Mazda 323F BJ ZL 99r. reaktywacja....

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez black_pablo » 10 lip 2012, 13:00

Witam od niedawna zagościł u mnie SS by mX-MEN opis wykonania: KLIK

w Bj sprawa wygląda bardzo podobnie jak w mx z opisu. w przedliftowym modelu BJ trzeba zdemontować obudowę lewarka, trzyma się ona na 6 wkrętach po bokach obudowy, niestety aby odkręcić 2 z nich należy odkręcić fotele. potem sprawa jak w opisie, najbardziej specjalistyczne narzędzie potrzebne do zrobienia ss to szczypce do tzw. pierścienia segera (blokady umiejscawiania lewarka)

Kulkę podniosłem o 2cm do góry i zabezpieczyłem spawem, biegi chodzą minimalnie ciężej i sporo, krócej jak dla mnie i najważniejsza zaleta ss wsteczny praktycznie wcale się nie blokuje <spoko> polecam każemu koszt praktycznie zerowy w moim przypadku 4zł( tubka smaru)

Oto 2 fotki z prac:

ss po modyfikacji:
Obrazek

oraz już na miejscu przesmarowany:
Obrazek

pozdrawiam papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez boczek86 » 11 lip 2012, 00:29

gratuluje modu :) sam o tym marze :) <faja> <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez black_pablo » 22 lip 2012, 11:54

Witam dziś kilka fotek z Zlotu w Rykach:

Obrazek

Obrazek

Razem z po liftem DonGregoria:

Obrazek

a tutaj z 6 Iraza:

Obrazek
papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez pawcio1017 » 23 lip 2012, 12:39

fajne foty, ładnie sie prezentuje <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez black_pablo » 7 sie 2012, 21:05

w pt przy przebiegu 198625 zmieniłem olej na:

Obrazek oczywiście <spoko> filtr też wymieniony

mazda na starym oleju zrobiła niespełna 10tyś km i nie wzięła grama oleju więc jest dobrze silnik suchutki <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez mruczek212 » 22 sie 2012, 21:33

Witam, niezła jest twoja madzia. A jak spisuje się twoja modyfikacja z drążkiem?? Dużo szybsza zmiana biegów??
Powodzenia w dalszych modach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 11:13
Posty: 48
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 323F BJ 1.5+LPG
Moja Mazda

Postprzez black_pablo » 29 sie 2012, 18:23

powiem tak zrobiłem pare km już z tym modem i powiem rewelacja, wsteczny prawie wcale się nie zacina, skok lewarka jest krótszy co idzie za szybą zmiana ale mogło by być jeszcze krócej, ale nie narzekam, biegi wchodzą precyzyjnie nic nie haczy na żadnym biegu jest trochę ciężej niż w serii, ale po 5 minutach już sie oswoiłem

Polecam każdemu <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Neonixos666 » 29 sie 2012, 18:33

taki sam olej mam zalany, bardzo dobry wybór :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 29 sie 2012, 18:34

kurde juz dlugo to planuje ale cos sie boje ze bez kanalu bedzie ciezko :P jedyne co to spadek do jazdu do garazu i lewarki . ale auto moge wysoko podniesc :) wiec probowac ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez black_pablo » 29 sie 2012, 18:42

w sumie składałem to bez kanału też na lewarku da rade dostęp jest w nawet dobry 2 klucz jeden do okręcania 2 do przytrzymania śruby, wybicie bolca i reszta roboty od środka, najwięcej zeszło mi się z tzw. pierścienia segera (blokady umiejscawiania lewarka) bez dobrych szczypiec, idzie się trochę pomęczyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Adamon » 20 wrz 2012, 00:02

powiem tak kolor jak i auto super, mało spotykany :)
muszę obadać kilka modów, które zrobiłeś i wprowadzić u siebie :P
Obrazek 323F '00
Obrazek
NO PAIN NO GAIN
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2012, 00:37
Posty: 25
Skąd: LUBLIN
Auto: 323F BJ 1.8 FP '00

Postprzez black_pablo » 10 paź 2012, 20:56

jak w tej piosence: 20 lat minęło...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez sylwo » 11 paź 2012, 09:41

Nie znam tego kawałka... ale znam piosenkę: Dwieście tysięcy km minęło :D

A tą Twoją niedługo mój xed zaśpiewa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez black_pablo » 18 paź 2012, 18:52

prezenty z okazji 200tyś

rozrząd od carspeed oraz nakrętki do felg zimowych :)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Adamon » 24 paź 2012, 15:09

ile Cię kosztowały te nakrętki ??
Obrazek 323F '00
Obrazek
NO PAIN NO GAIN
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2012, 00:37
Posty: 25
Skąd: LUBLIN
Auto: 323F BJ 1.8 FP '00

Postprzez benq323 » 24 paź 2012, 15:18

No właśnie pochwal się ile nakrętki bo sam muszę kupić sobie ;P one też z Carspeed`u <co?>
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez black_pablo » 24 paź 2012, 15:58

nakrętki od wujka allegro : nakrętki m12 x1,5 ty kulowy w moim przypadku wziełem z łbem kulowym ponieważ zimówki mam ori BBS od vw gulfa do mazdy ori są z łbem stożkowym

od poniedziałku też jestem posiadaczem DRL

miałem u siebie w bj halogeny, lecz niestety w wyniku zeszłorocznej kolizji popękały obudowy i po chwili lewy halogen zaczął parować, a prawy po myjni lub deszczu zamieniał się w akwarium <rotfl>

jeździłem z tym faktem nawet miałem wymienić halogeny lub załatać obecne, lecz pokusiłem się o dzienne bo fakt faktem z halogenów skorzystałem może z 2 razy w ciągu roku

po dokonaniu pomiarów wybór padł na okrągłe światła o średnicy 90mm ( chciałem aby wyglądało to podobnie jak halogeny w Bj w wersji sport przed liftem)

Do montażu użyłem:

Halogeny – Noxon model A18
zaślepki halogenów – 2 sztuki
rurka do wody jakaś z obi o średnicy około 90mm aby zrobić mocowanie na światła
wiertło koronowe o średnicy 89 mm
wkrętarko- wiertarka
małe opakowanie szpachlówki wykończeniowej
żywica i włókno szklane
folia carbon o wymiarach 50x20

a do podłączenia wystarczyła lutownica nożyk do papieru i taśma izolacyjna <spoko>

światła założone zgodnie z przepisami czyli zapalają się po zapłonie oraz gasną po światłach pozycyjnych <faja>

a oto efekty:

wiercenie
Obrazek
wykończenie w carbonie
Obrazek

na aucie
Obrazek

zbliżenie
Obrazek

a tak świecą
Obrazek

i ostania porcja newsów auto już osadzone na zimówkach <balwan> poszło w górę ale nie będę orać śniegu przynajmniej <faja>

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Lantis 89 » 24 paź 2012, 16:28

Dzienne wyszły naprawdę super :)
Lantis 89
 

Postprzez sylwo » 24 paź 2012, 16:54

Nisko umieszczone i nieosłonięte :> lubisz hardcore <lol>
Dobra robota <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez black_pablo » 24 paź 2012, 16:55

sylwo napisał(a):Nisko umieszczone i nieosłonięte


muszę zajumać osłony z jakiegoś radiowozu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy