Mazda B2500 2.5TD 2002 double cab

Mazda BT-50 2011– (UP) / Mazda BT-50 2006–2011 (UN)
B-series 1999–2005 (UN) / B-series 1985–1999 (UF)

Postprzez 13b » 30 sie 2010, 16:54

dzieki, mam nadzieje ze znajde to co chciałem ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sie 2010, 11:21
Posty: 5

Postprzez Paweł » 30 sie 2010, 18:39

Jest jeszcze stronka i forum: www.mazdatruckin.com, ale nie wiem czy są tam diesle. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez g.log » 27 lis 2010, 19:44

Witam!
Fajny-szkoda , że jedyny wątek nt b-2500.
Pablo – zakladałeś dystanse pomiędzy piasty, a felgi, czy może uzyskałeś tak ładny rozstaw tylko dzięki szerokim felgom?

pozdrawiam
g.log
 

Postprzez Pablo » 27 lis 2010, 19:50

U mnie jest oryginalny rozstaw. Na początku chciałem cuda z nim robić, w miarę jeżdżenia okazało się, że jest to bardzo dobrze przemyślane auto i potrafi sporo zważywszy na wszystkie ograniczenia wynikające z konstrukcji pickupa. Na trawersach nigdy nie miałem z nim problemów i odpuściłem sobie pomysły ze zmianą felg – uważam, że nie ma sensu kupować dystansów, skoro za mniejsza kasę kupie stalowe felgi z większym odsadzeniem i uzyskam ten sam efekt
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 15:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Szwagier » 21 sie 2011, 20:16

Będę kupował auto 4x4 i biorę pod uwagę B2500 (obecnie ujeżdżam Premacy DiTD z 2003 r. :) )
Nie mogę znaleźć informacji:
1. jakie przełożenie ma reduktor?
2. jakie największe koła wejdą bez przeróbek i liftu zawieszenia?
3. czy lift zawieszenia jest trudny/kosztowny? Jak się realizuje – zwłaszcza przód?
4. przy jeździe w trasie 100-110km/h na standardowych (jakie fabryka oryg. montuje) + 200 kg na pace, na jakie (średnie najniższe) spalanie można liczyć?
5. jak przedstawia się "wygoda" tylnej kanapy? Nie oczekuję komfortu auta osobowego – chodzi mi o ilość miejsca, pozycję, twardość (wygodę pupy), czy nadaje się do normalnej jazdy w trasę na wakacje ok. 500 km w 4 dorosłe osoby?

Będę wdzięczny za odpowiedź; z informacji, jakie udaje mi się znaleźć, to bardzo wdzięczny samochód – szkoda tylko, że taki egzotyk i tych informacji prawie nie ma (w każdym razie żadnych szczegółów)...
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 20:10
Posty: 29
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Premacy DiTD 2003

Postprzez Pablo » 20 wrz 2011, 07:17

Szwagier napisał(a):Będę kupował auto 4x4 i biorę pod uwagę B2500 (obecnie ujeżdżam Premacy DiTD z 2003 r. :) )


Hej

Sorki że tak długo ale rzadko tu bywam ostatnio, a więc po kolei:
Szwagier napisał(a):1. jakie przełożenie ma reduktor?

Nie ma pojęcia, w każdym razie przełożenie...wystarczające ;) zarówno do ostrej orki w błocie jak i to zwyczajnych prac "polowych". Tak anegodotycznie, Parkuję na sporej górce i żeby nie orać ziemi przy podjeździe wjeżdzam na reduktorze, z racji czego auto zostaje z wpiętym reduktorem.
Ostatnio porwałem zonie Tributa i musiała córkę odwieźć pikapem. Dzwoni mi i narzeka, ze to juz ostatni raz kiedy daje mi swoje auto, bo b2500 tylko ryczy a prawie wcale nie jedzie ;)
Przejechała na reduktorze po suchym asfalcie całe centrum BB, po drodze zaliczając przynajmniej 6 małych rond. Okazało się że nic nie zmieliła, nic nie ukręciła, przełożenia w moście przeżyły

Szwagier napisał(a):2. jakie największe koła wejdą bez przeróbek i liftu zawieszenia?

O ile pamietam to na początku coś pomiędzy 29 a 30 ''. Po podkręceniu drążków weszły 31'' ale obcierały przy większych skokach i skręconych kołach. Po bodylifcie 8cm (krótka i prosta operacja, na forum gdzieś opisywałem) wchodzą 31'' i to jest wystarczające. Silnik ma siłę żeby tym zakręcić i oczyścić oponę. Więcej to już budowa pomnika.

Szwagier napisał(a):3. czy lift zawieszenia jest trudny/kosztowny? Jak się realizuje – zwłaszcza przód?

20 minut roboty . Ustawiasz na płaskim, równym i podkręcasz drążki za pomocą śruby z każdej strony po równo. Jedna uwaga,drążki podkręcasz przy podniesionym aucie, opuszczasz z podnośnika, sprawdzasz czy jest równo. Jak nie podnosisz i powtórka. Generalnie są teorie , że się nie opłaca, bo zmniejszasz żywotność drążka, bo klapnie po jakimś czasie itd itd ale...przy cenie drążka w ASO Mazdy na poziomie 100PLN to ja sobie tym głowy nie zawracałem.
Można dawać zamienniki typu Heavy , które mają inna charakterystykę pracy ale przy cenie ok 1500 PLN to mi się nie chciało. Tyłu nie podnosiłem bo na pusto różnicy nie było widać.
Potem zrobiłem bodylift na całości i problemy z ocierającymi oponami sie skończyły.

Szwagier napisał(a):4. przy jeździe w trasie 100-110km/h na standardowych (jakie fabryka oryg. montuje) + 200 kg na pace, na jakie (średnie najniższe) spalanie można liczyć?


Na standardzie długo nie jeździłem ale ok 10l/100km.

Szwagier napisał(a):5. jak przedstawia się "wygoda" tylnej kanapy? Nie oczekuję komfortu auta osobowego – chodzi mi o ilość miejsca, pozycję, twardość (wygodę pupy), czy nadaje się do normalnej jazdy w trasę na wakacje ok. 500 km w 4 dorosłe osoby?

Przejechałem B2500 ponad 7000km w wakacje z 2 letnim dzieckiem i żoną po wyj...bach bałkanów. Bośnia, Serbia, Macedonia, Grecja, Albania itd. Wycieczka na 3 tygodnie, na dojazdówce z powrotem spokojnie zrobiłem trasę ok 1500 Km z Chorwacji w jednym kawałku (oczywiście jakieś przerwy na sikanie i jedzenie) Dało radę i nie wspominamy tego jakoś traumatycznie. Na chrzczony ON w jakichś tajemniczych stacjach w Albanii i Serbii mazda tez nie narzekała.

Szwagier napisał(a):Będę wdzięczny za odpowiedź; z informacji, jakie udaje mi się znaleźć, to bardzo wdzięczny samochód – szkoda tylko, że taki egzotyk i tych informacji prawie nie ma (w każdym razie żadnych szczegółów)...


Ja oglądałem kilka, większość po dachowaniu. Generalnie zwracałem uwagę głownie na to czy silnik ok, napędy i czy rama prosta. Na jakieś historie typu szpachlowane drzwi nie zwracałem uwagi. Co do informacji, to szukaj na stronach i forum Forda. Co prawda tam głównie benzyniaki ale TD też sie pojawia. Czasami jest oddzielna podgrupa dla Mazdy. Poza tym, to auto się kompletnie nie psuje, części mechaniczne tanie jak barszcz i dostępne w ASO bez problemów. Nic tylko lać ropę (albo i niekoniecznie ;) i jeździć
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 15:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Szwagier » 20 wrz 2011, 07:36

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Zamiast B2500 jako samochód do codziennej jazdy wybrałem Tribute, ale wydaje mi się, że to nie jest auto "docelowe" – zima minie, zobaczymy <oczko>
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 20:10
Posty: 29
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Premacy DiTD 2003

Postprzez Pablo » 20 wrz 2011, 07:46

Szwagier napisał(a):Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Zamiast B2500 jako samochód do codziennej jazdy wybrałem Tribute, ale wydaje mi się, że to nie jest auto "docelowe" – zima minie, zobaczymy <oczko>


Do codziennej jazdy zdecydowanie lepsze, choć ja w sumie po kilku latach Tributem jestem trochę nim rozczarowany. Oczekiwałem więcej a tu wychodzi Ford na każdym kroku i to w negatywnym kontekście.
Teraz rozglądam się za autkiem dla siebie i mocno zastanawiam się czy iść dalej w SUVowate mazdy czy odpuścić na rzecz porządnego płaskiego z 4x4.
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 15:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Szwagier » 20 wrz 2011, 11:55

W moim wypadku zadecydowała potrzeba większego prześwitu, niż w osobówkach (to był powód zmiany Premacy na Tribute, gdyby nie to, to Premacka rządzi <serduszka> ). No i już teraz nie wyobrażam sobie jazdy autem, w którym się nie siedzi wyżej i nie patrzy nad dachami innych samochodów...
Ale do zwykłego kulania się tylko po czarnym wybór kombi 4x4 zdaje się mocno optymalny...
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 20:10
Posty: 29
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Premacy DiTD 2003

Postprzez Pablo » 20 wrz 2011, 12:06

Szwagier napisał(a):W moim wypadku zadecydowała potrzeba większego prześwitu, niż w osobówkach (to był powód zmiany Premacy na Tribute, gdyby nie to, to Premacka rządzi <serduszka> ). No i już teraz nie wyobrażam sobie jazdy autem, w którym się nie siedzi wyżej i nie patrzy nad dachami innych samochodów...
Ale do zwykłego kulania się tylko po czarnym wybór kombi 4x4 zdaje się mocno optymalny...


No właśnie gdyby nie to , że dziwnie mi sie jeździ "tyłkiem po asfalcie" to bym się nawet nie zastanawiał tylko brał 6-tke jako auto na trasy. Co lepsze, żona , która na początku broniła sie przed kolejnym wysokim Tributem, teraz nie wyobraża sobie już jazdy plaskaczem.

Idealnym kompromisem dla mnie była by 6-ta z podniesionym prześwitem, coś audi allroad. Tribut jest fajny ale zdecydowanie za głośny no i te prawie 200 KM jakoś tak średnio biega. No i wkurzające psujące się duperele. W każdym razie bezawaryjnego powożenia życze
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 15:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Szwagier » 20 wrz 2011, 12:18

Dzięki.
Rozważałem Subaru Forester/Outback – może to jest rozwiązanie dla Ciebie..?
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 20:10
Posty: 29
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Premacy DiTD 2003

Postprzez Pablo » 20 wrz 2011, 13:23

Szwagier napisał(a):Dzięki.
Rozważałem Subaru Forester/Outback – może to jest rozwiązanie dla Ciebie..?


Tez o tym myślałem, tylko że obecne subaru to już nie to :( Ja szukam czegoś w miarę nowego, żebyna kilka lat mojego jeżdżenia wytrzymało. Mam kilka typów, zobaczymy co z tego sie wykluje.
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 15:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

PostTen post został usunięty przez Mr_Bartek 1 sty 2020, 15:47.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele