Mazda 323F BJ ZM 2002 Grace Green Mica

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez twardy103 » 3 lis 2017, 08:49

Ja wywaliłem te wszystkie zaślepki z drzwi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 450 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 DISI 2011
viewtopic.php?f=332&t=187697

Mazda 323f 1.6 2003r.
viewtopic.php?f=312&t=109737

Postprzez TiGRA200SX » 19 lis 2017, 17:03

Madzia zaliczyła drobną awarię.
Zaczęło się od dziwnego buczenia pojawiającego się w okolicy 90 km/h. Po kilku dniach buczenie narastało równocześnie ze sporą wibracją / dudnieniem całej budy. Początkiwo myślałem że to kwestia wyważenia kół. Jednak juz sama zamiana kół miejscami nie dała żadnego efektu. Wlazłem pod samochód i obejrzałem całe zawieszenie oraz poduchy silnika i skrzyni. Nie stwierdzono żadnych problemów. Wszystkie gumy sworznie i połączenia całe.
Uwagę zwróciłem na tarcze hamulcowe. Wewnętrzna strona nie była równo gładka tylko miała ślady obrysu klocka. Próba obrócenia ręką koła nie powiodła się prawie wcale. Dla upewnienia się zrobilem 5km i sprawdziłem temperaturę felg. Prawa przednia ciepła, reszta chłodna.
Zdjąłem koło i okazalo sie ze tłok zacisku hamulcowego nie rusza się. Szybka akcja ze zdejmowaniem zacisku... Zacisk na stół i oględziny. Gumy całe tłok skorodowany. Po demontażu szlif tłoka. Potem poskładanie i odpowietrzenie układu. Problem zniknął. <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 73 (2/7)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez TiGRA200SX » 27 lis 2017, 08:37

Zaliczyłem dzisiaj dziwną akcję. Dość ostro poszedłem dzisiaj w jednym zakręcie w gazem w podłodze. Madzia dość niespodziewanie odcięła paliwo przez co zarzuciło mi tyłem. Powiem, że przez chwilę zgłupiałem... w sensie:

o_O
...
WTF?

Początkowo myślałem że to brak paliwa i pompa powietrze zassała w układ, ale parędziesiąt metrów dalej idzie jak pocisk. TCS tak brutalnie koryguje zapędy kierowcy? Nie jeździłem autami z kontrolą trakcji to zdziwko mam spore. <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 73 (2/7)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez piwo » 27 lis 2017, 10:13

a jest wogole tcs na wyposazeniu Mazdy?ja obstawiam bardziej odplyniecie albo oleju spod smoka oleju w misce, albo paliwa w baku. pierwsze primo ma ten silnik czujnik spalania stukowego? dwa ile miales wachy w baku?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3474 (84/68)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m53,9

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez TiGRA200SX » 27 lis 2017, 10:19

TCS jest
Wachy 1/4 baku
olej 1mm pod full
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 73 (2/7)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 5 gru 2017, 12:07.

Postprzez TiGRA200SX » 2 gru 2017, 09:28

Wczoraj parę minut po odpaleniu zapalił mi sie check engine i mazda zaczęła nierówno chodzić... Maska w górę i pierwsze co patrzę to cewki i kabelki WN. Na wolnych obrotach nic dziwnego. Ręka na przepustnice i dalem gazu, a cewka na 4 garze wali prądem w pokrywę zaworów. :( Fajnie sobie myślę tylko, że trzeba wrócić do domu a tu 450km drogi. Na szczęście znalazłem po drodze cewke przez allegro <jupi> i prawie idealnie na trasie mojego powrotu. 165km mega ostroznej jazdy po cewke. Szybka wymiana na parkingu na stacji paliw i jest miodzio. Teraz tylko pytanie jak zresetowac check engine samodzielnie? <co?> samo odpiecie akumulatora wystarczy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 73 (2/7)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez TiGRA200SX » 4 gru 2017, 09:15

Reset błędów wykonany. Niby jest ok ale Madzia ma tendencję do falowania na wolnych obrotach po rozgrzaniu. Nie zawsze ale niekiedy potrafi pofalować 500-900rpm. Krokowiec? EGR? <co?> Na pewno to efekt jazdy na walniętej cewce...

Przy weekendzie Madzia zaliczyła przydomowe SPA. Brakuje tylko wypolerować bo lakier troszkę szorstki na dachu i masce. :(
Załączniki
IMG_20171203_184739.jpg
IMG_20171203_184813.jpg
IMG_20171203_184828.jpg
IMG_20171203_184919.jpg
IMG_20171203_184942.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 73 (2/7)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez TiGRA200SX » 30 gru 2017, 14:37

Mała rzecz, a cieszy... Tymczasem folia ale domyślnie lakier... Zastanawiam się nad listwą w carbon...
Załączniki
IMG_20171230_132837.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 73 (2/7)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez TiGRA200SX » 1 sty 2018, 11:56

Noworoczny updejt.
Jakiś k***s rozwalił mi lampę, pogiął błotnik i porysował zderzak. :( <płacze> Wszystko wydarzyło się na parkingu niedaleko kościoła gdy byłem wczoraj na mszy. Oczywiście sprawcy brak. Krew człowieka zalewa jak takie rzeczy się dzieją...

Dopisano 2 sty 2018, 08:18:

Nowa lampa już w drodze. Może uda się dzisiaj znaleźć chwilę to zrzucę zderzak i zobaczymy czy uda się to bezszkodowo wyciągnąć. Lakier na błotniku cały więc teoretycznie to wyprostowania.
Załączniki
IMG_20180101_114217.jpg
IMG_20180101_114312.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 73 (2/7)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez czarek1991 » 2 sty 2018, 16:55

Wydaje mi sie ze szybciej dostaniesz sie do blotnika od wewnatrz, od strony bagaznika zeby go wypchnąć niz od dolu spod zderzaka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1207 (3/5)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F BA Z5 1997r. kolor 11R

Postprzez TiGRA200SX » 3 sty 2018, 14:58

Możliwe ale mocowanie zderzaka wjechało i prościej będzie pociągnąć niż wypchnąć pod właściwym kątem.
Lampa już dotarła więc szybka akcja z prostowaniem i zobaczymy co dalej ... może uda się spolerować zderzak i obejdzie się bez malowania :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 73 (2/7)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez TiGRA200SX » 25 sty 2018, 21:13

Teaser... :)

Dopisano 26 sty 2018, 15:57:

Prototypy gotowe. Jutro przymiarka jak czas i pogoda pozwoli...
Załączniki
mms_img255725512.jpg
mms_img-1194379941.jpg
mms_img1741532260.jpg
IMG_20180126_155250.jpg
IMG_20180126_160151.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 73 (2/7)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez Dwojas » 26 sty 2018, 19:26

TiGRA200SX napisał(a):Teaser... :)

Dopisano 26 sty 2018, 15:57:

Prototypy gotowe. Jutro przymiarka jak czas i pogoda pozwoli...



Jakbys nie miał komu dać na testy to chętnie przyjmę ;D
Obrazek
Przedstawiciel Ziemi Łódzkiej
 
Od: 6 paź 2013, 20:17
Posty: 122 (2/2)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ '02 ZM-DE+LPG naGwintowana – By Dwojas

Postprzez TiGRA200SX » 26 sty 2018, 19:45

Jutro zakładam i testy drogowe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 73 (2/7)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez TiGRA200SX » 10 lut 2018, 08:48

Troche to trwało, bo stały brak czasu zawsze komplikuje plany, ale wreszcie udało się założyć cambery.
Mocowanie do amortyzatora idealne. Spasowanie z łożem sprężyny 100% Zakres ruchów głowicy szeroki w każdą stronę. Solidne łożysko uniball robi robote. Problemów ze skrętem nie będzie. Niestety jak to z prototypami bywa i tu pojawił się problem... Rozstaw śrub mocowania do kielicha jest za duży o około 1mm. Co za tym idzie nie udało się założyć całości na auto. Czekam na poprawioną bazę i zobaczę co dalej.
Stay tuned...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 73 (2/7)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez Dwojas » 11 lut 2018, 20:55

Jak ogarniesz na 100 %to byłbym chętny na taki zestaw :)
Obrazek
Przedstawiciel Ziemi Łódzkiej
 
Od: 6 paź 2013, 20:17
Posty: 122 (2/2)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ '02 ZM-DE+LPG naGwintowana – By Dwojas

Postprzez TiGRA200SX » 12 lut 2018, 14:46

Jak już zrobię trochę kilometrów z tym zestawem i będę pewny że jest wszystko ok, to zrobię zakup grupowy w dziale giełda.

Dopisano 13 lut 2018, 07:22:

Umarł mi nawiew w aucie. Działa tylko na 4 biegu a pierwsze 3 cisza. Bezpiecznik wykluczam. Przekaźnik czy jak w hondach druciki oporowe w nawiewie przepalone?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 13:14
Posty: 73 (2/7)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez Dwojas » 13 lut 2018, 17:54

Standard :D na mam ten problem jak odpalam Klime. Wyjmij całość i przeczysc styki :)

Dopisano 13 lut 2018, 18:55:

[quote="Dwojas"]Standard :D na mam ten problem jak odpalam Klime. Ale w sumie raz działa raz nie....
Obrazek
Przedstawiciel Ziemi Łódzkiej
 
Od: 6 paź 2013, 20:17
Posty: 122 (2/2)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ '02 ZM-DE+LPG naGwintowana – By Dwojas

Postprzez czarek1991 » 15 lut 2018, 20:49

TiGRA200SX napisał(a):Umarł mi nawiew w aucie. Działa tylko na 4 biegu a pierwsze 3 cisza. Bezpiecznik wykluczam. Przekaźnik czy jak w hondach druciki oporowe w nawiewie przepalone?


Rezystor dmuchawy do wymiany :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1207 (3/5)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F BA Z5 1997r. kolor 11R

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy