Mazda 323BG 1.3 ’91 – by pawcio1017 (FOTKI – PIERWSZY POST)

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez cichy_86 » 2 paź 2011, 22:39

pawcio1017 napisał(a):Spokojnie przecież nie sprzedałem :D A co Ty chcesz swoją sprzedać? :> Pamietaj, że jak coś to daj znać troche wczesniej co bym zdązył kase uzbierać a Ty żebyś miał czas zmienić wajche od biegów na ludzką jakąś hahaha


Gałka jest skórzana i od automatu,więc jej nie zmienię a skórkę zregeneruje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez pawcio1017 » 2 paź 2011, 22:52

cichy21_86 napisał(a):...i od automatu


I w tym tkwi problem <faja>

A tak na poważnie to wejdź w temat Megaspotów W-M bo planuje kręgle w Ostródzie zorganizować ale cisza w temacie :| Licze przynajmniej na was (w sensie Elbląg)

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=75&t=123539&start=100
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez pawcio1017 » 8 paź 2011, 10:32

Wczoraj w garażu do późnych godzin nocnych Madzia była przygotowywana do zimy – tj. konserwacja podłogi, usunięcie wszelkich ognisk rdzy (na szczęście na podłodze nie było ich za wiele), konserwacja nadkoli, progów... Niestety wyszło przy tym, że na wisone tylne lewe nadkole będzie koniecznie do zrobienia. Zdjęcia z tych operacji dodam potem.


Teraz zostało przed zimą tylko zmienić oponki i... podciągnąć linke od ręcznego <diabełek>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez pawcio1017 » 16 paź 2011, 21:34

Dzisiaj Madzia wysprzatana w środku do przyszłoniedzielnego spota :) W przyszłą sobote jak pogoda dopisze to czeka ją porządne mycie i polerka z woskowaniem. Z drobnymi pracami przeniosłem sie już do piwnicy (w garażu robi się za zimno) i tak ostatnio zacząłem naprawiać popękaną, szpetną listwę słupka A. Oczywiście zdam fotorelacje z przebiegu prac i efektu <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez D4NI3L » 24 paź 2011, 13:17

pawcio1017 napisał(a):konserwacja podwozia i profili zamkniętych,


sam robiłeś ?
ile wyniosła cie taka zabawa ?
jakich preparatów użyłeś?


ogólnie bardzo fajnie sie prezentuje :) <spoko> duży plus że o nią dbasz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez pawcio1017 » 24 paź 2011, 22:31

D4NI3L napisał(a):
pawcio1017 napisał(a):konserwacja podwozia i profili zamkniętych,


sam robiłeś ?
ile wyniosła cie taka zabawa ?
jakich preparatów użyłeś?


ogólnie bardzo fajnie sie prezentuje :) <spoko> duży plus że o nią dbasz :)


Dzięki. Staram się jak moge powoli ją przywrócić do coraz lepszego stanu <oczko>
Robiłem sam, chociaż robota nie wydaje sie ciężka to jednak długo się schodzi i trzeba sporo samozaparcia żeby to zrobić porzadnie. (ale wtedy przynajmniej wiecmy ze wszystko mamy porzadnie zrobione) Przede wszstkim trzeba kanał i z 2-3 pędzle bo jeden po jakims czasie robi sie za bardzo sklejony i malowanie jest dużo cięższe i mniej efektywne. Ja wszystkie podejrzane punkty z małymi ogniskami szlifowałem szczotką drucianą na wiertarce po czym dawałem podkład antykorozyjny po wyschnięciu baranek. Stosowałem preparaty firmy BOLL i śmiało mogę polecić.

http://allegro.pl/konserwacja-podwozia-na-pedzel-boll-1000-ml-i1880636525.html

Na moją mazdę wraz z nadkolami zużyłem dwie puszki ale przyznam, że niektóre miejsca pomijałem bo fabryczna konserwacja trzymała się bardzo dobrze i nie było żądnych podejrzanych punktów. Wazne jest aby dokładnie umyć podwozie przed malowaniem i potem przed malowaniem porzadnie odtłuścić (ja wlałem rozpuszczalnik do zraszacza takiego po płynie do mycia szyb i porzadnie wszystko spryskałem uważając na wszelkie gumowe elementy, tulejki, przewody hamulcowe, paliwowe itp...)

I przyznam sie szczerze, że progów od wewnątrz jeszcze nie zakonserwowałem ale mam zamiar zrobić to na dniach tym preparatem:

http://allegro.pl/boll-srodek-do-konserwacji-profili-zamknietych-i1845480940.html

Nie robiłem żadnych zdjęć z racji tego, ze całe ręce (i nie tylko) były czarne i klejące ale za to cyknąlem pare przy konserwacji nadkoli (były robione pare dni wcześniej)

Tutaj widzimy zdarte błoto i luźne warstwy starych konserwacji oraz małe ogniska korozji zabezpieczone CortaninemF (świetny środek o którym wspominałem juz w tym temacie)

Obrazek

A tutaj już całość zakonserwowana BOLLem. (na zdjeciu wygląda jak by była za cienka warstwa i coś przebijało, ale to tylko takie złudzenie od lampy błyskowej)

Obrazek
Ostatnio edytowano 24 paź 2011, 22:52 przez pawcio1017, łącznie edytowano 4 razy
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez cichy_86 » 24 paź 2011, 22:38

ja do nadkoli używałem ISOBUDU. MAteriał budowlany do izolowania fundamentów od gruntu. Nakładałem mechanicznie,nie sztywnieje w mrozy,nie pęka jest cały czas elastyczny. Miejscami się jeszcze klei. Polecam :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez D4NI3L » 25 paź 2011, 11:27

dzięki pawcio1017 za opis relacji z konserwacji <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez mlodyMazda » 29 paź 2011, 00:10

Kiedyś miałem okazje dość sporo pojeździć takim modelem z takim silniczkiem :D dość przyjemne to było ,znajomi nadali mu nazwę "mazdolot" co chyba samo o sobie świadczy :D
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez pawcio1017 » 29 paź 2011, 00:24

mlodyMazda napisał(a):Kiedyś miałem okazje dość sporo pojeździć takim modelem z takim silniczkiem :D dość przyjemne to było ,znajomi nadali mu nazwę "mazdolot" co chyba samo o sobie świadczy :D


A dzięki, mam nadzieje ze bedzie kiedys możliwość żebyś zobaczył na żywo na spocie <oczko>

Apropo "modów" :D – jako, że zima się zbliża dziś zająłem się akumulatorem. Jedna klema (–) była pęknięta i dosyć luźna w związku z tym została wymieniona na nową, mosiężną. Poza tym przeszlifowałem klemy, katody, zabezpieczyłem je tawotem i założyłem "ocieplacz" na akumulator (dobrze mieć mame krawcową :) ). Teraz pozostaje sie modlić żeby przetrwał zimę :(

Pęknięta klema:
Obrazek

Nowa klema:
Obrazek

Ocieplony akumulator:
Obrazek

Dziś Mazda została również porządnie umyta, przez noc suszy się i czeka do rana na woskowanie :) Założyłem też ramki klubowe pod tablice rejestracyjne <oczko> Jutro fotki
Ostatnio edytowano 4 lis 2011, 00:06 przez pawcio1017, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez pawcio1017 » 3 lis 2011, 23:35

Korzystając z wolnej chwili postanowiłem zrobić porządek z CB, bo męczyło mnie już to walanie się go pomiedzy tunelem środkowym a fotelem pasażera... Jako że moje radio (Alan Midland 109) jest stosunkowo malutkie to po dłuższych przemyśleniach doszedłem do wniosku że najmniejszą szkodą i najwygodniej będzie zamontować radio w miejscu małego schowka po lewej stronie kierownicy:

Obrazek

A więc lutownica poszła w ruch....:

Obrazek

Następnie parę poprawek i szlifowania i taki efekt końcowy:

Obrazek

Obrazek

Radio nie wystaje aż tak mocno i nie utrudnia wsiadania i wysiadania. Zobaczymy jeszcze jak sprawdzi się w praktyce miejsce uchwytu do gruchy <oczko> Plusem montażu w tym miejscu jest fakt, że chcąc zdemontować radio, montuję z powrotem schowek i nie ma żadnych śladów i widocznych zniszczeń. No i schowek pod radiem zostaje nadal do naszej dyspozycji. Myślę, że pod względem estetyki też źle nie wygląda...?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Neonixos666 » 3 lis 2011, 23:44

mam nadzieję że ,,ocieplacz" jest zrobiony z materiału nie palnego i olejoodpornego bo jeśli nie to nie bezpiecznie się robi poza tym prędzej czy później zje go kwas :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez D4NI3L » 3 lis 2011, 23:51

też właśnie się zastanawiam jak tak patrze jak to zrobiłeś dokładnie

może być nawet taka sytuacja że ocieplacz zrobi się wilgotny i może wywołać spięcie paląc ci całą elektrykę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez pawcio1017 » 4 lis 2011, 00:06

Neonixos666 napisał(a):mam nadzieję że ,,ocieplacz" jest zrobiony z materiału nie palnego i olejoodpornego bo jeśli nie to nie bezpiecznie się robi poza tym prędzej czy później zje go kwas :P


D4NI3L napisał(a):też właśnie się zastanawiam jak tak patrze jak to zrobiłeś dokładnie

może być nawet taka sytuacja że ocieplacz zrobi się wilgotny i może wywołać spięcie paląc ci całą elektrykę


Nie wydaje mi się, żeby było aż tak niebezpiecznie jak mówicie :) Można przecież kupić na allegro podobne ocieplacze wykonane ze zwykłego filcu, również z klapką zakrywającą górę. Wiele ludzi je stosuje i jakoś nic sie z nimi nie dzieje. Nie widzę możliwości zapalenia się od ciepła z silnika, od iskry raczej też, bo przy sprawnych, poprawnie zamontowanych i zabezpieczonych klemach (a o takie właśnie zadbałem przed montażem) nie ma prawa nic iskrzyć. Co do kwasu – nigdy nie zaobserwowałem nawet minimalnej ilości kwasu na zewnątrz akku. Tak czy siak wiadomo że nic wieczne nie jest. Ja sam za bardzo nie wierze że to pomoże, bo jak akku ma w tą zimę powiedzieć PAPA (tak mi przepowiedziano w sklepie z akumulatorami po pomiarach gdy kupowałem u nich kleme) to i tak powie. Ale myślę, ze też nie zaszkodzi <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Neonixos666 » 4 lis 2011, 00:07

Wygląda to fajnie i też się zastanawiałem nad czymś takim ale nawet te z allegro pokrowce niby przeznaczone do tego jakoś nie przekonują mnie co do bezpieczeństwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pawcio1017 » 4 lis 2011, 00:13

Neonixos666 napisał(a):Wygląda to fajnie i też się zastanawiałem nad czymś takim ale nawet te z allegro pokrowce niby przeznaczone do tego jakoś nie przekonują mnie co do bezpieczeństwa.


U ojca w Mondeo jeździ podobny ocieplacz (bez zamykanej góry) od ładnych paru lat, również w lato i nic złego z nim ani z akumulatorem sie nie stało przez ten czas. Także, myśle że nie ma obaw. Dawniej ludzie obkładali akumulatory styropianem, gazetami, szmatami itp. i sie nic nie działo. Co innego, że gdybym miał kupić takowy to bym się zastanawiał, ale że w sumie mój zrobiony został za darmo to co mi szkodzi <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Neonixos666 » 4 lis 2011, 00:18

grzebiąc na necie można spotkać różne opinie, jedni mówią że pomaga inni że nie. Ja się zastanawiam bo mam nowe aku i nie chce żeby zima go nadwyrężała ale nie wiem co będzie dla niego najlepsze.

PS. Mama się postarała <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mlodyMazda » 4 lis 2011, 07:58

NIe wygodniej byłoby gruszke od CB dać w miejsce tej "zaślepki" tuż przy regulacji świateł albo troszkę niżej przy regulacji oświetlenia zegarów? wydaje mi się ,że tam było by wygodniej
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez patryk240 » 4 lis 2011, 18:30

pawcio1017 napisał(a):Korzystając z wolnej chwili postanowiłem zrobić porządek z CB, bo męczyło mnie już to walanie się go pomiedzy tunelem środkowym a fotelem pasażera... Jako że moje radio (Alan Midland 109) jest stosunkowo malutkie to po dłuższych przemyśleniach doszedłem do wniosku że najmniejszą szkodą i najwygodniej będzie zamontować radio w miejscu małego schowka po lewej stronie kierownicy:

Obrazek

A więc lutownica poszła w ruch....:

Obrazek

Następnie parę poprawek i szlifowania i taki efekt końcowy:

Obrazek

Obrazek

Radio nie wystaje aż tak mocno i nie utrudnia wsiadania i wysiadania. Zobaczymy jeszcze jak sprawdzi się w praktyce miejsce uchwytu do gruchy <oczko> Plusem montażu w tym miejscu jest fakt, że chcąc zdemontować radio, montuję z powrotem schowek i nie ma żadnych śladów i widocznych zniszczeń. No i schowek pod radiem zostaje nadal do naszej dyspozycji. Myślę, że pod względem estetyki też źle nie wygląda...?

Żeby wycinać lutownicą to nie pomyślałem ja kieszeń diaxem wycinałem xD Ale radyjko mamy takie same :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Neonixos666 » 4 lis 2011, 19:09

Dziś cały dzień myślałem nad tym ocieplaczem aku i stwierdziłem że w pewnym sensie ma to ręce i nogi. Wytłumaczyłem sobie to na przykładzie garażu, w ostre mrozy w moim nie ocieplanym garażu (drewniana szopa) zawsze jest ciut wyższa temperatura (różnica jest gdzieś 3-5 stopni) i stwierdziłem ze samo osłonięcie od mrozu już daje jakieś efekty do tego dodać te ocieplenie to prawdopodobnie kolejne 5 stopni i już różnica może być sensowna dla aku. Musze chyba przetestować w zimę taki pokrowiec z czujnikiem temperatury.
Dałeś mi robotę na zimę <lol>

(U ojca w murowanym garażu jest jeszcze większa różnica nawet do 10 stopni)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy