Strona 1 z 17

Mazda3 MPS (BK) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 29 kwi 2009, 19:39
przez kocur75
mi się podoba w niej, że mając 193 cm wzrostu mam w niej więcej miejsca niż w 6 mps czy mojej audicy A6, i na nogi i na głowę i na odległość od słupka. pod tym względem jest świetnie.

jeśli ktoś się zastanawia pomiędzy 6 a 3 w mpsie/speedzie, to środek zdecydowanie wygodniejszy i bardziej sportowy w 3. i przede wszystkim wyższe i wygodniejsze fotele z trzymanie bocznym. te w 6-ce to porażka.

6kę 2006 r. testowałem, a 3 mam w 2007 roku.

no i autentyko mało pali, momentami jadąc 180 km/h w trasie, kawałek po mieście i dając mu buta z postojów wyszło mi 19,5mpg czyli to jak pametam coś koło 11 l.l. chciałbym żeby jakiś posiadacz Focusa St, czy subaru na turbinie mógł się pochwalić takim wynikiem :)

PostNapisane: 29 kwi 2009, 23:54
przez kryystian
co do wielkości wnętrza 3 odniosłem troche inne wrazenie :) moc speed 3,6,mps jest taka sama 260hp, kiedyś znalazłem w internecie ze 6 mps ma przełącznik którym to można zmieniac charakterystyke jazdy czyli 4x4, zima, lato lub mokra nawierzchnia <lol>

ps sory to nie tu miałem napisac :)

PostNapisane: 9 maja 2009, 21:48
przez domin1979
Fajnie, że wrzuciłeś temat. Może jakoś "pociągniemy" ten dział bo ogólnie wieje pustką... :)
misiekwaw napisał(a):To co mnie początkowo denerwowało, bezpośrednio po przesiadce ze Skody Octavii, to słaba funkcjonalność i żenująco niska dokładność wskazań komputera pokładowego (przekłamania w podawanym zużyciu paliwa dochodzące do 10%)
Ciekawe, bo w CX-sie przeważnie zgadza się do 0.1 l, a nawet i mniej. Maksymalne przekłamanie chyba miałem 0.2 czy 0.3 i pewnie to wina dystrybutora :P (można sprawdzić klikając na moją ikonkę spalania) Silnik ten sam więc przyczyna pewnie wyłącznie w kalibracji. Czemu nie potrafią tego zrobić w fabryce? Podobnie było z M6 w dieslu, do litra zakłamania.
misiekwaw napisał(a):najbardziej denerwujące w aucie o sportowym zacięciu są trudności z wrzuceniem 3 biegu (i tylko 3 biegu) występujące kiedy chce się to zrobić bardzo szybko i/lub jedzie się w koleinach – zdarza się wtedy trafić jakoś dokładnie pomiędzy 1 a 3 jakby w "ściane" i nic poza cofnięciem ręki, ponownym wysprzęgleniem i ponowieniem próby nie da się w tej sytuacji zrobić smutny
A skrzynię masz 5-tkę czy 6-tkę?Ciekawi mnie czy do wszystkich DISI ładują to samo.
– podświetlenie schowka działające cały czas przy zapalonych światłach, nie jest to jakaś szczególna wada, jest to poprostu bez sensu zabki
Przynajmniej masz podświetlenie :P

Z napędem FWD to byłem zaskoczony, mogli się lepiej postarać. U siebie w sumie też bym wolał stały 4x4 jak w Subaru ale z braku laku dobry i a'la Haldex. Choć podobno spalanie by jeszcze wzrosło przy stałym napędzie.

PostNapisane: 9 maja 2009, 23:10
przez DISItune
domin1979 napisał(a):Fajnie, że wrzuciłeś temat. Może jakoś "pociągniemy" ten dział bo ogólnie wieje pustką... :)


dział będą zapewne "ciągnąć" głównie właściciele CX-7 bo ich jest całkiem sporo w porównaniu z 6 MPS a o 3 MPS to w ogóle nie ma co wspominać <lol> ;)

domin1979 napisał(a):Ciekawe, bo w CX-sie przeważnie zgadza się do 0.1 l, a nawet i mniej. Maksymalne przekłamanie chyba miałem 0.2 czy 0.3 i pewnie to wina dystrybutora :P (można sprawdzić klikając na moją ikonkę spalania) Silnik ten sam więc przyczyna pewnie wyłącznie w kalibracji. Czemu nie potrafią tego zrobić w fabryce? Podobnie było z M6 w dieslu, do litra zakłamania.


pamiętam naszą dyskusję jak jeszcze miałeś 6 w klekocie ;) nie wiem czemu tak jest, u mnie przekłamania sięgały 1,5l/100 <glupek2> i zawsze w dół <zeby>

domin1979 napisał(a):A skrzynię masz 5-tkę czy 6-tkę?Ciekawi mnie czy do wszystkich DISI ładują to samo.


6tkę i z tego co ostatnio rozmawiałem z fazer72 to w 6tce MPS jest to samo :|

domin1979 napisał(a):Przynajmniej masz podświetlenie :P


znaczy że w CX-7 nie ma? <głaszcze>

domin1979 napisał(a):Z napędem FWD to byłem zaskoczony, mogli się lepiej postarać. U siebie w sumie też bym wolał stały 4x4 jak w Subaru ale z braku laku dobry i a'la Haldex. Choć podobno spalanie by jeszcze wzrosło przy stałym napędzie.


no nie popisali się z tym FWD ale co zrobić

PostNapisane: 9 maja 2009, 23:26
przez domin1979
misiekwaw napisał(a):6tkę i z tego co ostatnio rozmawiałem z fazer72 to w 6tce MPS jest to samo ysz
Czyli prawdopodobnie mam to samo i póki co chodzi bardzo dobrze, dużo lepiej niż w klekocie M6.
misiekwaw napisał(a):znaczy że w CX-7 nie ma? głaszcze
Masakryczna niedoróba. Oszczędność żadna! Mogli dać w opcji to bym dopłacił 50PLN za lampkę... Jeden z (na szczęście nielicznych) felerów.

PostNapisane: 8 lip 2009, 15:23
przez kocur75
tak z wrażeń ogólnych to ja nie wiem po co jest ten DSC. przecież to się można zabić z tym systemem, za każdym razem jak zapomnę wyłączyć to sobie tak myślę. a nie można by tego odwrócić tzn., że jeżeli chcę sobie to np. w zimę włączyć to włączam, a domyślnie jest wyłączony? da się?


kolejna sprawa, jak dla mnie to nie widzę problemów z ruszaniem, trochę praktyki i pięknie rwie, choć zgoda że w koleinie potrafi pociągnąć. tylko bez DSC oczywiście.
porównamy z miśkiem może może kwestia gum też, u mnie 17' felgi....

spalanie mi wyszło 21 litrów przy maksymalnym katowaniu. daje radę, subaru 2,5 turbo w outbacku mi paliło tyle podczas energicznej jazdy miejskiej.

ja osobiście jestem autentyko zadowolony, a ciężko mnie zadowolić:)

PostNapisane: 22 sie 2009, 22:46
przez kauzyperda
kocur75 napisał(a):tak z wrażeń ogólnych to ja nie wiem po co jest ten DSC. przecież to się można zabić z tym systemem, za każdym razem jak zapomnę wyłączyć to sobie tak myślę. a nie można by tego odwrócić tzn., że jeżeli chcę sobie to np. w zimę włączyć to włączam, a domyślnie jest wyłączony? da się?


A jakiez to przygody doprowadzily Cie do takich ciekawych wnioskow? <co?>
nie nabijam sie, serio pytam <oczy>

kocur75 napisał(a): kolejna sprawa, jak dla mnie to nie widzę problemów z ruszaniem, trochę praktyki i pięknie rwie,


Ze rwie pieknie to fakt (w tym i przyczepnosc) ;)
I katalogowe czasy do 100km/h wychodza Ci bez problemu?

PostNapisane: 23 sie 2009, 12:19
przez DISItune
kauzyperda napisał(a):
kocur75 napisał(a): kolejna sprawa, jak dla mnie to nie widzę problemów z ruszaniem, trochę praktyki i pięknie rwie,


Ze rwie pieknie to fakt (w tym i przyczepnosc) ;)
I katalogowe czasy do 100km/h wychodza Ci bez problemu?


jeszcze nie mielismy okazji sie spotkac i porownac ale chetnie przyjme troche wskazowek co do sprawnego ruszania z miejsca :) jak to mowia dobre rady zawsze w cenie <zeby> ;)

PostNapisane: 31 sie 2009, 18:29
przez rastafuraj
Witam

Krótko
Auto jest najładniejsze ze wszystkich hot-hatchy (może za wyjątkiem RS-a) ze względu na swoją rzadkość występowania i piękny true red :)
Prowadzi się dobrze, ciężko się tylko rusza ale po ruszeniu jest bardzo bardzo szybkie i ciężko znaleźć na nie mocnego zawodnika... .350z? s3? sti? z rolki nie dają rady :D
Wnętrze może być ale bez szału i polotu – chyba że jest telewizorek :) Po którego zamontowaniu autem można uzyskać takie spalanie :

Obrazek
pełny bak > 100km > pełny bak – przez polską trasę czyli wsie, miasteczka itp.

Hehe Poza tym jak napisał Misiek pod większością się podpisuje – oprócz poza problemami ze wrzucaniem biegu 3 – jeszcze w serii nie miałem z tym żadnego problemu...technika open palm się kłania :D. No i te klekotanie deski rozdzielczej – nie zanotowałem.

PostNapisane: 1 wrz 2009, 17:44
przez Globy
Abraham, pozwoliłem sobie zmniejszyć fotkę ;)

PostNapisane: 1 wrz 2009, 20:35
przez DISItune
u mnie po wymianie szyby w ASO przestało na chyba dwa miesięce a rok później po wymianie w JAAN ustało już na ponad trzy <zeby>

6.47 to jakaś masakra <glupek2>

PostNapisane: 5 wrz 2009, 22:49
przez rastafuraj
misiekwaw napisał(a):u mnie po wymianie szyby w ASO przestało na chyba dwa miesięce a rok później po wymianie w JAAN ustało już na ponad trzy <zeby>

6.47 to jakaś masakra <glupek2>


zacząłem się śmiać do dystrybutora że to możliwe... serio :)
Jechałem bardzo spokojnie oglądałem sobie Top Gear najnowszy sezon ani jednego przepisu nie złamałem po 63 milach zatrzymałem się na stacji benzynowej zapalić fajke i dolać paliwa.... weszło tylko tyle.... <jupi>

i pragnę dodać że widziałem po raz pierwszy Mazdę 3 mps na żywo – srebrną w szczecinie jakieś niecale 2 tyg temu ktoś z tego forum? W ogóle często spotykacie inne mpsy na drogach naszych?

I z najnowszych doniesień właśnie wracając zmasakrowałem Opla Insignię OPC do tego stopnia że właściciel zamiast ustawić się obok mnie na następnych światłach, wolał przelecieć na czerwonym :))) Myślę sobie że dał tyle kasy za opla opc i myślał że jest najszybszy (tak jechał)... piękna rzecz i wielka zaleta Mazdy że jest dosyć cichociemna i ludzie jej nie znają przez co ich miny w szybkich autach po ściganku są takie przyjemne :)

PostNapisane: 10 wrz 2009, 20:36
przez Globy
Za kierownicą nowej "trójki" MPS => http://moto.pl/MotoPL/1,99267,7024029,M ... jazda.html

Serdecznie dziękuję Miśkowi za przejażdżkę poprzednią generację i wymianę wielu ciekawych uwag!

PostNapisane: 10 wrz 2009, 21:17
przez DISItune
Globy napisał(a):Za kierownicą nowej "trójki" MPS => http://moto.pl/MotoPL/1,99267,7024029,M ... jazda.html


dwie uwagi:

"Podobnie jest na zewnątrz. Trójka MPS waży o 25 kg więcej od poprzedniczki"

poprzedniczka ważyła 1410 zatem nowa jest lżejsza o 25kg

"Do mechanicznej szpery dołączył układ ograniczający moment obrotowy na pierwszych trzech biegach, który – zależnie od skrętu kierownicy – zapobiega niekontrolowanym poślizgom przednich kół. Szybko przekonuję się, że taki system przydaje się w praktyce"

w pierwszej też jest taki system, gdybyś się zdecydował na przejażdżkę to napewno byś go poczuł ;)

Globy napisał(a):Serdecznie dziękuję Miśkowi za przejażdżkę poprzednią generację i wymianę wielu ciekawych uwag!


polecam się pamięci <zeby>

PostNapisane: 10 wrz 2009, 21:25
przez Globy
Jeju, co za siara, muszę szybko poprawić :P Dzięki, na konferencji przedstawili to jako innowację :D

PostNapisane: 10 wrz 2009, 21:28
przez DISItune
Globy napisał(a):Jeju, co za siara, muszę szybko poprawić :P Dzięki, na konferencji przedstawili to jako innowację :D


może działa jeszcze bardziej beznadziejnie stąd innowacja <lol> jak będziesz miał chwilę to podjedź i sobie porównasz

w tym białym kolorze nawet fajnie wygląda <zeby>

PostNapisane: 12 wrz 2009, 17:52
przez kauzyperda
misiekwaw napisał(a):w tym białym kolorze nawet fajnie wygląda <zeby>


Ano – sto razy lepiej niz w czerwonym, ktory wczesniej pokazywali.

Co jakis czas wzdycham ze moglem swoja tez wziasc w bialym (kurcze, byla na placu) ale trudno ;)

PostNapisane: 12 wrz 2009, 17:53
przez DISItune
kauzyperda napisał(a):
misiekwaw napisał(a):w tym białym kolorze nawet fajnie wygląda <zeby>


Ano – sto razy lepiej niz w czerwonym, ktory wczesniej pokazywali.

Co jakis czas wzdycham ze moglem swoja tez wziasc w bialym (kurcze, byla na placu) ale trudno ;)


jak ja brałem to w EU nie było białego <killer>

[EDIT]
qrna nie zdąrzyłem odpisac w tej samej minucie <zeby>

PostNapisane: 12 wrz 2009, 17:56
przez kauzyperda
misiekwaw napisał(a): [EDIT] qrna nie zdąrzyłem odpisac w tej samej minucie <zeby>


Patrzac na tempo w jakim odpisujesz dochodze do wniosku, ze MPS jest dla Ciebie autem zdecydowanie zbyt wolnym :D

PostNapisane: 25 wrz 2009, 11:29
przez rastafuraj
A ja mam spore zastrzeżenia do nowej serii Mazdy 3 mps.
Po pierwsze wygląda jak kaczka czy inna żaba, może jak peugeot :) Sam nie wiem ale patrzeć na to nie mogę i pomimo iż jestem zakochany w poprzedniej generacji to następne auto jakbym miał brać z gatunku HOT-HATCH to byłby to najprawdopodobniej GOLF GTI (którym ostatnio odbywałem jazdy próbne i to w ogóle nie jeździ)

Nie podoba mi się przedni Grill, profil a tył i [jakie?] światła to jakaś padaka. W ogóle nowy MPS jest zbyt plastikowy. Jedyna fajna rzecz to wlot na masce i to wszystko.
Jest wolniejsza na ćwiartkę, mimo iż na drugim biegu da się zrobić 100 km/h, w poprzedniej generacji trzeba wrzucać trójkę.
Nie podobają mi się też fotele które są słabiej wyprofilowane... w ogóle widać że nowego MPS zrobili już dla mas, dla pospólstwa, stąd miększe zawieszenie itp.
A opony z 215 na 225 to już dawno u siebie zmieniłem :)

Poprzednia generacja jednak jest jakaś taka bardziej hmm (będzie po ang) raw :) męska czy jak to nazwać...

No i najgorsze że zostawili ten sam silnik a nie zrobili np. wersji 4x4... ehh
No i nie ma diodowych [jakich?] lamp prawda??

Ogólnie jestem na nie.