Mazda Demio, gaśnie podczas jazdy

Mazda Demio 1996–2002

Postprzez Irdo » 26 lis 2016, 18:49

Od półtora roku mam Mazdę Demio 2002 1,5 ccm. Do tej pory nie było z nią najmniejszych problemów jednak od około 2 tygodni auto gaśnie podczas jazdy. Auto odpala normalnie i jak sprawdziłem może chodzić na wolnych obrotach bez najmniejszego problemu nawet 10 minut. Jednak jeżeli ruszę to, i to niezależnie czy silnik jest zimny czy też rozgrzany, auto gaśnie podczas zmiany biegów lub toczenia się na luzie. Po takim wyłączeniu się silnik odpala bez najmniejszego problemu jednak po chwili, jeżeli znowu podczas jazdy będę jechał na wolnych obrotach, znowu gaśnie. Auto na gazie sytuacja taka dzieje się zarówno na benzynie jak i na gazie. Wymieniłem świece jednak bez zmian.
Jeżeli po zgaśnięciu zatrzymam się i odpalę silnik to działa on bez najmniejszych problemów a po ponownym ruszeniu znowu gaśnie. Problem mija po przejechaniu około 10 km.
Irdo
 

Postprzez iparts » 30 lis 2016, 08:15

Jak masz możliwość to podepnij samochód pod komputer i sprawdź czy nie ma żadnych błędów związanych z przepływomierzem. Ewentualnie czujnik położenia wałka rozrządu, ale wówczas było by czuć tez falowanie obrotów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 12:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez Irdo » 30 lis 2016, 19:05

Po podłączeniu do komputera wyszedł błąd "wypada zapłon na pierwszym cylindrze".
Wymienione tak jak pisałem wcześniej świece i następnie przewody, kopułka i palec rozdzielacza, filtr powietrza. Ciśnienie na wszystkich tłokach prawidłowe.
Usterka nadal występuje.
Ostatnio edytowano 17 gru 2016, 18:10 przez Irdo, łącznie edytowano 1 raz
Irdo
 

Postprzez Irdo » 15 gru 2016, 09:25

Dodatkowy objaw to wzrost spalania o około 40%.
Irdo
 

Postprzez dj4xm » 12 lis 2017, 07:03

Stary wątek, ale może ktoś będzie szukał podobnej odpowiedzi. Jako, że czytam na co zwrócić uwagę przy Demio i wpadłem przypadkiem do Was na dział, to widzę, że podobne usterki jak w 626.
Jako, że zakupiłem kiedyś 626 już w LPG i była zapuszczona totalnie, jedyna różnica z tym co jest wyżej opisane, że objaw nie przechodził po 10km, tylko czasami udało się, że nie gasła, a rozwiązanie było bardzo proste (choć nie tanie) a mianowicie, trzeba było silnik wyremontować, bo nigdy nikt nie zrobił tej Maździe regulacji luzu zaworowego i wszystko okazało się wypalone...
Dlatego w takiej sytuacji warto sprawdzić jakie ma ciśnienie na cylindrach – już komputer krzyczy problem z jednym cylindrem, więc...
Na LPG luz zaworowy to podstawa ;–) (nie wiedziałem ale teraz już wiem-niestety).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121