Strona 4 z 9

PostNapisane: 30 sie 2017, 22:00
przez wojciechBYDGOSZCZ
powinna ale słabo jej to wychodzi, będę odizolowywał stozek ścianka z Alu, ale jeszcze kombinuje jak to ogarnąć dobrze. chwytak powietrza tez jest do zrobienia. z czasem będzie lepiej, muszę wszystko zaplanować bo będę chciał zmieniać gore silnika z Bp 1,8.

Re: Mazda Demio DW B5 2002

PostNapisane: 4 wrz 2017, 20:33
przez Agnes34
Całkiem przyjemny samochodzik :D Pośmigałbym :)

PostNapisane: 4 wrz 2017, 22:30
przez Paolo
Mały, ale wariat. Co następne w planach?

Re: Mazda Demio DW B5 2002

PostNapisane: 5 wrz 2017, 13:46
przez francesco_franco
Przydałaby się owijka na ten fragment nad deklem. Wtedy dolotu niepotrzebnie nie będzie grzało. <spoko>

PostNapisane: 5 wrz 2017, 15:28
przez wojciechBYDGOSZCZ
dobry pomysł :) spróbuje to ogarnąć w przyszłym tygodniu.
plany to góra silnika od 1,8 Bp , wygłuszenie auta, wzmacniacz i blacharka.

Re: Mazda Demio DW B5 2002

PostNapisane: 5 wrz 2017, 15:31
przez wilk28
ile ci pali??

PostNapisane: 5 wrz 2017, 19:04
przez wojciechBYDGOSZCZ
jestem w trakcie sprawdzania teraz. wcześniej nie udało sie sprawdzić co chwile coś robiłem. napisze jak będę wiedział.

Re: Mazda Demio DW B5 2002

PostNapisane: 6 wrz 2017, 12:37
przez wilk28
U mojej dziewczyny na pelnym baku 500km zrobie nie wiem czy nie za malo spalil 7.5l swiece kable nowe. Nic z autkiem sie nie dzieje obroty ma na poczatku 1200ok. a potem spada jak sie rozgrzeje do 800-900

Dopisano 6 wrz 2017, 22:54:

a sprzęgło bierze Ci z góry czy z samego dołu??

PostNapisane: 8 wrz 2017, 11:07
przez wojciechBYDGOSZCZ
Sprzęgło z dołu bardziej bierze, przed modzeniem brała przy mojej jeździe ok 10 l/100 w mieście, jak jeździłem przez miesiąc oszczędnie to potrafiła spalić 6,7 l / 100 km w cyklu mieszanym. Teraz ekonomiczna jazda raczej już jej nie grozi :) spalanie które będę podawał to faktyczne z wykorzystaniem potencjału.

PostNapisane: 9 wrz 2017, 18:32
przez wojciechBYDGOSZCZ

Re: Mazda Demio DW B5 2002

PostNapisane: 13 wrz 2017, 16:11
przez wojciechBYDGOSZCZ
Dzisiaj nadszedł czas na poprawienie pracy lewarka skrzyni biegów.
Z pomocą forum i poradnika mX-MEN a udało się to zrobić sprawnie.
Jest dużo lepiej :)

Re: Mazda Demio DW B5 2002

PostNapisane: 13 wrz 2017, 17:55
przez wilk28
Co było powodem poprawy lewarka i co to dało w ogólnym rozrachunku

PostNapisane: 13 wrz 2017, 18:24
przez wojciechBYDGOSZCZ
Powodem był seryjny skok, dzięki temu zabiegowi skok lewarka jest krótszy (efekt short shifter).
Efektem jest szybsza zmiana biegów i mniej machania lewarkiem :D

PostNapisane: 16 wrz 2017, 18:12
przez wojciechBYDGOSZCZ
Dzisiaj udało się skończyć wstępne wygłuszanie drzwi matami.
Jest naprawdę dużo lepiej, nie jest to co prawda profesjonalne car audio, ale dla mnie póki co wystarczy. :)

Dopisano So, 16 września 2017, 22:37:

Zatankowałem do pełna i Madzia w cyklu mieszanym spaliła mi 8,5l/100km. Mało jak na nieekonomiczną jazde :)

Re: Mazda Demio DW B5 2002

PostNapisane: 24 wrz 2017, 14:56
przez wilk28
wymieniałeś olej w skrzyni biegów, którędy się wlewa bo nie mogę zdjęcie poglądowe https://e.allegroimg.com/original/015945/da8315334f20aeba65dc6379f3ae

Re: Mazda Demio DW B5 2002

PostNapisane: 14 gru 2017, 16:49
przez wojciechBYDGOSZCZ
Nadszedł czas świątecznych zakupów...

Zatem kupiłem planowany silnik 1,8 BPT. Udało się kupić w rozsądnych pieniądzach bez osprzętu :D
Kolektory i turbo już ściągnąłem, co ciekawe uszczelki kolektorów wyglądają świeżo tak samo głowica.
Jak wyczyszcze turbo to okaże się jaka to wersja VJ-21 czy VJ-23 oba silniki różniły się tylko turbosprężarkami z tego co wyczytałem także i tak będzie na gotowo mocniejsza :)

Dopisano Cz, 14 grudnia 2017, 19:29:

Turbosprężarka VJ-21 wg danych to 163 KM i 216 Nm. Zobaczymy jak silnik będzie na aucie już.

Re: Mazda Demio DW B5 2002

PostNapisane: 15 gru 2017, 10:09
przez pawcio1017
zaczyna robić się ciekawie :)

Re: Mazda Demio DW B5 2002

PostNapisane: 15 gru 2017, 14:39
przez wojciechBYDGOSZCZ
Jest dobrze, kolektory wyglądają ok, turbo wg mnie ma minimalny luz.
Po ściągnięciu przewodów zapłonów i pokrywy zaworów natrafiłem na jakiś syf, tragedii nie ma raczej bo silnik można kręcić ręką (ciężko bo Ciężko ale idzie) zobaczę co wyjdzie po ściągnieciu głowicy.

Re: Mazda Demio DW B5 2002

PostNapisane: 16 gru 2017, 11:02
przez dj4xm
Spełniasz nie tylko swoje marzenia, ale i moje :D zawsze marzyłem mieć taki zwyczajny pojazd, którym można objechać większość cwaniaków (jak zasłużą sobie oczywiście bo nie należę do szybkich kierowców ale zajeżdżanie drogi komuś bo on ma BMW i się musi wcisnąć mnie drażni)
Dlatego (chociaż podglądam już bardzo długo) dołączam do grona dopingujących! :D

Ja w swojej chciałbym tylko jakiś silnik z większą mocą, ale bez turbo – drugie ale, chciałbym, żeby pasował bez przeróbek – kupuję, remontuje blok, wkładam, przykręcam i jazda :D oczywiście wiadomo, komputer + silnik, fajnie by było jakby do Demio pasował jakiś z 323 a skrzynia i sprzęgło zostało z Demio bo mam w sumie nówka sztuka... ale to plany i chęci, a kolega widzę działa na 101% :D

PostNapisane: 16 gru 2017, 20:08
przez wojciechBYDGOSZCZ
Dziękuje za miłe słowa :)
Ja mam w swojej silnik 1,5 o oznaczeniu B5E, z tego co mi wiadomo skrzynia będzie pasować. Ja będę zmieniał jeszcze ukł. hamulcowy i prawdopodobnie napędowy. Prawie 2 razy większa moc od serii jest planowana także trzeba to jakoś zatrzymać i przenieść na asfalt. Także prace trochę potrwają, w miarę możliwości będę umieszczał postępy prac.
Pozdrawiam