Szarpanie napedu przy szybkiej zmianie biegu z 2. na 3.

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez habzimierz » 5 lis 2009, 13:14

Elou,
temat lekko przewałkowany na n-tej stronie w głównym topicu 6 MPS, ale wracam do tego tym bardziej, że ostatnio się tutaj trochę ruch zwiększył
O co chodzi – przy mocny przyspieszaniu i zmianie z 2 na 3 pojawia się takie hartkorowe szarpnięcie i jednocześnie słychać jakiś łomot z tylnego dyfra (to ostatnie pojawiło się 2-3 miesiące temu). Szarpnięcie to przerwanie mocy na ok 1s a następnie huk i do przodu :) Da się z tym jeździć bo np można bardziej płynnie puszczać sprzęgło na 3 żeby ten efekt zminimalizować. Ale miało być o tym czy u was też się to pojawia – konkretnie i tylko i wyłącznie przy shiftingu z 2 na 3. Tak jakby transfer nawalał czy coś...
pzdr
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez fazer72 » 5 lis 2009, 15:10

Wyczuwam następne pytanie – ile kosztuje wymiana dyfra i skrzyni (albo półosi) ?
A odpowiadając na Twoje pierwsze pytanie – nie stwierdziłem takiego zjawiska, ale ja przy Tobie to emeryt jestem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez kowalesik » 5 lis 2009, 15:55

Skrzyni biegów czy rozdzielczej? A może to po prostu mocowanie tylnego dyfra wkrótce powie papa? Oby nie skończyło się w rowie/na latarni/innym użytkowniku drogi. To nie rajdówka, to zwykły, nieco szybszy dupowóz :) Do upalania to jest Evo albo STi :)
Ad rem – objawów nie stwierdzam, ale ja przy fazerze to emeryt jestem :)
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez Faja » 5 lis 2009, 15:55

My też nie, ale brzmi to jak by Ci się nagle napęd odłączał przy wduszeniu sprzęgła a potem ponownie włączał gdy już wrzucisz bieg, pamiętam chyba że to Ty miałeś problem z napędem, że Ci się wyłączył i tylko przedni miałeś? Może złe serwisowanie? jedz gdzieś indziej, zobacz co oni na to.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez fazer72 » 5 lis 2009, 17:32

Tak jak pisze kowalesik, sprawdź mocowanie dyfra (lubi pęknąć przy upalaniu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez habzimierz » 5 lis 2009, 20:51

ja sie nie znam ale przy mocowaniu dyfra to na kazxdym z biegow powinno byc to samo. Pamietajcie ze w MPSie naped jest praktycznie zawsze w jakims stopniu przekazywany na tylna os co znaczy ze tyl pracuje bez przerwy, niezaleznie od biegu/obrotow itp.
A mocowanie swoja droga ssie. Zreszta nie tylko mocowanie. U mnie np pekly sruby trzymajace wal napedowy
pzdr
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez habzimierz » 6 lis 2009, 00:25

kowalesik napisał(a): Do upalania to jest Evo albo STi :))


ech powiem wam, ze znowu wracam z bananem na twarzy do domu, taka mi ten mps daje radoche. Po ost minimodach ma lepszy dol wiec zamiata tylkiem na dwojce az milo. O ile pada to nie ma takiego wieczoru zebym nie strzelil paru popisow na szosie (a konkretnie na brodfnowskich skrzyzowaniach) i mozna tak bez przerwy. Tym bardziej ze ost TOYO sa tak zaje*** twarde ze na lekkim zwilzeniu jezdzi sie jak po lodzie <zeby><zeby><zeby>

I walic ten dyfer <zeby>
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez Faja » 6 lis 2009, 18:34

habzimierz napisał(a):I walic ten dyfer zabki

Pięknie powiedziane :D <list>
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Dave1 » 8 lis 2009, 14:36

Habzimierz napisz czego się dowiedziałes, u mnie od 3 dni występuje podobny problem: szarpie na 2 i 3 biegu mniej więcej do 2 tys. obrotów, potem już o.k., żadnego łomotu z dyfra nie słychać, ja ruszam normalnie – jak emeryt prawie i auto nie jest upalane, przebieg: 14000 mil...Od jakiegoś czasu walczę z kontrolką silnika ale nic do tej pory nie było
Początkujący
 
Od: 11 cze 2009, 19:19
Posty: 26
Skąd: Braniewo
Auto: speed6

Postprzez habzimierz » 9 lis 2009, 16:51

moje tez nie jest upalane :)

jutro mam wizytę w Księżynie i zobaczymy co powiedzą. Dam znać

pzdr
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez fazer72 » 10 lis 2009, 12:35

To weź im powiedz, że akcja serwisowa na dyfry była (w USA oczywista).
Najprostszym rozwiązaniem Twojego problemu jest wolniejsza zmiana biegu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez habzimierz » 10 lis 2009, 18:12

zlosliwosc rzeczy martwych...

bylem w serwise ale jak na ironie przestalo wiec nic wam nie powiem :) Sprawdzili spod, wszystko bylo ok. Pojezdzimy zobaczymy
pzdr
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez fazer72 » 12 lis 2009, 12:54

Podjedź do Big.... albo zadzwoń do Konrada. Byłem tam dzisiaj i akurat mają rozebrany dyfer od 6MPS bo się komuś wysrał, więc są "na bieżąco".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed