[6 GG MPS] Dymienie auta na szaro – wymiana turbiny
Panie i Panowie, szanowni właściciele pojazdów wyposażonych w silniki 2.3 DISI Turbo – walcie do swoich serwisów z tym w łapce
http://www.file-upload.net/download-156 ... S.pdf.html
Wprawdzie po niemiecku, ale podejrzewam że w Polsce też toto obowiązuje ino tylko nasze ASO (jak i większość niemieckich) nie mają pojęcia o istnieniu tego dokumentu.
Niech robią test http://www.youtube.com/watch?v=pUybsn230S8 i wymieniają turbinkę.
http://www.file-upload.net/download-156 ... S.pdf.html
Wprawdzie po niemiecku, ale podejrzewam że w Polsce też toto obowiązuje ino tylko nasze ASO (jak i większość niemieckich) nie mają pojęcia o istnieniu tego dokumentu.
Niech robią test http://www.youtube.com/watch?v=pUybsn230S8 i wymieniają turbinkę.
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
No k%^%&!!! tego by jeszcze brakowało. Walczyłem z wymianą parujacego reflektora , z tarczami już nie ma co wojować bo w ASO nie maja już na to rady a tu jeszcze szykuję się ta turbina
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Ciekaw jestem reakcji serwisów... zwłaszcza tych polecanych newbie to do Ciebie
fazer, weź Ty nie strasz. Ja mam 66 tys. km, kompletna seria. Póki co, nic się nie dzieje i mam nadzieję, że tak zostanie. Może ją zacznę kocykiem na noc przykrywać, żeby grzeczna była?
U mnie gwarancja nie działa, więc będę się martwił jak będę miał powód Dla poprawienia nastroju powiem, że w USA też wcale tak różowo z wymianą tych turbin nie jest. Serwis zazwyczaj nie jest w stanie "zreplikować problemu"
U mnie gwarancja nie działa, więc będę się martwił jak będę miał powód Dla poprawienia nastroju powiem, że w USA też wcale tak różowo z wymianą tych turbin nie jest. Serwis zazwyczaj nie jest w stanie "zreplikować problemu"
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
zauważam pewne podobieństwa w obsłudze
U mnie problem "replikuje się" na każdych światłach
Od teraz na pytanie – ile pali ? – ja pytam czego oleju czy benzyny ?
I tak, nieświadomie stałem się posiadaczem Wankla
W polskich serwisach ten TIS jest tez dostępny, ale .... to są polskie serwisy – "nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem, jutro panie Janeczku, jutro kochany"
Od teraz na pytanie – ile pali ? – ja pytam czego oleju czy benzyny ?
I tak, nieświadomie stałem się posiadaczem Wankla
W polskich serwisach ten TIS jest tez dostępny, ale .... to są polskie serwisy – "nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem, jutro panie Janeczku, jutro kochany"
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
Poki co u mnie przy przebiegu 96tys nie dymi ale jak k...a zacznie to sie ostro w.....e a autko po gwarancji juz prawie 3 tygodnie zreszta nawet na gwarancji te pajace belgijskie i tak sprawialyby problemy
- Od: 20 wrz 2009, 20:58
- Posty: 153
- Skąd: Bialystok
- Auto: W169,W251,E92
Nic nie zrozumiałem z tego dokumentu. Nie znam niemieckiego. Możecie tak pokrótce wyjaśnić.
Problem dymienia na wolnych obrotach znam. 2 razy się zdarzyło w korku i od dłuższego czasu problemu nie ma. Smród i kopcenie straszne-trzeba stanąć i wyłączyć/ostudzić silnik. Spojrzenia innych użytkowników drogi-bezcenne! W serwisie o tym mówiłem ale udają, że nie wiedzą o co chodzi. Właśnie na przeglądzie teraz stoi mój Cx to jeszcze raz dopytam. No i dowiem się co w sprawie tarcz zrobili lub zrobią.
Problem dymienia na wolnych obrotach znam. 2 razy się zdarzyło w korku i od dłuższego czasu problemu nie ma. Smród i kopcenie straszne-trzeba stanąć i wyłączyć/ostudzić silnik. Spojrzenia innych użytkowników drogi-bezcenne! W serwisie o tym mówiłem ale udają, że nie wiedzą o co chodzi. Właśnie na przeglądzie teraz stoi mój Cx to jeszcze raz dopytam. No i dowiem się co w sprawie tarcz zrobili lub zrobią.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
- Od: 2 cze 2008, 17:34
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 Expression
Opowiedz im jeszcze raz o dymieniu na wolnych obrotach i podaj nr TIS'u R064/08. Niech buraki sprawdzą czego dotyczy i kiedy był wydany, a potem zadziałają zgodnie z tym co jest w nim napisane.
Nie musisz studzić silnika, wystarczy "pójść ogniem" troszeczkę i dymienie się wydymi. To turbo przepuszcza troszeczkę oleju do wydechu bo jest źle wykonane (coś tam z uszczelkami jest nie tak).
Sprawdzaj olej częściej.
Nie musisz studzić silnika, wystarczy "pójść ogniem" troszeczkę i dymienie się wydymi. To turbo przepuszcza troszeczkę oleju do wydechu bo jest źle wykonane (coś tam z uszczelkami jest nie tak).
Sprawdzaj olej częściej.
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
fazer72 napisał(a):Ech, ta dzisiejsza młodzież ..... Faja, czy Ty rozumiesz to co czytasz ? Spójrz na 1 post.
Nie rozumiem, dlaczego nie pisze na temat, pytam się tylko czy wymiana turbiny jest w każdym MPS-ie czy tylko w tym co dymi? np podjadę do serwisu powiem wymieniajcie mi turbinę bo pewno niedługo się turbina rozszczelni? a tu macie dowód:
http://www.file-upload.net/download-156 ... S.pdf.html
Tak mam powiedzieć?
Zoom-Zoom!
Wg mnie jak dymi to wymienią, a jak nie dymi to na wymianę nie ma szans. Podobnie jak z SCV w dieslu, 90% pada ale już 10% dobreFaja napisał(a):pytam się tylko czy wymiana turbiny jest w każdym MPS-ie czy tylko w tym co dymi? np podjadę do serwisu powiem wymieniajcie mi turbinę bo pewno niedługo się turbina rozszczelni?
W serwisie powiedzieli, że obserwować czy dymi czy nie i wtedy zgłaszać. Jak nie dymi/nie dymiło to nic nie zrobią. Rozpatrywany jest konkretny przypadek bo żadnej akcji tak samo jak z tarczami ni ma. Wymiana turbiny też nie załatwia problemu. Generalnie nie są rozmowni na ten temat. I podobno nie powinno się samodzielnie zmieniać gęstości oleju.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
- Od: 2 cze 2008, 17:34
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 Expression
Panowie....a róbta co chceta. Przecież nie macie po 15 lat, swój rozum i swoje doświadczenie macie. Akcji serwisowej nie było i nie będzie. Wymiana kilku tysięcy turbin troszkę kosztuje. "Obserwować czy nie dymi i wtedy zgłaszać" – proszę Cię ..... Jak ja bym prowadził serwis też bym tak mówił. Wymiana turbiny nie likwiduje problemu ? To na cholerę ją przerobili od czerwca 2008 i po co ją wymieniają ?
A nie możesz powiedzieć, że obserwowałeś i właśnie Ci zadymiło to podjechałeś. Niech zrobią test jak w TIS'ie napisało.
Dla opornych – na rozgrzanym silniku, stawiasz z pracującym motorem na 20 minut i patrzysz czy dymi; jak nie dymi to masz luz (na razie), a jak dymi to niech postępują dalej jak w TIS'ie napisało czyli wymienią turbinę.
"Na własną rękę nie zmieniać gęstości oleju" – że tak powiem proszszsz Cię. Przecież nie zmieniam na 0W20 czy 20W60 tylko na 5W40 przekraczający parametry jakościowe określone przez Mazdę. Widziałeś Dexelię po 5000 km ? Taka wodnista sadza się z niej robi. Pojeżdżę na Motulu to opowiem jak jest (może nie wybuchnie?).
Faja, przecież Ty jesteś młody i komputery masz obcykane. Weź wrzuć ten tekst do Google Translator (jeśli nie znasz niemieckiego) i postaraj się ogarnąć rozumem co tam jest napisane. Skoro serwisujecie auto w Niemczech to ktoś od Was sprecha pewnie ?
howgh
A nie możesz powiedzieć, że obserwowałeś i właśnie Ci zadymiło to podjechałeś. Niech zrobią test jak w TIS'ie napisało.
Dla opornych – na rozgrzanym silniku, stawiasz z pracującym motorem na 20 minut i patrzysz czy dymi; jak nie dymi to masz luz (na razie), a jak dymi to niech postępują dalej jak w TIS'ie napisało czyli wymienią turbinę.
"Na własną rękę nie zmieniać gęstości oleju" – że tak powiem proszszsz Cię. Przecież nie zmieniam na 0W20 czy 20W60 tylko na 5W40 przekraczający parametry jakościowe określone przez Mazdę. Widziałeś Dexelię po 5000 km ? Taka wodnista sadza się z niej robi. Pojeżdżę na Motulu to opowiem jak jest (może nie wybuchnie?).
Faja, przecież Ty jesteś młody i komputery masz obcykane. Weź wrzuć ten tekst do Google Translator (jeśli nie znasz niemieckiego) i postaraj się ogarnąć rozumem co tam jest napisane. Skoro serwisujecie auto w Niemczech to ktoś od Was sprecha pewnie ?
howgh
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
Fazer72 Sęk w tym, że mi nie dymi pozostawiony 20 min na wolnych obrotach. 2 razy się tak zdarzyło na 40tkm ! To jeszcze nie dramat. Mam jeszcze gwarancję a jak się będzie kończyć to zacznę przebierać nogami. Pytałem o olej w serwisie i taka jest odpowiedź. Możesz zalać lepikiem jak chcesz to może ci uszczelni. Jeżeli samochód jest na gwarancji to trzeba lać to co przewiduje producent a jak ma dymić to będzie dymić! Rozumiem, że masz inną sytuację bo pozagwarancyjną więc kombinujesz jak możesz, ale ja mam inną sytuację, więc się nie irytuj na zapas.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
- Od: 2 cze 2008, 17:34
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 Expression
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości