Mazda2 DY Y4 '03 Grafitowa
1, 2
Witam wszystkich w wątku o moim samochodzie.
Jest to Mazda 2 model DY rok produkcji 2003 z silnikiem 1.4tdci o mocy 68KM.
Z tego co mi wiadomo to ten sam silnik co fiesta, fusion itp. koncern PSA. Części jakie pasują w katalogach podobno widnieją także do samochodów z silnikami HDI (peugeot, citroen), TDCI (FORD) oraz D4D (toyota).
Co do samego samochodu... Przywiozłem go osobiście od rodziny z Niemczech, która użytkowała go od 2005r. Była 2 właścicielem. Z samochodem nic się nie działo więc go nie serwisowali w żadnym salonie .
Autko przywiozłem z przebiegiem 133 tys. km. Zaraz po przyjeździe autkiem na kołach został zmieniony kompletny rozrząd (pasek GATES, rolki INA, pompa wody oraz pasek klinowy) – miałem ogromne szczęście że stary pasek nie trzasnął podczas powrotu gdyż jak się okazało przy wymianie był oryginalny tak samo pompa wody na o-ringu zamiast uszczelki i pasek klinowy (wszystkie części oryginał).
Olej w silniku spuszczałem 2 dni odkręcona misa olejowa i dokładnie wyczyszczona/wymyta. Silnik zalany MOTULEM 5W-30.
Samochód przywiozłem bez CIEMNYCH SZYB. Był to mój pierwszy mod i zrobiłem to samemu z racji że się tym troszeczkę zajmuję.
Samochód został kompletnie zakonserwowany postawiony na klockach wszystkie nadkola ściągnięte i zabezpieczone środkiem do konserwacji podwozia. Profile zamknięte jak i całe podwozie także zabezpieczone.
Hamulce tylne oczyszczone i wyregulowane, z przodu odszedł mi wydatek bo miesiąc szybciej rodzina w DE wymieniała klocki i tarcze.
Wracając na trasie autko spaliło 4.5l ropy. Obecnie przebieg wynosi już 135tys. km i ciągle rośnie.
OBY BEZAWARYJNIE...
Czekam na Wasze opinie. Pozdrawiam serdecznie.
P.S: z miłą chęcią wsadziłbym fotki ale jeszcze nie rozszyfrowałem forum i nie wiem jak to zrobić...
z pomocą tomek-waw udało mi się wsadzić kilka fotek – dziękuję za pomoc:
Jest to Mazda 2 model DY rok produkcji 2003 z silnikiem 1.4tdci o mocy 68KM.
Z tego co mi wiadomo to ten sam silnik co fiesta, fusion itp. koncern PSA. Części jakie pasują w katalogach podobno widnieją także do samochodów z silnikami HDI (peugeot, citroen), TDCI (FORD) oraz D4D (toyota).
Co do samego samochodu... Przywiozłem go osobiście od rodziny z Niemczech, która użytkowała go od 2005r. Była 2 właścicielem. Z samochodem nic się nie działo więc go nie serwisowali w żadnym salonie .
Autko przywiozłem z przebiegiem 133 tys. km. Zaraz po przyjeździe autkiem na kołach został zmieniony kompletny rozrząd (pasek GATES, rolki INA, pompa wody oraz pasek klinowy) – miałem ogromne szczęście że stary pasek nie trzasnął podczas powrotu gdyż jak się okazało przy wymianie był oryginalny tak samo pompa wody na o-ringu zamiast uszczelki i pasek klinowy (wszystkie części oryginał).
Olej w silniku spuszczałem 2 dni odkręcona misa olejowa i dokładnie wyczyszczona/wymyta. Silnik zalany MOTULEM 5W-30.
Samochód przywiozłem bez CIEMNYCH SZYB. Był to mój pierwszy mod i zrobiłem to samemu z racji że się tym troszeczkę zajmuję.
Samochód został kompletnie zakonserwowany postawiony na klockach wszystkie nadkola ściągnięte i zabezpieczone środkiem do konserwacji podwozia. Profile zamknięte jak i całe podwozie także zabezpieczone.
Hamulce tylne oczyszczone i wyregulowane, z przodu odszedł mi wydatek bo miesiąc szybciej rodzina w DE wymieniała klocki i tarcze.
Wracając na trasie autko spaliło 4.5l ropy. Obecnie przebieg wynosi już 135tys. km i ciągle rośnie.
OBY BEZAWARYJNIE...
Czekam na Wasze opinie. Pozdrawiam serdecznie.
P.S: z miłą chęcią wsadziłbym fotki ale jeszcze nie rozszyfrowałem forum i nie wiem jak to zrobić...
z pomocą tomek-waw udało mi się wsadzić kilka fotek – dziękuję za pomoc:
Ostatnio edytowano 22 kwi 2015, 22:30 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 5 razy
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Powód: Zdjęcia na serwer MS
- Od: 12 cze 2012, 23:49
- Posty: 24
- Auto: Mazda 2 DY
rok 2003
silnik 1.4tdci
68KM
ALE alufelgi to bym zmienił, na ładniejsze i oryginalne. 4x108. Moja propozycja>
http://tablica.pl/oferta/alufelgi-15cal ... 1CntB.html
cena dla forumowiczów oczywiście do uzgodnienia.
Pozdrawiam
http://tablica.pl/oferta/alufelgi-15cal ... 1CntB.html
cena dla forumowiczów oczywiście do uzgodnienia.
Pozdrawiam
Mazda cenię to autko
- Od: 29 mar 2008, 19:21
- Posty: 40
- Skąd: Koszalin-Gdańsk
- Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM
ładne alufelgi to w tym autku by się przydały... jak piszesz twoje ładne i oryginalne ale ponad 9 stów to na chwilę obecną dla mnie za duży wydatek tak z ciekawości napisz chociaż jaka cena tu dla forumowiczów
- Od: 12 cze 2012, 23:49
- Posty: 24
- Auto: Mazda 2 DY
rok 2003
silnik 1.4tdci
68KM
felix2012 napisał(a):Samochód przywiozłem bez CIEMNYCH SZYB. Był to mój pierwszy mod i zrobiłem to samemu z racji że się tym troszeczkę zajmuję.
powiedz jakiej foli użyłeś to jest jakis super black czy blac?
I jak myslisz czy nowicjusz jest w stanie sam sobie przyciemnić?? Jak tak to co powinien mieć i na co zwrócić uwagę?
użyłem folii firmy LLumar o przepuszczalności światła 30% i przyciemnieniu 70% – efekt zbliżony do oryginalnego wypalania szyb tak jak to jest np w MAZDACH premacy czy MAZDACH MPV – ciemno ale delikatnie widać do środeczka. W tanich foliach określone jako odcień BLACK – czarny.
Dodatkowo są odcienie LIGHT BLACK – lekko czarny (delikatny) – często na przednie szyby
Black – czarny
DARK BLACK – ciemno czarny
SUPER DARK BLACK – super ciemny czarny (często stosowany w autach dostawczych typu T4)
W odpowiedzi na twoje pytanie powiem Ci że ktoś kto ma troszkę cierpliwości da radę samemu ogarnąć samochód, z tylną szybą zawsze jest najwięcej problemów z racji że jest najmocniej wyprofilowana (wygięta).
Podstawowym pytaniem odnośnie przyciemnienia szyb jest:
1) czy chcesz to zrobić na folii drogiej (1,50 szer. x 1m wys koszt około 100zł – folie LLumar, 3M Panthera i inne typu SunGuard ) – kilkuletnia gwarancja na zarysowania, wyblaknięcie folii i świetna przejrzystość z wnętrza auta na zewnątrz.
2) czy chcesz to robić tanim kosztem na chińskiej folii typu automax itp 3m dł i 50cm wysokości koszt w sklepie około 14zł
Na początek jeśli chcesz robić sam proponuję tanim kosztem tym bardziej że z autem się nie żenisz, a szkoda inwestować dla kogoś.
Podstawowe narzędzia jakich używam ja to skalpel chirurgiczny rękojeść numer 3 skalpele numer 10, opalarka, rakle jakie są w zestawie z tanimi foliami, ręczniki papierowe z TESCO czy biedronki i oczywiście podstawa to dobry płyn.
Osobiście wyciągam szyby ruchome z drzwi z racji że są porostu ruchome i uważam aby je dobrze zrobić trzeba je mieć na stole. Szyb wklejanych nie ruszam lecz jak to jest często w przypadku szyby tylnej demontuje plastiki dookoła by czasem czegoś opalarką nie popalić, przy szybach wklejanych bagażowych nie ma tego problemu.
Posiadam PORADNIK ze zdjęciami i opisem krok po kroku jak zrobić szyby wyciągane i wklejane typu bagażówki bez tylnej szyby na przykładzie golfa III (3 drzwiowego) i jeśli chcesz mogę go udostępnić.
Z tylną szybą jest troszkę zabawy ale też jest do ogarnięcia.
Ważne aby całość robić w garażu i zamkniętym niezapylonym pomieszczeniu by syfy z powietrza nie przykleiły się do folii – potrzebna jest też osoba to pomocy bo sam nic nie zrobisz.
Jak masz jakieś konkretne pytania to wal śmiało.
Pozdrawiam Bartek.
Dodatkowo są odcienie LIGHT BLACK – lekko czarny (delikatny) – często na przednie szyby
Black – czarny
DARK BLACK – ciemno czarny
SUPER DARK BLACK – super ciemny czarny (często stosowany w autach dostawczych typu T4)
W odpowiedzi na twoje pytanie powiem Ci że ktoś kto ma troszkę cierpliwości da radę samemu ogarnąć samochód, z tylną szybą zawsze jest najwięcej problemów z racji że jest najmocniej wyprofilowana (wygięta).
Podstawowym pytaniem odnośnie przyciemnienia szyb jest:
1) czy chcesz to zrobić na folii drogiej (1,50 szer. x 1m wys koszt około 100zł – folie LLumar, 3M Panthera i inne typu SunGuard ) – kilkuletnia gwarancja na zarysowania, wyblaknięcie folii i świetna przejrzystość z wnętrza auta na zewnątrz.
2) czy chcesz to robić tanim kosztem na chińskiej folii typu automax itp 3m dł i 50cm wysokości koszt w sklepie około 14zł
Na początek jeśli chcesz robić sam proponuję tanim kosztem tym bardziej że z autem się nie żenisz, a szkoda inwestować dla kogoś.
Podstawowe narzędzia jakich używam ja to skalpel chirurgiczny rękojeść numer 3 skalpele numer 10, opalarka, rakle jakie są w zestawie z tanimi foliami, ręczniki papierowe z TESCO czy biedronki i oczywiście podstawa to dobry płyn.
Osobiście wyciągam szyby ruchome z drzwi z racji że są porostu ruchome i uważam aby je dobrze zrobić trzeba je mieć na stole. Szyb wklejanych nie ruszam lecz jak to jest często w przypadku szyby tylnej demontuje plastiki dookoła by czasem czegoś opalarką nie popalić, przy szybach wklejanych bagażowych nie ma tego problemu.
Posiadam PORADNIK ze zdjęciami i opisem krok po kroku jak zrobić szyby wyciągane i wklejane typu bagażówki bez tylnej szyby na przykładzie golfa III (3 drzwiowego) i jeśli chcesz mogę go udostępnić.
Z tylną szybą jest troszkę zabawy ale też jest do ogarnięcia.
Ważne aby całość robić w garażu i zamkniętym niezapylonym pomieszczeniu by syfy z powietrza nie przykleiły się do folii – potrzebna jest też osoba to pomocy bo sam nic nie zrobisz.
Jak masz jakieś konkretne pytania to wal śmiało.
Pozdrawiam Bartek.
- Od: 12 cze 2012, 23:49
- Posty: 24
- Auto: Mazda 2 DY
rok 2003
silnik 1.4tdci
68KM
TAK JEŻDŻĄ KOBIETY ! Szarówka ciemno na dworze kobieta cofa MAZDĄ i podejrzewam że pomyliła sprzęgło z hamulcem – oto efekt AUTKO zatrzymało się na narożniku budynku. Zniszczenia to KLAPA BAGAŻNIKA, lampa przeciwmgielna oraz przerysowany tylny zderzak.
Aby zdobyć tą tylną lampę – masakra graniczy z cudem (angole na rozbiórkę) i wydzwonione 20zł w telefonie.
Zaraz za świeżego zdemontowałem lampę tylną i oto efekt starcia mazdy z budynkiem – Budynek ma jedynie zniszczoną rynnę czy tam rurę od rynny jak zwał tak zwał.
MOŻE I TAK MIAŁO BYĆ gdyż jak przywiozłem "MADZIE" miała już lekkie wgniecenie i przerysowanie przy tylnym lewym kole przy drzwiach. Naprawiane będzie za jednym zamachem. Oto zdjęcia z dnia pierwszych fotek na forum.
Aby zdobyć tą tylną lampę – masakra graniczy z cudem (angole na rozbiórkę) i wydzwonione 20zł w telefonie.
Zaraz za świeżego zdemontowałem lampę tylną i oto efekt starcia mazdy z budynkiem – Budynek ma jedynie zniszczoną rynnę czy tam rurę od rynny jak zwał tak zwał.
MOŻE I TAK MIAŁO BYĆ gdyż jak przywiozłem "MADZIE" miała już lekkie wgniecenie i przerysowanie przy tylnym lewym kole przy drzwiach. Naprawiane będzie za jednym zamachem. Oto zdjęcia z dnia pierwszych fotek na forum.
- Od: 12 cze 2012, 23:49
- Posty: 24
- Auto: Mazda 2 DY
rok 2003
silnik 1.4tdci
68KM
Długo czekać nie musiałem bo aż 2 dni...
auto dostało kolejne rany wojenne – ta sama ściana budynku (narożnik) ten sam samochód ten sam sprawca!
Pierwsze zdjęcie z wgnieceniem – drugie zdjęcie ściągnąłem tapicerkę i ręką od środka wypchnąłem tą wgniotę...
Naprawiane będzie za jednym zamachem. koniecznie muszę te czujniki zamontować może ktoś coś polecić?
BŁAGAM POMOCY
auto dostało kolejne rany wojenne – ta sama ściana budynku (narożnik) ten sam samochód ten sam sprawca!
Pierwsze zdjęcie z wgnieceniem – drugie zdjęcie ściągnąłem tapicerkę i ręką od środka wypchnąłem tą wgniotę...
Naprawiane będzie za jednym zamachem. koniecznie muszę te czujniki zamontować może ktoś coś polecić?
BŁAGAM POMOCY
- Od: 12 cze 2012, 23:49
- Posty: 24
- Auto: Mazda 2 DY
rok 2003
silnik 1.4tdci
68KM
Coś pechowa ta ściana... Ze Ci jeszcze nerwy nie wysiadły...
http://allegro.pl/czujnik-cofania-parko ... 73087.html takie najtańsze powinny załatwić sprawę,aczkolwiek z boku ich nie zamontujesz.
http://allegro.pl/czujnik-cofania-parko ... 73087.html takie najtańsze powinny załatwić sprawę,aczkolwiek z boku ich nie zamontujesz.
- Od: 3 lis 2011, 00:49
- Posty: 422 (6/0)
- Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
Panowie zakupiłem 2 komplety takiego o asystenta parkowania
http://moto.allegro.pl/czujnik-cofania- ... 33482.html
po zamontowaniu i przetestowaniu ściany napiszę relację. MOŻE CHOCIAŻ TROSZKĘ POMOŻE
Ktoś kto miał styczność z takimi czujnikami wie czy jeśli je pomaluję w kolor to będzie oki działać
I czy malować je tak samo jak zderzak plastikowy ( pierw podkład do plastików itp) czy one czegoś takiego nie potrzebują i wystarczy je tylko i wyłącznie pomalować bazą a na koniec bezbarwnym
Z góry dzięki za info
http://moto.allegro.pl/czujnik-cofania- ... 33482.html
po zamontowaniu i przetestowaniu ściany napiszę relację. MOŻE CHOCIAŻ TROSZKĘ POMOŻE
Ktoś kto miał styczność z takimi czujnikami wie czy jeśli je pomaluję w kolor to będzie oki działać
I czy malować je tak samo jak zderzak plastikowy ( pierw podkład do plastików itp) czy one czegoś takiego nie potrzebują i wystarczy je tylko i wyłącznie pomalować bazą a na koniec bezbarwnym
Z góry dzięki za info
- Od: 12 cze 2012, 23:49
- Posty: 24
- Auto: Mazda 2 DY
rok 2003
silnik 1.4tdci
68KM
auto poduszkami obłożyć
a co do kierowcy – to moja mama kobieta z 20 lat nie jeździła i oto efekty... cóż trzeba wybaczyć w końcu jak byłem mały ktoś mi tyłek podcierał co nie ?
wykupiłem jej jazdy z instruktorem, po wykorzystaniu godzin stwierdziła,że dokupi sobie jeszcze parę. Musi nabrać wprawy (szczególnie z cofaniem)
w porównaniu do tego jak 1 raz wsiadła za kierownicę to jest rewelacja. Jest odważniejsza i już sama się wypuści na miasto. Uparta i chce jeździć 40h na godzinę ale jedzie jest dobrze
hehe to nie wątek o początkujących kierowcach więc nie będę się rozpisywał
więc ponawiam swoje pytanie co do czujników cofania i ich lakierowania – pozdrawiam
a co do kierowcy – to moja mama kobieta z 20 lat nie jeździła i oto efekty... cóż trzeba wybaczyć w końcu jak byłem mały ktoś mi tyłek podcierał co nie ?
wykupiłem jej jazdy z instruktorem, po wykorzystaniu godzin stwierdziła,że dokupi sobie jeszcze parę. Musi nabrać wprawy (szczególnie z cofaniem)
w porównaniu do tego jak 1 raz wsiadła za kierownicę to jest rewelacja. Jest odważniejsza i już sama się wypuści na miasto. Uparta i chce jeździć 40h na godzinę ale jedzie jest dobrze
hehe to nie wątek o początkujących kierowcach więc nie będę się rozpisywał
więc ponawiam swoje pytanie co do czujników cofania i ich lakierowania – pozdrawiam
- Od: 12 cze 2012, 23:49
- Posty: 24
- Auto: Mazda 2 DY
rok 2003
silnik 1.4tdci
68KM
rozumiem cie. Moja Aga w ciągu roku od sprowadzenia sie.do.starego budownictwa już 3 razy do bramy się nie zmieściła naszą BJ. Pierwszy raz sie wkur... ostatnio to tylko ręką machnąłem. Dodam że ona jeździ od 5 lat non stop.
Skrajnie Uprzedzony Kolega
E tam Panowie najlepszym się zdarza... Kubica a jak wypakował hehe.
Nie myli się i nie popełnia błędów ten co nic nie robi. To tylko samochód rzecz materialna – da się naprawić.
dziękuję za zainteresowanie tematem
Nie myli się i nie popełnia błędów ten co nic nie robi. To tylko samochód rzecz materialna – da się naprawić.
dziękuję za zainteresowanie tematem
- Od: 12 cze 2012, 23:49
- Posty: 24
- Auto: Mazda 2 DY
rok 2003
silnik 1.4tdci
68KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość