[3 BK MPS/Mazdaspeed3] Różnice wersji europejskiej i USA

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez domin1979 » 10 mar 2009, 12:39

jancio68 napisał(a):W Cx sylwetka, nadwozie, układ kierowniczy, hamulce i napęd wiele obiecują i w przypadku 2.3 DISI to się spełnia. Z dieslem popadłbym w depresję gdyby C-crossery, Outlandery i wszelkie Ravki mnie objeżdżały jak wóz konny. Pozostaje się ścigać z Navarami, Hilluxami i innymi taczkami. Masakra.
Ze spalaniem zapewne będzie tak, że obiecane 7,5l uzyskasz pieszcząc i muskając pedał gazu. Chcąc "depnąć" łoł wyjdzie zapewne w okolicach przynajmniej 10l. Masa własna pewnie podchodzi pod 1900kg
Wersja silnikowa dla odważnych i bardzo statecznych faja .
Tu chyba zawarłeś wszystko co bym napisał <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez BEN » 10 mar 2009, 12:44

delikatnie mówiąc nie lubię diesli wiec dla mnie mazda z dieslem odpada. co do spalania na poziomie 7,5 litra wierze ze jest to osiągalne ale na pewno meczące. ja ostatnio na trasie 500 km częściowo w miesicie ale większość na trasie uzyskałem spalanie 10,8 ale byłą to męczarnia (ale chciałem zobaczyć jak nisko da się zejść). średnio pali ok 14 wiec w porównaniu z dieslem który będzie na pewno droższy od silnika benzynowego nie wiem czy opłacalny będzie zakup diesla. a Co do osiągów to liczby same mówią za siebie nie trzeba ich komentować.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez zbylon » 11 mar 2009, 17:15

Temat diesla już sie gdzieś pojawił napisze drugi raz co myślę :)

wyższa cena , klekot, słabe osiągi, spalanie z 10l w mieście, droższy serwis, potencjalne problemy ze sprzęgłem czy wtryskami to mazda cx7 diesel

tak naprawdę to auto dla ludzi:
– którzy pamętaja jak benzyna była na kartki a ropa zawsze była na stacji,
– ludzi którzy posiadalii mercedesa 60KM lub passata TDI 90KM i myślą, że nowe diesle mimo że mają po 150-180 KM dalej tak mało palą
– ludzi, którzy roba 10-15tys roczne ale kupują tylko diesla bo są "najlepsze" cokolwiek to znaczy
Początkujący
 
Od: 26 maja 2008, 11:39
Posty: 6

Postprzez kocur75 » 29 kwi 2009, 19:31

na opisie wikipedii jest takie cudo, że niby speed ze stanów ma więcej KM niż MPS europejski.
http://en.wikipedia.org/wiki/MAZDASPEED6
prawda to?

już się też dowiedziałem, ze przynajmniej w 3 Speed są miększe amorki vs MPS
Ostatnio edytowano 30 kwi 2009, 16:27 przez kocur75, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2009, 18:54
Posty: 23
Skąd: Wwa
Auto: mazda 3 speed 2007r.

Postprzez DISItune » 29 kwi 2009, 20:14

kocur75 napisał(a):na opisie wikipedii jest takie cudo, że niby speed ze stanów ma więcej KM niż MPS europejski.
http://en.wikipedia.org/wiki/MAZDASPEED6
prawda to?


ciężko powiedzieć, ale skoro tak piszą to pewnie tak jest

teraz nie sprawdzałem, ale jak jeszcze były dostepne vehicle specs na stronie mazdausa to je sobie zapisałem i w specyfikacjach speed 3 i 6 są rózne moce i benzyny:

speed3: 263@5500RPM 91 Octane fuel minimum
speed6: 270@5500RPM 93 Octane fuel minimum

kocur75 napisał(a):już się też dowiedziałem, ze przynajmniej w 3 Speed są miększe amorki vs MPS


to pewne info?
ja już wiem że przednie klocki od Speed3 poasują do 3 MPS ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez kocur75 » 29 kwi 2009, 21:50

pewne jak to w mazda polska ;) jedyny ktos sensowny z 4 miejsc od mazdy w wawie (w tym 3 z autoryzacja) wydal mi sie gosc z serwisu na wysockiego. i to stamtad to info. 1024 pln sztuka z sztuke przod. dobre co? i nigdzie poza tym jednym serwisiem nie maja do trojki, a sprawdzilem z 10 hurtowni.
wiec rozejrzalem sie za sportowymi bardziej i jedyne co znalazlem to Koni sport do tego modelu. ale ze 2200 pln wyjdzie za 4 szt. czyli praktycznie to samo co dwa z mps z mazdy :) Koni specjal tez chyba jest ale juz wejde w ten z regulacja.

zreszta w dziale tuning sie rozpisalem sie i o tym i o innych rzeczach. zerknij moze cos mi podpowiesz :)

czyli wychodzi na to ze MPS 6-ki ma najslabszy silnik......dziwne
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2009, 18:54
Posty: 23
Skąd: Wwa
Auto: mazda 3 speed 2007r.

Postprzez DISItune » 29 kwi 2009, 22:48

kocur75 napisał(a):czyli wychodzi na to ze MPS 6-ki ma najslabszy silnik......dziwne


3 MPS w EU oficjalnie też ma 260KM
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Globy » 30 kwi 2009, 00:32

To różnice z przeliczania mocy w USA i Europie. Popraw proszę temat na zgodny z FAQ forum, by był czytelny dla innych Forumowiczów:

temat: Różnice w Maździe 3 MPS i Mazdaspeed3
podtemat: 3 BK 2.3 DISI Turbo (lub symbol silnika L3-VDT)

Dziękuję <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez kocur75 » 30 kwi 2009, 16:28

Globy, a możesz coś skrobnąć o tych różnicach w przeliczaniu mocy?
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2009, 18:54
Posty: 23
Skąd: Wwa
Auto: mazda 3 speed 2007r.

Postprzez DISItune » 30 kwi 2009, 16:30

Globy napisał(a):To różnice z przeliczania mocy w USA i Europie.


w przypadku różnicy mocy między speed3 i speed6 to chyba nie za bardzo ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Globy » 4 maja 2009, 12:33

A bebechy się różnią? <usmiech> Znalezione w sieci:

Pomiar mocy silnika odbywa się w określonych, znormalizowanych warunkach. Warunki pomiaru są jednak różne w kilku normach. Według norm polskich i niemieckich podczas pomiaru mocy silnik jest wyposażony w kompletny osprzęt, włącznie z tłumikiem układu wylotowego spalin. Włoska norma CUNA przewiduje odłączenie filtru powietrza i układu wylotowego, a według normy amerykańskiej SAE pomiar mocy odbywa się bez osprzętu: filtru powietrza, prądnicy (alternatora), dmuchawy układu chłodzenia, sprzęgła, pompy paliwa i układu wylotowego. Dlatego moc wg CUNA jest nieco większa niż moc zmierzona wg PN lub niemieckiej normy DIN, a w przypadku SAE nawet do 20 proc. większa.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez DISItune » 4 maja 2009, 12:34

Globy napisał(a):A bebechy się różnią? <usmiech>


wątpie ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez kryystian » 20 maja 2009, 22:48

mam pytanie, czy rozmiar tarcz hamulcowych i klocków jest taki sam w 6 mps jak i 6speed ??
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez DISItune » 20 maja 2009, 22:54

kryystian napisał(a):mam pytanie, czy rozmiar tarcz hamulcowych i klocków jest taki sam w 6 mps jak i 6speed ??


wydaje mi się że tak naprawdę poza nazwą i jakimiś ekologicznymi śmieciami dorzuconymi (lub nie) do osprzętu czy softu w ECU to są identyczne auta.

Przynajmniej tak jest w 3ce i nie wydaje mi się żeby im się opłacało robić 2 różne auta :|

Subaru przez pewien czas tak robiło z WRXem i się wycofali, więc wątpię żeby to było jakoś ekonomicznie uzasadnione.

w 3 MPS hamulce są takie same, co do 6tki to porownujac dane techniczne rozmiar tarcz jest taki sam w MPS i MazdaSpeed
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez kryystian » 20 maja 2009, 22:58

dz
aha z tego co zauważyłem to zbiorniczek na płyn hamylcowy jest z innej strony
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez DISItune » 20 maja 2009, 23:04

kryystian napisał(a):dz
aha z tego co zauważyłem to zbiorniczek na płyn hamylcowy jest z innej strony


zwróć uwagę, że tak może być tylko w wersji UK <zeby> RHD znaczy ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez kryystian » 20 maja 2009, 23:07

no może, tu wszystko jest z innej strony :)
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez DISItune » 20 maja 2009, 23:10

jak porownuje zdjecia spod maski MazdaSpeed3 i zaglądam do mojej , to prawdę mówiąc nie widzę różnic :D
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez kryystian » 20 maja 2009, 23:15

w speed 6 pod maską z lewej strony patrząc, widac długą rurke w gumowym oplocie, mpsy tego nie mają
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez DISItune » 20 maja 2009, 23:44

w 3ce niczego takiego nie stwierdziłem ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed