Mazda2 DY Y4 '03 Grafitowa
Napisane: 21 lip 2012, 21:07
Witam wszystkich w wątku o moim samochodzie.
Jest to Mazda 2 model DY rok produkcji 2003 z silnikiem 1.4tdci o mocy 68KM.
Z tego co mi wiadomo to ten sam silnik co fiesta, fusion itp. koncern PSA. Części jakie pasują w katalogach podobno widnieją także do samochodów z silnikami HDI (peugeot, citroen), TDCI (FORD) oraz D4D (toyota).
Co do samego samochodu... Przywiozłem go osobiście od rodziny z Niemczech, która użytkowała go od 2005r. Była 2 właścicielem. Z samochodem nic się nie działo więc go nie serwisowali w żadnym salonie .
Autko przywiozłem z przebiegiem 133 tys. km. Zaraz po przyjeździe autkiem na kołach został zmieniony kompletny rozrząd (pasek GATES, rolki INA, pompa wody oraz pasek klinowy) – miałem ogromne szczęście że stary pasek nie trzasnął podczas powrotu gdyż jak się okazało przy wymianie był oryginalny tak samo pompa wody na o-ringu zamiast uszczelki i pasek klinowy (wszystkie części oryginał).
Olej w silniku spuszczałem 2 dni odkręcona misa olejowa i dokładnie wyczyszczona/wymyta. Silnik zalany MOTULEM 5W-30.
Samochód przywiozłem bez CIEMNYCH SZYB. Był to mój pierwszy mod i zrobiłem to samemu z racji że się tym troszeczkę zajmuję.
Samochód został kompletnie zakonserwowany postawiony na klockach wszystkie nadkola ściągnięte i zabezpieczone środkiem do konserwacji podwozia. Profile zamknięte jak i całe podwozie także zabezpieczone.
Hamulce tylne oczyszczone i wyregulowane, z przodu odszedł mi wydatek bo miesiąc szybciej rodzina w DE wymieniała klocki i tarcze.
Wracając na trasie autko spaliło 4.5l ropy. Obecnie przebieg wynosi już 135tys. km i ciągle rośnie.
OBY BEZAWARYJNIE...
Czekam na Wasze opinie. Pozdrawiam serdecznie.
P.S: z miłą chęcią wsadziłbym fotki ale jeszcze nie rozszyfrowałem forum i nie wiem jak to zrobić...
z pomocą tomek-waw udało mi się wsadzić kilka fotek – dziękuję za pomoc:
Jest to Mazda 2 model DY rok produkcji 2003 z silnikiem 1.4tdci o mocy 68KM.
Z tego co mi wiadomo to ten sam silnik co fiesta, fusion itp. koncern PSA. Części jakie pasują w katalogach podobno widnieją także do samochodów z silnikami HDI (peugeot, citroen), TDCI (FORD) oraz D4D (toyota).
Co do samego samochodu... Przywiozłem go osobiście od rodziny z Niemczech, która użytkowała go od 2005r. Była 2 właścicielem. Z samochodem nic się nie działo więc go nie serwisowali w żadnym salonie .
Autko przywiozłem z przebiegiem 133 tys. km. Zaraz po przyjeździe autkiem na kołach został zmieniony kompletny rozrząd (pasek GATES, rolki INA, pompa wody oraz pasek klinowy) – miałem ogromne szczęście że stary pasek nie trzasnął podczas powrotu gdyż jak się okazało przy wymianie był oryginalny tak samo pompa wody na o-ringu zamiast uszczelki i pasek klinowy (wszystkie części oryginał).
Olej w silniku spuszczałem 2 dni odkręcona misa olejowa i dokładnie wyczyszczona/wymyta. Silnik zalany MOTULEM 5W-30.
Samochód przywiozłem bez CIEMNYCH SZYB. Był to mój pierwszy mod i zrobiłem to samemu z racji że się tym troszeczkę zajmuję.
Samochód został kompletnie zakonserwowany postawiony na klockach wszystkie nadkola ściągnięte i zabezpieczone środkiem do konserwacji podwozia. Profile zamknięte jak i całe podwozie także zabezpieczone.
Hamulce tylne oczyszczone i wyregulowane, z przodu odszedł mi wydatek bo miesiąc szybciej rodzina w DE wymieniała klocki i tarcze.
Wracając na trasie autko spaliło 4.5l ropy. Obecnie przebieg wynosi już 135tys. km i ciągle rośnie.
OBY BEZAWARYJNIE...
Czekam na Wasze opinie. Pozdrawiam serdecznie.
P.S: z miłą chęcią wsadziłbym fotki ale jeszcze nie rozszyfrowałem forum i nie wiem jak to zrobić...
z pomocą tomek-waw udało mi się wsadzić kilka fotek – dziękuję za pomoc: