Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór
Skąd jesteś? wiem że gdzieś z okolic ale nie pamiętam skąd
1. Ja bym zrobił mały eksperyment... wyrzuć blosa z dolotu, i zobacz jak się będzie zachowywał samochód na samej benzynie. Chyba że już to zrobiłeś sądząc po ostatnim zdjęciu gdzie był dolot
2. Musiałbym to obejrzeć, sprawdziłbym czy linka gazu ma troszkę luzu tzn czy nie jest napięta tj czy przepustnica jest całkowicie zamknięta, na kanale obejściowym podniósłbym obroty na tyle żeby nie gasła i wtedy szukał przyczyny dalej...
3. Schemat podciśnień i dokładnie sprawdzić poprawność ich podłączeń, plakiem sprawdzić po punkcie wyżej czy coś się nie zmienia, jeśli tak szukać nieszczelności jeśli nie, może być walnięty przewód podciśnienia i wariuje, koszt niewielki a napewno jedną rzecz odhaczysz.
4. w zasadzie jeszcze raz kody błędów...
P.S. serwisówkę ściągłeś sobie? błędy jeszcze raz sprawdziłeś, co już zrobiłeś co sprawdziłeś czego jesteś Ty pewny że nie jest przyczyną?
1. Ja bym zrobił mały eksperyment... wyrzuć blosa z dolotu, i zobacz jak się będzie zachowywał samochód na samej benzynie. Chyba że już to zrobiłeś sądząc po ostatnim zdjęciu gdzie był dolot
2. Musiałbym to obejrzeć, sprawdziłbym czy linka gazu ma troszkę luzu tzn czy nie jest napięta tj czy przepustnica jest całkowicie zamknięta, na kanale obejściowym podniósłbym obroty na tyle żeby nie gasła i wtedy szukał przyczyny dalej...
3. Schemat podciśnień i dokładnie sprawdzić poprawność ich podłączeń, plakiem sprawdzić po punkcie wyżej czy coś się nie zmienia, jeśli tak szukać nieszczelności jeśli nie, może być walnięty przewód podciśnienia i wariuje, koszt niewielki a napewno jedną rzecz odhaczysz.
4. w zasadzie jeszcze raz kody błędów...
P.S. serwisówkę ściągłeś sobie? błędy jeszcze raz sprawdziłeś, co już zrobiłeś co sprawdziłeś czego jesteś Ty pewny że nie jest przyczyną?
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Przecież nawet druga generacja gazu nie miała centralki. Było kilka przekaźników i tyle. A dawkę gazu regulowało się śrubą A to że na tym gazie idzie Ci normalnie bez przepływki to nic dziwnego, bo ta generacja co Ty masz wcale nie korzysta z czujników. Ogólnie pierwsze co bym wywalił w tym aucie to własnie ten gaz. Pogniesz sobie korby i nawet nie bedziesz wiedział od czego
Pytanie, sprawdzałeś wszystkie przewody podciśnień oraz wtyczki do WSZYSTKICH czujników? Nawet tych przy skrzyni? Ten silnik nie jest jakoś nadzwyczajnie skomplikowany, a drobna pierdoła potrafi wiele namieszać.
Jakbyś miał bliżej do mnie to mógłbyś podjechać, masa części jeszcze mi się wala od tego silnika
Pytanie, sprawdzałeś wszystkie przewody podciśnień oraz wtyczki do WSZYSTKICH czujników? Nawet tych przy skrzyni? Ten silnik nie jest jakoś nadzwyczajnie skomplikowany, a drobna pierdoła potrafi wiele namieszać.
Jakbyś miał bliżej do mnie to mógłbyś podjechać, masa części jeszcze mi się wala od tego silnika
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Sprawdzałem wszystkie podciśnienia , Nie robiłem jedynie testu szczelności jeszcze :/ Ogólnie dorwałem przepływke z Xedosa 2.0 i założyłem ją od razu do stożka czyli nie tak blisko przepustnicy jak wcześniej , gaz jest aktualnie odłączony. Efekt jest taki że auto trzyma lepiej obroty i nie gaśnie , jednak nadal po jeździe gdy np dojade do domu to auto wsakuje czasem na około 300 obrotów ale już rzadko.
Mechanik twierdzi że w maździe wypada zapłon , przez to też strzela gaz.
Rozumiem że wypadanie zapłonu to to ze jak mam stałe te 800 obrótów i dodam gwałtownie gazu to strasznie brakuje reakcji tak jak by skokowo łapało obroty , fajnie na gaz reaguje dopiero od około 1500 obrotów . Więc co polecacie wymienić na wypadanie zapłonu czyli tą słabą reakcje na pedał gazu ( czasem podczas jazdy na niskich obrotach szarpie strasznie autem przy dodaniu gazu). Kopułka + palec + nowe kable tak ? Czy może po prostu regeneracja aparatu zapłonowego?
Mechanik twierdzi że w maździe wypada zapłon , przez to też strzela gaz.
Rozumiem że wypadanie zapłonu to to ze jak mam stałe te 800 obrótów i dodam gwałtownie gazu to strasznie brakuje reakcji tak jak by skokowo łapało obroty , fajnie na gaz reaguje dopiero od około 1500 obrotów . Więc co polecacie wymienić na wypadanie zapłonu czyli tą słabą reakcje na pedał gazu ( czasem podczas jazdy na niskich obrotach szarpie strasznie autem przy dodaniu gazu). Kopułka + palec + nowe kable tak ? Czy może po prostu regeneracja aparatu zapłonowego?
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Świece, przewody zapłonowe, kopułka i palec.
Zaczął bym od świec bo są tanie(Chyba że wymieniałeś już), potem kopułka z palcem bo pewnie i tak wymaga to już wymiany a na końcu kable bo są najdroższe .
Wypadanie zapłonu możesz rozpoznać po tym że, przerywa, szarpie, jakoś dziwnie chodzi (na słuch, nie każdy to słyszy ) szczególnie jak chcesz przyśpieszyć z niskich partii obrotów
Sprawdź sobie jeszcze szczelność tylko musi chodzić równo bo jak skacze to niekoniecznie możesz to wychwycić uchem, sprawdź kody błędów bo może po tym uda się coś jeszcze wymyśleć.
Zaczął bym od świec bo są tanie(Chyba że wymieniałeś już), potem kopułka z palcem bo pewnie i tak wymaga to już wymiany a na końcu kable bo są najdroższe .
Wypadanie zapłonu możesz rozpoznać po tym że, przerywa, szarpie, jakoś dziwnie chodzi (na słuch, nie każdy to słyszy ) szczególnie jak chcesz przyśpieszyć z niskich partii obrotów
Sprawdź sobie jeszcze szczelność tylko musi chodzić równo bo jak skacze to niekoniecznie możesz to wychwycić uchem, sprawdź kody błędów bo może po tym uda się coś jeszcze wymyśleć.
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
@up
Za bardzo mędrkowanie.
Te silniki są dość proste. Jeżeli na pewno podciśnienia wszystkie zgodnie z serwisówką masz to może też być problem paliwa. Szkoda też że nie masz sekwencji – byś miał podgląd na żywo co się dzieje z wtryskami czy sondami. Czy i jakie korekty komp z benzyny robi itp.
Ogólnie jedz do Tadziola. Kiedyś jak mieszkałem na śląsku to chciałem się z Lajcikiem umówić to wiecznie zabiegany chłop był.
W mojej ocenie zanim będziesz wymieniał pół auta to sprawdź ustawienie rozrządu, sprawdź ustawienie zapłonu lampą strobo. Później wszystkie nieszczelności. Pamiętaj też o tym, żeby przepływka działała jak w ori to też musi być w miejscu i położeniu jak w ori. Swoją drogą mam jeszcze ori dolot z puszką.
No i te lpg – mój zestaw czeka. Ogarnięte raz będzie cieszyć.
Z drugiej strony – sprzedaż za bezcen i kupisz jakiegos vaga który też coś może mieć pochrzanione/zużyte i będziesz ładować tysiące
Za bardzo mędrkowanie.
Te silniki są dość proste. Jeżeli na pewno podciśnienia wszystkie zgodnie z serwisówką masz to może też być problem paliwa. Szkoda też że nie masz sekwencji – byś miał podgląd na żywo co się dzieje z wtryskami czy sondami. Czy i jakie korekty komp z benzyny robi itp.
Ogólnie jedz do Tadziola. Kiedyś jak mieszkałem na śląsku to chciałem się z Lajcikiem umówić to wiecznie zabiegany chłop był.
W mojej ocenie zanim będziesz wymieniał pół auta to sprawdź ustawienie rozrządu, sprawdź ustawienie zapłonu lampą strobo. Później wszystkie nieszczelności. Pamiętaj też o tym, żeby przepływka działała jak w ori to też musi być w miejscu i położeniu jak w ori. Swoją drogą mam jeszcze ori dolot z puszką.
No i te lpg – mój zestaw czeka. Ogarnięte raz będzie cieszyć.
Z drugiej strony – sprzedaż za bezcen i kupisz jakiegos vaga który też coś może mieć pochrzanione/zużyte i będziesz ładować tysiące
Więc tak ,wyczytałem z kompa błąd przepływomierza , czujnika położenia przepustnicy ,Sonde Lambda no i EGR. Co do przepływki to logiczne że zapisał się błąd bo były próby z odłączoną przepływką, czujnik przepustnicy również odpinałem podczas pracy silnika więc, Pozostaje Sonda no i EGR już kupiłem i będzie wymieniony( zaślepiony już jest ale nie chce błędu zaworu). Czyli już wiadomo czemu mam tak cholerne spalanie, na dniach pójdzie do mechanika na wymianę sondy , wystarczy DENSO za te 200 zł ?
Tak przy okazji to mam przepustnicę i przepływke z KL , podchodzą one do K8 ? Przepływek mam nawet dwie KL01. I po prostu nie wiem czy je sprzedawać czy zostawić do silnika
Dorwałem również aparat od KF , jednak ma on inną kopułkę ( Dodatkowe wyjście"C") ciekawe czy palec pasuje do mojego aparatu ?
Tak aktualnie wygląda dolot , troszkę słabe mam kolanko przy przepustnicy , bo wycięte z kolanka 90 stopni więc no ale chyba nie jest źle ?
No i ostatnia sprawa to wolny wężyk który ma iść do dolotu wpiąłem poprzez wężyk podciśnień ze starego silnika do wolnego miejsca w kolektorze (Było zaślepione zatyczką)
Tak przy okazji to mam przepustnicę i przepływke z KL , podchodzą one do K8 ? Przepływek mam nawet dwie KL01. I po prostu nie wiem czy je sprzedawać czy zostawić do silnika
Dorwałem również aparat od KF , jednak ma on inną kopułkę ( Dodatkowe wyjście"C") ciekawe czy palec pasuje do mojego aparatu ?
Tak aktualnie wygląda dolot , troszkę słabe mam kolanko przy przepustnicy , bo wycięte z kolanka 90 stopni więc no ale chyba nie jest źle ?
No i ostatnia sprawa to wolny wężyk który ma iść do dolotu wpiąłem poprzez wężyk podciśnień ze starego silnika do wolnego miejsca w kolektorze (Było zaślepione zatyczką)
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Odepnij aku to błędy się skasują, później odpal auto niech trochę pochodzi i sprawdź co wyskoczy. Co do przepustnicy i przepływki to nie pasuję, ale zostaw sobie bo może Ci się jeszcze przyda. Podciśnienie może być, sam miałem tak podprowadzone tylko z innego miejsca przy kolektorze i nie było problemów z pracą silnika.
Co do aparatu to musisz zwalić kopułkę i zobaczyć jaki pacel, ponieważ były dwa rodzaje i już nie pamiętam gdzie jaki wkładali.
Co do sondy lambda to V6 ma je dwie. Więc albo wymień obie na nowe, albo pożycz sprawną używkę od kogoś i testuj. A co się dzieje z Egrem że błędy wywala? Ogólnie u siebie i znajomych wywaliłem egr i nie miało to wpływu na zachowanie silnika mimo tego że sypało błędami. No chyba że masz nadal coś poprane ze solenoidami
Co do aparatu to musisz zwalić kopułkę i zobaczyć jaki pacel, ponieważ były dwa rodzaje i już nie pamiętam gdzie jaki wkładali.
Co do sondy lambda to V6 ma je dwie. Więc albo wymień obie na nowe, albo pożycz sprawną używkę od kogoś i testuj. A co się dzieje z Egrem że błędy wywala? Ogólnie u siebie i znajomych wywaliłem egr i nie miało to wpływu na zachowanie silnika mimo tego że sypało błędami. No chyba że masz nadal coś poprane ze solenoidami
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Podpasują sondy z 2.0 kf ? Jak tak to gdzie ich szukać( w sensie chodzi mi o umiejscowienie w samochodzie)
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Są w wkrecone w dwururke która idzie od kolektora wydechowego jedna na głowicę.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Bład EGR będzie tobie wywalał jednocześnie jak masz błędy sond. Ponieważ ECU bierze dane z sond o ilości powietrza w spalinach i gdy jest zbyt bogata mieszanka zostaje ona doprowadzona do normy dzięki ponownie wprowadzonymi spalinami przez zawór EGR. Wymieniaj sondy w zeszłym tygodniu problem z obrotami przerabiałem w swoim KL. Mialem błędy 23,28,29,16,15,17. Jeszcze została mi do ogarnięcia przepustnica bo sprężyna domykająca motylek jest za słaba i po przekroczeniu 5tys obrotów nie do końca wraca.
Sondy są w dwururce. Klucz 22 najlepiej sześciokątny albo oczkowy plaski multum odrdzewiacza i działasz. Najlepiej odkręcać na lekko rozgrzanym wydechu.
Sondy są w dwururce. Klucz 22 najlepiej sześciokątny albo oczkowy plaski multum odrdzewiacza i działasz. Najlepiej odkręcać na lekko rozgrzanym wydechu.
Z sondami sie wstrzymuje narazie , mam mega rozkminę co do tego aparatu , Mazda jak było na minusie w nocy to rano nie odpalała , jak na necie czytałem to ludzie mówią że to czujnik hala , i teraz poprostu nie wiem czy to szarpanie i reakcja na niskich obrotach to coś z aparatem czy np.kopułka i palec ,palec kupułka i kable to koszt 400 zł a używane aparaty lub regeneracja to 200 zł.
Może jak nagram filmik to jako tako to pokaże bo ogólnie reakcja na niskich jest bardzo słaba :/
Może jak nagram filmik to jako tako to pokaże bo ogólnie reakcja na niskich jest bardzo słaba :/
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Mówicie żebym dał do takiego fachowca ?Tylko pomału mi się już znudziło pakowanie w mechaników którzy nic nie zrobili :/Ciągle szukam aparatu zapłonowego ale jest chyba jakiś deficyt
Na mazdę wskoczyły letnie koła:
10 wskoczy dokładka w kolorze bo ta niebieska jednak mnie irytuje;
Na mazdę wskoczyły letnie koła:
10 wskoczy dokładka w kolorze bo ta niebieska jednak mnie irytuje;
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Byliśmy dzisiaj z Mazdą u Groch-Auto Na wstępnej diagnozie i umówienie terminu do leczenia mazdy, podczas diagnozy okazało się że zapłon jest mega przestawiony, "Grochu" ustawił go i teraz wreszcie jest kozak! Na idealne odpicowanie mazdy termin na 30 marca Ale już jestem mega szczęśliwy bo mazda nie gaśnie i mega zbiera się od dołu Pozostało falowanie obrotów ale to trzeba wszystkie podciśnienia posprawdzać i właśnie po to pojedzie za miesiąc. Fajnie wiedzieć że nadal istnieją porządni mechanicy i żałuje tylko ze utopiłem tyle hajsu u "szpeców" z mojej okolicy , warto było jechać 100 km ! Droga do Grocha ciężka dojazd do ronda i jeb zgasła XD tak kilka razy, powrót to czysta poezja, nigdy tak dobrze mi się żadnym autem nie jechało
Kolejne plany to jakieś koła na pewno białe,któraś felga chyba mi bije bo czuć drgania na kierownicy takie odbijanie przy dużych prędkościach, co sadzicie prostować i odnawiać te co mam czy kupować jakieś inne 15-stki ?
BTW.Pozdrawiam mechanika co chciał mnie wpakować na wymianę całego zapłonu Wiedziałem żeby poczekać na fachowca , opłaciło się
Szybkie pytanko , dokładka czarna czy biała ?
Kolejne plany to jakieś koła na pewno białe,któraś felga chyba mi bije bo czuć drgania na kierownicy takie odbijanie przy dużych prędkościach, co sadzicie prostować i odnawiać te co mam czy kupować jakieś inne 15-stki ?
BTW.Pozdrawiam mechanika co chciał mnie wpakować na wymianę całego zapłonu Wiedziałem żeby poczekać na fachowca , opłaciło się
Szybkie pytanko , dokładka czarna czy biała ?
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Moim skromnym zdaniem doprowadź wpierw to auto do dobrego stanu mechanicznego a następnie zaczynaj coś modzić wizualnie.
Dokladka w kolor budy, felgi kupuj co najmniej 16 cali a najpierw zajmij sie mechanika
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości