Witam. Już od ponad trzech lat jestem użytkownikiem Mazdy Mx-3 z silnikiem 1.8l V6 z czego 2 zimy przestała w garażu, ponieważ dysponowałem innym środkiem lokomocji. Maździna trafiła do mnie przypadkowo przeglądając oferty sprzedaży, gdy po raz pierwszy ujrzałem auto na żywo wiedziałem że kupię ją w ten sam dzień . Od zakupu do chwili obecnej w maździe zaszło kilka zmian oraz zostało zamontowanych sporo nowych części, których łączna wartość zbliża się do wartości pojazdu z tego względu mixer zostaje ze mną do końca tzn. do momentu wyjazdu z kraju za ok 3 – 4 lata przejdzie w ręce młodszego brata
Oto specyfika pojazdu
Rok produkcji – 1992r (końcówka)
Pojemność silnika – 1845ccm
Moc silnika – 136hp
Wyposażenie
Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka
Elektryczny szyberdach
Czujniki parkowania
Wspomaganie kierownicy
Centralny zamek
Dwa komplety kół – Lato Oryginalne felgi Enkei 15'' z oponami Fulda Extremo 205/55/15, Zima Stalowe 15'' z oponami 185/65/15
Pełen pakiet V6
Wymienione
Pełen układ wydechowy
Klocki hamulcowe
Przeguby
Łączniki stabilizatora (przód i tył)
Rozrząd
Komplet świec zapłonowych Denso k16pru11
Filtry oleje i płyny
Uszczelki pokryw zaworów i kolektora ssącego
Akumulator
Żarówki
Amortyzatory olejowe Tokico
Poduszki amortyzatora
Usunięcie błędów komputera
Regulacja TPS-a i obrotów
Czyszczenie i polerowanie przepustnicy
Czyszczenie silniczka krokowego
Przewody hamulcowe
Przewód hydrauliczny sprzęgła
Odnowienie popękanej tylnej półki
Wygłuszone całe wnętrze matą bitumiczną i porosem ( cicho jak w s klasie )
Konserwacja podwozia i nadkoli.
I wiele innych, których na chwilę obecną nie pamiętam
Plany na niedaleka przyszłość
Zrobienie kilku poprawek lakierniczych w okolicy klapki wlewu paliwa i rantów drzwi
Na nowo pomalować dokładki v6 (tylne już zakupione ) Dzięki koledze jarekk
Montaż teleskopów przedniej klapy (siłowniki od tylnej klapy okazały się za długie)
Zakup większych (16'') alufelg
Likwidacja prześwitu w nadkolach poprzez obniżenie nadwozia
To na razie na tyle teraz trochę zdjęć
Tej festyniarskiej końcówki już na szczęście dawno nie ma
Dzień po zakupie rok 2009
Tylne lampy a'la precidia
Kilka zdjęć z prac nad pokrywami zaworów i kolektorem
A oto efekt
Mała rzadkość Fotele od 323 GTX
O auto dbam jak tylko mogę, pieszczę, chucham i dmucham
Za jakość zdjęć przepraszam, nie były one robione profesjonalnym sprzętem.
Mazda MX-3 EC K8 92/93r 1.8 V6 DOHC Red rocket
Strona 1 z 1
Nie przepraszaj za jakość, bo zdjęć w ogóle nie widać
Skorzystaj z innego hostingu.
Skorzystaj z innego hostingu.
- Od: 20 gru 2011, 21:43
- Posty: 517 (4/1)
- Skąd: Świdnik.
- Auto: R.I.P.: Mazda 323C BA, 1,5 16v, 1996r.
Wszytko bangla tylko zdjęcia są źle dodane.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Śliczna
Jak widzę takie sztuki to aż się chce dbać o swoją Tylko że moja bez lakierowania nie będzie taka ładna
Mam pytanko odnośnie rozpórki, czy aby nie jest odwrotnie zamontowana
Masz dwa czujniki temperatury tak jak ja, obydwa idą do ECU ale jeden z nich steruje wentylatorem. Pamiętam jak zastanawiałem się do czego dodatkowa kostka bo ktoś wymienił podstawę korka wlewu płynu na tą z nowszego rocznika a tam nie ma otworka na drugi czujnik...
Jakiej firmy zakładałeś uszczelki pod pokrywy? Nie puszczają oleju? Bo przymierzam się do tej karkołomnej operacji i pewnie pójdą oe mazdy
Dbaj o nią! Takie ślicznotki to już raczej rzadkość. Szerokości
Jak widzę takie sztuki to aż się chce dbać o swoją Tylko że moja bez lakierowania nie będzie taka ładna
Mam pytanko odnośnie rozpórki, czy aby nie jest odwrotnie zamontowana
Masz dwa czujniki temperatury tak jak ja, obydwa idą do ECU ale jeden z nich steruje wentylatorem. Pamiętam jak zastanawiałem się do czego dodatkowa kostka bo ktoś wymienił podstawę korka wlewu płynu na tą z nowszego rocznika a tam nie ma otworka na drugi czujnik...
Jakiej firmy zakładałeś uszczelki pod pokrywy? Nie puszczają oleju? Bo przymierzam się do tej karkołomnej operacji i pewnie pójdą oe mazdy
Dbaj o nią! Takie ślicznotki to już raczej rzadkość. Szerokości
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
A witam co do rozpórki, zamontowana jest poprawnie ponieważ gdybym zamontował ją odwrotnie nie mógł bym odkręcić korka od zbiorniczka płynu hamulcowego co do uszczelek firmy na chwilę obecną nie pamiętam jak znajdę opakowanie to napiszę bo wszystko chomikuję kupowałem je w sklepie Xedos w Szczecinie. Przeciekać nie przeciekają nasmarowałem je dodatkowo silikonem wysokotemperaturowym co polecam kazdemu. Dziękuję za miłe słowa niebawem kolejne zdjęcia.
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
Jak kupujesz OE MAZDA to sylikonu używasz tylko w kącikach
Zamiennik...wcześniej czy później puści...przeżywałem to.
Zamiennik...wcześniej czy później puści...przeżywałem to.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
No u mnie ktoś zrobił na silikon bo wystaje spod pokryw. No i cieknie niemiłosiernie, dużo oleju to może nie ucieka ale jaki syf Jak silnik się zagrzeje to wali frytkami jak z baru dworcowego
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Może nawalił samego silikonu bo mu na uszczelkę było szkoda ;D jesteś pewny że ta uszczelka tam w ogóle jest ?
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
Dziękuję niebawem dodam troszkę nowych zdjęć, wczoraj zamontowałem tylne dokładki pakietu v6 przez weekend zabiorę się za malowanie wszystkich dokładek i porobię poprawki lakiernicze tyle na ile czas pozwoli swoją drogą mam pytanie czy tylne dokładki pakietu v6, które są uznawane za jako taki rarytas różnią się czymś od przednich dokładek progów ?
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
sheerydrain napisał(a):Może nawalił samego silikonu bo mu na uszczelkę było szkoda ;D jesteś pewny że ta uszczelka tam w ogóle jest ?
Yyy boję się tego stwierdzenia ale biorąc pod uwagę ogrom fuszerki popełnionej przy moim aucie śmiem twierdzić że ta "uszczelka" to zwykły silikon do okien, bo o wysokotemperaturowym nawet nie marzę
Ostatnio edytowano 5 sie 2012, 13:26 przez m1a1, łącznie edytowano 1 raz
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Ktoś kto odpierdziela takie fuszerki nigdy w życiu więcej nie powinien mieć w swoim posiadaniu mazdy czy jakiegokolwiek samochodu ew. japonka budowlana i to wszystko.
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
Mały update Na dniach doszła całkowita wymiana zawieszenia, wymieniłem wszystkie tuleje wahaczy, sworznie, łączniki, przeguby zewnętrzne (spidan), amortyzatory olejowe Tokico przód i tył, odboje (sachs), górne mocowania amortyzatora, auto zupełnie inaczej się prowadzi niebawem zdjęcia.
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości