Mazda MX-3 EC 2.5 V6 KL-DE 92'
Dokładnie tak 
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
No więc nadszedł ten dzień w którym odgrzeje kotlet po raz kolejny
..
Długa nieobecność spowodowana sprawami prywatnymi auto zrobiło od ostatniego update'u może z 1000km
..
Przez ten okres czasu kilka rzeczy się wydarzyło więc do rzeczy
Został odświeżony przód auta tj pomalowane na nowo błotniki i maska którą udało się dorwać nówkę sztukę z ASO w dobrym pieniążku
Mazda dostała kilka prezentów takich jak:
Tylna górna rozpórka, kompletny wydech, kolektory 6-2-1, reszta 2.5 cala stal nierdzewna, zawieszenie gwintowane D2-Racing, przewody zapłonowe NGK
Z mniejszych rzeczy: oczywiście geometria, odświeżone ramiona wycieraczek, odświeżone podszybie, zmiana oleju na 5w50 VR1 + filtr Bosch, ogarnięcie wiązki elektrycznej aparatu zapłonowego plus kilka miejszych drobiazgów
Przed zmianami takimi jak wydech udało dotrzeć się na hamownie
Taki był mój cel aby shamować auto takie jak stoi przed dalszą ingerencją.
Od razu mówię nie chciało mi się tego obrabiać także
w razie w zbędny komentarz 
Skala na dole jest przesunięta ale kreski same w sobie są dobre
Zaskoczyłem się pozytywnie ponieważ spodziewałem się wyniku rzędu 150+, a sterownik K819 zaskoczył i mnie i gościa z hamowni
bo myślał że będzie błąd pomiarowy rzędu 3-4KM a tu proszę 
Komputer współgra z przepływomierzem KL02, z moich obserwacji: taka kombinacja zmienia przede wszytkim punkty otwarcia VRISów na późniejsze na około 4000 i drugi 5000rpm – efekt tego jest taki że od 3k zaczyna to auto żyć, 4tyś dostaje lekkiego kopa, przy 5ciu dostaje kolejnego mocniejszego i ciągnie jak zła dalej
Widać na wykresie lekkie załamanie w górę.
Docelowo plan na bliżej nie określony najbliższy czas to:
Wymiana oleju z filtrem, montaż DET'a 3, montaż Edis6 z tego względu że aparat wymaga już ingerencji a mając zapłon bez sensu pakować w niego pieniądze, pospawanie wydechu bo strzelił spaw na siatce..
I szukanie niutków
Czy ktoś wie do czego ta kostka? Znajduje się w tej samej wiązce co kostka pompki płynu do spryskiwaczy

Długa nieobecność spowodowana sprawami prywatnymi auto zrobiło od ostatniego update'u może z 1000km
Przez ten okres czasu kilka rzeczy się wydarzyło więc do rzeczy
Został odświeżony przód auta tj pomalowane na nowo błotniki i maska którą udało się dorwać nówkę sztukę z ASO w dobrym pieniążku
Mazda dostała kilka prezentów takich jak:
Tylna górna rozpórka, kompletny wydech, kolektory 6-2-1, reszta 2.5 cala stal nierdzewna, zawieszenie gwintowane D2-Racing, przewody zapłonowe NGK
Z mniejszych rzeczy: oczywiście geometria, odświeżone ramiona wycieraczek, odświeżone podszybie, zmiana oleju na 5w50 VR1 + filtr Bosch, ogarnięcie wiązki elektrycznej aparatu zapłonowego plus kilka miejszych drobiazgów
Przed zmianami takimi jak wydech udało dotrzeć się na hamownie
Taki był mój cel aby shamować auto takie jak stoi przed dalszą ingerencją.
Od razu mówię nie chciało mi się tego obrabiać także
Skala na dole jest przesunięta ale kreski same w sobie są dobre
Zaskoczyłem się pozytywnie ponieważ spodziewałem się wyniku rzędu 150+, a sterownik K819 zaskoczył i mnie i gościa z hamowni
Komputer współgra z przepływomierzem KL02, z moich obserwacji: taka kombinacja zmienia przede wszytkim punkty otwarcia VRISów na późniejsze na około 4000 i drugi 5000rpm – efekt tego jest taki że od 3k zaczyna to auto żyć, 4tyś dostaje lekkiego kopa, przy 5ciu dostaje kolejnego mocniejszego i ciągnie jak zła dalej
Docelowo plan na bliżej nie określony najbliższy czas to:
Wymiana oleju z filtrem, montaż DET'a 3, montaż Edis6 z tego względu że aparat wymaga już ingerencji a mając zapłon bez sensu pakować w niego pieniądze, pospawanie wydechu bo strzelił spaw na siatce..
I szukanie niutków
Czy ktoś wie do czego ta kostka? Znajduje się w tej samej wiązce co kostka pompki płynu do spryskiwaczy
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
A więc proszę proszę czyżby drugi udokumentowany przypadek na forum gdzie na kompie k8 klde pokazuje sporo wyższą moc niz na ecu od KL? Oczywiście ze drugi ns forum zaraz po moim a w sumie to już chyba trzeci czy czwarty tylko jakoś nikt o tym nie pisze. Ecu K8 to najlepsze ecu czy to pod klde k8 czy klze. Żeby wolnossaku na samym ECU zyskać 9KM to jest naprawde niezły wyczyn.
Gratki zawieszenia i wydechu jest mesko i zdaje ze kolejne klde 2.5 V6 bedzie latać na 2.5 calowym wydechu.
Po kreskach tez sądzę ze na decie wydechu poprawionym dolocie zblizysz sie do 180KM więc będzie druga mocna mx3 z klde pod maską świetnie świetnie, trzeba zacząć objezdzac te Klze pod maską
Jeszcze sie oka ze ze wszystkie te padniete klde z 626 czy mx6 które mają ledwo 160KM na ecu K8 pokażą serię z plusem
Gratki zawieszenia i wydechu jest mesko i zdaje ze kolejne klde 2.5 V6 bedzie latać na 2.5 calowym wydechu.
Po kreskach tez sądzę ze na decie wydechu poprawionym dolocie zblizysz sie do 180KM więc będzie druga mocna mx3 z klde pod maską świetnie świetnie, trzeba zacząć objezdzac te Klze pod maską
Jeszcze sie oka ze ze wszystkie te padniete klde z 626 czy mx6 które mają ledwo 160KM na ecu K8 pokażą serię z plusem
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Mam taką nadzieję że uda się dobić do 180KM po ogarnięciu Deta i edisa
Mazda dostała nowy olej Valvo VR1 5w50 wraz z filtrem Boscha, przy okazji wpadły nowe wycieraczki Valeo
. Zdjęcia wkrótce, jak umyje ja w końcu ^^
Wczoraj zrobiłem sobie "wycieczkę" do Cieszyna ~150km lekka noga około 80km/h spalanie w okolicach 7,2l
Edit: Z zlotu "Dobre bo włoskie"
Udało się umyć w końcu i pojechać gdzieś
Mazda dostała nowy olej Valvo VR1 5w50 wraz z filtrem Boscha, przy okazji wpadły nowe wycieraczki Valeo
Wczoraj zrobiłem sobie "wycieczkę" do Cieszyna ~150km lekka noga około 80km/h spalanie w okolicach 7,2l
Edit: Z zlotu "Dobre bo włoskie"
Udało się umyć w końcu i pojechać gdzieś
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Auto trafiło z wszystkim co ma być w aucie i połową baku na wagę 
A może by pójść w tym kierunku?
A może by pójść w tym kierunku?
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Gwint jest to kręcić można
. Mam na myśli spoiler
. Podoba mi się ten z pakietu MS ale dostać to to.....
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Dokładnie z tego auta jest 
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Update, Mazda zimuje w garażu, i wymieniane są kolejne rzeczy ^^
Na przegubie wewnętrznym zlokalizowałem luz, także półoś do wymiany.
Jak się zabierać to na całego więc wpadła skrzynia biegów z FS'a do garażu więc 5ty bieg zawita w skrzyni
Z racji że skrzynię trzeba opuścić żeby dostać się do trybów i dlatego że jest KL a nie K8 postanowiłem poduchy skrzyni zalać klejem do szyb zanim ewentualnie zdecyduję się wysłać je do olkusza
.
Przy okazji do wymiany idą tulejki teflonowe wybieraka biegów jak i śruba.
Tu ciekawostka, może ktoś z was miał z tym do czynienia, mierząc śrubę nową i aktualną wymiar jest ten sam.. Nakładając nową tulejke na nową śrubę i tak jest delikatny luz. Jak ten luz na tym mechanizmie zlikwidować? Szukał ktoś przyczyny luzu lewarka?
Zdecydowałem się również na zakup kolektora z X9, montaż będzie jak dostanie jakiś kolor
przy okazji jego wymiany, również wpadną malowane pokrywy zaworów i zmieniony dolot
P.S. Jakieś sugestie kolorystyczne? Może mnie natchnie także zapraszam do dyskusji
choć wiadomo że gusta są różne
.
Taki last view
Na deser wpadły nowe przewody hamulcowe
Światło takie że różowe wyszły
purpurowe są,
Będzie świeży płyn hamulcowy, jeszcze porządek zrobie z sztywnymi i zastanawiam się nad zrobieniem swapa przednich na M6.
Dodatkowo przy składaniu wleci świeży płyn chłodzący, i nowy olej tym razem olej syntetyczny z prawdziwego zdarzenia
10w60 marki 77 Lubricants – 70% bazy polialfaolefinowej
Ciąg dalszy mediów nastąpi
Na przegubie wewnętrznym zlokalizowałem luz, także półoś do wymiany.
Jak się zabierać to na całego więc wpadła skrzynia biegów z FS'a do garażu więc 5ty bieg zawita w skrzyni
Z racji że skrzynię trzeba opuścić żeby dostać się do trybów i dlatego że jest KL a nie K8 postanowiłem poduchy skrzyni zalać klejem do szyb zanim ewentualnie zdecyduję się wysłać je do olkusza
Przy okazji do wymiany idą tulejki teflonowe wybieraka biegów jak i śruba.
Tu ciekawostka, może ktoś z was miał z tym do czynienia, mierząc śrubę nową i aktualną wymiar jest ten sam.. Nakładając nową tulejke na nową śrubę i tak jest delikatny luz. Jak ten luz na tym mechanizmie zlikwidować? Szukał ktoś przyczyny luzu lewarka?
Zdecydowałem się również na zakup kolektora z X9, montaż będzie jak dostanie jakiś kolor
P.S. Jakieś sugestie kolorystyczne? Może mnie natchnie także zapraszam do dyskusji
Taki last view
Na deser wpadły nowe przewody hamulcowe
Będzie świeży płyn hamulcowy, jeszcze porządek zrobie z sztywnymi i zastanawiam się nad zrobieniem swapa przednich na M6.
Dodatkowo przy składaniu wleci świeży płyn chłodzący, i nowy olej tym razem olej syntetyczny z prawdziwego zdarzenia
Ciąg dalszy mediów nastąpi
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Fajny killerek,pamiętam jak krakusik mx-3 dawno temu wsadził kla do swojego mxa. Dwa klze regularnie dostawały baty też w tej budzie
Kolor ja bym szedł w złoty/miedziany albo jakiś fiolet.
Kolor ja bym szedł w złoty/miedziany albo jakiś fiolet.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8674 (86/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Witam Cie
Możesz rozwinąć wątek jak wykleiłeś na nowo podsufitkę .
Bo ja utknąłem na oczyszczonym miękkim podkładzie z belką materiału i boje się że bez formy po przyklejeniu tkaniny straci kształt i po montażu będzie odstawać .
Możesz rozwinąć wątek jak wykleiłeś na nowo podsufitkę .
Bo ja utknąłem na oczyszczonym miękkim podkładzie z belką materiału i boje się że bez formy po przyklejeniu tkaniny straci kształt i po montażu będzie odstawać .
Beny, to auto seryjnie powinno mieć KL'a
. Trafiłeś w sedno bo o takich kolorach właśnie myślę 
jarekM78 – Demontaż, zrywasz materiał, oczyszczasz z pozostałości gąbki, z racji starości nie jest wszędzie sztywna, na krańcach zazwyczaj się rozwarstwia i tam trzeba ostrożnie. Kupiłem materiał na necie taka cienka gąbeczka z czarnym materiałem. Wycinasz materiał z naddatkiem, ja na początku używałem kleju z puszki ale łatwość aplikacji go wyeliminowała więc zastąpił go klej w sprayu, w miarę równomiernie i nie za grubo rozprowadzony klej i przyklejasz do podsufitki materiał. Kleju nie może być zbyt dużo żeby nie wsiąkł Ci w materiał, i musisz uważać podczas dociskania żeby nie uszkodzić formy
.
jarekM78 – Demontaż, zrywasz materiał, oczyszczasz z pozostałości gąbki, z racji starości nie jest wszędzie sztywna, na krańcach zazwyczaj się rozwarstwia i tam trzeba ostrożnie. Kupiłem materiał na necie taka cienka gąbeczka z czarnym materiałem. Wycinasz materiał z naddatkiem, ja na początku używałem kleju z puszki ale łatwość aplikacji go wyeliminowała więc zastąpił go klej w sprayu, w miarę równomiernie i nie za grubo rozprowadzony klej i przyklejasz do podsufitki materiał. Kleju nie może być zbyt dużo żeby nie wsiąkł Ci w materiał, i musisz uważać podczas dociskania żeby nie uszkodzić formy
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Dzięki za podpowiedz
.
Też kupiłem klej w puszce
ale jak polecasz w spreju bo łatwiej to kupie
Ja kombinowałem jeszcze z żywica i myślałem o przesmarowaniu spodu podsufitki by ja usztywnić ,
Jak myślisz po swojej pracy coś to może ułatwić czy utrudnić ?
A materiał po prostu położyłeś i przykleiłeś delikatnie bez jakiś udziwnień.

Też kupiłem klej w puszce


Ja kombinowałem jeszcze z żywica i myślałem o przesmarowaniu spodu podsufitki by ja usztywnić ,
Jak myślisz po swojej pracy coś to może ułatwić czy utrudnić ?
A materiał po prostu położyłeś i przykleiłeś delikatnie bez jakiś udziwnień.
Tak, została spryskana powierzchnia klejem i przyklejoby materiał. Możesz próbować, u mnie nie było konieczności ingerencji w szkielet podsufitki 
Z dzisiaj:
Reszta będzie jutro bo na telefonie to tragedia wgrywać zdjęcia ^^
Z dzisiaj:
Reszta będzie jutro bo na telefonie to tragedia wgrywać zdjęcia ^^
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Mały tekstowy update, a tylko tekstowy bo ukradli mi w robocie telefon. A że padłem ofiarą obrony przed inwigilacją (brak chmur etc.) więc i zdjęcia przepadły...
Mazdą ostatnio zrobiłem kilkaset km i muszę powiedzieć że 5tka z FS'a pozytywnie mnie zaskoczyła. Fakt mogła by być ciut krótsza ale jest ok.
Z moich obserwacji KL daje sobie radę z tym biegiem nawet z niskich obrotów, czuć że nie jest to seryjne przełożenie ale jest spoko. Lekką wadą jest to że po drogach gdzie jedziemy ~70-90km/h jak ktoś ma buczący wydech to jest tragedia bo przy tych prędkościach jest najgłośniej. Na autostradzie, drodze ekspresowej, bajka
140 jest przy około 4tyś, 160km/h około 5100.
Śmieszne jest jak przepina się z 4 na 5, na 4 jest power i wrzucamy 5 i spadają obroty znacznie i już tak dobrze nie ma
...
Jedną z rzeczy które zauważyłem z racji niższych obrotów w aucie robi się ciszej i podróżuje się przyjemniej
Plany do zlotu: ogarnąć hamulce, komorę, być może uda się wyrobić z strojeniem
A jako mały bonus powiem że na nowy sezon będą nowe felgi
Dla tych co się chce czytać
pytanie, felgi idą do malowania rozważam: jasny srebrny, srebrno-szary (amelinium), ew. jakiś odcień złota
. Zaciski i w komorze będzie bardziej fioletowo.
Mazdą ostatnio zrobiłem kilkaset km i muszę powiedzieć że 5tka z FS'a pozytywnie mnie zaskoczyła. Fakt mogła by być ciut krótsza ale jest ok.
Z moich obserwacji KL daje sobie radę z tym biegiem nawet z niskich obrotów, czuć że nie jest to seryjne przełożenie ale jest spoko. Lekką wadą jest to że po drogach gdzie jedziemy ~70-90km/h jak ktoś ma buczący wydech to jest tragedia bo przy tych prędkościach jest najgłośniej. Na autostradzie, drodze ekspresowej, bajka
Śmieszne jest jak przepina się z 4 na 5, na 4 jest power i wrzucamy 5 i spadają obroty znacznie i już tak dobrze nie ma
Jedną z rzeczy które zauważyłem z racji niższych obrotów w aucie robi się ciszej i podróżuje się przyjemniej
Plany do zlotu: ogarnąć hamulce, komorę, być może uda się wyrobić z strojeniem

A jako mały bonus powiem że na nowy sezon będą nowe felgi

Dla tych co się chce czytać


- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości