Mazda Demio Baby DW B3-ME '03
1, 2
Witam, ponieważ moją 626 gf fp rozwalił niemiec na wojennym rondzie, trzeba było mi kupić autko. Tym razem nie chciałem bawić się w loterie czy kupię w odpowiednim stanie model z silnikiem i po założeniu LPG się nie zaczną cyrki zmierzające w stronę remontu silnika, zdecydowałem na coś małego w samej benzynce i bez myśli o LPG.
Szukając 626 wpadł mi w oko taki miniminivanik jakim jest Demio. Jednak wtedy kupiłem 626 po remoncie silnika ze swieżym LPG i było ok, jednak los zdecydował inaczej...
Po tym co otrzymałem ze zwrotu odszkodowania zniechęciło mnie do ulepszania starych modeli (chociaż i tak coś się podłubie i w tym).
I tak szukając Demio w sumie jak najszybciej bo do pracy trzeba jeździć, a na dworze coraz zimniej. Niestety albo i stety Demio chyba są tak dobre, że ogłoszeń na miejscu czyli w kraju jest bardzo mało, wszystko sprowadzone a takie średnio lubię, gdy nie znam historii. Wymagania na początku 1.5 silnik, jednak patrząc na niewielką różnicę w osiągach, za to w wielką w kosztach OC (a niestety zniżki mam znikome), zdecydowałem, że dobra będzie i najsłabsza jednostka 1.3 63km.
I tak dobiłem na otomoto i patrzę i stoi w Kostrzynie Nad Odrą, dzwonię, pytam, rezerwuję i tak po 2 dniach przyjeżdżam i oto ona:
Mazda Demio 1.3 16v 63km,
– przebieg 126.000 km – także pierwsze co to leci na wymianę rozrządu, bo jeszcze na oryginalnym jest,
– prędkość max na kołach 165/65/13 to "aż" 160km/h – wystarczy na moją jazdę,
– kanapa tylna składana, rozkładana, przesuwana,
– głośniki były 2 ale już jest 6 (4 w drzwiach +syczki),
– podłokietnik już dołożyłem,
– oryginalny zegarek wyleciał, a założyłem od 626 z termometrem i przede wszystkim podświetlany,
– zagłówki z przodu od 626,
– korbki podnoszenia szyb od 626 – ciemne ładniejsze są,
– podświetlana gałka biegów i czarny skórzany meszek też w spadku z 626,
– radio Blaupunkt Tokyo 110 – takie mi starcza jak na razie,
– fotel kierowcy i kierownica regulowana,
– elektryczne lusterka,
– elektryczne szyby przednie,
– roleta bagażnika – nie cała, ale naprawiłem zaczep i sprawna,
– wspomaganie kierownicy,
– klima manualna,
– w końcu model, który dorobił się klubowych ramek rejestracji.
Czy są jakieś plany? Oczywiście, ale wszystko pojawia się po kolei w głowie. Jak na razie to:
– alusy 14" (mieszkam na dziurach więc 15 i niski profil odpadają)
Szukając 626 wpadł mi w oko taki miniminivanik jakim jest Demio. Jednak wtedy kupiłem 626 po remoncie silnika ze swieżym LPG i było ok, jednak los zdecydował inaczej...
Po tym co otrzymałem ze zwrotu odszkodowania zniechęciło mnie do ulepszania starych modeli (chociaż i tak coś się podłubie i w tym).
I tak szukając Demio w sumie jak najszybciej bo do pracy trzeba jeździć, a na dworze coraz zimniej. Niestety albo i stety Demio chyba są tak dobre, że ogłoszeń na miejscu czyli w kraju jest bardzo mało, wszystko sprowadzone a takie średnio lubię, gdy nie znam historii. Wymagania na początku 1.5 silnik, jednak patrząc na niewielką różnicę w osiągach, za to w wielką w kosztach OC (a niestety zniżki mam znikome), zdecydowałem, że dobra będzie i najsłabsza jednostka 1.3 63km.
I tak dobiłem na otomoto i patrzę i stoi w Kostrzynie Nad Odrą, dzwonię, pytam, rezerwuję i tak po 2 dniach przyjeżdżam i oto ona:
Mazda Demio 1.3 16v 63km,
– przebieg 126.000 km – także pierwsze co to leci na wymianę rozrządu, bo jeszcze na oryginalnym jest,
– prędkość max na kołach 165/65/13 to "aż" 160km/h – wystarczy na moją jazdę,
– kanapa tylna składana, rozkładana, przesuwana,
– głośniki były 2 ale już jest 6 (4 w drzwiach +syczki),
– podłokietnik już dołożyłem,
– oryginalny zegarek wyleciał, a założyłem od 626 z termometrem i przede wszystkim podświetlany,
– zagłówki z przodu od 626,
– korbki podnoszenia szyb od 626 – ciemne ładniejsze są,
– podświetlana gałka biegów i czarny skórzany meszek też w spadku z 626,
– radio Blaupunkt Tokyo 110 – takie mi starcza jak na razie,
– fotel kierowcy i kierownica regulowana,
– elektryczne lusterka,
– elektryczne szyby przednie,
– roleta bagażnika – nie cała, ale naprawiłem zaczep i sprawna,
– wspomaganie kierownicy,
– klima manualna,
– w końcu model, który dorobił się klubowych ramek rejestracji.
Czy są jakieś plany? Oczywiście, ale wszystko pojawia się po kolei w głowie. Jak na razie to:
– alusy 14" (mieszkam na dziurach więc 15 i niski profil odpadają)
Ostatnio edytowano 30 lis 2017, 14:33 przez dj4xm, łącznie edytowano 1 raz
mógłbyś pokazać zdjęcie tego podłokietnika no i ten termometr mnie zaintrygował bo moja ma radio oryginalne kaseciak no i nie ma temperatury otoczenia. I ten termometr bezinwazyjnie podłączyłeś nie trzeba było modzić jest tam kostka.
wilk28 napisał(a):mógłbyś pokazać zdjęcie tego podłokietnika no i ten termometr mnie zaintrygował bo moja ma radio oryginalne kaseciak no i nie ma temperatury otoczenia. I ten termometr bezinwazyjnie podłączyłeś nie trzeba było modzić jest tam kostka.
Ja akurat miałem zegarek z półką taki jak ten ale siwy w kolor kokpitu, ale niepodświetlany, a że mam 626 rozbitą na podwórzu to przymierzyłem i się okazało, że kostka pasuje, tylko dwa piny trzeba było przełożyć z 626 dla termometru, udało się w sumie bezinwazyjne (możliwe, że jak wyjmiesz radio okaże się, że jest tam kostka, musisz sprawdzić, a zwykłych zegarków z termometrem pełno od 626 na alledrogo, jedynie termometr byś musiał wyszukać albo dopasować, albo znaleźć sam zegarek z 626 też były).
Małym śrubokręcikiem z kostki 626 wypiąłem piny (kostkę uciąłem z 626 i kable na kostce odpowiadają tym na termometrze dlatego było wiadomo, które, tylko trzeba pamiętać, żeby w to samo miejsce na kostce w Demio wpiąć) i wsunąłem w takie samo miejsce w Demio i podpiąłem kostkę.
Jedynie to nie chciało mi się ciągnąc kabli na zewnątrz, dlatego termometr pokazuje temperaturę w środku, ale to już mój wybór, bez problemu można sobie wyciągnąć gdzieś na zewnątrz i będzie temp zewnętrzna.
Podłokietnik zwykły z allegro za 40zł ten wąski (reklamują, że do Clio II pasuje bo tam też wąsko między siedzeniami). Średnio wygląda szczerze mówiąc, ale za to wygoda oparcia jest
Radio to pierwsze co bym wymienił mając oryginał, w clio II próbowałem z oryginału zrobić coś dobrego i więcej to kosztowało niż warte...
dj4xm napisał(a): ciągnąc kabli na zewnątrz, dlatego termometr pokazuje temperaturę w środku, ale to już mój wybór, bez problemu można sobie wyciągnąć gdzieś na zewnątrz i będzie temp zewnętrzna.
A jaki masz czujnik ?
Speed napisał(a):dj4xm napisał(a): ciągnąc kabli na zewnątrz, dlatego termometr pokazuje temperaturę w środku, ale to już mój wybór, bez problemu można sobie wyciągnąć gdzieś na zewnątrz i będzie temp zewnętrzna.
A jaki masz czujnik ?
Oryginał z 626 razem z tym zegarem/termometrem.
Ponieważ nic w nocy widać nie było przez strasznie porysowane lampy no to czas było zrobić polerkę na szybko i myślę, że nie najgorzej:
wilk28 napisał(a):wypolerowane lampy w Mazdzie DEMIO maszyna DA 9mm Eurotec pasty Koch 8.02 i Koch Antihologram pady royals niebieski twardy i czerwony miękki 80mm.
Jak dla mnie po Kochu 8.02 mogłem poprzestać lampy wyglądały ok. Antihologram nie miał co robić
Wszyscy się cieszymy z Twojej polerki – nie chcę być nie miły, ale jednak dodaj ją w swoim wątku a nie w moim ;–)
P.S. Ja jestem zadowolony ze swojej pracy, wystarczył papier wodny 1500 potem 2200, następnie polerka pastą farecla g3 i na to woskowanie. Na ile wytrzyma na tyle będzie (jest jak dla mnie idealnie bo oświetla w końcu drogę), myślę że i tak na ciepłą wiosnę zrobię odświeżenie i na koniec psiknę bezbarwnym UV w celu zabezpieczenia.
Pozdrawiam podglądaczy. Trochę mocy mi brakuje w tym aucie, ale może się przyzwyczaję
Faktycznie relację z polerki można było wrzucić w odpowiednim dziale i podać link.
Po za tym fotki z zewnętrznych serwerów lubią znikać!
Relacja dobra to proponuję odświeżyć temat tu:
viewtopic.php?f=97&t=27630&start=40&hilit=polerowanie+reflektor%C3%B3w
i wrzucić foty na MazdaSpeed
"dj4xm", gratki z zakupu! Autko wygląda dobrze i zdaje się jest praktyczne
A to familię można przewieźć, a to większe zakupy czy nawet lodówkę (?).
Tu nie ma co patrzeć na osiągi tylko na ekonomikę i praktyczność wozidła! Ja tak traktuję naszą Premacy, która nie przyspiesza tylko się rozpędza , spala śmieszne ilości paliwa i jest pakowna
Można oczywiście pewnych modów dokonać ale to będzie bardziej dla wygody i oka. I o to chodzi!
Można też jak wojciechBYDGOSZCZ, któremu po cichu kibicuję
Po za tym fotki z zewnętrznych serwerów lubią znikać!
Relacja dobra to proponuję odświeżyć temat tu:
viewtopic.php?f=97&t=27630&start=40&hilit=polerowanie+reflektor%C3%B3w
i wrzucić foty na MazdaSpeed
"dj4xm", gratki z zakupu! Autko wygląda dobrze i zdaje się jest praktyczne
A to familię można przewieźć, a to większe zakupy czy nawet lodówkę (?).
Tu nie ma co patrzeć na osiągi tylko na ekonomikę i praktyczność wozidła! Ja tak traktuję naszą Premacy, która nie przyspiesza tylko się rozpędza , spala śmieszne ilości paliwa i jest pakowna
Można oczywiście pewnych modów dokonać ale to będzie bardziej dla wygody i oka. I o to chodzi!
Można też jak wojciechBYDGOSZCZ, któremu po cichu kibicuję
jurand napisał(a):Faktycznie relację z polerki można było wrzucić w odpowiednim dziale i podać link.
Po za tym fotki z zewnętrznych serwerów lubią znikać!
Tym bardziej, że nie prosiłem o poradę w sprawie polerki, tylko napisałem co zorbiłem, aby było wiadomo, a tu kolega wyskoczył ze swoją fotorelacją – a na to mamy inne miejsca, najlepiej jak jurand mówi, albo temat o swoim aucie założyć ;–)
jurand – No pakowne i na swój sposób wygodne Demio Ale zawsze fajnie by było mieć auto które śmiesznie wygląda a nie można go dogonić ale to tylko marzenia, ważne jest to co mówisz (piszesz), żeby się nie psuło i jeździło – w skrócie ;–)
Dla wygody już założyłem a to termometr z 626 a to podłokietnik, a reszta to dbam jak na razie o to co mam Chciałbym większe koła właśnie dla wygody, bo mieszkam na dziurach, więc będę robił z niej terenowy – czyli jak największy rozmiar wejdzie to taki założę.
Ostatnio edytowano 10 gru 2017, 08:07 przez dj4xm, łącznie edytowano 1 raz
Aha, nie cytuj całych długich wątków poprzednika (tu w tym przypadku mnie) bo za to tu rugają!
viewtopic.php?f=95&t=104282 , pkt. 1.2.
Dziwię się, że jeszcze ci mode nie zwrócił uwagi szczególnie przy 626.
To tak nawiasem
Na razie!
viewtopic.php?f=95&t=104282 , pkt. 1.2.
Dziwię się, że jeszcze ci mode nie zwrócił uwagi szczególnie przy 626.
To tak nawiasem
Na razie!
29. grudnia godz 23.00 wszyscy myślą o sylwestrze, a ja wymieniłem termostat, bo tamten niedomknięty i problem z temperaturą rozwiązany. Jeszcze kupiłem sonde (jak w lotto na chybił trafił, bo błędu jako takiego nie ma, ale na spalanie może pomoże), żeby rozwiązać problem ze spalaniem, jednak nie wiem jak ją wymienić (w sensie czym i jak odkręcić, bo kluczem płaskim nie dojdę, a nasadką trochę lipa jak przełożę kabel przez klucz to jak potem włożę ramie klucza?), i czy częściej siada pierwsza w kolektorze czy druga za katalizatorem? Może ktoś podpowie?
Zawsze w Nowy Rok przejażdżka którą kończymy nad Wartą, i w tym roku ta sama trasa tylko inny sprzęt – Madzia Baby i kilka fotek – od razu (co widać) mówię, że nie jestem miszczem fotografii xD
P.S. Nie wiecie od jakiego auta można by dopasować kangur zderzaka i do czego to się przykręca do Demio? Widziałem wczoraj taki srebrne rury zamiast tego plastikowego oryginału i mnie ciekawi bo ładnie wygląda.
P.S. Nie wiecie od jakiego auta można by dopasować kangur zderzaka i do czego to się przykręca do Demio? Widziałem wczoraj taki srebrne rury zamiast tego plastikowego oryginału i mnie ciekawi bo ładnie wygląda.
Madzia jeździ, po wymianie termostatu i sondy (pierwszej) spalanie elegancko spadło (i to w te ostatnie mrozy! Latem przypuszczam będzie jeszcze lepiej).
Spalanie ostatnio wyszło 7,8l /100km przy normalnej jeździe po mieście (do 140km/h), co przedtem przy super oszczędnej jeździe na tym samym mieście dało się zejść do 8,2 ;/
Aktualnie po wymianie oleju (co 10 tys.) i filtra – ile wlałem ostatnio tyle spuściłem i przy okazji wymieniony olej w skrzyni biegów. Teraz tylko jeździć ;–)
Po wakacjach będę sprzedawał jakby ktoś był chętny oczywiście można dać znać, jednak wolę większe auto jak była 626 .
Spalanie ostatnio wyszło 7,8l /100km przy normalnej jeździe po mieście (do 140km/h), co przedtem przy super oszczędnej jeździe na tym samym mieście dało się zejść do 8,2 ;/
Aktualnie po wymianie oleju (co 10 tys.) i filtra – ile wlałem ostatnio tyle spuściłem i przy okazji wymieniony olej w skrzyni biegów. Teraz tylko jeździć ;–)
Po wakacjach będę sprzedawał jakby ktoś był chętny oczywiście można dać znać, jednak wolę większe auto jak była 626 .
Słuchaj, moja córka będzie potrzebowała autka więc dbaj o niego!
Tylko, że ona chciała coś mocniejszego Ale może ją przekonam bo to autko i na zakupy i funfele można przewieźć
Tylko, że ona chciała coś mocniejszego Ale może ją przekonam bo to autko i na zakupy i funfele można przewieźć
jurand napisał(a):Słuchaj, moja córka będzie potrzebowała autka więc dbaj o niego!
Tylko, że ona chciała coś mocniejszego Ale może ją przekonam bo to autko i na zakupy i funfele można przewieźć
Jak coś to daj znać nie mam nic do ukrycia ;–) ogólnie się odmuliła od dnia zakupu, po wymianie termostatu, sondy i chłodnicy itd. jest elegancko :–) a miejsca dużo w środku, ostatnio dzielnie 10 paczek paneli przewiozła i nie było żadnej różnicy w dynamice – chociaż ja piratem nie jestem...
tymczasem Madzia przywiozła nas na tzw. "długi weekend" do Rewala
oczywiście bezproblemowo ;–)
oczywiście bezproblemowo ;–)
Jak dasz większe koła to zamknie prędkościomierz!
Na zderzaku folia?
Na zderzaku folia?
Nie żyje się po to aby pracować!
_____Pracuje się po to żeby żyć.
_____Pracuje się po to żeby żyć.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości