[6 GG MPS] Dymienie auta na szaro – wymiana turbiny

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez fazer72 » 4 gru 2009, 18:43

Ja się nie irytuję się. Lepikiem nie będę zalewał, jak masz na gwarancji to masz luz, jak nie dymi to tym bardziej masz luz, ci co nie mają już gwarancji mają przesr.... tak czy inaczej. W instrukcji nie jest napisane stosować wyłącznie Dexelię 5W30, tylko olej spełniający określone parametry. ASO musi kupować Dexelię i jakoś się jej pozbywać (nie jest to zły olej by the way) więc leje do wózków na gwarancji ... i tak klient płaci.
Ale nie o tym miało być.... generalnie jak komuś dymi i ma gwarancję to teraz wie co ma robić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez kryystian » 4 gru 2009, 19:03

gwarancje straciłem miesiac temu, szkoda, bo warto zapytać, jakiś czas temu dostałem nowe felgi bo na starych pęcherzyki powyskakiwały, żadnej akcji nie było, a dostałem nowe od ręki, zresztą jak to jest z tą gwarancją 3 lata czy przebieg??
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez DISItune » 4 gru 2009, 19:04

kryystian napisał(a):zresztą jak to jest z tą gwarancją 3 lata czy przebieg??


co minie pierwsze:
– jak w rok zrobisz 100kkm to koniec gwarancji,
– jak w 3 lata zrobisz 40kkm to i tak koniec gwarancji
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Faja » 4 gru 2009, 22:38

Sam mowie po niemiecku :)
Napisaliśmy do naszego serwisanta, gwarancja która przedłożyliśmy do 150tys pozwala nam na 60% sfinansowanie nowego turbo, pisze ze o Tym wiedział, to dlaczego nie powiedział skoro dymił! softy zmieniali!
Wiec dupa, będziemy jeszcze gadać jak tam pojedziemy tzn w najbliższą środę:)
fazer72

Dzięki że to pokazałeś ;)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Stivi » 4 gru 2009, 23:10

Wrzucilem to na tlumacza google i mniej wiecej tak to wyglada.

Silne zadymienie na rurze wydechowej
Mazda3 (BK) MPS, Mazda6 (GG) MPS, CX-7 (ER)
Technologia (TI) nr: 050 / 09 części: F (R064/08)
Opis możliwych zarzutów:
Niektóre pojazdy mają możliwość silnego zadymienia tam (niebieski i biały
Smoke) w rurze wydechowej. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy silnik
dłuższy czas pracuje na biegu jałowym.
Przyczyna:
Zwiększone zużycie oleju turbosprężarki w niektórych pojazdach.
Zmiana w serii:
Optymalizacja ilości wtrysku oleju w turbosprężarki
Od FIN & Data zmiany:
Mazda3 (BK) MPS
z JMZ BK **** ** 776213 od 01 Lipiec 2008
CX-7 (ER)
z JMZ ER **** ** 124556 od 01 Lipiec 2008
Mazda6 (GG) MPS
Bez zmian, jak Mazda6 (GG) MPS nie jest już produkowany.
Remedy
Upewnij się, że ciężkie wylotem spalin po długim okresie bezczynności
może potwierdzić. Następnie uruchom test kompresji
ustalić, czy awaria jest wynikiem błędu w silniku. Czy wszystkie
inne możliwe przyczyny są wyłączone z wyjątkiem turbo swap
Ten zmodyfikowany w stosunku do jego części.
Uwaga:
Przy wymianie turbosprężarki
do sondy lambda i
być zainstalowane ponownie.
Anuluj, aby unikać
Specjalne 49 L018 001
i postępować zgodnie z instrukcjami
RI099/08 dnia 18.11.2008 przed.
CW 14 02.04.2009

Czyzby ASO nie wiedzialo o tym czy tez "nie chca wiedziec" bo sobie nie poradza?
Zreszta jak sie cos bedzie dzialo to mam gwarancje a po gwarancji mam zamiar przesiasc sie na cos innego.
Stivi
 

Postprzez Tiburon » 5 gru 2009, 21:55

Dawno nie odwiedzałem forum, dzisiaj spoglądam a tu taka niespodzianka, a myślałem że przynajmniej mazdą doturlam się do 100tys bez awarii.Dopiero co wymienili tarcze. Biegnę do garażu, sprawdzam olej i po przebiegu 8 tys od przeglądu po 15tys litr oleju mniej. Dymek także się pojawia ale nie jestem pewien czy aż tak ostro jak na filmie. Dodam, że wcześniej po przebiegu 15 tys nie ubyło ani trochę. Czy uważacie, że już powinienem udać się w kierunku serwisu, bo jak sobie pomyślę o ponownej dyskusji to już mam dosyć.
Tiburon
 

Postprzez fazer72 » 5 gru 2009, 22:37

Jak masz gwarancję to jedź. Co Ci szkodzi ?
Jak nie masz gwarancji to zalej 5W40 dobrego producenta. Wyraźnie mniej dymi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez Globy » 5 gru 2009, 22:38

Turbo ma prawo łyknąć <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez baccara14 » 9 gru 2009, 14:40

Wysłałem dokument i mój serwis potwierdził wymianę turbiny w ramach gwarancji. Dym widzieli podczas poprzedniego serwisu, więc dowodów nie żądają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez Jaksa » 12 gru 2009, 00:56

fazer72 napisał(a):nie wiem, nie znam się,
A co powiedział "ksiegowy " <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez fazer72 » 12 gru 2009, 02:01

"Księgowy" powiedział – a komu to przeszkadza ? – jak przyjechałem żeby mi troszkę oleju upuścił bo się za dużo nalało (tak "na palec" więcej niż max). Mi przeszkadzało, więc odessali.
Swoją drogą możesz zacząć oferować odsysanie tłuszczu, taką fajną odsysarkę macie :P Taka promocja np. "Podczas oczekiwania na wymianę oleju odessiemy ci tłuszczyk z lewego uda. Prawe załatwimy przy przeglądzie okresowym."
A tak na poważnie to to "nie wiem, nie znam się" nie odnosi się do wszystkich serwisów. Generalizowałem troszkę bo w...rwia mnie podejście ASO – jak im nie pokażesz paluchem co jest nie tak to une nie wiedzom. W końcu po to są ASO żeby wiedzieli jakie TSB czy TIS (czy jak to się nazywa) opublikowała Mazda. Ja mam ich o tym informować ? Poinformować mogę Ciebie bo Ty nie masz obowiązku ani pewnie możliwości żeby to ogarnąć, ale ASOichmać mają tylu doradców i kierowników, że któryś z nich mógł by się zainteresować co im Mazda w mailach przysyła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez jancio68 » 13 gru 2009, 01:27

Fazer masz problem chyba z ASO. <lol> To tak jakbyś nie rozumiał, że to TYLKO ludzie. Żadni eksperci.
Jak [tiiit] samochód to przynajmniej nie moje udo!

Zaryzykuję twierdzenie, że my wszyscy Polacy znamy się na: prawie, medycynie i ...motoryzacji. hahaha
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez DISItune » 13 gru 2009, 02:09

Widzisz... bo od mechaników skrywających się pod szyldem autoryzowani i kasujących jak za zboże człowiek ma prawo oczekiwać profesjonalizmu
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez jancio68 » 13 gru 2009, 02:29

misiekwaw napisał(a):Widzisz... bo od mechaników skrywających się pod szyldem autoryzowani i kasujących jak za zboże człowiek ma prawo oczekiwać profesjonalizmu


Ale nie nieomylności! I że parę stów ok. 400,– zł za przegląd parogodzinny to jakieś wielkie plony. :]
Nie chcę ich bronić ani potępiać. Są mi dokładnie obojętni i też oczekuję od nich profesjonalizmu.Nic więcej. W ostatnim serwisie (bo zmieniłem) obsłużono mnie profesjonalnie, ale słuchano moich uwag i reklamacji z przymrużeniem oka. Wszystko co mówiłem się potwierdziło i wszystko co chciałem w ramach gwarancji zostało lub zostanie zrobione. Ich sceptycyzm mnie irytował co do tematów z forum (dymienie, tarcze) i miałem wrażenie, że tylko udają, że nie wiedzą o co chodzi ale konkluzja była jedna: "każdy problem jest rozpatrywany indywidualnie i każdy problem prosimy zgłaszać i to nasz problem aby go rozwiązać" I to tyle w temacie. Wymienią mi: piasty, tarcze, osłony, okładziny. Jeżeli trzeba będzie i turbinę. Problemu to nie rozwiąże!!!!
A pisanie nowych tematów na forum, że teraz Mazda zaleca inny olej niż zaleca i że taki jest lepszy niż twierdzi Mazda (bo taki np. poleca w gorącej Australii)– to są rady za darmo i bez sensu. <glupek2>
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez fazer72 » 13 gru 2009, 02:29

Nie ryzykował bym tak bardzo .... nie znam się na motoryzacji. Mam taką przypadłość, że jak coś mnie dotyczy, to zgłębiam problem. Wk....rwia mnie podejście ASO do klienta i tyle. W końcu jeśli płacę za "standard ASO" to mam prawo wymagać ! Powinni spełniać "jakieś standardy", a tłumaczenie, że to tylko ludzie mnie nie przekonuje. Jeśli biorą kasę o 50% większą niż "nieASO" to niech sprawdzą, czy nie ma jakichś TISów czy TSBów Mazdy. Jak spier... samochód na gwarancji to ich problem, ale jak spier... samochód po gwarancji albo nie wykonają wszystkich "testów" na aucie podczas ostatniego przeglądu "gwarancyjnego", a skasują "po całości" to już jest mój problem.
Spróbuj udowodnić ASO, że nie wykonali wszystkich czynności ... łatwo nie jest.
Nie kreuję się na "znawcę tematu", ale studiuję fora amerykańskie, niemieckie i angielskie i na tej podstawie śmię twierdzić, że podejście ASO jest podobne w każdym przypadku. Niestety, Mazda nie jest jakąś wyjątkową marką. Podejście autoryzowanych serwisów jest podobne, niezależnie od marki. Generalizuję i przepraszam jednocześnie ASO do których nie trafiłem, a które śledzą korespondencję z MMP i przesyłane przez nich TIS'y i TSB.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez fazer72 » 13 gru 2009, 02:47

to są rady za darmo i bez sensu. głupek


Nie są to rady bez sensu (są za darmo) – wymieniłem oliwę na 5W40 Motul 300 Competition i przestało dy
mić :D
Gdybyś przeczytał instrukcję (taka gruba książka z literkami i obrazkami dostarczana z pojazdem) to byś wiedział, że mazda zaleca 5W30 lub 10W40 do swoich pojazdów, a w najnowszej instrukcji/TSB do MPS 3 2010 zaleca 5W40.
Tak jak piszesz, ludzie w ASO to tylko ludzie i nie można wymagać od nich znajomości wszystkich biuletynów Mazdy.
Forum jest dla pasjonatów i z tymi informacjami udał bym się do ASO (na zasadzie "ciekawostki dropsa" np.).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez jancio68 » 13 gru 2009, 03:48

I twój przypadek jest wyrocznią dla wszystkich DISI! Prawda?
A nie pomyślałeś, że być może ty potrzebujesz uszczelniacz a nie olej o innych parametrach? Jest tyle dodatków na rynku... <lol>
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez Stivi » 13 gru 2009, 22:57

Co do uszczelniania turbiny. Wystarczy ze bedziesz na obrotach na zimnym silniku deptal i turbina juz dostaje po d.... a po jezdzie najlepiej odczekac chwilke zeby turbina dostala smarowanie jeszcze i silnik zgasic.Niestosowanie sie do tego moze spowodowac problemami z turbina. Na innych zagranicznych forach tez pisza ze padaja uszczelki.Jak ktos daje po garach na zimnym to sie nie ma co dziwic.
Ja nigdy nie katuje dopoki silnik sie nie rozgrzeje i zawsze chlodze turbine po jezdzie. Do tej pory nie dymi i nie mam problemu a oleju nie zmieniam bo auto na gwarancji i niech ASO leje 5W30 jak beda problemy to im to dam niech sie martwia.
Ja to traktuje jako nieumiejetne obchodzenie sie z turbina,chociaz zawsze sa tez jakies wady. Coz pozyjemy zobaczymy.
Pozdrawiam wlascicieli DISI.
Stivi
 

Postprzez fazer72 » 14 gru 2009, 08:37

Dobra, przyznaję się bez bicia .... idę ogniem od chwili włączenia silnika, każdy zakręt bokiem, po zapinkalaniu na autostradzie wyłączam silnik w momencie zjazdu na stację albo na parking (po co ma wypalać drogie paliwo), no i najważniejsze – na każdym czerwonym nie schodzę poniżej 3000 żeby dobrze wystartować.
Odkąd zalałem Ceramizerem i Modyfikatorem Plus turbina nie dymi, silnik nie bierze oleju (nie pamiętam czy wlałem w ogóle jakiś?), szybciej się nagrzewa, mniej pali, szybciej jeździ (kuni to chyba ze 35,7 przybyło), lepiej się zbiera z dołu, skrzynia lżej chodzi, wycieraczki szybciej pracują i światła jaśniej świecą :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez Stivi » 14 gru 2009, 13:07

a drzwi przestaly skrzypiec ? hahaha
Stivi
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed