Strona 2 z 2

Re: Mazda 2 DY 1.4tdci GRAFITOWA

PostNapisane: 12 lis 2012, 13:02
przez Waterlive
Z tego co wiem większość takich czujników można malować. W opisie z podanej przez Ciebie strony jest napisane, że te również można.

PostNapisane: 12 lis 2012, 19:43
przez Fans
Mazdzianka fajowa furka, szkoda tej przygody, ale przymaluje, podszpachlujesz i nadal będzie elegancką furą!

Re: Mazda 2 DY 1.4tdci GRAFITOWA

PostNapisane: 13 lis 2012, 07:48
przez felix2012
a dziękuję dziękuję za ciepłe słowa :) autkiem zrobione już 8 tys km bez żadnej przygody...

co do czujników zastanawiam się nad 2 rzeczami:

1) będą koloru czarnego (chyba pomalowane na czarno – czy muszę je matować przed pomalowaniem w kolor czy musi być podkład na plastiki czy wystarczy je zamontować i prysnąć razem z całym zderzakiem <co?> aby zrobić to dobrze by po 2 miesiącach z nich lakier nie odpadał

2) jak zdemontować tylny zderzak... <co?> lepiej by mi się montowało te czujniki niż na ślepo

Re: Mazda 2 DY 1.4tdci GRAFITOWA

PostNapisane: 18 lis 2012, 13:40
przez felix2012
Witam. Panowie zabrałem się za montaż czujników cofania. Jak widać na załączonych obrazkach bagażnik kompletnie rozebrany do gołej blachy miałem także ściągnięty zderzak tylny ale nie zrobiłem zdjęcia.

Kolejny "japończyk" który tak miło się rozbierał. Nic nie pęka wszystko pomyślane z głową. Ściągnięcie zderzaka tylnego banalnie proste 3 śruby 13 od wnęki koła zapasowego 2 śruby 8 przy uszczelce bagażnika a boki zderzaka przy błotniku i pod lampą na "kołkach" jak tapicerki drzwiowe.

Teraz jest 100% pewność że MADZIA klepana nie była gdyż w miejscu gdzie mam zamontowaną "centralkę" od czujników cofania z zewnątrz była malowana obok wlewu paliwa.

Montaż czujników banalnie prosty.
Wyświetlacz umiejscowiłem w prawym podszybiu konsoli centralnej. kabel przeciągnięty prawym słupkiem A podsufitówką aż na sam tył do bagażnika, spuszczony słupkiem C do bagażnika. Jak widać centralka zamontowana na mocną taśmę dwustronną do nadkola po odtłuszczeniu powierzchni. WYŚWIETLACZ wpinamy w miejsce oznaczone LCD w centralce – w nią także wpinamy kabelek z napisem PWR (power :D ) i to jest plus i minus do zasilania po włączeniu wstecznego biegu. Do centralki są także 4 miejsca do wpięcia pod 4 czujniki cofania i to cała filozofia. Szczerze ktoś kto zielonego pojęcia o niczym nie ma sam to zrobi.

Aby nie ciągnąc kabli przez dach i gumowy wężyk łączący dach z klapą bagażnika do światła cofania musiałem rozebrać cały bagażnik i dokopałem się do wiązki kabli.

Pomyślałem sobie elektryk ze mnie żaden ale na mój głupi rozum gdzieś w tych kablach na pewno idzie kabel do światła cofania. Spojrzałem sobie na kostkę od światła cofania i widzę żółty kabel z czarną kreską myślę to zapewne plus obok czarny a to zapewne minus.

Spojrzałem w gąszcz kabli i znalazłem żółty z czarną kreską i w niego wpiąłem plus (czerwony). Zalutowałem zaizolowałem, a minus (czarny) przylutowałem do niego miedziane oczko i przykręciłem do miejsca w karoserii gdzie były inne masy podłączone.

Otwory wywiercone czujniki wsadzone całość działa bardzo dobrze.

Całość czeka do malowania autko najprawdopodobniej idzie w poniedziałek do naprawy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Mazda 2 DY 1.4tdci GRAFITOWA

PostNapisane: 9 gru 2012, 13:11
przez felix2012
Madzia naprawiona.
Parę fotek oraz z końca montażu czujników parkowania. Zderzak tylny ściągnięty no i mamy budę w całej okazałości – nic nie ruszone a uszkodzenia tylko powierzchowne.
Kable od czujników tak pociągnięte że widać tylko to co na foto, a cała centralka z kablami schowana pod tapicerką. :D

I jak?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Mazda 2 DY 1.4tdci GRAFITOWA

PostNapisane: 17 gru 2012, 01:37
przez Eklerek323f
Bez szlaczków z boku o niebo lepiej <spoko> różni się odcień z bliska?

PostNapisane: 17 gru 2012, 15:55
przez felix2012
Wiadomo fabryki nikt nie poprawi więc zawsze się coś znajdzie... Uważam że odcień i ziarno jest bardzo dobrze dopasowane. :)

Re: Mazda 2 DY 1.4tdci GRAFITOWA

PostNapisane: 15 lut 2013, 19:25
przez felix2012
Dzisiaj "MADZIA" dostała nowy tłumik... Troszkę roboty ale efekt myślę że osiągnięty.
1)nowe gumy
2)nowa opaska
3)nowy tłumik końcowy
4)nowe wytoczone przedłużki z rur gdyż musiałem obciąć tłumik nieco dalej z 2 powodów (nie szło rozłączyć w oryginalnym miejscu, a dwa to rura też była przerdzewiała).

Całość zamontowana na BETON do tłumików spasowane na ciasno z wciskiem i pomalowane srebrzanką wysokotemperaturową.

Całość koszt to 152zł

1)tłumik 115zł w ocynku
2)beton do tłumików 12zł
3)oraz srebrzanka wysokotemperaturowa 25zł

rurki nowe gumy itp robota własna :)

oto parę fotek...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 15 lut 2013, 19:37
przez Fans
Piknie to wszystko wygląda! <spoko>

PostNapisane: 23 lut 2013, 01:23
przez tomek-waw
Wydech ok, ale co to za białe opaski <co?>

PostNapisane: 23 lut 2013, 12:16
przez felix2012
opaska z tego powodu, gdyż na tej belce miedzy kołami na tym (ceowniku) jest plastikowa koszulka w której pracuje linka od ręcznego (na 99%) i ta koszulka była pęknięta i przez to nie trzymała się w swoim poziomie