Mazda2 DY Y4 '03 Grafitowa
1, 2
Mazdzianka fajowa furka, szkoda tej przygody, ale przymaluje, podszpachlujesz i nadal będzie elegancką furą!
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
a dziękuję dziękuję za ciepłe słowa autkiem zrobione już 8 tys km bez żadnej przygody...
co do czujników zastanawiam się nad 2 rzeczami:
1) będą koloru czarnego (chyba pomalowane na czarno – czy muszę je matować przed pomalowaniem w kolor czy musi być podkład na plastiki czy wystarczy je zamontować i prysnąć razem z całym zderzakiem aby zrobić to dobrze by po 2 miesiącach z nich lakier nie odpadał
2) jak zdemontować tylny zderzak... lepiej by mi się montowało te czujniki niż na ślepo
co do czujników zastanawiam się nad 2 rzeczami:
1) będą koloru czarnego (chyba pomalowane na czarno – czy muszę je matować przed pomalowaniem w kolor czy musi być podkład na plastiki czy wystarczy je zamontować i prysnąć razem z całym zderzakiem aby zrobić to dobrze by po 2 miesiącach z nich lakier nie odpadał
2) jak zdemontować tylny zderzak... lepiej by mi się montowało te czujniki niż na ślepo
- Od: 12 cze 2012, 23:49
- Posty: 24
- Auto: Mazda 2 DY
rok 2003
silnik 1.4tdci
68KM
Witam. Panowie zabrałem się za montaż czujników cofania. Jak widać na załączonych obrazkach bagażnik kompletnie rozebrany do gołej blachy miałem także ściągnięty zderzak tylny ale nie zrobiłem zdjęcia.
Kolejny "japończyk" który tak miło się rozbierał. Nic nie pęka wszystko pomyślane z głową. Ściągnięcie zderzaka tylnego banalnie proste 3 śruby 13 od wnęki koła zapasowego 2 śruby 8 przy uszczelce bagażnika a boki zderzaka przy błotniku i pod lampą na "kołkach" jak tapicerki drzwiowe.
Teraz jest 100% pewność że MADZIA klepana nie była gdyż w miejscu gdzie mam zamontowaną "centralkę" od czujników cofania z zewnątrz była malowana obok wlewu paliwa.
Montaż czujników banalnie prosty.
Wyświetlacz umiejscowiłem w prawym podszybiu konsoli centralnej. kabel przeciągnięty prawym słupkiem A podsufitówką aż na sam tył do bagażnika, spuszczony słupkiem C do bagażnika. Jak widać centralka zamontowana na mocną taśmę dwustronną do nadkola po odtłuszczeniu powierzchni. WYŚWIETLACZ wpinamy w miejsce oznaczone LCD w centralce – w nią także wpinamy kabelek z napisem PWR (power ) i to jest plus i minus do zasilania po włączeniu wstecznego biegu. Do centralki są także 4 miejsca do wpięcia pod 4 czujniki cofania i to cała filozofia. Szczerze ktoś kto zielonego pojęcia o niczym nie ma sam to zrobi.
Aby nie ciągnąc kabli przez dach i gumowy wężyk łączący dach z klapą bagażnika do światła cofania musiałem rozebrać cały bagażnik i dokopałem się do wiązki kabli.
Pomyślałem sobie elektryk ze mnie żaden ale na mój głupi rozum gdzieś w tych kablach na pewno idzie kabel do światła cofania. Spojrzałem sobie na kostkę od światła cofania i widzę żółty kabel z czarną kreską myślę to zapewne plus obok czarny a to zapewne minus.
Spojrzałem w gąszcz kabli i znalazłem żółty z czarną kreską i w niego wpiąłem plus (czerwony). Zalutowałem zaizolowałem, a minus (czarny) przylutowałem do niego miedziane oczko i przykręciłem do miejsca w karoserii gdzie były inne masy podłączone.
Otwory wywiercone czujniki wsadzone całość działa bardzo dobrze.
Całość czeka do malowania autko najprawdopodobniej idzie w poniedziałek do naprawy.
Kolejny "japończyk" który tak miło się rozbierał. Nic nie pęka wszystko pomyślane z głową. Ściągnięcie zderzaka tylnego banalnie proste 3 śruby 13 od wnęki koła zapasowego 2 śruby 8 przy uszczelce bagażnika a boki zderzaka przy błotniku i pod lampą na "kołkach" jak tapicerki drzwiowe.
Teraz jest 100% pewność że MADZIA klepana nie była gdyż w miejscu gdzie mam zamontowaną "centralkę" od czujników cofania z zewnątrz była malowana obok wlewu paliwa.
Montaż czujników banalnie prosty.
Wyświetlacz umiejscowiłem w prawym podszybiu konsoli centralnej. kabel przeciągnięty prawym słupkiem A podsufitówką aż na sam tył do bagażnika, spuszczony słupkiem C do bagażnika. Jak widać centralka zamontowana na mocną taśmę dwustronną do nadkola po odtłuszczeniu powierzchni. WYŚWIETLACZ wpinamy w miejsce oznaczone LCD w centralce – w nią także wpinamy kabelek z napisem PWR (power ) i to jest plus i minus do zasilania po włączeniu wstecznego biegu. Do centralki są także 4 miejsca do wpięcia pod 4 czujniki cofania i to cała filozofia. Szczerze ktoś kto zielonego pojęcia o niczym nie ma sam to zrobi.
Aby nie ciągnąc kabli przez dach i gumowy wężyk łączący dach z klapą bagażnika do światła cofania musiałem rozebrać cały bagażnik i dokopałem się do wiązki kabli.
Pomyślałem sobie elektryk ze mnie żaden ale na mój głupi rozum gdzieś w tych kablach na pewno idzie kabel do światła cofania. Spojrzałem sobie na kostkę od światła cofania i widzę żółty kabel z czarną kreską myślę to zapewne plus obok czarny a to zapewne minus.
Spojrzałem w gąszcz kabli i znalazłem żółty z czarną kreską i w niego wpiąłem plus (czerwony). Zalutowałem zaizolowałem, a minus (czarny) przylutowałem do niego miedziane oczko i przykręciłem do miejsca w karoserii gdzie były inne masy podłączone.
Otwory wywiercone czujniki wsadzone całość działa bardzo dobrze.
Całość czeka do malowania autko najprawdopodobniej idzie w poniedziałek do naprawy.
- Od: 12 cze 2012, 23:49
- Posty: 24
- Auto: Mazda 2 DY
rok 2003
silnik 1.4tdci
68KM
Madzia naprawiona.
Parę fotek oraz z końca montażu czujników parkowania. Zderzak tylny ściągnięty no i mamy budę w całej okazałości – nic nie ruszone a uszkodzenia tylko powierzchowne.
Kable od czujników tak pociągnięte że widać tylko to co na foto, a cała centralka z kablami schowana pod tapicerką.
I jak?
Parę fotek oraz z końca montażu czujników parkowania. Zderzak tylny ściągnięty no i mamy budę w całej okazałości – nic nie ruszone a uszkodzenia tylko powierzchowne.
Kable od czujników tak pociągnięte że widać tylko to co na foto, a cała centralka z kablami schowana pod tapicerką.
I jak?
- Od: 12 cze 2012, 23:49
- Posty: 24
- Auto: Mazda 2 DY
rok 2003
silnik 1.4tdci
68KM
Bez szlaczków z boku o niebo lepiej różni się odcień z bliska?
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Dzisiaj "MADZIA" dostała nowy tłumik... Troszkę roboty ale efekt myślę że osiągnięty.
1)nowe gumy
2)nowa opaska
3)nowy tłumik końcowy
4)nowe wytoczone przedłużki z rur gdyż musiałem obciąć tłumik nieco dalej z 2 powodów (nie szło rozłączyć w oryginalnym miejscu, a dwa to rura też była przerdzewiała).
Całość zamontowana na BETON do tłumików spasowane na ciasno z wciskiem i pomalowane srebrzanką wysokotemperaturową.
Całość koszt to 152zł
1)tłumik 115zł w ocynku
2)beton do tłumików 12zł
3)oraz srebrzanka wysokotemperaturowa 25zł
rurki nowe gumy itp robota własna
oto parę fotek...
1)nowe gumy
2)nowa opaska
3)nowy tłumik końcowy
4)nowe wytoczone przedłużki z rur gdyż musiałem obciąć tłumik nieco dalej z 2 powodów (nie szło rozłączyć w oryginalnym miejscu, a dwa to rura też była przerdzewiała).
Całość zamontowana na BETON do tłumików spasowane na ciasno z wciskiem i pomalowane srebrzanką wysokotemperaturową.
Całość koszt to 152zł
1)tłumik 115zł w ocynku
2)beton do tłumików 12zł
3)oraz srebrzanka wysokotemperaturowa 25zł
rurki nowe gumy itp robota własna
oto parę fotek...
- Od: 12 cze 2012, 23:49
- Posty: 24
- Auto: Mazda 2 DY
rok 2003
silnik 1.4tdci
68KM
Piknie to wszystko wygląda!
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
opaska z tego powodu, gdyż na tej belce miedzy kołami na tym (ceowniku) jest plastikowa koszulka w której pracuje linka od ręcznego (na 99%) i ta koszulka była pęknięta i przez to nie trzymała się w swoim poziomie
- Od: 12 cze 2012, 23:49
- Posty: 24
- Auto: Mazda 2 DY
rok 2003
silnik 1.4tdci
68KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość