[3 BK MPS US-spec] Elementy eksploatacyjne i tuning

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez kocur75 » 29 kwi 2009, 18:14

1. Więc walnął mi seryjny amortyzator w prawym przodzie, biorąc pod uwagę cenę za 2 szt z mpsa z mazdy, czy czas oczekiwania na 1 szt. z USA, czy też brak amorków do tego modelu zacząłem się rozglądać za amorkami sportowymi, z mojego rozeznania wychodzi że nie ma ani kayaby agx ani bilsteina b6 (może ktoś mnie naprowadzi), jest tylko Koni Sport do tego modelu. czy to sensowna opcja?, czy są one regulowane do mego auta? i gdzie najlepiej kupić i zmontować w wawie lub okolicach? (zależy mi na czasie). dodam że koni sport kosztują 75% ceny oryginałów z mazdy.

2. szpera do tego auta? da się zamontować?

3. to już może nie tuning – czy można przeprogramować wyświetlacz i radio na europę. w mazdzie powiedzieli że tylko temperaturę potrafią? jak można to poproszę o namair na jakiś punkt.

4. hamownia, którą polecacie? czy tuning44 z modlińskiej ma i ma dobrą?

5. mam w swojej włożony stożek pod zderzakiem, rura długa, przepływomierz itd. na wszystkim numeru części i opisy – mazda speed itd. i kartka że to oficjalny tuning. (rura srebrna). Czy ktoś się spotkał z tym rozwiązaniem i może coś więcej podrzucić. i gdzie stożek do tego dokupić.ew. poproszę o instrukcję czyszczenia :)

6. jaki olej polecanie do tego silnika?

7. czy biorąc pod uwagę specyfikę naszych dróg, zmiana kół z 215/45/18 na 215/50/17 będzie dobrym pomysłem.

8. polecane opony które poradzą sobie jak najlepiej z przyczepnością tego szalonego FWD

thanks
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2009, 17:54
Posty: 23
Skąd: Wwa
Auto: mazda 3 speed 2007r.

Postprzez DISItune » 29 kwi 2009, 22:04

kocur75 napisał(a):2. szpera do tego auta? da się zamontować?


to auto ma seryjnie szperę ;)

kocur75 napisał(a):3. to już może nie tuning – czy można przeprogramować wyświetlacz i radio na europę. w mazdzie powiedzieli że tylko temperaturę potrafią? jak można to poproszę o namair na jakiś punkt.


chyba sie nie da (poza temperatura)

kocur75 napisał(a):4. hamownia, którą polecacie? czy tuning44 z modlińskiej ma i ma dobrą?


z doświadczenia, obie obciążeniowe: Masters Al. Jerozolimskie, Rogalotti Mineralna 26

kocur75 napisał(a):5. mam w swojej włożony stożek pod zderzakiem, rura długa, przepływomierz itd. na wszystkim numeru części i opisy – mazda speed itd. i kartka że to oficjalny tuning. (rura srebrna). Czy ktoś się spotkał z tym rozwiązaniem i może coś więcej podrzucić. i gdzie stożek do tego dokupić.ew. poproszę o instrukcję czyszczenia :)


dolot MazdaSpeed... czyli AEM

całość:
http://www.streetunit.com/ProductDetail ... e=SUS8ML29

sam filtr:
http://www.streetunit.com/MAZDASPEED_Re ... 8m-l10.htm

instrukcja czyszczenia:
http://www.aempower.com/cleaning.aspx

kocur75 napisał(a):6. jaki olej polecanie do tego silnika?


Mazda w Europie zaleca / wymaga do MPSów syntetyka 5W30, ja używam Mobil 1 ESP Formula

kocur75 napisał(a):7. czy biorąc pod uwagę specyfikę naszych dróg, zmiana kół z 215/45/18 na 215/50/17 będzie dobrym pomysłem.


po co? ilość gumy "chroniącej" felgę nie zmieni się jakoś drastycznie więc i ryzyko uszkodzenia felg będzie bardzo zbliżone lub identyczne :| a nie zmieniając szerokości nie zyskasz więcej przyczepności, jedyne co mógłbyś zmniejszyć to wagę kół czyli masę nieresorowaną

jeżeli nie narzekasz na nadmiar trakcji lepiej kup szersze opony na fabryczne felgi ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Pit » 30 kwi 2009, 07:24

Co to wszystko powyżej ma wspólnego z tuningiem? Regulamin polecam poznać i nauczyć się zasad tutaj panujących. Temat za jakiś czas frunie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez kocur75 » 30 kwi 2009, 07:54

misiekwaw napisał(a):
kocur75 napisał(a):2. szpera do tego auta? da się zamontować?


to auto ma seryjnie szperę ;)

a to dobre, myslalem ze to DSC tak dziala, ale jak probowalem megane sport ze szpera i bez to roznica byla kolosalna a tutaj to ja slabo czuc. ciekawe :)

kocur75 napisał(a):6. jaki olej polecanie do tego silnika?


Mazda w Europie zaleca / wymaga do MPSów syntetyka 5W30, ja używam Mobil 1 ESP Formula

do zwyklych tez leja 5w30 zdaje sie

kocur75 napisał(a):7. czy biorąc pod uwagę specyfikę naszych dróg, zmiana kół z 215/45/18 na 215/50/17 będzie dobrym pomysłem.


po co? ilość gumy "chroniącej" felgę nie zmieni się jakoś drastycznie więc i ryzyko uszkodzenia felg będzie bardzo zbliżone lub identyczne :| a nie zmieniając szerokości nie zyskasz więcej przyczepności, jedyne co mógłbyś zmniejszyć to wagę kół czyli masę nieresorowaną.

jeżeli nie narzekasz na nadmiar trakcji lepiej kup szersze opony na fabryczne felgi ;)


wlasciwie to zle sie wyrazilem, ja juz mam na 17tkach, za osiemnastki musialbym doplacic za drugi komplet, wiec biorac pod uwage 17tki to czy brac 215/50/17, czy 225/45/17?

oraz dzieki za cenne infa :)



Admin mozna to wrzucic do MPSa dzialu, co?jestem tu nowy, wybacz:), ale punkt 1 podpada pod tuning jakby nie patrzec.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2009, 17:54
Posty: 23
Skąd: Wwa
Auto: mazda 3 speed 2007r.

Postprzez DISItune » 30 kwi 2009, 08:06

kocur75 napisał(a):
misiekwaw napisał(a):to auto ma seryjnie szperę ;)


a to dobre, myslalem ze to DSC tak dziala, ale jak probowalem megane sport ze szpera i bez to roznica byla kolosalna a tutaj to ja slabo czuc. ciekawe :)


a jeździłeś MPSem bez szpery? <zeby>

a powaznie to jest imho dość delikatna, ale jak najbardziej jest
dobrze ją czuć po pełnej deaktywacji DSC

kocur75 napisał(a):
misiekwaw napisał(a):Mazda w Europie zaleca / wymaga do MPSów syntetyka 5W30, ja używam Mobil 1 ESP Formula


do zwyklych tez leja 5w30 zdaje sie


nie wiem, nie interesowałem się zwykłymi ;)

kocur75 napisał(a):wlasciwie to zle sie wyrazilem, ja juz mam na 17tkach, za osiemnastki musialbym doplacic za drugi komplet, wiec biorac pod uwage 17tki to czy brac 215/50/17, czy 225/45/17?


mając taki wybór brał bym 225/45R17 to bardzo popularny i dzięki temu stosunkowo tani rozmiar

a w ogóle brał bym 235 <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez kocur75 » 30 kwi 2009, 10:10

z oponkami fakt, ze sporo tansze tyle ze nizsze kolo z opona o 1,6 cm, ale to chyba nie szkodzi, co? bo w wersji 215/50/17 jest 0,6 cm roznicy.

a 225 to na szerokosc tam spasuja? nie bedzie sie gdzies obcieralo o bok przy skrecie?
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2009, 17:54
Posty: 23
Skąd: Wwa
Auto: mazda 3 speed 2007r.

Postprzez DISItune » 30 kwi 2009, 10:31

kocur75 napisał(a):z oponkami fakt, ze sporo tansze tyle ze nizsze kolo z opona o 1,6 cm, ale to chyba nie szkodzi, co? bo w wersji 215/50/17 jest 0,6 cm roznicy.


będziesz miał jeszcze krótsze przełożenia (biegi)

kocur75 napisał(a):a 225 to na szerokosc tam spasuja? nie bedzie sie gdzies obcieralo o bok przy skrecie?


tam i 235 na 18tkach wchodzą bez problemu
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez kocur75 » 30 kwi 2009, 15:23

no i pieknie :) dzieki oraz milego weekendu.

ja niestety weekend bez mazdy. koni sport na europe do mazdy3 sie skonczyly i beda w polowie czerwca dostepne. koni ma je robic dopiero pod koniec maja. sa zapisy. dobre, co!!!

kołuje ze stanów bo tam mają na stanie, ehhh

a i jeszcze jedna rzecz, strasznie mi sie podoba dzwiek zasysania powietrza u mnie, [tiiit] jest ten odglos.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2009, 17:54
Posty: 23
Skąd: Wwa
Auto: mazda 3 speed 2007r.

Postprzez DISItune » 30 kwi 2009, 15:27

kocur75 napisał(a):a i jeszcze jedna rzecz, strasznie mi sie podoba dzwiek zasysania powietrza u mnie, [tiiit] jest ten odglos.


chętnie posłucham <zeby> kiedy spot? <lol>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez kocur75 » 1 maja 2009, 00:28

no, Marki pod w-wą aktualnie mieszkam od kilku miesięcy.tylko muszę te amorki zmienić, USA to Poland. Okólna ul. ma fajną prostą i jest tam fajne kółko przy starym zakładzie jakimś. można stestować czy mój zasys powietrza pomaga faktycznie. odezwę się!!!!
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2009, 17:54
Posty: 23
Skąd: Wwa
Auto: mazda 3 speed 2007r.

Postprzez Pit » 1 maja 2009, 13:14

–>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez kocur75 » 8 lip 2009, 08:59

trochę info dla użytkowników 3 speed/MPS.

1. amortyzatory:
w warszawie w ASO przy wysockiego finalnie kupowałem na przód. podając numer nadwozia mojej z USA, cena wyszła mniej niż 600 pln brutto. (wcześniej mi wyceniali na ponad 1000 pln za sztukę, nie wiem dlaczego im wyszło mniej pózniej, czym prędzej zamówiłem), a ta wyższa cena obowiązuje np. w AZ auto w wawie.
2. zapomnijcie o tuningowych/wyczynowych klockach produkcji na europę. na ten moment do 3, 2,3 disi turbo brak w ofercie czy EBC czy jakiś innych wynalazków.na przód z zamienników są ferrodo za prawie 400 pln, są lucasy za 190 pln (teraz na nich jeżdżę, całkiem przywoite).koszt klocków w ASO 580 pln na przód.

Ze Stanów polecam: therpmstore.com, sporo rzeczy do Mazd. ślą do Polski, sprawnie za pośrednictwem poczty amerykańskiej (k. 7 dni), i jak nie mają czegoś w ofercie to biorą na special order. można płacić kartą, przelewem, paypalem. ja wziąłem klocki Carbotech EX6, wrażenia soon.
3.tarcze.
te do MPSa-Speed mają 32 cm średnicy. i tym się różnią od pozostałych silników. 2,3 bez turbo ma 30 cm.
cena z kosztami przesyłki ze stanów równa się tej w Polsce.ja kupiłem w Polsce.

może komuś pomoże
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2009, 17:54
Posty: 23
Skąd: Wwa
Auto: mazda 3 speed 2007r.

Postprzez kocur75 » 10 lip 2009, 14:23

czy ktoś wie jaka jest konstrukcja sprzęgła, tzn. czy jest to zwykłe sprzęgło czy "performance"? jeśli performance to poprosiłbym o jakieś info


filtr powietrza będe miał taki na zbyciu. oryginał do mazdy 3 speed. wymiary to: 27,5x18,5 cm, 4,5 cm wys./głęb.przysłali mi oryginał zamiast stożek i zostawili w prezencie :)
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2009, 17:54
Posty: 23
Skąd: Wwa
Auto: mazda 3 speed 2007r.

Postprzez AdamekMMz » 21 paź 2010, 07:59

trochę odgrzeję kotleta. ale mam takie pytanie czy w mps szpera jest elektroniczna czy mechaniczna i na ile %
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 lis 2009, 13:25
Posty: 26
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: MazdaSpeed3

Postprzez DISItune » 21 paź 2010, 10:20

AdamekMMz napisał(a):trochę odgrzeję kotleta. ale mam takie pytanie czy w mps szpera jest elektroniczna czy mechaniczna i na ile %


mechaniczna, kiedyś nawet znalazłem jaka dokładnie, poszukam wieczorem
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez emilioestewez » 21 paź 2010, 10:36

No jak to jaka – torsen siedzi u nas. Jedyny taki wynalazek który w zasadzie nie posiada zwłoki. Elektroniczne są gówniane. To w ogóle jest nadużycie w nazywaniu tego szperą. Szpera ma pomagać w przekazaniu napędu a nie w przyhamowywaniu kół. Jakieś kuriozum.
Torsena teraz ładują też do Renault RS (jeździłem i mam wrażenie że okładziny w mechanizmie ma mniej cierne przez co dużej mniej szarpie kierą ale nie wyciąga się za co na winklach tak jak empeesik), zaczęli teraz wrzucać do Type-R (ale ciut późno bo R wycofują z rynku :)
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 17:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed