Witam wszystkich bardzo serdecznie, to mój pierwszy post na formu (no nie licząc przywitania ) Mianowicie tak jak w tytule interesuje mnie właśnie ta sprawa. Kupuje 6MPS z przebiegiem ok 57-58 tyś mil czyli jakies 91tyś km. Więc chyba ta rzecz będzie do wymiany, mam jeszcze corrole i właśnie w okolicach tego przebiegu zalecane było wymienić tą część w corolli to był pasek alternatora i pompy wody. Moje pytanie polega na tym czy taki pasek nadaje się z wersji Europejskiej do Amerykańskiej, a może mogę dostać jakiś zamiennik lub czy podchodzi coś z forda, czy ogólnie nie ma problemu z dostępnością tej konkretnej części? Może w maździe żywotność tego paska jest dłuższa niż w Toyocie i nie ma narazie konieczności wymiany, byłbym bardzo wdzięczny jeśli jeszcze powiedzielibyście mi w jakich granicach cenowych to kosztuje .
Pozdrawiam Serdecznie
[6 GG MPS US-spec] Wymiana paska alternatora
Strona 1 z 1
a) witamy na forum Przenoszę temat do działu MPS'ów.
b) nie znalazłem niestety w instrukcji wersji amerykańskiej terminu wymiany paska alternatora. Na pewno warto to zrobić profilaktycznie. Może któryś posiadacz europejskiej wersji posiada informacje, kiedy należy go wymienić. Części są tożsame z wersją europejską.
c) może chodzi o pasek rozrządu, wymieniany razem z pompą wody? W Maździe 6 w silniku benzynowym rozrząd napędza łańcuch i nie ma potrzeby jego wymiany
b) nie znalazłem niestety w instrukcji wersji amerykańskiej terminu wymiany paska alternatora. Na pewno warto to zrobić profilaktycznie. Może któryś posiadacz europejskiej wersji posiada informacje, kiedy należy go wymienić. Części są tożsame z wersją europejską.
c) może chodzi o pasek rozrządu, wymieniany razem z pompą wody? W Maździe 6 w silniku benzynowym rozrząd napędza łańcuch i nie ma potrzeby jego wymiany
Aha dziękuje bardzo za odpowiedź, wymienie go profilaktycznie ale zanim to zrobie zapytam mechanika czy konieczna jest wymiana w jakim stanie jest ten pasek, jakie ma nprężenie ile ewentualnie wytrzyma itp a ktoś może się orientuje ile kosztuje taki pasek alternatora do MPS'a? Bo na internecie nie znalazlem nic, znaczy się znalazłem lecz nie podają ceny firma która wytwarza ten pasek to TOYO POWER . Co do rozrządu to wiem że MPS ma łańcuch w corolli też mam łańcuch rozrządu, lecz tam pasek alternatora napędza również pompe wody od chłodnicy, no chyba że coś pokręciłem
PS. Przepraszam za małe zamieszanie ale nie zauważyłem działu MPS Śleeeeeepy jestem hehe
Pozdrawiam serdecznie i raz jeszcze sorki za zamiesznie Globy
PS. Przepraszam za małe zamieszanie ale nie zauważyłem działu MPS Śleeeeeepy jestem hehe
Pozdrawiam serdecznie i raz jeszcze sorki za zamiesznie Globy
Ahura Mazda- jestem wyznawcą Mazdaizmu :D
- Od: 14 cze 2010, 10:53
- Posty: 31
- Auto: Mazda MazdaSpeed 6 (MPS z US :D )
Moze nieco Cie uspokoje. Kupowalem mojego MPS z 95tys przebiegiem. Od tego czasu przejechalem 15 tys km i ani pasek, ani pompa nie byly jak dotad wymieniane. Oczywiscie nie moge gwarantowac, ze poprzedni wlasciciel ich nie zmienial – mimo, ze nie ma o tym wzmianki w ksiazce serwisowej. Z mojego 100tysiecznego doswiadczenia sprawdzilbym na twoim miejscu amortyzatory. Ja jestem w trakcie wymiany. Puscily najpierw przednie, teraz ciekna tylne.
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
Co do amortyzatorów i ogólnego stanu technicznego to auto było dosłownie prześwietlone rentgenem i naprawde nie ma się do czego przyczepić, było wpięcie pod komputer, jazda testowa, podnośnik i jazda testowa razem z komputerem który analizował wszystko podczas jazdy. Za usługe zapłaciłem 150zł ale stan naprawde został rzetelnie sprawdzony i nie dolega maździe nic , do wymiany idą świece bo mehcanik stwierdził że przy niskich obrotach przy dużym obciążeniu czyli niska prędkość wysoki bieg, wystepuje jakieś przerywanie, hehe ale nikt poza mechanikiem tego nie zauważył, diagnoza to świece bo nie były wymieniane a przy 90tyś należało je wymieniać bo są tam platynówki które właśnie należy wymienić przy 90tyś. Jeszcze jedyne co musze zrobić w tym autku po zakupie, to wymienić klocki z tyłu bo ktoś obecnemu właścicielowi wstawił jakąś chińszczyzne i strasznie się grzeją tarcze i te klocki mogą je zniszczyć, auto naprawde zostało sprawdzone gruntownie, historia jest też dosyć pewna. Auto jest ze stanów, tam miało 1 właściciela, było uderzone w tył ale po oględzinach na podnośniku itp zostało stwierdzone że naprawa została wykonana zgodnie ze sztuką i że uderzenie nie było zbyt mocne bo poduszki nie wystrzeliły itp, tak to wszystko w aucie jest okej więc raczej autko jest pewne, w kraju jest jakieś 3 lata i tu ma 1 właściciela jest po wymianie oleju przy 90tyś.
Pozdrawiam Serdecznie:)
PS. To będzie moje pierwsze autko które będzie posiadać silnik turbo benzyna i zastanawia mnie zima, jak to jest, jeśli przyjdzie mróz -20st.cel to czy nie ma problemu z odpaleniem??? Pytam bo nigdy nie maiłem takiego autka:)
Pozdrawiam Serdecznie:)
PS. To będzie moje pierwsze autko które będzie posiadać silnik turbo benzyna i zastanawia mnie zima, jak to jest, jeśli przyjdzie mróz -20st.cel to czy nie ma problemu z odpaleniem??? Pytam bo nigdy nie maiłem takiego autka:)
Ahura Mazda- jestem wyznawcą Mazdaizmu :D
- Od: 14 cze 2010, 10:53
- Posty: 31
- Auto: Mazda MazdaSpeed 6 (MPS z US :D )
To fajnie i bezawaryjnej eksploatacji życzymy Takie przerywanie na niskich obrotach i wysokim biegu faktycznie mogą powodować zużyte świece. Pasek alternatora w amerykańskim ASO kosztuje 30$, u nas pewnie niewiele więcej – najlepiej więc kupić oryginał.
Jeśli chodzi o eksploatację, to w Google znajdziesz kilka poradników pt. "Jak eksploatować auto z turbiną". Na pewno warto sprawdzać olej, pilnować terminów jego wymiany i stosować markowe produkty (możliwie długo syntetyki). Ponadto do momentu osiągnięcia temperatury eksploatacyjnej nie przekraczaj 3 tys. obr./min, a po dłuższej jeździe zostaw auto na minutę na biegu jałowym, żeby ochłodzić turbinę. To zapewni jej długowieczność
Jeśli chodzi o eksploatację, to w Google znajdziesz kilka poradników pt. "Jak eksploatować auto z turbiną". Na pewno warto sprawdzać olej, pilnować terminów jego wymiany i stosować markowe produkty (możliwie długo syntetyki). Ponadto do momentu osiągnięcia temperatury eksploatacyjnej nie przekraczaj 3 tys. obr./min, a po dłuższej jeździe zostaw auto na minutę na biegu jałowym, żeby ochłodzić turbinę. To zapewni jej długowieczność
Okej chłopaki dziękuje za pomoc trapi mnie tylko jeszcze jedna sprawa mnianowicie jaki rodzaj turbo jest w tym MPS'ie? Czy jest to turbo chłodzone tym samym olejem co silnik? Bo w niektórych samochodach Nissan 200ZX i 300ZX, Toyota Celica GT4 turbina jest dodatkowo chłodzona płynem chłodniczym z układu chłodzenia. Czy to jest turbina napędzana od paska klinowego, wielorowkowego czy może to jakiś inny wynalezek jest, oświecie mnie i jeżeli jest npędzana ta turbina jakimś paskiem to kiedy go trzeba wymienić?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ahura Mazda- jestem wyznawcą Mazdaizmu :D
- Od: 14 cze 2010, 10:53
- Posty: 31
- Auto: Mazda MazdaSpeed 6 (MPS z US :D )
Turbina chłodzona olejem silnikowym.
Turbina napędzana spalinami. Kompresor napędzany paskiem. Ty masz turbinę więc spaliny.
Możesz tankować lepsze paliwo to bedziesz miał lepsze spaliny do napedu turbiny
Jak chcesz wymienić napęd turbiny to zatankuj na innej stacji
Any oder kweztszonz ?
Turbina napędzana spalinami. Kompresor napędzany paskiem. Ty masz turbinę więc spaliny.
Możesz tankować lepsze paliwo to bedziesz miał lepsze spaliny do napedu turbiny
Jak chcesz wymienić napęd turbiny to zatankuj na innej stacji
Any oder kweztszonz ?
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
Hehehe dzięki za odpowiedź narazie brak kweztszonz no chyba że wpadnie mi jeszcze coś do głowy Raz jeszcze dziękuje za odpowiedź
Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Ps. W jakimś teście redakcyjnym, chodzi o test długo dystansowy napisali że awarii uległ system zmiennych faz rozrządu, czy komuś z właścicieli MPS'ów stało się coś podobnego? Chyba to nie jest jakaś typowa usterka, oczywiście biorę poprawkę na to że to był test redakcyjny na 75tyś km więc nikt tego auta tam nie oszczędzał. Więc występuje to chyba baaaardzo rzadko .
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie
Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Ps. W jakimś teście redakcyjnym, chodzi o test długo dystansowy napisali że awarii uległ system zmiennych faz rozrządu, czy komuś z właścicieli MPS'ów stało się coś podobnego? Chyba to nie jest jakaś typowa usterka, oczywiście biorę poprawkę na to że to był test redakcyjny na 75tyś km więc nikt tego auta tam nie oszczędzał. Więc występuje to chyba baaaardzo rzadko .
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie
Ahura Mazda- jestem wyznawcą Mazdaizmu :D
- Od: 14 cze 2010, 10:53
- Posty: 31
- Auto: Mazda MazdaSpeed 6 (MPS z US :D )
Powiem tak : występuje "nie rzadko". Ale jeżeli VIN jest wyższy od JM1 GG******109660 to problem ewentualnie sypiącego się VVT nie dotyczy sztuki którą masz na oku.
Tu masz wątek na forum : viewtopic.php?f=130&t=93352
Tu masz wątek na forum : viewtopic.php?f=130&t=93352
emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
dara8883 napisał(a):Autko jest z listopada 2006 roku, co do numeru VIN to nie pamiętam go.
Pozdrawiam serdecznie
Czyli problem może (ale nie musi) wystąpić. Poprawione to zostało w modelach z produkcji po 1 kwietnia 2007.
emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
Myślę że nie będzie z tym problemu, narazie nic na to nie wskazywało auto ma przejechane 91-92tyś kilometrów a przy jakich przebiegach to może wyjść na wierzch? Są jakieś charakterystyczne wartości przebiegu dla tego mankamentu? Czy może to się stać kiedy maździe się spodoba?
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie:)
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie:)
Ahura Mazda- jestem wyznawcą Mazdaizmu :D
- Od: 14 cze 2010, 10:53
- Posty: 31
- Auto: Mazda MazdaSpeed 6 (MPS z US :D )
fazer72 napisał(a): lepsze spaliny do napedu turbiny
Haha jak tylko jakas stacja benzynowa zrobi konkurs na haslo reklamowe to ukradne Twój tekst:
V-Power – lepsze spaliny do napedu turbiny
Ostatnio edytowano 17 cze 2010, 18:38 przez Makave, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 sty 2010, 13:33
- Posty: 65
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Disi Turbo, 2006
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości