Mazda 323C BA B3 '95

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez dziadowy » 28 kwi 2013, 12:22

arafal21 napisał(a):Chyba nie lales dzisiaj :P glupim silnikiem sie przejmujesz? zbierz hajs na motorownie lub jej remont i dzialaj, a nie odrazu sprzedaz ...

Wlaśnie lałem juz kilka razy rozmyślając co będzie najlepszym rozwiązaniem.
Moja buda pozostawia wiele do życzenia, Carolek wie o czym mówie. Ładować kolejne tysiące w ten babciowóz jest troche nie na moją kieszeń. Za cene remontu silnika kupie sobie inny dupowóz i do czasu znalezienia roboty przejeżdżę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez ethanol4aoi » 28 kwi 2013, 13:30

E tam, nie wymyślaj. Włożyłeś już trochę hajsu, teraz chcesz to sprzedać za bezcen? Nie ma sensu. Lepiej odstawić Magdalenę do garażu, ukulać z 600-700zł na silnik itd i go ładnie odpier... :)

Ja przed Cetką miałem Escorta- siadła mi głowica, wspaniałomyślny ethanol wolał sprzedać auto za parę groszy niż za tą samą cenę wymienić głowicę. Geniusz w czystej postaci :P

Cetkę kupiłem za marne pieniądze, włożyłem już drugie tyle, a postępów nie widać. Ale skoro zacząłem to trzeba skończyć :)
Głowa do góry dziadek, dasz radę. Byłeś na SKP?
Moja Cetka B3 :)

Kupię odblask tylnego zderzaka lewy!
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2013, 01:52
Posty: 39
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 323C BA 95r 1.3l 73KM

Postprzez luki_92_92 » 28 kwi 2013, 13:31

Taką zaje*istą cetkę będziesz sprzedawał z powodu głupiego dymu? :| zalej motodoktora jak ci przeszkadza dymienie, w międzyczasie uzbieraj sobie na remont albo swap i działaj. Piękna jest, szkoda sprzedawać <serduszka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez rafał88 » 28 kwi 2013, 14:07

Glupie myslenie mlodziaka... nomalnie jakbym siebie widzial 6 lat temu, sprzedalem auto za bezncen mozna powiedziec bo cos tam.. a wpakowalem w niego jego wartosc a nawet wiecej, jak Ci smiga bez prblemow zrob motor, a buda zajmiesz sie tez jak bd mial hajs.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez dziadowy » 28 kwi 2013, 19:26

Spokojnie chłopaki. Powiedziałem, ze taki scenariusz jest prawdopodobny ale nie pewny :)
Nie pali mi sie, zobaczymy co z tego wyjdzie wszystkiego :)
ethanol4aoi napisał(a):Głowa do góry dziadek, dasz radę. Byłeś na SKP?

Na czym? :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez ethanol4aoi » 28 kwi 2013, 19:46

Na stacji kontroli pojazdów, może ten dym to tylko jakaś mała trefna część...
Wiesz, żeby nie było, że wyciągasz silnik i zauważasz, że coś było np. nie dokręcone :P

No i pamiętaj, że jak szukasz silnika to najlepiej z auta, które ma go jeszcze w sobie i jest na chodzie. Wtedy możesz auto odpalić i elegancko ocenić stan silnika. Bo biorąc silnik już wykręcony to w sumie nie wiadomo co to jest
Moja Cetka B3 :)

Kupię odblask tylnego zderzaka lewy!
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2013, 01:52
Posty: 39
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 323C BA 95r 1.3l 73KM

Postprzez JDMKszak » 28 kwi 2013, 19:53

Możesz odpalić silnik bez reszty auta :D
Troche karkołomna robota, ale widziałem wariatów :D
Co do tematu, sprzedaż będzie opłacalna jeżeli sprzedasz ją conajmniej za 4000,
bo tylko za te cene dostaniesz coś w podobie.. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2013, 00:51
Posty: 70
Skąd: Opatówek
Auto: Mazda 323C 1.5 DOHC 16V

Postprzez dziadowy » 28 kwi 2013, 21:42

Słuchajcie, ogladalem dzis 2h ten silnik z każdej strony, znów micha mokra, i prawa część pod silnikiem na lewo od skrzyni. Zdjąłem osłone kolektorów i tak jedna śruba mokra która trzyma kolektory oraz pod kolektorami na jakimś przewodzie jest olej, jakby zaraz pod uszczelką od kolektorów. Mozliwe ze to ten uszczelniacz? I gdzies tam leje mi olej i dlatego tak kopci? Bo wyjechałem madzią dzisiaj, i to jak sie zbiera na rozgrzanym silniku to naprawde nic nie wskazuje, że silnik sie skończył... :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez JDMKszak » 28 kwi 2013, 22:27

Wymiana uszczelek i kolejne tysiące kilometrów przed nią :)
Powodzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2013, 00:51
Posty: 70
Skąd: Opatówek
Auto: Mazda 323C 1.5 DOHC 16V

Postprzez wilusjdm » 29 kwi 2013, 08:30

Faktycznie to może być mała pipidówka w porównaniu z remontem silnika . Na pierwszy rzut człowiekowi do głowy przychodzi od razu "remont" :/ a po dokładnym sprawdzeniu silnika, wynika to że sprawcą dymu itp. jest uszczelka, urwana śruba lub jej brak itp :D
PS. Głowa do góry .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez dziadowy » 29 kwi 2013, 19:42

Byłem u mechanika, na podnośniku oglądał silnik z każdej strony. Osłuchiwał, sprawdzał kompresję.
Wlałem dwa dni temu litr oleju, dwa dni pojeździłem, nie ukrywam, że troche ostrzej jako, że na remont silnika na pewno bym sie nie decydował ;) I już sucho na bagnecie.
Przy takim wycieku byłyby plamy w garażu...
Stwierdził on, że najprawdopodobniej poszły pierścienie zbierające olej, do tego stuka mi jeden zawór.
Jeśli chodzi o remont to w tysiącu się nie zmieszcze. Poki co madzia staje w garażu ale czy zostanie u mnie tego nie wiem. Włożyłem w nią w sumie mniej niż kosztowałby mnie remont serducha nie licząc felg i innych piców które moge zatrzymać przecież. Dodam kilka fotek z podnośnika, zobaczycie, że nie jest za kolorowo z budą :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez JDMKszak » 29 kwi 2013, 20:41

Nie jest fajnie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2013, 00:51
Posty: 70
Skąd: Opatówek
Auto: Mazda 323C 1.5 DOHC 16V

Postprzez rafał88 » 29 kwi 2013, 21:03

No fakt szalu nie ma, a ciekawe jakby zaczac z mlotkiem latac, a belka tylna standard z ruda, ale podluznice nie za ciekawe za taki wloty mozna przegladu nie dostac :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez ethanol4aoi » 29 kwi 2013, 21:06

nie jest za kolorowo z budą :)


No niby nie jest, ale to się jeszcze chyba da uratować...? Dobra farba antykorozyjna (ja używałem Hammerite kolor czarny młotkowy), na to zabezpieczenie w spreyu (zrobi się taka guma) no i może coś tam pożyje :)

Te dwa przewody zardzewiałe (od czego to? :D ) wymienić, silnik nowy i będzie mruczeć aż miło.
Tylko jest jeden problem w Twoim wypadku- nie masz pracy, więc finansowo kiepsko :(
Moja Cetka B3 :)

Kupię odblask tylnego zderzaka lewy!
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2013, 01:52
Posty: 39
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 323C BA 95r 1.3l 73KM

Postprzez JDMKszak » 29 kwi 2013, 21:20

Czy mi sie wydaje czy widze tam pęknięty wahacz ?
Czy to jakaś obudowa ?
a nie sory nie przyjrzałem sie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2013, 00:51
Posty: 70
Skąd: Opatówek
Auto: Mazda 323C 1.5 DOHC 16V

Postprzez dziadowy » 29 kwi 2013, 23:00

To wymienione przewody hamulcowe na nowe miedzianie :) I obok paliwowe. Hehe no nie jest ciekawie. Pewnie dałoby rade temu jakoś przedłużyć żywot :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez caroleck » 30 kwi 2013, 09:17

trudno będzie madzie zrobić tanim kosztem :/ może po wakacjach sprzedaj cetke i przesiadaj się na Efke :D :D
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 13:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez wilusjdm » 30 kwi 2013, 09:30

Spód cetki nie jest tragiczny, można to spokojnie ogarnąć . Ważne że nie ma metrowych dziur :D dobrze oczyścić zabezpieczyć na korozje i pośmiga jeszcze parę ładnych lat . Gorzej z silnikiem tam będą większe koszta . Na Twoim miejscu bym schował cetke do garażu, przykrył ciepłym kocem i czekać aż fundusze jakiekolwiek napłyną, bo szkoda sprzedawać .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez caroleck » 30 kwi 2013, 12:56

tylko jeśli Dawid dojeżdża autem od szkoły to samochód jest niezbędny do tego :) a mazda nie jest w najlepszym stanie :(
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 13:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez ethanol4aoi » 30 kwi 2013, 14:16

Ciepło jest, rowerem można się przejechać! :D
Moja Cetka B3 :)

Kupię odblask tylnego zderzaka lewy!
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2013, 01:52
Posty: 39
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 323C BA 95r 1.3l 73KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy