Strona 1 z 1

[6 GG MPS] Kontrolka "check engine" – jaka przyczyna?

PostNapisane: 20 paź 2009, 19:41
przez Dave1
Czy ktoś miał problem pojawiającej się kontrolki silnika w MPS-ie ( speed )? Czasami gaśnie po tankowaniu i zdjęciu klem akumulatora ale na drugi dzień znowu się włącza po ok. 4-5 minutach od rozpoczęcia jazdy. Na zwykłym kompie pokazało bardzo ogólnie błąd w kolektorze ssącym, w piątek jadę do serwisu w Olsztynie na diagnostykę – nie wiem czy mam się bać czy nie...Auto nie ma gwarancji, zaledwie 22 k przebiegu.

PostNapisane: 20 paź 2009, 22:00
przez Stivi
Dave napisał(a):Czasami gaśnie po tankowaniu i zdjęciu klem akumulatora ale na drugi dzień znowu się włącza po ok. 4-5 minutach od rozpoczęcia jazdy.

odpinajac klemy tylko gasi kontrolke, ponoc blad jest dalej w pamieci kompa.
W tej sytuacji tylko podpiecie kompa w ASO inaczej mozna sobie gdybac.

PostNapisane: 20 paź 2009, 22:02
przez Faja
Jakieś Modyfikacje przeprowadzone w Silniku?
Czy kompletna seria?
Kopci jakoś na niebiesko ten Speed?

PostNapisane: 21 paź 2009, 17:01
przez Dave1
Bez tuningu, nic się nie dzieje...

PostNapisane: 21 paź 2009, 17:16
przez fazer72
Pierdoła, nie przejmuj się i nie daj sobie wcisnąć kitu, że pół auta trzeba wymienić. TSB na to jest, ale w jueseju jak zwykle.

PostNapisane: 21 paź 2009, 18:36
przez rrr
Ja mialem coś podobnego. W aso od razu wiedzieli ze chodzi o jakiś zaworek, wymienili i ok.

PostNapisane: 22 paź 2009, 17:16
przez Dave1
Dzięki! Mam nadzieję, że to będzie jakaś pierdoła...Swoją drogą szukanie serwisu już po 3 miesiącach od zakupu auta to trochę dołujące...

PostNapisane: 22 paź 2009, 19:47
przez fazer72
Nowe kupiłeś ? Jak używka zza wielkiej wody to się nie dziwuj <głaszcze>

PostNapisane: 23 paź 2009, 20:09
przez Dave1
Na kompie wyszło: czujnik położenia przepustnicy. Wgrali mi nowe oprogramowanie i powiedzieli, że powinno być ok.

PostNapisane: 24 paź 2009, 16:36
przez kowalesik
fazer, co Ty chcesz od używek zza wielkiej wody? :) Moja już jest używka, chociaż kupiłem jako nówkę, z 12 milami przebiegu :)
J.

PostNapisane: 24 paź 2009, 16:55
przez fazer72
Czepiam się jedynie tych "troszkę przytopionych" i po "lekkich" dzwonkach. Jak sam sobie na miejscu wybrałeś auto to wiesz co kupiłeś, ale takiego sprowadzanego od 1 właściciela i ze "sprawdzoną" historią w Carfaxsie to bym nie wziął.

PostNapisane: 25 paź 2009, 16:24
przez Dave1
No niestety nie jest ok...Problem wrócił już na drugi dzień po wizycie w serwisie. Swoją drogą ten serwis w Olsztynie jakiś podejrzany: żadnego zlecenia przyjęcia auta, żadnego rachunku, wszyscy nabrali wody w usta i ciężko się cokolwiek dowiedzieć, po jeździe próbnej facet wyłączył od razu silnik jakby zapominając, że tam jest turbo! Jeszcze raz utwierdziłem się w mojej niechęci do tzw.autoryzowanych serwisów...

PostNapisane: 25 paź 2009, 20:09
przez fazer72
No to chyba bez wizyty w stolycy się nie obejdzie :|

PostNapisane: 26 paź 2009, 18:11
przez Dave1
Ja mam do tej tzw.stolicy 350 km... :(

PostNapisane: 26 paź 2009, 18:33
przez fazer72
A jaki jest nr błędu ?

PostNapisane: 1 lis 2009, 08:40
przez Dave1
Facet w serwisie przez pół godziny nie potrafił uruchomic kompa – program nazywa się bodajże IDS. Żadnego numeru błędu tam nie było, było opisane jako "PCM otwarcie" , chodzi podobno o otwarcie przepustnicy ale nie wiem czy to prawda...Żadnego wydruku oczywiście nie dostałem, bo nie mają drukarki :)

PostNapisane: 1 lis 2009, 12:24
przez DISItune
fachura <zeby>

PostNapisane: 2 lis 2009, 09:56
przez fazer72
Weź podjedź do kogoś kto się zna. To może być albo pierdoła albo 600-1000 $ w plecy jeśli trzeba wymienić PCM. Z tego co wiem europejskie PCM'y są inaczej programowane niż amerykańskie (kontrola emisji).