Witam
mam taki problem że chce podłączyć podświetlenie podłogi pod światła mijania, zeby podłoga włączała sie automatycznie ze światłami. problem w tym że jest ona uruchamiana przełącznikiem 3-pozycyjnym ( I-0-II) i na pozycji I jest włączanie podłogi przy otwartych drzwiach (sterowane minusem) a na pozycji II ma być włączanie przy światłach, ale światła są sterowane plusem. Pytanie moje je take: którędy zrobić żeby impuls plusowy zamienić na minusowy??
Sterowanie minusem, jak zmienić na sterowanie plusem
Strona 1 z 1
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
to tego wystarczy Ci zwykły mały przekaźnik, którym bez problemu możesz zmienić sterowanie z +na- lub z -na+
np taki –> http://www.inselelektronik.pl/przekazniki/miniaturowe/hongfa/jqc3ff,p134912858
schemat przekaźnika na dole po prawej –> http://www.inselelektronik.pl/files/888442890/jqc_3ff_1.pdf
np taki –> http://www.inselelektronik.pl/przekazniki/miniaturowe/hongfa/jqc3ff,p134912858
schemat przekaźnika na dole po prawej –> http://www.inselelektronik.pl/files/888442890/jqc_3ff_1.pdf
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
ooo, super, powiedz mi tylko co mam dokładnie podłączyć do jakiej nóżki. Gdzie +, gdzie mase i na jakiej nóżce bedzie sie co pojawiało.
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
jak nie zapomnę się to Ci wieczorem nabazgram coś i podeśle, tylko przypomnij mi się
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Ideowy schemat przekaźnika dwu pozycyjnego.
A więc tak, na piny B i C podajesz napięcie i jak chcesz z "+" zrobić "–" do jednego pinu (z dwóch A,B) podajesz na stałe "–" na do B, a do C podajesz ten "+" którym sterujesz.
Następnie masz otrzymać "–" wiec mostkujesz B i A. W takiej sytuacji (jak nie ma napiecia na pinach A i B) na pinie E masz teraz na stałe "–", a jak podasz napięcie (zakładając że na B masz cały czas "–") czyli "+" na pin C to na pinie D otrzymasz "–".
Reasumując logika działania takiego przekaźnika jest taka, że jak nie ma prądy na pinach B i C to taki sygnał jaki podasz na pin A będzie na pinie E, a jak będzie napięcie na B i C to sygnał z a przejdzie na D.
Dodam, że na wstępnie może być odwrotnie jeśli chodzi o stan wyjściowy stycznika w przekaźniku i kolejność pinów D i E może być odwrócona, więc najlepiej poeksperymentować z mirnikiem i wszystko będzie jasne.
ps. jak coś to pisz

A więc tak, na piny B i C podajesz napięcie i jak chcesz z "+" zrobić "–" do jednego pinu (z dwóch A,B) podajesz na stałe "–" na do B, a do C podajesz ten "+" którym sterujesz.
Następnie masz otrzymać "–" wiec mostkujesz B i A. W takiej sytuacji (jak nie ma napiecia na pinach A i B) na pinie E masz teraz na stałe "–", a jak podasz napięcie (zakładając że na B masz cały czas "–") czyli "+" na pin C to na pinie D otrzymasz "–".
Reasumując logika działania takiego przekaźnika jest taka, że jak nie ma prądy na pinach B i C to taki sygnał jaki podasz na pin A będzie na pinie E, a jak będzie napięcie na B i C to sygnał z a przejdzie na D.
Dodam, że na wstępnie może być odwrotnie jeśli chodzi o stan wyjściowy stycznika w przekaźniku i kolejność pinów D i E może być odwrócona, więc najlepiej poeksperymentować z mirnikiem i wszystko będzie jasne.
ps. jak coś to pisz
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
skołowałem taki przekaźnik jak na foto http://www.aps.net.pl/sklep/images/opel/123861030L.jpg i nie mam pojecia co gdzie podlaczyc :/
ma on 5 nóżek: 30, 86, 87, 87b i jedna niepodpisana. prosze o pomoc.
ma on 5 nóżek: 30, 86, 87, 87b i jedna niepodpisana. prosze o pomoc.
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
no to jest dokladnie to, ale dalej nie czaje gdzie mam podlaczyc plus, gdzie minus, gdzie wchodzący plus przy włączonych światłach a gdzie wymieniony wcześniej plus wychodzący na minus 
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
ten podawany plus podasz na styk przekaznika (wg. Siwego->86!) od cewki elektromagnesu
a minus (–>85!) z masy karoserii!
tzn. przy zapaleniu swialta do przekaznika podany zostanie puls a minus jest na stale podczepiony
i cewka przyciagnie kotwice.
do pozostalego jednego z wolnych stykow ( –>30 ) podasz minus (masa)
a po przelaczeniu przekaznika uzyskasz na ostatniem czwartym styku (87a)
ten oczekiwany minus...
P.S.
na przykladzie Siwego styk 87 pozostaje pusty!
powodz.
E.
a minus (–>85!) z masy karoserii!
tzn. przy zapaleniu swialta do przekaznika podany zostanie puls a minus jest na stale podczepiony
i cewka przyciagnie kotwice.
do pozostalego jednego z wolnych stykow ( –>30 ) podasz minus (masa)
a po przelaczeniu przekaznika uzyskasz na ostatniem czwartym styku (87a)
ten oczekiwany minus...
P.S.
na przykladzie Siwego styk 87 pozostaje pusty!
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki