Strona 1 z 1

[6 GG MPS] Zmiana hamulców – jakie tarcze i klocki?

PostNapisane: 29 cze 2009, 11:10
przez Fidel
Witam
Przy przebiegu 44tkm skończyły mi się tarcze przód i tył :| no i klocki. W serwisie krzykneli mi ok 2300 za komplet ale i tak się obawiam czy się nie będą przegrzewały. Więc parę pytan czy ktoś wymieniał te elementy skąd części i ile to kosztowało w sumie? Jeszcze jedno pytanie czy ktoś się orientuje jakiej wielkości są tarcze przód i tył w mps przy felgach 18" bo nawet serwis nie był mi do koNca tego powiedziec "...mamy spore wątpliwości czy to... czy...."

PostNapisane: 29 cze 2009, 12:16
przez fazer72
tarcze dba 4000 slotted + klocki Hawk HPS – cóś kiele 1500 zł (plus transport, cło i VAT) + gwarancja, że się nie przegrzeje (z tym, że to sam przód)

PostNapisane: 29 cze 2009, 19:49
przez belu
... a jak z hamowaniem przy niższych prędkościach, klocki będę wymieniał na pewno, tarcze raczej też ale okaże się jutro (65 000km) może dorzucić i kupić nawiercane (ładnie wygladają :) ) Myślałem początkowo o tarczach Rotora – tańsze ale pewnie za tym idzie też jakość.
Jak będą części sprowadzane ze stanów to będą pasowały do MPSa?

PostNapisane: 29 cze 2009, 20:07
przez fazer72
... normalnie, hamują znaczy (gorzej niż OEM bo są twardsze, ale za to z dużych prędkości są lepsze)
teraz jak bym kupował, to kupił bym gładkie tarcze :D .... te "slotted" robią takie trrrrr przy ostrzejszym hamowaniu
wejdź na stronę dba brakes to dowiesz się w czym są lepsze od "zwykłych" wentylowanych tarcz

PostNapisane: 29 cze 2009, 20:51
przez belu
Skąd sprowadzane? Od dystrybutora w polsce – sklep4x4, z usa a może od kangurów? Muszę sprawdzić jak transport, bo dolar AU tańszy sporo a różnica w cenie niewielka jest na korzyść AU.

PostNapisane: 30 cze 2009, 08:41
przez fazer72
Napisz do dba Australia, pracuje tam Przemek (ziomal znaczy). Ja brałem przez 4x4, ale transport trwał z pół roku :D
Z tarczami trochę lipa, bo ciężkie są i paczka (jak byś chciał indywidualnie) troszkę kosztuje. Może stany ? Jak masz kogoś kto Ci je przyleci to najtaniej będzie chyba.

PostNapisane: 30 cze 2009, 18:48
przez belu
Zastanawiam się nad stoptech lub rotora.
Trochę tańsze od DBA, nawet sporo. Nie znalazłem w USA gładkich, czekam na odpowiedź od DBA (ziomal). 4x4 na razie milczy ale pół roku to ja nie mam. Serwis powiedział że nie powinienem na starych jeździć bo już dawno się skończyły więc sprawa zrobiła się pilna :(.

PostNapisane: 30 cze 2009, 19:48
przez fazer72
http://forum.mazda6club.com/index.php?s ... try1313666

z tego wynika – bierz tańsze tarcze, lepsze klocki i najlepsze opony

PostNapisane: 30 cze 2009, 20:07
przez belu
Czytałem :) Dobry tekst. Porzuciłem myśli o nawiercanych :) Gdyby były gładkie DBA 4000 w podobnej cenie jak te Rotory to pewnie bym brał ale kosztują 412 $AU. Poczekam do jutra, może DBA się odezwie.

PostNapisane: 1 lip 2009, 13:40
przez belu
Fidel, jeżeli dobrze czytam... 2300 za klocki i tarcze na przód i tył to bierz ;).
Mi wychodzi tak: sprowadzane z usa tylko przód to +/– 1500 z transportem i opłatami (Rotora + Hawk). Minusem jak dla mnie jest długi czas oczekiwania i jakieś tam ryzyko.
Jak dodam klocki na tył to wyjdzie ponad 1800.
Na miejscu na oryginalnych częściach przód klocki i tarcze + klocki na tył zrobią za 2100. Może przy wyższych prędkościach będzie gorzej ale... po poczytaniu paru artykułów o hamowaniu... zaufam Mazdzie i jej inżynierom :)
fazer72, dzięki za podpowiedzi; Jaksa, dzięki za konsultacje telefoniczne!
W poniedziałek będę mógł hamować. Czas się liczy :)

EDIT: Fidel, pod adresem http://www.ugnius.lt/mazda/ jest ciekawy dokument o tym co jest innego w MPS i jak działa, między innymi jest wspomniane że ma 12,6'' i 12,4'' tarcze (przód, tył) w stosunku do 11,8'' i 10'' w serii. Link z działu Mazdy 6.

PostNapisane: 2 lip 2009, 09:30
przez Fidel
Wiec po paru dniach przerobilem temat hamulcy.
Na polskim rynku jest lipa z jakimikolwiek zamiennikami typu TRW, ATE itp ale... :D Jesli jest ktoś zainteresowany to polecam strone www.hipol.pl specjalizują się w częsciach do japońców i koreańców cały zestaw wyszedł mnie 1150zł. Czekam, aż przyjdzie cały komplet. Muszę poczekać na tarcze tył bo nie mieli na magazynie a główny magazyn maja we Włoszech więc ok 10dni muszę czekac.

PostNapisane: 2 lip 2009, 11:12
przez belu
Daj jakieś szczegóły, jakie tarcze? jakie klocki?

PostNapisane: 2 lip 2009, 13:34
przez Fidel
Tarcze klocki ashika. Wiem możę że to nie brembo ale skoro orginaly wytrzymaly mi ok 44tkm to jak te mi wytrzymają 30tkm to będę zadowolony. Facet z którym rozmawiałem twierdzi że to jest to samo co daje mazda tylko pod innym brandem wiem pewnie chwyt marketingowy. Ale do końca nie chce mi się wierzyć by ktoś sobie zawracał specjalnie głowę produkcja tarcz do mps-a których jeździ tak nie wiele...

PostNapisane: 21 lip 2009, 23:36
przez kiepuczi
Witam wszystkich, trochę odgrzewam temat w sprawie hamowania, nasza firma jest wyłacznym dystrybutorem klocków Hawk na Polskę , w swojej ofercie mamy już klocki do kilkunastu marek samochodów, Mazda będzie od sierpnia. Ponadto jesteśmy też dystrybutorem DBA Brakes.

PostNapisane: 22 lip 2009, 07:40
przez DISItune
kiepuczi napisał(a):Witam wszystkich, trochę odgrzewam temat w sprawie hamowania, nasza firma jest wyłacznym dystrybutorem klocków Hawk na Polskę , w swojej ofercie mamy już klocki do kilkunastu marek samochodów, Mazda będzie od sierpnia. Ponadto jesteśmy też dystrybutorem DBA Brakes.


i pewnie (obym się mylił) jak zwykle w naszym pięknym kraju, ceny będą takie że bardziej będzie się opłacało ściągać osobiście <glupek2>

PostNapisane: 22 lip 2009, 08:14
przez grze.gorz
kiepuczi napisał(a):Witam wszystkich, trochę odgrzewam temat w sprawie hamowania, nasza firma jest wyłacznym dystrybutorem klocków Hawk na Polskę , w swojej ofercie mamy już klocki do kilkunastu marek samochodów, Mazda będzie od sierpnia. Ponadto jesteśmy też dystrybutorem DBA Brakes.
W przyszłym tygodniu będę zmieniał klocki i tarcze w mojej rakiecie, ale procedury i terminy związane ze sprowadzeniem tego towaru ze stanów zniechęciły mnie do zamienników. Pochwal się proszę, jak to u was wygląda – cenowo i terminowo.

PostNapisane: 22 lip 2009, 17:43
przez kiepuczi
napisz mi na PM co masz za model?

Swoją drogą mogę zrobić ogłoszenie na zamówienie grupowe na Hawka i DBA . Z Hawkiem szybciej będzie bo od sierpnia planujemy by ruszyły stałe dostawy co 2-3 tyg LOTEM , dba mamy spore stocki towaru, sporo do RX8 jest ale i do innych modeli Mazdy coś się powinno znalezć.

W chwili obecnej prędzej znajdę coś d DBA niż Hawka po pierwszej partii towaru nie brałem nic do Mazdy.

PostNapisane: 14 sie 2009, 14:51
przez Fidel
Witam
Od jakiś 500km mam założone tarcze i klocki o których była mowa w pierwszym poście i jestem narazie pozytywnie zaskoczony tj. nic nie piszczy specjalnie się nie "kruszą" no i narazie nic nie huczy przy mocniejszym hamowaniu narazie wypróbowane ze
170-ok. 30km/h

Re: [6 GG MPS] Zmiana hamulców – jakie tarcze i klocki?

PostNapisane: 30 sie 2013, 19:52
przez klaudi
Czy ktoś może powiedzieć czy przednie klocki w 6 MPS mają sygnalizator akustyczny zużycia?

PostNapisane: 3 wrz 2013, 18:31
przez Paweł
Oryginalne przed zmianami i Ate zdaję się, że miały. Inne nie wiem.