Mazda Demio DW B5 2002

DJ / DE / DY / DW / ZQ / DB / DA

Postprzez dj4xm » 19 gru 2017, 13:30

No tak tak przyrost mocy będzie ogromny :D więc trzeba mieć czym Madzie zatrzymać i utrzymać na drodze ;)
Ciekawy jestem, czy by jakiś 1.5 ale 90km od 323 dopasował do demio tak bardziej plug and play??
A jak nie to będę szukał seryjnego 1.5 75km, ale dla 10KM słabo robić swap :P
Pytam, bo może wiesz. a w sumie mało się dzieje w dziale Demio :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez Bo_Lo » 19 gru 2017, 20:01

No ładne tu sie dzieje <spoko> Widziałem z poczatku była w planie tylko głowica z BP sohc,a teraz szykuje się swap na BPT jak rozumiem?Zdajesz sobie sprawę ze będzie musiało wlecieć EMU lub co najmniej EE3?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez jurand » 21 gru 2017, 10:53

Tylko obserwowałem ale się wpiszę ;)
Zdaje się, że za jakiś czas miny właścicieli aut "czołowych" marek będą niezastąpione! <spoko>
Trzeba będzie zamontować kamerki na prawy bok i tył :>
Mazdolina wytrzyma taką moc? <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 24 gru 2017, 12:55

W planach jest Ecumaster EMU BLACK, także na spokojnie.
Na wiosne w Madzi będzie robiona blacharka aby wytrzymała, myślę też nad wzmocnieniami karoserii ale to raczej w późniejszym czasie. Na tą chwilę ogarniam silnik i szukam mocniejszych hamulców. Niestety mam mało czasu ostatnio, trzeba zarobić na to wszystko. Do końca roku chce kupiony silnik rozebrać i zaplanować przeróbki. Przyszło mi do głowy ostatnio żeby miał 2 turbiny, ale nie wiem czy wtedy uda mi się tą moc przenieść na asfalt większe koło niż 16" nie wejdzie niestety.
Planów sporo, pracy ogrom a kasy jeszcze więcej potrzeba także nie będzie to raczej szybki projekt.
Z silnikiem BPT to tak naprawde przez przypadek wyszło, szukałem 1,8 BP i wszystkie były raz że dużo droższe a dwa daleko ode mnie. Ten silnik znalazłem 30 km od siebie za niskie pieniądze, dlatego się zdecydowałem. W planach i tak miałem kompletny remont silnika także dla mnie najważniejszy był tani zakup.
Pozdrawiam i Wesołych i Zdrowych świąt życze
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 15:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez Szyna » 24 gru 2017, 14:35

Bedę obserwował i kibicował, bo przydało by się coś nowego w projektach :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Bo_Lo » 24 gru 2017, 14:39

Zostajesz z seryjnym kolektorem i turbina IHI czy rzeźbiarz kolektor pod większe turbo?Biturbo nie widzę sensu,na pojedynczej zrobisz na tym silniku nawet 600 więc po co komplikować projekt?
Jeśli chodzi o hamulce to zdaje się że senior ma 4x100,jeśli tak to uderzaj w dział sprzedam części.Mx3lover sprzedaje zestaw z mx3 większych hampli przerobiony pod 4x100.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Szyna » 24 gru 2017, 15:29

pod 16'' wchodzą chyba zaciski od M6, tylko nie wiem czy dostaniesz takie duże tarcze na 4 szpilki, chyba że faktycznie lover miał coś pomodzone.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 24 gru 2017, 15:56

Jeżeli chodzi o kolektor i turbo to zobaczymy po rozbiórce :)
Z hamulcami jest o tyle słabo że na zime mam alusy 14 cali :( Jeszcze się waham czy na pewno chce co sezon przekładać wszystko.
Stopniowo wszystko się ogarnie.
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 15:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez Bo_Lo » 24 gru 2017, 16:16

MX lover miał ten zestaw pod alusami z MX5 15'' i ja bym poszedł w tym kierunku.Felgi z oponami kupisz za 500 zł na zimę i masz spokój a te 14 sprzedaj.
viewtopic.php?f=5&t=202928
Co do IHI to zakładaj tylko jeśli jest igła.Regeneracja tej turbiny to masakra i duże koszta.Taniej wyjzie pospawać kolektor pod większe turbo i większa turbina.Na serii IHI zrobisz max 200hp .Pomyśl nad flanszą/przejściówką pod inne turbo jeśli się taki myk da zrobić.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 28 gru 2017, 19:29

Dopiero dzisiaj udało mi się zamieścić silnik na stojaku. Przy zdejmowaniu miski olejowej było od groma silikonu lub czegoś podobnego może przez to miał wyciek.
Głowica i wałki wyglądają ładnie może pokuszę się o porting, ale zobaczymy jak fundusze.
Załączniki
IMG_1245.JPG
silnik już na stojaku
IMG_1247.JPG
po ściągnięciu głowicy
IMG_1246.JPG
IMG_1249.JPG
dół silnika już bez miski
IMG_1248.JPG
Głowica
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 15:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez Bo_Lo » 28 gru 2017, 22:08

Tylko czy przy turbo porting ma jakiś sens?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 31 gru 2017, 02:09

Tłoki po wyjęciu i czyszczeniu pokazały swoją ciemną stronę. Jak widać na zdjęciach płaszcze tłoków są dosyć wytarte, niestety również cylindrom się oberwało. Rozmontowałem dzisiaj wszystko i wstępnie oczyściłem z największego syfu. Po nowym roku zawioze wszystko tj. blok,wał, tłoki i głowice do sprawdzenia, pomierzenia i naprawy. Wał na pewno będzie wyważany oraz wszystkie panewki i pierścienie będą wymieniane na nowe.
Turbo będzie zmieniane na Garett T28, ponieważ ta turbina ma minimalny luz. Wyczytałem na forum, że T28 podpasuje na moją flansze(T25 z tego co wyczytałem, okaże się po zakupie).

Tak z ciekawości jak rozpoznać kuty tłok? Ten silnik powinien być wstępnie zakuty w serii?
Załączniki
IMG_1275.JPG
tłok 1
IMG_1276.JPG
IMG_1277.JPG
IMG_1278.JPG
IMG_1279.JPG
IMG_1252.JPG
IMG_1266.JPG
tłok 2
IMG_1267.JPG
IMG_1268.JPG
IMG_1269.JPG
IMG_1270.JPG
IMG_1271.JPG
IMG_1272.JPG
IMG_1273.JPG
IMG_1274.JPG
IMG_1280.JPG
tłok 3
IMG_1281.JPG
IMG_1282.JPG
IMG_1283.JPG
IMG_1284.JPG
IMG_1285.JPG
IMG_1287.JPG
IMG_1288.JPG
IMG_1289.JPG
IMG_1290.JPG
img-1291.JPG
tłok 4
IMG_1292.JPG
IMG_1294.JPG
IMG_1295.JPG
IMG_1296.JPG
IMG_1297.JPG
IMG_1298.JPG
IMG_1299.JPG
IMG_1300.JPG
IMG_1301.JPG
IMG_1307.JPG
blok i wał
IMG_1308.JPG
IMG_1309.JPG
IMG_1310.JPG
IMG_1311.JPG
IMG_1312.JPG
IMG_1315.JPG
IMG_1316.JPG
IMG_1317.JPG
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 15:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez szkodnik_byd » 31 gru 2017, 03:40

No widzę pracowity wieczór miałeś,
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Bo_Lo » 31 gru 2017, 14:09

Garrett T28 na 100% psuje p&p na Ori kolektor BP26?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 31 gru 2017, 18:17

88et na mx-5 forum miał zamontowane do tego silnika Garett T28RS. Nie moge znależć wymiarów flanszy aby sobie pomierzyć. Zakładam najlepszy scenariusz że pasuje P&P :)

Dopisano N, 31 grudnia 2017, 19:17:

http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... BPT#p95931
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 15:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez Bo_Lo » 31 gru 2017, 18:31

No kurcze w jego temacie na forum są fotki gdzie ma kolektor spawany inny i turbo na górze .Trochę nie chce mi się wierzyć że t25/T28 podejdzie na serię kolektor z BPt,to by było "za łatwe " xd
viewtopic.php?f=49&t=29104&hilit=88et&start=120
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 31 gru 2017, 19:40

Faktycznie masz racje nie widziałem tych zdjęć.
na flanszy miedzy śrubami górnymi mam 90mm, a górna dolna 50mm.
Poszukam zaraz w necie, może znajde wymiary

Dopisano N, 31 grudnia 2017, 20:44:

http://www.woboteam.pl/turbo/972-flansz ... 8gt25.html

T25 ma 95x65 czyli blisko ale to nie to

Dopisano N, 31 grudnia 2017, 20:53:

dobra, pomyliłem się mierzyłem żle.
Pomierzę na spokojnie po nowym roku już bo nie ogarniam już chyba.
Szczęśliwego nowego roku i ukończenia wszystkich rozpoczętych projektów :)
Załączniki
IMG_1321.JPG
IMG_1320.JPG
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 15:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez Bo_Lo » 1 sty 2018, 13:41

Stary ale z tego co widzę to zdjęcie z okrągłą dziurą i na 4 szpilki to flansza do przykręcenia DP i ona nie ma znaczenia,natomiast flansza kolektor-turbo która nas interesuje to ta
Załączniki
kolektor oem flansza.jpg
klektor oem BP26.jpg
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 1 sty 2018, 14:13

wiem, dlatego napisałem że się pomyliłem :)
A mierzyłeś może rozstaw między śrubami?
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 15:40
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.
JEST: Volvo xc70 2,4 T 2002r.
KTM RC 390 2015r.

Postprzez Bo_Lo » 1 sty 2018, 14:42

nie bo nie mam tego kolektora.rozważam zakup takiego.Czekam na odp tjunera czy da rade tam powiesić jaieśTD04
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy