Mazda3 MPS (BK) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez emilioestewez » 28 sty 2010, 11:57

torcida1 napisał(a):I ile wtedy wynosi ubezpieczenie? Może zapytam inaczej, emilioestewez, z tego co widzę masz mpsa z 2008 roku i jakie ubezpieczenie płacisz/płaciłeś?

PZU/3500
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez DISItune » 28 sty 2010, 12:13

dla jakiej wartości AC ?? :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez emilioestewez » 28 sty 2010, 12:25

misiekwaw napisał(a):dla jakiej wartości AC ?? :|

74 tyś wg. EuroTaxu. A Ty ile bulisz ?
Ostatnio edytowano 28 sty 2010, 12:27 przez emilioestewez, łącznie edytowano 2 razy
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez torcida1 » 28 sty 2010, 12:26

Jeżdżę niedużo, jakieś 200 km tygodniowo, z czego ok 50 km po mieście, więc nie jest źle:) emilioestewez, domyślam się, że nie jesteś kobietą urodzoną w 1955 roku? Nie wiem jak u Ciebie ze zniżkami i stażem, ale sądzę, że te 3500 to nie jest zły wynik. Szczerze, spodziewałem się kosztów rzędu ok 4000, które przecież i tak z roku na rok będą malały. A może orientuje się ktoś, jakie są koszty przeglądu w ASO?
Początkujący
 
Od: 25 sty 2010, 23:31
Posty: 13

Postprzez DISItune » 28 sty 2010, 13:33

torcida1 napisał(a):A może orientuje się ktoś, jakie są koszty przeglądu w ASO?


bardzo zależy od ASO i Twoich stosunków z nimi <zeby>

W moim przypadku łączna cena normalnego przeglądu z olejem itd nie przekroczyła jeszcze 650zł,
z tym że olej kupuję sobie sam i przywożę do nich.

Dodatkowo wymieniam olej w połowie przebiegu między tym co oficjalnie Mazda wymaga czyli co 7500km

Klocki na przód oficjalnie w ASO kosztują o ile dobrze pamiętam 575zł, sprowadzenie z USA kosztowało mnie ze wszystkim 422,29zł <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 28 sty 2010, 13:43

emilioestewez napisał(a):
misiekwaw napisał(a):dla jakiej wartości AC ?? :|

74 tyś wg. EuroTaxu. A Ty ile bulisz ?


w zeszłym roku dla wartości AFAIR 82 (robiłem wycenę indywidualną <zeby>) zapłaciłem w Warcie za pakiet chyba full ze wszystkim w tym gwarantowana suma ubezpieczenia przez cały rok 4065zł, w tym roku 3592zł dla takich samych warunków i wartości chyba 68,5 więc w tym roku wyszło proporcjonalnie dużo drożej :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez torcida1 » 28 sty 2010, 13:55

Właśnie jeśli chodzi o ubezpieczenie to jak to jest liczone? Do jakiego ubezpieczenia (oc, ac, nw) liczy się wiek kierowcy, zniżki, pojemność silnika (to chyba do oc), no i wartość? Czy do kompletu ubezpieczeń to wszystko się liczy?
Początkujący
 
Od: 25 sty 2010, 23:31
Posty: 13

Postprzez torcida1 » 28 sty 2010, 14:21

Miła niespodzianka. Napisałem do wrocławskiego salonu w sprawie tego ubezpieczenia i oto co mi odpisali: W tej chwili w Allianz -pakiet dealerski OC,AC,NNW,ASSISTANCE dla Mazdy 3 MPS – cena 1.800 zł brutto za cały rok.
Początkujący
 
Od: 25 sty 2010, 23:31
Posty: 13

Postprzez DISItune » 28 sty 2010, 14:24

Nie licz na taką niespodziankę w przyszłym roku, najlepiej od razu ich zapytaj ile wyniesie ubezpieczenie na drugi rok.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez torcida1 » 28 sty 2010, 16:04

W środę będę w salonie i dokładnie o wszystko wypytam i zdam na forum szczegółową relację :D
Początkujący
 
Od: 25 sty 2010, 23:31
Posty: 13

Postprzez raff » 29 sty 2010, 15:33

W grudniowym niemieckim wydaniu Auto Bild sportcars jest porównanie3MPS z Audi S3 i BMW 130i, które wygrywa Mazda. Ma m.in. najlepszy czas okrążenia toru.
http://www.autobild.de/artikel/vergleic ... 21873.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 21:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez BUrdoror » 9 lut 2010, 22:26

Witam wszystkich serdecznie. Jest to moj pierwszy post na forum, a czytam je juz od dluzszego czasu. :)
Pare dni temu dolaczylem do szczesliwych posiadaczy Mazdy 3 MPS (2007r, 95tys km). Przez 3 dni zdolalem wyjezdzic 300km (miasto) i musze przyznac, ze jest to rewelacyjne auto. Mimo nieustajacego "banana" na twarzy mam jeszcze nieznacze problemy z plynnym ruszaniem – auto rwie jak diabel :) Ekonomicznej jazdy tez trzeba sie nauczyc. Po 3 dniach pol baku poszlo w eter :D Swoja dynamika powalil mnie na kolana. Nie wybacza bledow, reaguje na kazda zmiane – kierwonica, gaz, hamulce... Cos niesamowitego.

Auto przejechalo juz prawie 100tys i oczywiscie nie jest wyjete "spod igly" Dlatego Mam do Was dwa pytania. W przedniej prawej czesci slysze co jakis czas niepokajace dzwieki podobne do starego, skrzypiacego kolka w dziecym wozku. Dzwiek jest bardzo wyrazny rankiem, po nocy spedzonej na mrozie. Potem jego natezenie jest mniejsze, ale nie ustepuje. W przyszlym tygodniu czeka mnie zjazd do serwisu na okresowy przeglad i zastanawiam sie, czy zglaszac te przypadlosc, czy to moze po prostu przymarzniete (zawilgotniale?) amortyzatory?

I drugie pytanie... Mam przepalana zarowke swiatla pozycyjnego. Niestety w manualu (ENG) nie znalazlem innych opcji, jak "low beam" i "high beam". Nie ma przedstawionych swiatel pozycyjnych. Jaka zarowke mam dokupic?

Pozdrawiam serdecznie!
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez emilioestewez » 9 lut 2010, 23:34

BUrdoror – dobry wybór :) Gratulacje :)
Co do dziwnego skrzypienia rano na mrozie – masz wersje US ?
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez BUrdoror » 9 lut 2010, 23:49

Wersja Wloska :) A to ma znaczenie?
Co do swiatel – manual, ktory posiadam (sciagniety z sieci) jest do wersji US/Mexico/Canada. Nie jestem pewien, jak znaczace roznice sa pomiedzy tymi wersjami a EU.Wydaje sie, ze za oceanem nie uwzglednili swiatel pozycyjnych...
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez emilioestewez » 9 lut 2010, 23:56

Furkę już namierzyłem na AutoCentrum i właśnie widziałem że EU :)
Czasami się zdarza w MPS-ie że przy ostrym minusie na zewnątrz lubią sobie delikatnie przymarzać amorki. Przypuszczam że ten dziwaczny dźwięk który słyszysz to właśnie to. Żarówka pozycyjna to 12V 5W.
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez BUrdoror » 10 lut 2010, 00:35

Bardzo dziekuje.
Edit. Tak sie zastanawiam, czy informacja o woltarzy i mocy wystarczy sprzedawcy? Czy moze ta zarpowka to jakis "specjalny typ". Wczoraj sie pytalem o zestaw zarowek zapasowych, to niestety sklep nie posiadal takowego to Mazdy. Oczywiscie moge wyjac zarowke i sprawdzic, typ – ale to podwojna robota z wymiana :)

Mam jeszcze pytanie odnosnie paliwa. Czy odczuliscie roznice pomiedzy 98 a 100 oktanami? (Jesli oczywiscie poiliscie swoje MPS stuoktanowka :> )
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez BUrdoror » 12 lut 2010, 11:48

Zarowka wymieniona. Nie bardzo wiem jak dostac sie do tej z lewj strony :( Skrzypienie w prawej przedniej czesci nadwozia nie znika nawet po 2h jezdzie. W srode mam zaplanowana wizyte w ASO. Poprosze o sprawdzenie. Macie moze jakies sugestie (oprocz mrozu), co moze byc przyczyna?

Wczoraj mialem bliskie spotkanie z zaspa sniezna. Przy probie parkowania wyrzucilo mnie z kolein i samochod zostal zakopany. Musialem wlasciciela sasiedniego sklepu Harley Davidson, by pomogl mnie wyciagnac. To bylo moje pierwsze w zyciu spotkanie z zaspa.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Enduro » 19 lut 2010, 23:09

moglem obydwoma modelami troche pojezdzic
i jak dla mnie to
3 MPS jest zbyt nerwowa w przodzie, niekiedy niebezpieczna,
a 6 MPS rewelacyjna w sensie rozkładu mocy, wg. potrzeby..
i do tego lezy b. dobrze na drodze
warta grzechu !
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez BUrdoror » 20 lut 2010, 01:13

Tak, M3 jest bardzo zrywna, faktycznie moze byc niebezpieczna. Dziaij na mokrej, marznacej nawierzchni stracilem na chwile przyczepnosc. Jedynka poszla gladko, na dwojce za mocno wcisnalem i zabuksowalo... Na szczescie z ta moca bylem juz daleko na przedzie i nikomu nie zagrozilem. Musze jednak pamietac, ze to bardzo wymagajace auto. I bledow nie wybacza :) Ale za to banan z twarzy nie schodzi.

Trzeba sie nia nauczyc startowac. Ja jeszcze nie do konca opanowalem te technike.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez BUrdoror » 21 lut 2010, 19:11

W koncu znalazlem te magiczna zaleznosc pedala gazu i sprzegla :D Dobila mnie jednak kolejna niespodzianka. Mianowicie wysokosc zawieszenia. Wjezdzajac do garazu w bloku, szuram przez jakies 2cm blotnikiem po betonie. Mam dwie opcje. Kupic jakies grube dechy (czy cos w tym stylu) i przy kazdym zjezdzie/wjezdzie podkladac je pod kola. Ewentualnie poczekac, az sie zderzak wytrze... Moze macie jakies idee? Znalazlem cos takiego http://allegro.pl/item919276918_podjazd_najazd_30x200_2_5_t_nowy_podjazdy_najazdy.html. jest jeden maly problem to cos wazy 30kg! Jakos nie widze siebie codziennie rano i wieczorem targajacego takie ustrojstwo pod samochod.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed