Mazda 323 BG GT BP '91 – TWR / GTR Body + Rosso Scuderia
Chciałbym zaprezentować wam Mazdę 323 na której skupiłem sie przez rok 2011.
Model to 323 BG GT z 1991 roku. Kupiona jako mocno zaniedbana, ale nadwoziowo i silnikowo naprawde zdrowa. Auto kupione tanio, ale z wieloma brakami. Okradzione z oryginalnej tapicerki GT, z pogniecioną maską i zbitą przednią szybą w efekcie otwarcia sie machy w czasie jazdy. Z niedziałającą elektryką itd, itp. Żeby było śmieszniej to po kupieniu ktoś życzliwy pod garażem wybił mi wszystkie szyby, a skrzynia skończyła sie po 200km od zakupu auta.
Postanowiłem dać jej nowe życie bo do nadwozia tego mam ogromny sentyment i tak się zaczęło. Efekt całej mojej zabawy poniżej:
Nadwozie:
Nowy lakier Ferrari Rosso Scuderia
Przetłoczenie podszybia przednie i boczne w czarnej perle
Pełne body kit TWR -Tom Walkinshaw Racing
Wyloty powietrza i poszerzenia błotników z Mazdy BG GTR
Lotka GT
Listwy GT
Lusterka Elektryczne GT
Usunięty na gładko zamek drzwi pasażera
Silnik:
Poprzedni setup:
Sprężarka mechaniczna Eatom M62 po pełnej regeneracji
Orurowanie dolotowe 2"-2,5" ze stali kwasoodpornej
Intercooler BMW seria 5
Blow Off HKS Style – jako Dump Valve
Regulator ciśnienia paliwa
Pompa paliwa Walbro 255l/h
Piggy Back SMT6
Aktualnie Wolnossący seryjny wspomagany przez:
Wydech 2,5" ze stali kwasoodpornej z tłumikami RM motors
Duży stożkowy filtr
Wnętrze:
Skompletowane pełne wnętrze GT
Pełna elektryka
Kierownica skórzana D&W z nabą MOMO
Pasy 5 punktowe, 3 " SPARCO
Gałka zmiany biegów Mazda MPS6
Koła:
BBS for Tom Walkinshaw Racing 15" z oponami 195/50 R15
Zawias Ori GT
Hamulce Ori GT
Za pomoc w stagu Kompressorowym projektu bardzo dziękuje:
prof. nadzw. PŁ, dr hab. inż. Andrzej Szosland – za wyrażenie zgody na prowadzenie silnikowej części tego projektu jako pracy zaliczeniowej.
Kubie P. vel Qbass za pomoc w spawaniu moich chorych pomysłów i za wszelkie rady i pomoc.
Grzegorzowi Cz. vel Furio za wsparcie merytoryczne w chwilach zwątpienia.
Grzegorzowi T. vel Simon za świetne lakierowanie i prace nad doprowadzeniem body do stanu w jakim się znajduje.
Model to 323 BG GT z 1991 roku. Kupiona jako mocno zaniedbana, ale nadwoziowo i silnikowo naprawde zdrowa. Auto kupione tanio, ale z wieloma brakami. Okradzione z oryginalnej tapicerki GT, z pogniecioną maską i zbitą przednią szybą w efekcie otwarcia sie machy w czasie jazdy. Z niedziałającą elektryką itd, itp. Żeby było śmieszniej to po kupieniu ktoś życzliwy pod garażem wybił mi wszystkie szyby, a skrzynia skończyła sie po 200km od zakupu auta.
Postanowiłem dać jej nowe życie bo do nadwozia tego mam ogromny sentyment i tak się zaczęło. Efekt całej mojej zabawy poniżej:
Nadwozie:
Nowy lakier Ferrari Rosso Scuderia
Przetłoczenie podszybia przednie i boczne w czarnej perle
Pełne body kit TWR -Tom Walkinshaw Racing
Wyloty powietrza i poszerzenia błotników z Mazdy BG GTR
Lotka GT
Listwy GT
Lusterka Elektryczne GT
Usunięty na gładko zamek drzwi pasażera
Silnik:
Poprzedni setup:
Sprężarka mechaniczna Eatom M62 po pełnej regeneracji
Orurowanie dolotowe 2"-2,5" ze stali kwasoodpornej
Intercooler BMW seria 5
Blow Off HKS Style – jako Dump Valve
Regulator ciśnienia paliwa
Pompa paliwa Walbro 255l/h
Piggy Back SMT6
Aktualnie Wolnossący seryjny wspomagany przez:
Wydech 2,5" ze stali kwasoodpornej z tłumikami RM motors
Duży stożkowy filtr
Wnętrze:
Skompletowane pełne wnętrze GT
Pełna elektryka
Kierownica skórzana D&W z nabą MOMO
Pasy 5 punktowe, 3 " SPARCO
Gałka zmiany biegów Mazda MPS6
Koła:
BBS for Tom Walkinshaw Racing 15" z oponami 195/50 R15
Zawias Ori GT
Hamulce Ori GT
Za pomoc w stagu Kompressorowym projektu bardzo dziękuje:
prof. nadzw. PŁ, dr hab. inż. Andrzej Szosland – za wyrażenie zgody na prowadzenie silnikowej części tego projektu jako pracy zaliczeniowej.
Kubie P. vel Qbass za pomoc w spawaniu moich chorych pomysłów i za wszelkie rady i pomoc.
Grzegorzowi Cz. vel Furio za wsparcie merytoryczne w chwilach zwątpienia.
Grzegorzowi T. vel Simon za świetne lakierowanie i prace nad doprowadzeniem body do stanu w jakim się znajduje.
Ostatnio edytowano 11 paź 2015, 00:53 przez Boris86, łącznie edytowano 8 razy
Kozak z zewnątrz i wewnątrz. Gratuluję 
Fajnie dobrany kolor felg do nadwozia. Motorownia też niczego sobie.
A zamierzasz ją ciut opuścić ?

Fajnie dobrany kolor felg do nadwozia. Motorownia też niczego sobie.
A zamierzasz ją ciut opuścić ?
Ostatnio edytowano 21 gru 2011, 20:50 przez DamianMX6, łącznie edytowano 1 raz
Pomysł z kompresorem świetny
Dopracuj te orurowanie, bo spawy i kolana rur szpetne – nie obraź się
Kolor jak dla mnie kontrowersyjny, ale to Tobie ma się podobać. Bodykit na + Ogólnie fajne auto
Do mocowania eatona, wykorzystałeś dawne mocowanie kompresora klimy czy custom?
Sprzęgło kompresora spięte na stałe? Jak tak, to pewnie trochę syczy na wolnych obr?

Do mocowania eatona, wykorzystałeś dawne mocowanie kompresora klimy czy custom?
Sprzęgło kompresora spięte na stałe? Jak tak, to pewnie trochę syczy na wolnych obr?
Autko fajnie się prezentuje
widać że sporo pracy w nie włożyłeś 

DamianMX6 Jeśli chodzi o zawieszenie to tak jak w pierwszym poście napisałem, rozwarzam wrzucenie zawiasu -60 mm z mojej drugiej 323.
onyx Orurowanie dokładnie było szlifowane od wewnętrz aby nie zakłucać przepływów. Zewnętrznie spawy zostały tylko lekko oszlifowane i przepolerowane żeby ich nie osłabiać i tak raczej już pozostanie. Samochód z fabryki wyjechał jako czerwony i czerwony pozostał. A sam kolor to najbardziej uznana czerwień na świecie i sztandarowa barwa Ferrari. Może źle jest odbierana przez jakość zdjęcia czy ustawienia monitora. Z resztą o gustach nie ma co dyskutować.
Sprężarka jest podwieszona na lekko poprawionym, wyszlifowanym i polakierowanym stelażu odkupionym od Jacka który miał go w 323F. Żadna filozofia, zespawany profil zamknięty i kilka kawałków grubej blachy stalowej. Zamocowany jest od do bloku silnika w miejscu mocowania sprężarki klimatyzacji i osłony ukł. wydechowego
onyx Orurowanie dokładnie było szlifowane od wewnętrz aby nie zakłucać przepływów. Zewnętrznie spawy zostały tylko lekko oszlifowane i przepolerowane żeby ich nie osłabiać i tak raczej już pozostanie. Samochód z fabryki wyjechał jako czerwony i czerwony pozostał. A sam kolor to najbardziej uznana czerwień na świecie i sztandarowa barwa Ferrari. Może źle jest odbierana przez jakość zdjęcia czy ustawienia monitora. Z resztą o gustach nie ma co dyskutować.
Sprężarka jest podwieszona na lekko poprawionym, wyszlifowanym i polakierowanym stelażu odkupionym od Jacka który miał go w 323F. Żadna filozofia, zespawany profil zamknięty i kilka kawałków grubej blachy stalowej. Zamocowany jest od do bloku silnika w miejscu mocowania sprężarki klimatyzacji i osłony ukł. wydechowego
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 napisał(a):DamianMX6 Jeśli chodzi o zawieszenie to tak jak w pierwszym poście napisałem, rozwarzam wrzucenie zawiasu -60 mm z mojej drugiej 323.
onyx Orurowanie dokładnie było szlifowane od wewnętrz aby nie zakłucać przepływów. Zewnętrznie spawy zostały tylko lekko oszlifowane i przepolerowane żeby ich nie osłabiać i tak raczej już pozostanie. Samochód z fabryki wyjechał jako czerwony i czerwony pozostał. A sam kolor to najbardziej uznana czerwień na świecie i sztandarowa barwa Ferrari. Może źle jest odbierana przez jakość zdjęcia czy ustawienia monitora. Z resztą o gustach nie ma co dyskutować.
Sprężarka jest podwieszona na lekko poprawionym, wyszlifowanym i polakierowanym stelażu odkupionym od Jacka który miał go w 323F. Żadna filozofia, zespawany profil zamknięty i kilka kawałków grubej blachy stalowej. Zamocowany jest od do bloku silnika w miejscu mocowania sprężarki klimatyzacji i osłony ukł. wydechowego
Dla mnie po prostu liczy się estetyka, nawet jeśli chodzi o orurowanie
Kwestie koloru to pewnie te rzeczy, które wymieniłeś u mnie wygląda lekko pomarańczowo
Odnośnie mocowania kompresora, to tak jak piszesz – żadna filozofia
P. S. Wrzuć jakis filmik
Jest zaje, wszystko czego można chcieć. Gratulacje 

seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Piękna jak dla mnie
Ewentualnie inny wzór felgi
Gratulacje 
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=119872
323F V6 KF Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
I Love MyHonda
323F V6 KF Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
I Love My
- Od: 19 mar 2011, 20:00
- Posty: 293
- Auto: 323f BA Z5->323f BA KF V6
Tak jak pisałem w pierwszym poście auto nie było hamowane, Jacek w 323F na takim zestawie kółek na nieregenerowanym kompresorze miał jeśli dobrze pamiętam 174KM. Nie bedę wróżył z fusów, dlatego mocy nie podaję.
Bardzo chciałbym po przejściu na MAPsensor , zmianie kółek pasowych i przestrojeniu dojść do 220KM które dały by temu autku stosunek masy do mocy 4,5kg/KM co uważam za mocno zadowalający w takim autku. Ale to jak już zima pójdzie sobie, bo od dziś łódź pokryła się już białym puchem.
Bardzo chciałbym po przejściu na MAPsensor , zmianie kółek pasowych i przestrojeniu dojść do 220KM które dały by temu autku stosunek masy do mocy 4,5kg/KM co uważam za mocno zadowalający w takim autku. Ale to jak już zima pójdzie sobie, bo od dziś łódź pokryła się już białym puchem.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Mam sprężarkę Jacka która wymagała natychmiastowego praktycznie rozebrania i wieszak Jacka który wymagał poprawek . Orurowanie, flansze, Icek, mocowania icka, Blow, podciśnienia, ukł. pal, sterowanie itd itp inne, nowe wszystko włącznie z każdą śrubką i opaską. Auto aktualnie jeździ na fabrycznym kole wału i fabrycznym kompresora. Kółka będą robione od nowa. Więc z Jacka zestawu pozostała na dobrą sprawę idea.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Gratuluję Borys byku! 
Pit. Thank U, My Guru:) Nie ukrywam że za każdym razem jak się spotkam z Tobą i twoimi Mazdami to od razu się człowiekowi chce też zrobić coś dobrego:) Inspirujesz Piotruś:)
Dzieki wszystkim za miłe opinie.
Dzieki wszystkim za miłe opinie.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470

Jestem pod wrażeniem! Wielkie gratulacje za włożoną pracę i chęci
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Boris86 gratuluję kolejnej Mazdy a zwłaszcza doprowadzenia Mazdy do takiego stanu, zasłużyła sobie na to bo podobnie jak ja:
ja zaczynałem od BG i teraz też mam BG Turbo... więc może na wiosnę też pokażę postępy z prac nad Mazdą którą parę osób jeszcze pamięta
Gratuluję pięknego auta! Trzeba będzie się kiedyś spotkać na zlocie i pogadać!
Boris86 napisał(a): do nadwozia tego mam ogromny sentyment
ja zaczynałem od BG i teraz też mam BG Turbo... więc może na wiosnę też pokażę postępy z prac nad Mazdą którą parę osób jeszcze pamięta
Gratuluję pięknego auta! Trzeba będzie się kiedyś spotkać na zlocie i pogadać!
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości