mazda demio 1.5 2000r zapala i po chwili gaśnie

Mazda Demio 1996–2002

Postprzez karko2010 » 8 mar 2016, 19:46

witam wszystkich, jestem tu nowy więc proszę wybaczyć jeśli coś nie tak.
mam ogromny problem ze swoją mazdą demio 1.5 2000r
auto odpala i po chwili gaśnie, zapala idealnie na wszystkie gary od strzała i za pare sekund gaśnie i tak do końca świata, stało tak się w trasie podczas jazdy
podłączany koputer nie pokazuje żadnych błędów
niemal wszystko zostało już wykluczone
a auto odpala i zaraz gaśnie nie da się wcisnąć gazu ani nic, pomka słychać chodzi jeszcze jak silnik zgaśnie
proszę o pomoc co to może być
komp. mówi że jest ok
karko2010
 

Postprzez wilk28 » 9 mar 2016, 23:33

z tego co wyczytałem to może być to wina immobilizera zobacz czy kontrolka immobilaizera ci nie mryga, immo jest pod kolumna kierownicy. Podgrzej płytkę elektroniczną bo mogą być zimne luty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 12:43
Posty: 292 (1/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 323F BJ 2.0ditd 01r

Postprzez karko2010 » 12 mar 2016, 15:51

no niestety to nie immo, mam cały zestaw startowy od innego auta po zamianie jest to samo
wczoraj udało się odczytać błąd
P0123
przepustnica, czujnik położenia pedału, przełącznik A, wysoki sygnał wejściowy
taka jest definicja błędu
ale co to znaczy normalnym jezykiem
chyba wiem co to jest ten czujnik, to taki potencjometr 0516, ale już go zamieniałem i nic nie dało
więc co to zn.--wysoki sygnał wejściowy? albo ten pzrełącznik A moze jest gdzieś jeszcze coś
już brak mi pomysłów
proszę o pomoc pozdrawiam
karko2010
 

Postprzez wilk28 » 12 mar 2016, 22:32

niestety błąd P0123 dotyczy czujnika położenia przepustnicy ,a wina może leżeć po stronie zasilania tego czujnika -opis błędu (zasilanie czujnika ma więcej niż 4,9 V w instalacji ,wyłącznik zapłonu do pozycji "ON" do TPS-a dochodzą trzy kabelki ,środkowy to sygnałowy daje info do sterownika ,górny u mnie różowy to zasilanie ,a dolny to masa u mnie pomarańczowy .
TPS- możliwe miejsce usterki
(323) zwarcie przewodu "+" lub przerwany kabel pomiędzy zaciskami "A"czujnika i wyjście "4F" ECU;
(323) zwarcie przewodu "+" pomiędzy zaciskami "C" (B3, ZL, ZL-DE)
(323) zwarcie przewodu "+" pomiędzy zaciskami "B" (B3, ZL),"C" (ZM) czujnika i wyjściem "4E" ECU;
Uszkodzony przewód między alternatorem "4C" ECU i masa złącza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 12:43
Posty: 292 (1/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 323F BJ 2.0ditd 01r

Postprzez karko2010 » 13 mar 2016, 19:30

mierzyłem napięcie
tzn. tak
ściągam kostkę z tego czujnika przepustnicy, jest trzy kable mniejsza o kolor,
kabel dochodzący do czujnika , wychodzący i masa
między wchodzącym a masą jest 4.9v
ale, co mnie bardzo zastanawia
między wychodzącym a masą jest 2,49v
i na mój chłopski rozum na wychodzącym z czujnika a masą nie powinno być nic
oczywiście kostka jest zdjęta z czujnika to jakby pzrerwany obwód i na tym kablu nie ma prawa być V
NO chyba że się mylę
pomocy
karko2010
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121