar 2017, 00:08

Patrząc na ostatni filmik to jednak moja BJ była w sporo lepszym stanie :P

Wytrwałości w odbudowie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Nicole » 19 mar 2017, 20:50

maderix95 napisał(a):Widziałem już przygotowania do konserwacji. Tyle rudej szmaty w jednym miejscu dawno nie widziałem, nawet patrząc na błotniki. Miejmy nadzieję że u ciebie nie będzie na taką skale. A przybieg... 50k w 1,5 roku zrobiłem :D


Szczerze jeśli chodzi o moją M to progów miejscami wcale nie ma, to samo z nadkolami... wystarczy kopnąć i poleci... <płacze> tylko wszystko przed sprzedażą było dobrze zamaskowane <killer> i teraz dopiero widać od środka rudą ( na nadkolach bąble), więc wątpię, że będzie lepiej.... za to słupki i blacha pod szybą zdrowiutkie <jupi> pewnie dlatego, że szyba oryginalna i nikt tam nie dłubał jeszcze :D
Ja od września jakieś 10k, więc nie tak dużo <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2016, 14:08
Posty: 78
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 323f BJ ZM-DE 2002
viewtopic.php?f=312&t=195522

Postprzez Piotrek93 » 19 mar 2017, 21:03

Ehh BJ to bardzo fajne autka ale ruda za bardzo je lubi... ja na szczęście mam już to za sobą. A z nadkolami tylnymi miałem tą samą historię. Widocznie ten typ tak ma. Z tego co zauważyłem to polifty niestety mocniej gniją... Miałem przedlifta i był mniej skorodowany (podłoga, nadkola tylne były zdrowe). Nawet przeglądając forum nie zauważyłem aby ktoś miał takie problemy z przedliftem jak my z poliftami... Mazda po wprowadzeniu liftingu chyba zaczęła oszczędzać na fabrycznej konserwacji...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2016, 19:40
Posty: 79
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica

Postprzez Neonixos666 » 19 mar 2017, 21:15

Racja, przedlifty mniej rdzewieją, ale na pocieszenie sporo droższe mazdy 6 też rdzewieją :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez maderix95 » 20 mar 2017, 00:25

Z tego co się dowiedziałem od mechaników, wszystkie wstawki teraz przeżyją ten samochód :D a nadkola... Kupiłem w ocynku :>

Dopisano 20 mar 2017, 17:14:

Witam.
Szybka relacja bo w pracy jestem. Słupki na miejscu. Zdjecia z dedykacją dla Nicole i jej niebieskiego kolorku :D
Załączniki
FB_IMG_1490022628734.jpg
FB_IMG_1490022631882.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Palele » 21 mar 2017, 01:34

Jak ja się cieszę że mam przedlifta, u mnie gniją tylko nadkola z tyły i progi przy nadkolach, reszta auta zdrowa, to co miałeś pod szybą aż mnie odsunęło, tyle rdzy dawno nie widziałem, współczuję :|


Rafalkom napisał(a):
A niezbyt dużo kasy jeżeli robisz wszystko sam <oczko> Osobiście jakbym miał dać komuś tak jak kolega cztery tysiące złotych lub więcej za robociznę to mam za tę kwotę dwie konkretne maszyny do garażu, choćby spawarka i kompresor i wtedy naprawę mogę wykonać sam. [...] Cena jak dla mnie sporo za wysoka za taką naprawę mimo, że dochodzi malowanie.


Sam też dwa razy chałupniczo robiłem nadkola(włókno szklane i szpachla) i jakoś nie byłem zawiedziony efektem ale teraz w wakacje, dam do wspawania reperaturek i sam pomaluję, to przynajmniej dłużej posiedzi mam nadzieję.
Cena dosyć spora za tą rekonstrukcję choć też i roboty jest sporo patrząc na temat.

maderix95 napisał(a):ogólnie z chęcią bym zrobił to sam, za te 4k nawet bym kupił maszyny, ale. Aktualnie wynajmuję tylko pokój, co za tym idzie brak garażu, najbliższy z którego mogę korzystać jest 400km stąd.


Też zmagam się z tym problemem, jak wracam do domu to zazwyczaj do nocy dłubię przy aucie, następnego dnia od rana do nocy dłubię i składam a kolejnego rano powrót do mieszkania. Garażu nie mam a pod blokiem zamiana zimówek na letnie kończy się wizytą straży miejskiej... Bo monitoring z okien oczywiście musiał zawiadomić bo na pewno kradnie, skoro całe auto otwarte i coś przy nim robi –.–
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez maderix95 » 21 mar 2017, 01:56

Palele, polecam poszukać nadkoli w ocynku :) a co do monitoringu, czekaj na moment i załatw ich tym samym sposobem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: AdsBot [Google] i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy