[6 GG MPS] Dymienie auta na szaro – wymiana turbiny

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez fazer72 » 3 gru 2009, 19:30

Panie i Panowie, szanowni właściciele pojazdów wyposażonych w silniki 2.3 DISI Turbo – walcie do swoich serwisów z tym w łapce

http://www.file-upload.net/download-156 ... S.pdf.html

Wprawdzie po niemiecku, ale podejrzewam że w Polsce też toto obowiązuje ino tylko nasze ASO (jak i większość niemieckich) nie mają pojęcia o istnieniu tego dokumentu.
Niech robią test http://www.youtube.com/watch?v=pUybsn230S8 i wymieniają turbinkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 16:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez kryystian » 3 gru 2009, 20:04

dotyczy to aut na gwarancji ??
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 18:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez Lucass » 3 gru 2009, 20:24

No k%^%&!!! tego by jeszcze brakowało. Walczyłem z wymianą parujacego reflektora , z tarczami już nie ma co wojować bo w ASO nie maja już na to rady a tu jeszcze szykuję się ta turbina <szok>
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 09:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez fazer72 » 3 gru 2009, 22:13

No a jak ? Pewnie, że na gwarancji.
Bo Maździe się hasło pomyliło ! W przypadku MPS powinno być Boom Boom <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 16:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez Faja » 4 gru 2009, 00:36

A gdy przy 144tys nie ma siwego dymu a gwarancja przedłużona do 150tys nie można się ubiegać o zmianę turbiny? na jakiej podstawie domagać się tej zmiany? czy może karcić ja żeby zaczęło dymić? <lol>
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 20:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez fazer72 » 4 gru 2009, 07:19

Ech, ta dzisiejsza młodzież ..... Faja, czy Ty rozumiesz to co czytasz ? Spójrz na 1 post.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 16:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez DISItune » 4 gru 2009, 07:58

Ciekaw jestem reakcji serwisów... zwłaszcza tych polecanych <lol> newbie to do Ciebie <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez kowalesik » 4 gru 2009, 08:01

fazer, weź Ty nie strasz. Ja mam 66 tys. km, kompletna seria. Póki co, nic się nie dzieje i mam nadzieję, że tak zostanie. Może ją zacznę kocykiem na noc przykrywać, żeby grzeczna była? :D
U mnie gwarancja nie działa, więc będę się martwił jak będę miał powód :) Dla poprawienia nastroju powiem, że w USA też wcale tak różowo z wymianą tych turbin nie jest. Serwis zazwyczaj nie jest w stanie "zreplikować problemu" :)
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 22:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez DISItune » 4 gru 2009, 08:03

zauważam pewne podobieństwa w obsłudze <lol>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez fazer72 » 4 gru 2009, 08:06

U mnie problem "replikuje się" na każdych światłach :D
Od teraz na pytanie – ile pali ? – ja pytam czego oleju czy benzyny ?
I tak, nieświadomie stałem się posiadaczem Wankla :D
W polskich serwisach ten TIS jest tez dostępny, ale .... to są polskie serwisy – "nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem, jutro panie Janeczku, jutro kochany"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 16:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez kowalesik » 4 gru 2009, 08:19

fazer, ale Ty masz przerobiony wydech, prawda?
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 22:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez fazer72 » 4 gru 2009, 08:25

Obcieńkowany katalizator tylko, ale puszczał bąki wcześniej już. Bez kata bąki dymne są bardziej mięsiste, ale o to w bąkach chodzi <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 16:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez kwiatek1901 » 4 gru 2009, 08:48

Poki co u mnie przy przebiegu 96tys nie dymi :) ale jak k...a zacznie to sie ostro w.....e a autko po gwarancji juz prawie 3 tygodnie :( zreszta nawet na gwarancji te pajace belgijskie i tak sprawialyby problemy :|
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 19:58
Posty: 153
Skąd: Bialystok
Auto: W169,W251,E92

Postprzez jancio68 » 4 gru 2009, 13:08

Nic nie zrozumiałem z tego dokumentu. Nie znam niemieckiego. Możecie tak pokrótce wyjaśnić.
Problem dymienia na wolnych obrotach znam. 2 razy się zdarzyło w korku i od dłuższego czasu problemu nie ma. Smród i kopcenie straszne-trzeba stanąć i wyłączyć/ostudzić silnik. Spojrzenia innych użytkowników drogi-bezcenne! W serwisie o tym mówiłem ale udają, że nie wiedzą o co chodzi. Właśnie na przeglądzie teraz stoi mój Cx to jeszcze raz dopytam. No i dowiem się co w sprawie tarcz zrobili lub zrobią.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 16:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez fazer72 » 4 gru 2009, 13:44

Opowiedz im jeszcze raz o dymieniu na wolnych obrotach i podaj nr TIS'u R064/08. Niech buraki sprawdzą czego dotyczy i kiedy był wydany, a potem zadziałają zgodnie z tym co jest w nim napisane.
Nie musisz studzić silnika, wystarczy "pójść ogniem" troszeczkę i dymienie się wydymi. To turbo przepuszcza troszeczkę oleju do wydechu bo jest źle wykonane (coś tam z uszczelkami jest nie tak).
Sprawdzaj olej częściej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 16:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez Faja » 4 gru 2009, 14:03

fazer72 napisał(a):Ech, ta dzisiejsza młodzież ..... Faja, czy Ty rozumiesz to co czytasz ? Spójrz na 1 post.

Nie rozumiem, dlaczego nie pisze na temat, pytam się tylko czy wymiana turbiny jest w każdym MPS-ie czy tylko w tym co dymi? np podjadę do serwisu powiem wymieniajcie mi turbinę bo pewno niedługo się turbina rozszczelni? a tu macie dowód:
http://www.file-upload.net/download-156 ... S.pdf.html
Tak mam powiedzieć?
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 20:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez domin1979 » 4 gru 2009, 15:41

Faja napisał(a):pytam się tylko czy wymiana turbiny jest w każdym MPS-ie czy tylko w tym co dymi? np podjadę do serwisu powiem wymieniajcie mi turbinę bo pewno niedługo się turbina rozszczelni?
Wg mnie jak dymi to wymienią, a jak nie dymi to na wymianę nie ma szans. Podobnie jak z SCV w dieslu, 90% pada ale już 10% dobre :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez jancio68 » 4 gru 2009, 16:04

W serwisie powiedzieli, że obserwować czy dymi czy nie i wtedy zgłaszać. Jak nie dymi/nie dymiło to nic nie zrobią. Rozpatrywany jest konkretny przypadek bo żadnej akcji tak samo jak z tarczami ni ma. Wymiana turbiny też nie załatwia problemu. Generalnie nie są rozmowni na ten temat. I podobno nie powinno się samodzielnie zmieniać gęstości oleju.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 16:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez fazer72 » 4 gru 2009, 16:34

Panowie....a róbta co chceta. Przecież nie macie po 15 lat, swój rozum i swoje doświadczenie macie. Akcji serwisowej nie było i nie będzie. Wymiana kilku tysięcy turbin troszkę kosztuje. "Obserwować czy nie dymi i wtedy zgłaszać" – proszę Cię ..... Jak ja bym prowadził serwis też bym tak mówił. Wymiana turbiny nie likwiduje problemu ? To na cholerę ją przerobili od czerwca 2008 i po co ją wymieniają ?
A nie możesz powiedzieć, że obserwowałeś i właśnie Ci zadymiło to podjechałeś. Niech zrobią test jak w TIS'ie napisało.
Dla opornych – na rozgrzanym silniku, stawiasz z pracującym motorem na 20 minut i patrzysz czy dymi; jak nie dymi to masz luz (na razie), a jak dymi to niech postępują dalej jak w TIS'ie napisało czyli wymienią turbinę.
"Na własną rękę nie zmieniać gęstości oleju" – że tak powiem proszszsz Cię. Przecież nie zmieniam na 0W20 czy 20W60 tylko na 5W40 przekraczający parametry jakościowe określone przez Mazdę. Widziałeś Dexelię po 5000 km ? Taka wodnista sadza się z niej robi. Pojeżdżę na Motulu to opowiem jak jest (może nie wybuchnie?).
Faja, przecież Ty jesteś młody i komputery masz obcykane. Weź wrzuć ten tekst do Google Translator (jeśli nie znasz niemieckiego) i postaraj się ogarnąć rozumem co tam jest napisane. Skoro serwisujecie auto w Niemczech to ktoś od Was sprecha pewnie ?
howgh
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 16:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez jancio68 » 4 gru 2009, 17:01

Fazer72 Sęk w tym, że mi nie dymi pozostawiony 20 min na wolnych obrotach. 2 razy się tak zdarzyło na 40tkm ! To jeszcze nie dramat. Mam jeszcze gwarancję a jak się będzie kończyć to zacznę przebierać nogami. Pytałem o olej w serwisie i taka jest odpowiedź. Możesz zalać lepikiem jak chcesz to może ci uszczelni. Jeżeli samochód jest na gwarancji to trzeba lać to co przewiduje producent a jak ma dymić to będzie dymić! Rozumiem, że masz inną sytuację bo pozagwarancyjną więc kombinujesz jak możesz, ale ja mam inną sytuację, więc się nie irytuj na zapas. :]
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 16:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed