Centralny zamek i alarm cyklop

Mazda BT-50 2011– (UP) / Mazda BT-50 2006–2011 (UN)
B-series 1999–2005 (UN) / B-series 1985–1999 (UF)

Postprzez Pablo » 21 wrz 2005, 17:09

Ratujcie, poległem.
Dzisiaj kolejny raz usiłowałem podpiąć centralny zamek z mojej madzi do centralki alarmu , bezskutecznie.
Na dzień dzisiejszy sytuacja przedstawia się nastepująco:
– podłączyłem alarm, wszystko działa, czujniki wstrząsowe, ultradźwiękowe, otwarcie drzwi – jest pięknie – dzięki bajer0 za szczegółowy opis :)
– zacząłem się bawić w podłączanie centralki zamka do centralki alarmowej no i tu sprawa juz nie poszła tak łatwo.
Po pierwsze stwierdziłem ze nie mam siłownika w drzwiach kierowcy, dokupiłem mastera z 5 kabelkami (o ile pamietam fioletowy, zielony, biały(szary) brązowy i czarny)
Podpiąłem mastera tak że sterowany jest tym samym sygnałem co reszta siłowników a sygnał z trzech kabelków – podłączyłem w ropięte połączenie czujnika położenia tego dzyndzla pry drzwiach – rezultat, mimo ze "dyndzel" jest odpięty, zamykając drzwi kierowcy zamykam całą resztę, mam też takie dziwne wrażenie jakby mi go "wciągało" po lekkim naciśnięciu.
Myślę sobie, jest fajnie, teraz tylko wysterować to centralką alarmu i bedzie git. No i sie zaczeło.
Kabelki które włażą do centralk zamka to zielono czerwony, zielono zółty i zielono pomarańczowy, doszedłem do tego ze steruje się je (chyba) pomarańczowym i czerwonym. Podpiąłem to pod wyjscia sterujące centralki i ... nic :(

Rezultat jest taki że, kiedy próbuję zamknąć pilotem drzwi przy otwartych drzwiach, siłowniki próbują je otworzyć zamiast zamknąć i odwrotnie, otwierając, centralka próbuje je zamknąć mimo ze są zamkniete.
Myśle sobie oki, zamienimy kabelki kolejnością sterujące z centralki alarmu i... dupa :(, działa identycznie
No nic to, zamienimy kabelki sterujące zamkiem przy stronie kierowcy – zamek zaczał głupieć – po pierwszym załączeniu pilotem zaczął bardzo szybko sam się zamykać i otwierać :(

Fachowcy – pomóżcie !! bo nie mam pojecia juz jak toto podłączyć
A i jeszcze jeden temat, gdzie najlepiej umieszcza sie czujnik wstrząsowy i uderzeniowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 15:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez bajer0 » 21 wrz 2005, 19:01

Pablo napisał(a):A i jeszcze jeden temat, gdzie najlepiej umieszcza sie czujnik wstrząsowy i uderzeniowy?

nad oslona slupkow przednich(miedzy bocznymi drzwiami, a przednia szyba przy samym dachu), kierujac je w dol na boczne szyby


co do twojego problemu.... bardzo dziwnie reaguje ta twoja cetralka... tak sie zastanawiam, czy moze nie namiszal czegos ten twoj dodatkowy sterownik... a na czas tenstow, odepnij go calkowicie i wtedy posprawdzaj
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 12:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Pablo » 21 wrz 2005, 19:14

Bez sterownika też było kijowo, wczesniej podpinałem nie mając mastera w drzwiach. Efekt był taki , ze naciskając pilota przy otwartych – otwierał a przy zamknietych zamykał, kiedy "oszukiwałem go" zamykając wszystkie i ręcznie otwierając wszystkie poza drzwiami kierowcy – naciśnięcie pilota zamykało wszystkie drzwi.
Wygląda to tak jak by sterownik dostawał odwrotną informację na temat położenia zamków i odwrotnie nimi sterował ale przy otwieraniu kluczykiem wszystko jest ok :( pitoli sie tylko przy sterowaniu centralką alarmu. Już mi koncepcji brakuje. Ide po browca i sobie spróbuje to rozpisać na kartce, moze coś wymyślę
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 15:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez bajer0 » 21 wrz 2005, 19:22

no z tego co piszesz ewidetnie wynika, ze masz zamienione kable... a sprawdz recznie... n.p. na otwartych drzwiach przytknij jeden kabel z centralki zamku do masy i zobacz co sie stanie... pozniej drugi... to samo zrob na zamknietych i bedziesz pewien, ktory kabel jest od czego.

Na koniec wez miernik i zobacz jak reaguje alarm...czy po zamknieciu drzwi na wlasciwym kablu wysyla impuls itp.
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 12:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez bajer0 » 21 wrz 2005, 19:24

Pablo napisał(a):co do czujnika, to miałem na myśli wstrząsowy a nie ultradźwiękowy – takie małe prostokątne pudełeczko , na razie pomimo regulacji cholerstwo jest zbyt czułe, ale pewnie dlatego ze dotyka karoserii i każde auto które przejedzie obok albo delikatne stukniecie w samochód powoduje załączenie alarmu. Pokombinuję żeby to jakoś wytłumić, może na wykładzinie, pod plastykami.

sorry, nie doczytalem.... ja bym pokominowal przykleic to na tasme dwustronna gdzies pod deska rozdzielcza, tylko tak, aby nie dotykalo do zadnego elementu...
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 12:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Pablo » 21 wrz 2005, 19:37

Spróbuję, choć wydaje mi sie że testowałem tez takie rozwiązanie. Na pewno testowałem zamianę podłaczenia kabli sterujących z alarmu z centralnym.
Do zamka idą trzy kabelki, rozumiem ze jeden to masa i każdy z dwóch pozostałych jest zwierany raz z jednym, raz z drugim i to tymi kabelkiami mam próbować otwierać poprzez zwarcie do masy?
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 15:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez bajer0 » 21 wrz 2005, 19:45

najprawdopodobniej tak ;)

u mnie wychodzily tylko dwa kable i podpiecie jednego z nich do masy powodowalo zamkniecie, drugiego zas otwarcie...
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 12:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Pablo » 21 wrz 2005, 19:56

oki, stestuję za dnia :) mam nadzieję że to pomoże
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 15:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez rocky21 » 21 wrz 2005, 21:51

siemasz.
poszukaj mojego postu na temat centralnego miaele identyczne problemy, doslownie identyczny problem z tym zamykaniem i otwieraniem. probowalem wszystkich mozliwych rozwiazan z przewodami i nic nadal to samo. moj sterownik sterowany byl + a alarm daje – ale zastosowalem przekazniki i bylo ok, ale nie moglem sobie poradzic z tym ze byl na dole silownik a ciagnac jeszcze bardziej chcial w dol...
kupilem nowy centralny za 30zl podlaczylem i wszystko ok tak jak byc powinno bylo


az do:
wyladowal mi sie akumulator i alarm sie wlaczyl, nie moglem go wylaczyc nie wiedzialem jak i wyciagnalem centrale od alarmu bo mialem na weierzchu jeszcze, po naladowaniu akum, mam inny problem, otoz nie chce otwierac auta z pota tylko zamyka, nie wiem w czym problem, moze ktos potrafi pomoc, i jak wyciagam kluczyk ze stacyjki to otwiera zamek, ale jak wkladam kluczyk i przekrecam stacyjke to nie zamyka (a wczesniej i zamykal )
Początkujący
 
Od: 31 sie 2005, 19:08
Posty: 18
Auto: 323 BG 1993r. 1,6 V16

Postprzez Pablo » 23 wrz 2005, 14:04

No i jestem po testach. Otóż jakieś dziwolągi mi wygodzą ale mam juz pomysł jak to wysterować. Po kolei:
Do przełącznika w drzwiach idą 3 przewody , ustaliłem że jeden to masa.
A na dwóch pozostałych sygnał wygląda następująco:
Przy otworzonym przycisku , jeden z nich jest zwarty do masy, drugi rozwarty (nie podpięty do niczego)
Wciskam powoli przycisk, drugi zostaje również zwarty do masy, słychać cyknięcie w centralce zamka i nic poza tym, wciskam dalej , pierwszy zostaje rozwarty, drugi zwarty, drzwi sie zamykają.

Wygląda na to ze centralka jest sterowana nie poziomem ale zboczem sygnału.
Przetestowałem to w ten sposób że wziąłem dwa kabeli, podłączyłem jeden do masy – nic się nie dzieje, dołączyłem drugi – także nic – odłączyłem jeden – zamknęły sie drzwi ufff zakombinowali

Wymyśliłem sobie coś takiego:
Zwieram dwa przewody do masy i poprzez przekaźnik dołączam do centralki zamka
Sterując przekaźnikiem rozwieram raz jeden raz drugi, powinno działać

W ferworze walki uwaliłem mastera w drzwiach ;) po prostu przy montażu nie zauważyłem że bedzie kolidowął z szybą i przy otwieraniu siup , szyba urwała mi całe toto ustrojstwo ale nic to , ważne że ten cholerny zamek rozpracowałem
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 15:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez bajer0 » 23 wrz 2005, 14:57

no to niezle male pigmeje o skośnych okach to zaczarowaly ;)..... wazne, ze ich rozpracowalismy :D


jak sobie poradzisz mily bedzie jakis schemacik do zamieszczenia na stronce

Pozdrawiam serdecznie
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 12:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Pablo » 14 paź 2005, 11:00

Może komuś sie przyda, wszak to bardzo popularne autko :) ale moze sie okazać pomocny przy jakims innym modelu.

Więc od początku – sterownik centralnego w B2500 niestety nie działa z popularnymi centralkami alarmowymi, więc robimy mały trick, wrzucamy dwa przekaźniki, mogą być najmniejsze na 12 V
Zasada działanie jest hmm prosta ;) wiec nie bede tłumaczył. Układ sprawdzony, działa od kilku tygodni w mojej B2500. Centralka zamka znajduje sie po prawej stronie, pod nogami kierowcy, taka szara duża kostka. Podpinamy się pod przewody czarno – czerwony – zaykanie i czarno pomarańczowy – otwieranie.

Obrazek

Jedna wada układu to fakt, że należy rozpiąć wtyczkę w drzwiach kierowcy, tę od "grzybka" w drzwiach, bo inaczejnie działa, a rozpinając, tracimy możliwość zamykania "grzybkiem" lub kluczykiem wszystkich drzwi, niedługo jak znajde czas postaram sie upgrade i coś wymyśle, choć mając pilota w sumie kluczyk niepotrzebny
[/img]

Post dołączyłem do istniejącego tematu. MOD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 15:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez manius115 » 6 kwi 2017, 17:22

:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 22:29
Posty: 31 (1/1)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda 323f 1.5 16v 97r
Mazda 323f 2.5 V6 96r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele