Mazda2 DE ZJ '07 1.3 Metropolitan Grey – mała pchła
1) Lampy będą świecić podobnie przy zastosowaniu tych samych żarówek nie będziesz widział większej różnicy.
2) Meganka ma lepsze wyciszenie
3) Tutaj musisz się przejechać i sam ocenić. Jedni lubią córkę drudzy matkę . Meganka będzie bardziej nastawiona na komfort.
Megankę będzie łatwiej znaleźć dobrze wyposażoną. Co do zabezpieczenia antykorozyjnego to są na identycznym poziomie. Jeśli bravka nie była poprawiana blacharsko po jakiś szkodach to ruda jej nie łapie. Wystarczy popatrzeć na ulicach, że bravki nie są pordzewiałe podobnie z resztą jak meganki. Zaletą bravki będą lepsze osiągi i relatywnie tańsze części. Dodatkowo bravka ma opinie jednego z najlepszych kompaktów w swoich latach produkcji.
Przejedz się jednym i drugim może być tak, że twoja opina i odczucia mogą być zupełnie inne niż po lekturze opinii innych osób z netu.
2) Meganka ma lepsze wyciszenie
3) Tutaj musisz się przejechać i sam ocenić. Jedni lubią córkę drudzy matkę . Meganka będzie bardziej nastawiona na komfort.
Megankę będzie łatwiej znaleźć dobrze wyposażoną. Co do zabezpieczenia antykorozyjnego to są na identycznym poziomie. Jeśli bravka nie była poprawiana blacharsko po jakiś szkodach to ruda jej nie łapie. Wystarczy popatrzeć na ulicach, że bravki nie są pordzewiałe podobnie z resztą jak meganki. Zaletą bravki będą lepsze osiągi i relatywnie tańsze części. Dodatkowo bravka ma opinie jednego z najlepszych kompaktów w swoich latach produkcji.
Przejedz się jednym i drugim może być tak, że twoja opina i odczucia mogą być zupełnie inne niż po lekturze opinii innych osób z netu.
Wybierz to co będzie w lepszym stanie technicznym, z pewniejszą i pełniejszą historią i ja szukałbym sprzedanym z salonów na terenie Polski
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Mazda dostała wczoraj nowy akumulator. Stary był montowany jeszcze w Italii. Dziś z kolei padła mi jedna żarówka mijania – lewa. Nie mam jakichś wielkich łap, a mimo to mam problem by zmieścić rękę za lampą. Na razie przyjechałem do domu i ładuję latarkę, ale pewnie jeszcze nawyzywam co nie miara. Z instrukcji wynika, że będę musiał dodatkowo zdejmować spinki nadkola. Dlaczego nie można było rozwiązać tego jak w 626?
- Od: 17 mar 2019, 11:14
- Posty: 130
W niedzielę auto był zobaczyć jeden kupujący. Trochę mnie wziął z zaskoczenia rano, bo nawet nie myłem auta, w środku też brudne. Najlepszego wrażenia chyba nie zrobiło niestety. Mogłem je dokładniej przed kupnem sprawdzić pod kątem kolizji w przeszłości i nie decydować się na egzemplarz z uszkodzeniem progu i skrzypiącym panelem klimatyzacji. To z pewnością w jakimś stopniu zniechęca.
Muszę pojechać na porządne umycie ręczne i wyczyszczenie wnętrza. Najchętniej zmieniłbym też hamulce z przodu, ale skoro auto wystawione, to nie będę tego obecnie robił. Nie wiem dlaczego, ale do tego auta ne podchodzę z taką dbałością jak o poprzednie. Zazwyczaj jest brudne, nieodkurzone w środku. Może ten stan blacharki w sensie obicia, wgniecenie itp mnie zniechęcają? Takie auto którego mi nie żal, bo i tak już obite tu i ówdzie. A może to jest właśnie zdrowe podejście to tematu? Wymieniać części kiedy trzeba, nie przejmować się estetyką? Przecież to tylko kawałek blachy.
Kolejne z pewnością sprawdzę dokładniej przed zakupem
Muszę pojechać na porządne umycie ręczne i wyczyszczenie wnętrza. Najchętniej zmieniłbym też hamulce z przodu, ale skoro auto wystawione, to nie będę tego obecnie robił. Nie wiem dlaczego, ale do tego auta ne podchodzę z taką dbałością jak o poprzednie. Zazwyczaj jest brudne, nieodkurzone w środku. Może ten stan blacharki w sensie obicia, wgniecenie itp mnie zniechęcają? Takie auto którego mi nie żal, bo i tak już obite tu i ówdzie. A może to jest właśnie zdrowe podejście to tematu? Wymieniać części kiedy trzeba, nie przejmować się estetyką? Przecież to tylko kawałek blachy.
Kolejne z pewnością sprawdzę dokładniej przed zakupem
- Od: 17 mar 2019, 11:14
- Posty: 130
Auto wystawione za 10500. Pytanie, czy to nie za wysoka cena? Dzwoniło parę osób i mimo skrócenia opisu nadal pojawiają się pytania kiedy auto przyjechało z Niemiec. Jest jak byk napisane, że z Włoch. Jak mnie to denerwuje, jak ktoś nie potrafi czytać.
- Od: 17 mar 2019, 11:14
- Posty: 130
Był kupujący w lutym dawał 7500. Ale transakcję finalnie odwołałem, za tą cenę to nie. Wleciały nowe hamulce z przodu. Wczoraj w obawie przed zamknięciem SKP zrobiłem przegląd przed czasem. Kasy na nowe auto nie wydałem, w dobie kryzysu trzeba liczyć każdą złotówkę
- Od: 17 mar 2019, 11:14
- Posty: 130
Auto prowadzi się naprawdę super. Dobrze trzyma się drogi, jest dość czuły na ruchy kierownicy (oczywiście zależy od stanu zawieszenia). Aczkolwiek są też minusy... układ kierowniczy na szerokości opony 195 działa dużo ciężej niż na 185mm. W zależności od budowy opon może się zdażyć, że w koleinach auto strasznie myszkuje. Ogólnie jest twardo ale da się przeżyć, wątłe zawieszenie daje odgłosy jak by się miało rozpaść ale nic się ogólnie nie dzieje. Wyciszyłem nadkola i teraz prawie nic nie słychać W ciągu 110 tyś km u mnie nie wymieniłem niczego w zawieszeniu. Czy bym polecał 16"? hmmmm chyba jednak następne opony kupiłbym z felgami na 15 cali tak jak zimówki.
To fakt, opony są ważne -- ostatnio zmieniłem stare (10-letnie) turanzy na conti allseasoncontact (również 16-tki) i prowadzą się w koleinach tak samo, jak zimowe 14-tki (dużo węższe). Na turanzach była ciągła walka z kierownicą, teraz spokój.
Poprzednio miałem założone Brigestone Potenza 195/45 R16. Jazda w koleinach to była totalna tragedia. Natomiast trzymanie w zakrętach bajeczne! Zmieniłem na Dunlop Blueresponse i jest o wiele lepiej. Auto zachowuje się zupełnie normalnie. Zasięg wzrósł na jednym zbiorniku do 40km! To wszystko wynik zupełnie innego przekroju poprzecznego tych opon.
I jeszcze jedna sprawa. R16/195 – szersza o te 10mm od R15 daje to odczucie, że auto jest bardziej mułowate. Niby różnica 10mm ale jest to do zauważenia. Znacznie więcej mocy potrzeba na pokonanie oporów toczenia szerszej opony, a przy 86 KM to jest istotne
I jeszcze jedna sprawa. R16/195 – szersza o te 10mm od R15 daje to odczucie, że auto jest bardziej mułowate. Niby różnica 10mm ale jest to do zauważenia. Znacznie więcej mocy potrzeba na pokonanie oporów toczenia szerszej opony, a przy 86 KM to jest istotne
możesz pomnożyć x4 bo 10mm jest przecież dla jednej tylko opony a masz chyba 4-y...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Moje odczucia co do 16 są podobne jak wyżej. Do jazdy po dobrych drogach super, niestety w mieście pełno kolein, studzienek itp. Czuć każdą większą kupkę liści. Gdyby nie to, że mam nowe opony to bym zmienił na 15.
A poza tym to auto ma blachy z papieru. Wgniotki od wiatru się chyba robią.
A poza tym to auto ma blachy z papieru. Wgniotki od wiatru się chyba robią.
- Od: 17 mar 2019, 11:14
- Posty: 130
Cienkie blachy bo musieli jakoś zejść z masą tego autka. Toteż są cienkie i w środku jest tak głośno, że przy 120 km/h mało łba nie rozerwie!! Dlatego ja swoją praktycznie całą wygłuszyłem i wyciszyłem Jest znacznie lepiej Na autostradzie można normalnie rozmawiać z pasażerami, a nie drzeć mordę żeby cię ktoś z tyłu usłyszał!
Auto pojechało do zaufanego mechanika. Potwierdził moje przypuszczenia – uszkodzona poduszka silnika oraz rzecz której nie podejrzewałem: uszkodzony wspornik trzymający katalizator z kolektorem. Poducha za kilka dni będzie, niestety tylko oryginał. Przy okazji poprosiłem o wyczyszczenie przy silniku dmuchawy. Po tych naprawach zrobię w końcu serwis klimatyzacji.
Czas też pokombinować nad innym zamontowaniem kabla od rejestratora. I oponami na zimę, bo tym co są nie ufam.
No i zebrać się na zrobienie tego progu
Czas też pokombinować nad innym zamontowaniem kabla od rejestratora. I oponami na zimę, bo tym co są nie ufam.
No i zebrać się na zrobienie tego progu
- Od: 17 mar 2019, 11:14
- Posty: 130
Jak oceniasz DE z 1,3 pod maską?
Dla większego człowieka jest ok ?(można daleko odsunąć fotel od kierownicy, dobrze ustawić kierownicę, misko się wsiada do auta..)?
Jakie masz spalanie?
Dla większego człowieka jest ok ?(można daleko odsunąć fotel od kierownicy, dobrze ustawić kierownicę, misko się wsiada do auta..)?
Jakie masz spalanie?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
tak, czytałem..
w sumie nie pali tak mało jakby człowiek chciał..
Dlatego właśnie o dżizlu myślę..
w sumie nie pali tak mało jakby człowiek chciał..
Dlatego właśnie o dżizlu myślę..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość