Chłopaki byłem w trakcie edycji posta także polecam się cofnąć na moment
Biniu, chciałem zakładać 280 z 6gg ale pomysł z 270 mi się podoba bo nie trzeba rzeźbić z tarczami.. Przemyślę to i chyba pójdę w ten temat. Zawsze mniej wagi a lepsze hamowanie niż seryjne.
Koło Roty mega mi się podoba i najprawdopodobniej zrobię tak że na 17stki wpadną jakieś zwyczajne opony do toczenia na zloty a 15 wpadną lekkie z et35 najlepiej żeby poszerzyć rozstaw kół jak w
A-spec. Ew. et45 i dystans 10mm.
Marcin, ani pompa ani serwo nie ma tu znaczenia. Jaki masz płyn? Dot4 czy 5? czy jakiś jeszcze lepszy płyn? Też u siebie mam oplot, zaciski w dobrym stanie. w drugiej sesji miałem zagotowany płyn hamulcowy.. Więc pytanie czy mój świeży DOT4 jest za słaby, czy ja nie umiem hamować że tak szybko je zagotowałem czy Tobie jeszcze daleko do granicy seryjnych hamulców?
Mam słabsze auto, cięższe,akumulator nadal pod maską, długą piątkę, gładkie tarcze i cholera wie jakie klocki były i węższy rozstaw kół i mniej obniżone. Uzyskany czas znasz.
Wracając do uzupełniania relacji z ostaniego czasu auto pojechało do Katowic ja w między czasie zamówiłem dystanse 10mm i nowy dolot do kolektora KL47
Odebrałem auto z Katowic w piątek popołudniu
I zabrałem się do pracy składając dolot
O Megazlocie w Poznaniu za chwilę a tym czasem kolejna dostawa zdjęć z DetailKing'u w Katowicach. Chłopaki zrobili świetną robotę
Do pełni szczęścia w środku brakuje ładnych materiałowych dywaników które zamówię w bliżej nieokreślonym czasie , wzornik już mam wycięty zostaje wysłać i przekazać wytyczne
Teraz czas na podsumowanie MEGAZlotu w Poznaniu
Byłem na pierwszym zlocie organizowanym przez klub Mazdaspeed, bardzo mi miło że udało się wybrać w końcu, kilka osób poznać, i bardzo się cięszę że mogłem po raz pierwszy w życiu swoim samochodem pojechać na prawdziwy tor wyścigowy..
Wyruszyliśmy z Tychów po 14stej, po drodze jeszcze do Zabrza załatwić jedną sprawę potem kierunek Wrocław
Przystanek po drodze
Na miejsce dojechaliśmy dopiero przed 22 niestety także integracji nie było niestety zbyt dużo
Rano zaś wyruszyliśmy w kierunku toru
Zdjęć nastąpi ciąg dalszy tylko muszę zgrać je z aparatu.
W aucie miałem również GoPro muszę zobaczyć czy coś z tego wyszło może będzie sens udostępnić.
Podsumowując. Zlot zaliczam do udanych pomimo problemów z samochodem.
Po drodze rozpiął się dolot był za lekko skręcony zjeżdżając z autostrady bardzo się zdziwiłem kiedy auto przestało jechać ... naszczęście bzdura
Przed torem auto zostało zatankowane, spalanie wyszło 9,5l gdzie na A4 było gonienie do samego Wrocławia.
Tor bardzo szybko zweryfikował stan samochodu, udało przejchać się 3 sesje z czego w trzeciej skończył mi się klocek hamulcowy. Moja wina bo nie pomyślałem w ogóle o tym żeby zobaczyć ile ich zostało. Również w trzeciej sesji na którychś tarkach za mocno trzepało autem i pękł spaw w kolektorach wydechowych.
Obawiałem się o silnik i nie wiem czy to kwestia mojego traktowania, dobrego oleju, czy szczęścia ale przez weekend zrobiłem około 1200km z czego 70km upalania na torze gdzie temperatura oleju na chwile sięgnęła do 100*C.
W drugiej sesji płyn już się gotował mimo że był świeży.
Czas nauczyć się jeszcze trochę bardziej szanować opony bo lewy przód dostał bardzo po pupie do tego stopnia że krzywo kierownica była żeby jechać prosto..
Hamulce idą do zmiany i muszę szukać felg lżejszych i bardziej "przewiewnych", enkeie są zasłonięte więc wytracanie temperatury podczas przerw między sesjami nie było najlepsze.
Silnikowo przydało by się więcej mocy i momentu, na torze były miejsca w których tej mocy przydało by się więcej.
Hamownia była również ale wykres, cyferki i o silniku później jak cykne foto i wrzucę z pozostałymi .
Uzyskane czasy:
Sesja pierwsza: 2:09.989 w 2os.
Sesja druga: 2:04.801 w 2os.
Sesja trzecia: 2:04.176 1os.
Wnioski po wizycie na torze są takie:
Warto mieć dwa komplety opon albo przynajmniej dwie na zmianę na bardziej obciążonej osi.
Muszę to zweryfikować przez kupno kolejnych cyliwnych opon w narazie nieokreślonym czasie ale narazie śmiem twierdzić że nie ma sensu kupno federali czy tego typu opon do jazdy po ulicy.. Nie ma szans na rozgrzanie opony do temperatury "roboczej" Chyba że ktoś ma miejsce do upalania non stop – ok. Ja na drodze lubie pojeździć ale są granice .
I ostatni który narazie przychodzi mi z pamięci na klawisze: Tym autem w takim setupie uważam że można atakować 2minuty na Poznaniu. Robiłem sporo błędów i było kilka miejsc w których można było urwać jeszcze trochę.
C.D.N Zapraszam do komentowania
Mazda MX-3 EC 2.5 V6 KL-DE 92'
Biniu napisał(a):Poza tym na Poznaniu jest gdzie schloszif hamulce, na mniejszych technicznych torach jak np Łódź łatwiej o zagotowanie.
NO i tu sie zgodzę że na Poznaniu zarówno opony jak i hamulce wcale ciężko nie mają, jest to szybki tor ale nie specjalnie techniczny ani jakoś super wymagający. Jacek już pisał że szybciej opony mu się na torze w Łodzi nagrzewają niż na Poznaniu.
dam92 napisał(a):Jaki masz płyn? Dot4 czy 5? czy jakiś jeszcze lepszy płyn?
Dot 4 Motula RBF 660.
dam92 napisał(a):czy Tobie jeszcze daleko do granicy seryjnych hamulców?
Daleko mi było i nie hamowałem hardcorowo, wolałem szybszy być w zakręcie ale uważam że i tak nie było źle pod względem za wczesnego hamowania. Ty po prostu olałeś kwestie klocków dlatego CI się skończyły a płyn zalałeś za słaby. Ja klocki przód wymieniałem w październiku 2017 roku i od tamtego czasu przejechałem niecałe 3000km.
Ja bym poprosił jeszcze wszystkie wykresy z hamowni z opisem co i jak aby pokazać jak ważne jest sterowanie KLa.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
W sensie że gdybyś hamował mocniej byłbyś wolniejszy czy jak bo chyba tego argumentu nie rozumiem
Klocki się skończyły dlatego że ich nie sprawdziłem a mam je od kąd auto kupiłem więc o czym Ty do mnie rozmawiasz ?
Przyjdzie czas na wykresy, sterowanie jest tak samo ważne jak w każdym innym silniku, prawda jest taka że najlepiej było by to wystroić.
Klocki się skończyły dlatego że ich nie sprawdziłem a mam je od kąd auto kupiłem więc o czym Ty do mnie rozmawiasz ?
Przyjdzie czas na wykresy, sterowanie jest tak samo ważne jak w każdym innym silniku, prawda jest taka że najlepiej było by to wystroić.
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
dam92 napisał(a):W sensie że gdybyś hamował mocniej byłbyś wolniejszy czy jak bo chyba tego argumentu nie rozumiem
W sensie że gdybym za bardzo opóźnił to mógłbym wypaść z toru jak w tamtym roku, wolałem być szybszy w zakręcie, bezpieczniej wejść, szybciej wyjść, efektem tego było to że wypadłem na wyjściu z zakrętu
dam92 napisał(a):Klocki się skończyły dlatego że ich nie sprawdziłem a mam je od kąd auto kupiłem więc o czym Ty do mnie rozmawiasz ?
To pogratulować podejścia.
dam92 napisał(a):prawda jest taka że najlepiej było by to wystroić.
In progress
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Ciekawy jestem jak dobrze byś Ty wypadł gdyby co poniektóre osoby Ci nie uświadomiły pewnych rzeczy.
Przed złotem niejednokrotnie rozmawialiśmy na forum i teraz sobie przypomniałem jak fachowcu mi to tyle razy powtarzałeś.
Suma sumarum wolę nie mieć klocka niż być w bandzie.. A Twoja banda to było złe wejście w zakręt i proporcjonalna do hamowania umiejętność przyśpieszania albo opanowania samego siebie
Przed złotem niejednokrotnie rozmawialiśmy na forum i teraz sobie przypomniałem jak fachowcu mi to tyle razy powtarzałeś.
Suma sumarum wolę nie mieć klocka niż być w bandzie.. A Twoja banda to było złe wejście w zakręt i proporcjonalna do hamowania umiejętność przyśpieszania albo opanowania samego siebie
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Widzę że naczelny tuner Mx3 i kaeli naraża się coraz większej grupie osób
Tarcza NB 270mm na przodzie w tonowym aucie daje radę, podczas całego Poznania chyba tylko dwa razy poczułem w aucie palonego klocka. Przy większej mocy będą miały oczywiście ciężej, ale ja nadal nie ogarnąłem u siebie tyłu, więc przód musiał wziąć na siebie więcej. Przyznaję że ja tam się nie bawię z hamowaniem, i zdarzyło mi się przyblokować Extrema VR2, to tym bardziej świadczy że te hantle naprawdę robią robotę. Polecam całym sercem. Jakbym miał robić zestaw jeszcze raz to zdecydowanie ładowałbym zaciski z GG 1.8, są sporo lżejsze bo aluminiowe, i prościej je dostać niż zestaw z BA V6.
Tarcza NB 270mm na przodzie w tonowym aucie daje radę, podczas całego Poznania chyba tylko dwa razy poczułem w aucie palonego klocka. Przy większej mocy będą miały oczywiście ciężej, ale ja nadal nie ogarnąłem u siebie tyłu, więc przód musiał wziąć na siebie więcej. Przyznaję że ja tam się nie bawię z hamowaniem, i zdarzyło mi się przyblokować Extrema VR2, to tym bardziej świadczy że te hantle naprawdę robią robotę. Polecam całym sercem. Jakbym miał robić zestaw jeszcze raz to zdecydowanie ładowałbym zaciski z GG 1.8, są sporo lżejsze bo aluminiowe, i prościej je dostać niż zestaw z BA V6.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Płomień napisał(a):Widzę że naczelny tuner Mx3 i kaeli naraża się coraz większej grupie osób
Wydaje Ci się, Damian się tylko droczy ze mną
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Pamiętałem ze zlotu, że jak na pierwszy występ na Poznaniu czas był bardzo dobry, ale 2:04 super wynik Gratulacje!
Jak na pierwszy raz i seryjną masę bolidu to dobrze rokuje.
To co? Teraz wybebeszanko?
Jak na pierwszy raz i seryjną masę bolidu to dobrze rokuje.
To co? Teraz wybebeszanko?
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Ale się fajnie świeci emix po detailingu aż mi się przypomina jak robiłem zdjęcia samochodom w NFSU2 – tak samo się swieciły. Co do czasów/ wykresów / hebli każdy ma preferencje i w tym przypadku lepiej jest mieć więcej niz mniej. Fajny bolid
To jest jeden z najładnieszych MX-3 jakie widziałem. Lakier bajka ,środek przepiękny silnik igła.
Pogratulowac i dbać .
Pogratulowac i dbać .
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Adis, rezonator był w czasie detailingu gdy czekałem na nowy dolot. A swoją drogą rezonator to dobra rzecz bo silnik łagodniej reaguje na dodanie i puszczeniu gazu.
Dzięki chłopaki po polerce zaczął wyglądać jak samochód
Dzięki chłopaki po polerce zaczął wyglądać jak samochód
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Mazda pojechała do nowego właściciela także temat można zamknąć
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości