Czy jesteś zadowolony ze swojego MPS'a?

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez Faja » 28 gru 2009, 17:36

fazer72 napisał(a):Ja tam swojego dodmuchuję .... jak tylko małżonka służbowo wyjeżdża list hahaha

<lol> hahaha no nie no dobre :D
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez dara8883 » 29 cze 2010, 02:23

Witam wszystkich serdecznie, od tygodnia stałem się właścicielem tego jakże wspaniałego samochodu, ale zaczne od początku :).
W 2003 roku stałem się posiadaczem nowej z salonu corolli 1.6 E12, posiadam ją do dziś, nie pozbyłem się jej, bo poprostu szkoda mi tego autka. Lecz zawsze marzył mi się sedan. Swoje poszukiwania ograniczyłem do hondy accord 2.0 i avensisa 2.0, rozważałem też zakup nowej avensis z salonu ale doszedłem do wniosku że to auto poprostu nie jest warte takich pieniędzy, jakie dealer sobie za nie krzyczy. Aż tu pewnego dnia wszedłem na allegro i zobaczyłem ją... :) piękna srebrna i do tego coś więcej bo MPS :) pomyślałem przecież można sobie w życiu zaszaleć i pozwolić na coś więcej niż zwykłe wozidło :). Rozważyłem wszystkie za i przeciw i decyzja zapadła, kupuje :).
Moja Mazda MPS a konkretnie MazdaSpeed bo jest z U.S to wersja Grand Touring z biało- czarną skórzaną tapicerką, szyberdachem i nawigacją z 2006 roku. Gdy ją pierwszy raz zobaczyłem i przejechałem się nią to zadałem sobie pytanie, po co produkować inne auta :)??? Przecież to nie jest brzydkie, jest praktryczne, ma bagażnik duży, drzwi z tyłu i do tego moc coupe i napęd na cztery koła :).
Zaczne od teg co najważniejsze w tym aucie czyli silnik. Przesiadke i porównanie mam ogromne bo ze 110 konnej corolli wsiadłem na auto które ma prawie 280 koni a do tego napęd na obie osie :). Jeśli chodzi o osiągi to powalają mnie z nóg. Auto ciągnie jak szatan i to z każego biegu. a po przekroczeniu 3000tyś obr/ min to co dzieje się w aucie przypomina huragan :) a ławtwośc i ochoczość z jaką auto wkręca się na obroty sprawia że szybko przechodzimy z 1 do 2 a z 2 do 3 i nagle mamy już 150km/h :). jeśli chodzi o codzienne sprawowanie się tego autka to powiem że jest bardzo elastyczne, gdzieś na formu już znalazłem tutaj opinię że MPS to symulator diesla z silnikiem benzynowym w 100% zgadzam się z tą opinią :).
Jeśli chodzi o zawieszenie to powiem krótko... poezja... Mi się wydawało że moja Tośka się dobrze trzyma drogi... a tutaj zero paniki nawet przy prędkościach przekraczających 100km/h a na wyjściu z zakrętu jak da się do dechy to doejście jest ogromne :) szkrzynia biegów ehhh.... Przepięknie biegi wchodzą, nie ma szans wbić innego biegu jaki się chce wbić, a do tego ten wyczuwalny opór przy znianie biegu.... poezja :) sprzęgło twarde ale mi to odpowiada :) :D.
Z zewnątrz niby mazda 6 ale... No właśnie ale, ta maska, felgi 18, wydech razy dwa i inne zderzaki :) ehh... co za autko :).
W środku, biała skóra, ergonomia super, obsługa intuicyjna. Jedyne co mnie wkurza to brak komputera który przelicza spalanie, ale jest to wersja z U.S więc tam chyba nikt tym się nie martwi ale jest to małe uchybienie. Ale to jeden minus jaki moge dać w tym samochodzie. Musze przyznać że auto jest bardzo wybredne jeśli chodzi o pailiwo. Tankowałem na statoilu supreme 98 wszystko super, silnik na wolnych obrotach pracował tak jakby nie był odpalony, potem byłem w trasie i zmusozny byłem zatankowac na Orlenie gdzie nie mieli 98 tylko zwykła 95 i tu zonk!!! Gdy zatankowałem ten syf to autko nie chciało odpalić!!! Musiałem dawać gazu żeby odpaliło a jak już odpaliło to na wolnych obrotach trzęsło w kabinie, oczywiście nie tak jak w w autobusie ale jednak... Zazwyczaj tankuje na shellu 99+ i na statolinu supreme 98 i nie ma probemów a slinki pracuje równo i bez zarzutu :). Wracając do mocy to na autostradzie przystawiał się d mnie lexus GS430 i bez redukcji przy 130-140 km/h na 6 -tym biegu, gaz do dechy i lexusowi mówie papa przy jakiś 240km/h znikł w lusterku, lecz wtey wskazówka od paliwa idzie noramlnie w oczach :( no ale coś za coś :).
Po zakupie autka i gruntownym jego "prześwietleniu" wymieniłem olej w skrzyni i silniku, w silniku obecnie jest shell 5w/30, w obydwóch dyfrach też śmiga już nowy olej :) wymieniłem też świece :). Turbina bez zarzutu, nie słychać jej, przy przyspieszaniu przyjemnie wgniata w fotel bez zadnego swistu.
W zakończeniu, chce powiedzieć że auto jest naprawde nie ziemskie, jedyny minus to te że spala nie malo i jest wybredne na benzyne, ale to z benzyna to jest już problem na naszych stacjach gdzie paliwo lubi być oszukiwane. Gdy tankowałem na shellu i statoilu wszystko było okej, gdy zatankowałem syf na orlenie to były problemy, ale orlenowskie paliwo przepalam i w miare dotankowywania supremy 98 wszystko wraca do normy.
Auto jest naprawde niesamowite, praktyczne, w miare ekonomiczne, wygląda też nie najgorzej :) jeśli ktoś napotka na swojej drodze egzpemplarz który jest warty uwagi i nie był "zmielony" to zakup jak najbardzie godny polecenia :).
Pozdrawiam.
Ahura Mazda- jestem wyznawcą Mazdaizmu :D
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2010, 10:53
Posty: 31
Auto: Mazda MazdaSpeed 6 (MPS z US :D )

Postprzez BUrdoror » 29 cze 2010, 07:51

No to super :) Mam jedno ale. Orlenowska benzyna to nie syf, po prostu pod zadnym pozorem NIE MOZNA lac 95 oktanow do tego silnika.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez dara8883 » 29 cze 2010, 12:02

98 na orlenie nieststy nie zalałem bo jej akurat na tej stacji nie mieli ;/ pewnie gdybym zatankował orlenowską 98 to było by wszystko okej :) zdenerwowałem się wtedy bo kurcze nie chciała mi mazda odpalić na tej 95 a jak już odpaliła to silnik nie pracował zbyt równo.
Pozdrawiam serdecznie :)
Ahura Mazda- jestem wyznawcą Mazdaizmu :D
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2010, 10:53
Posty: 31
Auto: Mazda MazdaSpeed 6 (MPS z US :D )

Postprzez Arkadius 73 » 29 cze 2010, 16:38

Ja do swojego auta tankuję 95 na Orlenie od zawsze tym samym dlaczego u was trzeba lać 98 ? Pytam bo być może w niedługim czasie dostanę Mazdaspeed.
Arkadius 73
 

Postprzez gucior » 29 cze 2010, 17:25

bo tak zaleca producent i jest zestorjony silnik?
beware
be there
be progressive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 15:59
Posty: 107
Auto: 2007 6 empees

Postprzez Arkadius 73 » 29 cze 2010, 17:56

Z zaleceniami producenta mógłbym dyskutować bo sam poprawiam fabrykę niestety ekologia zasra,,,a bierze górę.
Arkadius 73
 

Postprzez Globy » 29 cze 2010, 20:13

Do silnika 2.3 DISI z bezpośrednim wtryskiem Mazda zaleca 98-oktanowe paliwo. Raz jeszcze gratuluję zakupu, później dołączę to do opinii o modelu <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez FeniX » 29 cze 2010, 22:28

Sprzątłeś mi tą Madziore sprzed nosa :D ale co się odwlecze to nie uciecze! Z Tarnowa prawda?
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez gucior » 30 cze 2010, 11:33

Arkadius 73 napisał(a):Z zaleceniami producenta mógłbym dyskutować bo sam poprawiam fabrykę niestety ekologia zasra,,,a bierze górę.


Tyle, że tutaj to raczej nie wynika z ekologii co z zestrojenia komputera aby generował właściwą moc przy takim CR bez detonacji.

P.S. dara – gratulacje zakupu, sam niedawno ten czyn popełniłem i poza tym, że już szukam opcji na zrobienie jej jeszcze szybszej uważam, że był to świetny choice :)
beware
be there
be progressive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 15:59
Posty: 107
Auto: 2007 6 empees

Postprzez dara8883 » 30 cze 2010, 12:20

Co do benzyny to w mazdowskim ASO powiezieli mi że wersja amerykańska ma być zalewana niżej oktanowym paliwem <co?> i do regeneracji poszedł mi zawór sterujący praca silnika na wolnych obrotach jakiś ERG czy coś takiego, powiedzieli że wysokoktanowa benzyna go załatwiła i dlatego źle pracował na wolnych obrotach że go "zapiekło", ponoć nie ma to wpływu na osiągi silnika tylko kulture pracy na biegu jałowym.
Ostatnio edytowano 1 lip 2010, 14:30 przez dara8883, łącznie edytowano 2 razy
Ahura Mazda- jestem wyznawcą Mazdaizmu :D
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2010, 10:53
Posty: 31
Auto: Mazda MazdaSpeed 6 (MPS z US :D )

Postprzez FeniX » 30 cze 2010, 13:28

Co za debile! Ja półtora roku lałem supreme 98 i nic się nie stało. Przypuszczam ,że nie tylko ja. oby to był zawór EGR a nie co innego..
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez dara8883 » 30 cze 2010, 13:39

Wpieli w komputer i taką diagnoze dali. Zostało to zregenerowane koszt to 380zł razem z usługą, chodzi jak żyleta, pytałem jeszcze o wariator to powiedzieli że jest dobry i nie trzeba go wymieniać. Jeśli chodzi o zawór ERG to powiedzieli że owszem jest to zrobione ale gwarancji na to nie dają bo wiadomo, nie jest to nowa część tylko regenerowana i może pojeździć na tym miesiąc lub całe lata, pytałem o koszt nowego zaworu ERG to kosztuje on ponad 2000tyś. zł. Więc mam nadzieje że obecny po regeneracji nie wysiądzie szybko :). Co do paliwa to raz jeszcze usłyszałem żeby lać zwykłego V- power'a. Że wersja na rynek amerykański nie wymaga wysoko oktanowego paliwa, ale coś w tym jest bo wygrzebałem katalog amerykański i w nim w odróżnieniu od katalogu europejskiego pisze że benzyna to 93RON lub lepsza, natomiast w europejskich katalogach pisze że tylko 98.
Pozdrawiam serdecznie :).
Ps. ERG nawalił bo nagromadził się na nim nagar i zacioł się całe szczęście w pozycji otwartej, tylko dlaczego nagromadził się na nim nagar <co?> . Nie było to uszkodzenie mechaniczne zaworu więc jest szansa że nie zepsuje się ponownie bo nie była to usterka mechaniczna zaworu ERG tylko spowodowane to było tym nagarem, więc przeczyścili go i jest okej <spoko> . Więc nie siądzie szybko. Tylko jak się na nim nagromadział nagar? poprzedni właściciel tankował zwykła benzyne, a ja postanowiłem lać supreme, V- racing'a, więc może nagła zmiana benzyny to spodowowała, albo poprzedni właściciel tankując zwykłą benzyne powodował gromadzenie się nagaru na zaworze <co?> .
Ahura Mazda- jestem wyznawcą Mazdaizmu :D
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2010, 10:53
Posty: 31
Auto: Mazda MazdaSpeed 6 (MPS z US :D )

Postprzez dara8883 » 30 cze 2010, 17:30

Jakieś propozycje jaka była przyczyna gromadzenia się nagaru na zaworze ERG??? Poprzedni właściciel lał zwykła benzyne może przez to? Może nagła zmiana benzyny to spowodowała? Jakieś pomysły?
Pozdrawiam.
Ahura Mazda- jestem wyznawcą Mazdaizmu :D
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2010, 10:53
Posty: 31
Auto: Mazda MazdaSpeed 6 (MPS z US :D )

Postprzez FeniX » 30 cze 2010, 19:52

Nie sądze ,żeny to było od benzyny, Ja tez mialem amerykanska wersje i lalem 98, nic sie nie pieprzylo z zaworem, oby to był ten zawór i bryka fruwała jak najdłużej :D
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez fazer72 » 30 cze 2010, 20:30

Kłarwa, człowieku omijaj ASO MPS'em szerokim łukiem, będziesz miał więcej frajdy z jazdy.
Do amerykańskich Speedów leje się taką samą benzynę jak do MPS'ów !! To ten sam silnik. Amerykańskie 93 to najmarniej nasze 98. Jak chcesz mieć spokojną głowę to lej V-Power racing.
Nagar na EGR bierze sie stąd skąd się bierze nalot na rurze wydechowej – ze spalania paliwa i oleju przez silnik. Możesz zaślepić zawór EGR żeby syf nie leciał do kolektora i nie zanieczyszczał zaworów, które nie są czyszczone przez mieszaninę paliwa z powietrzem (silniki DISI, TSI, TFSI). Jedyny minus takiego rozwiązania to świecąca lampka Check Engine i zatroskane twarze ekologów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez dara8883 » 30 cze 2010, 21:47

To w końcu co lać??? Żeby nie zbierał się nagar? <co?>
Ahura Mazda- jestem wyznawcą Mazdaizmu :D
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2010, 10:53
Posty: 31
Auto: Mazda MazdaSpeed 6 (MPS z US :D )

Postprzez fazer72 » 30 cze 2010, 22:51

Wodę :D
Nagar się zbiera, bo jak się spala paliwo to powstaje dym. Przerób na gaz, to nie będziesz miał nagaru.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez dara8883 » 30 cze 2010, 23:18

FeniX napisał(a):Nie sądze ,żeny to było od benzyny, Ja tez mialem amerykanska wersje i lalem 98

To od czego mógł się nagar zebrać na tym zworze? Sam silnik testowali jakimś programem komputerowym czy komputerem do diagnozy silnika i powiedzieli że jest idealnie, mam nawet wydruk z testu i przeszedł go idealnie. Po przeczyszczeniu zaworu chodzi jak żyleta. Tylko co jest powodem nagaru, czy to uroda tego silnika DISI że co jakiś czas trzeba czyścić ten zawór???
Pozdrawiam.
Ahura Mazda- jestem wyznawcą Mazdaizmu :D
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2010, 10:53
Posty: 31
Auto: Mazda MazdaSpeed 6 (MPS z US :D )

Postprzez fazer72 » 30 cze 2010, 23:40

Chłopie, wklep sobie w googla jakiegoś "zawór EGR" i przeczytaj jak to działa i do czego służy, to będziesz wiedział skąd jest nagar.
Mała podpowiedź – Exhaust Gases Recirculation czyli recyrkulacja gazów wylotowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed