Strona 3 z 130

PostNapisane: 21 lip 2007, 20:11
przez andreass
takie pytanko jeszcze: bodajże w 2006 roku Mazda 6 przeszła lifting. Czy objęło to również MPS'a. Jeśli tak, to co pozmieniali?

PostNapisane: 21 lip 2007, 21:28
przez regiz
MPSka weszla do sprzedazy w 2006. Ma tez zupelnie inny pakiet stylistyczny od zwyklej 6.

PostNapisane: 21 lip 2007, 22:54
przez kowalesik
MPS, a raczej Mazdaspeed6 w USA nie przechodzila liftingu. Zostala wypuszczona w 2006 roku. W 2007 roku wycofano kolor whitewater pearl i black cherry mica z oferty, a Mazdyspeed6 2008 juz nie bedzie. Przynajmniej w Stanach. Jesli Mazda bedzie konsekwentna to pozostanie jedynie Mazdaspeed3 na 2008, a pozniej to kto wie?

PostNapisane: 22 lip 2007, 23:01
przez regiz
Nowy samochod, ktory zastapi 6, przechodzi juz testy. Powinien trafic do sprzedazy pod koniec 2008 / na poczatku 2009. Mocnej wersji, ktora zastapi MPS/Mazdaspeed mozemy sie pewnie spodziewac w okolicach 2010 roku.

http://www.autoblog.com/2007/07/20/spy- ... 08-mazda6/

PostNapisane: 23 lip 2007, 03:01
przez Marco7
Faja napisał(a):Powiem ci tak gwarancje tracisz zywotnosc silnika tez jest to najłatwiejszy sposob na podniesienie mocy silnika i najtanszy ale tez i ryzykowny
My zmieniamy cały wydech i bedziemy mieli podobny przyrost mocy:)
dokładnie ci powiem jak moja mamuska wroci:)
i tam jest 45 koni i 70 nm:)

a co do spalania watpie:PP


Z calym szacunkiem, ale jak zrobisz owy wydech to umiesc wykres z hamowni z przyrostem 45 KM i 70 Nm. <jelen>

PostNapisane: 23 lip 2007, 15:32
przez tomekrvf
Marco7 napisał(a):Faja napisał:
Powiem ci tak gwarancje tracisz zywotnosc silnika tez jest to najłatwiejszy sposob na podniesienie mocy silnika i najtanszy ale tez i ryzykowny
My zmieniamy cały wydech i bedziemy mieli podobny przyrost mocy:)
dokładnie ci powiem jak moja mamuska wroci:)
i tam jest 45 koni i 70 nm:)
a co do spalania watpie:PP


Z calym szacunkiem, ale jak zrobisz owy wydech to umiesc wykres z hamowni z przyrostem 45 KM i 70 Nm.


W 323 GTR zmiana wydechu i dolotu powodowała podobny przyrost mocy z silnika o pojemności 1.8

PostNapisane: 12 sie 2007, 03:01
przez andreass
Z przjemnością pragnę poinformować, że lada tydzień do mojej domowej stajni dołączy nowiutka czarna Mazda 6 MPS. Zamówiona została w salonie w Lublinie (wyszło najtaniej w PL) i będzie autem mojego ojca, ale myślę, że czasem też zasiądę za sterami, w końcu xedosa mu pożyczałem nie raz :)

Szczególne podziękowania dla Faji, jego ojca (i reszty sympatycznej rodzinki :) ) którzy umożliwili mojemu ojcu jazdę próbną swoim cudem, co pomogło podjąć ostateczną decyzję co do wyboru auta.
Podziękowania również dla grze.gorza, który także zaproponował mi jazdę próbną swoją MPSką, oraz dla wszystkich Was którzy udzielili mi informacji o swoich MPSach i podsuwali pomysły jak przekonać ojca do jedynego słusznego wyboru ;)

Prawdopodobnie w niedługim czasie po zakupie auto zostanie zachipowane w niemczech i wg. danych firmy tuningującej osiągać będzie 310 koni oraz 460Nm, a przy okazji palić o litr mniej na 100km przy spokojnej jednostajnej jeździe.

PostNapisane: 12 sie 2007, 23:22
przez grze.gorz
andreass napisał(a):Podziękowania również dla grze.gorza,

To miłe, dzięki.

Gratuluję!! Witam w klubie.....

Intryguje mnie to co piszesz o tunningu, a co z gwarancją? jaka jest cena? kto to robi? itd... może być na priv..
pozdr

PostNapisane: 14 sie 2007, 15:38
przez andreass
http://www.b-s.motor-chiptuning.de/
+41PS (podobno teraz już +50), +80Nm, +12km/h Vmax, -0,5-1l, 975€
5 lat gwarancji na soft i sprzęt

http://www.wimmer-rst.de/index.php
295PS 460Nm 995€

Sprawa z gwarancją wygląda tak, że niestety tę od producenta się traci, ale można wykupić nową u firmy tuningującej na:
Motor:
Zylinderblock, Nockenwelle, Stössel, Ventilkipphebel, Nockenwellenrad, Ansaugkrümmer, Auspuffkrümmer, Zylinderkopf, Zylinderkopfdichtung, Kolben, Ringe, Pleuelstangen, Ventile, Ventilführungen, Vergaser, Kurbelwelle, Kurbelgehäuse, Ölkühler, Ölwanne, Öldruckschalter, Ölpumpe, Luftmengenmesser, Luftmassenmesser, Sensoren, Lager

Turbo (Option):
Turbo, G-Lader, Kompressor, Ladeluftkühler, Übernahme des Schadens bis max. 100.000km

Mechanisches Getriebe:
Alle dazugehörenden Teile, inkl. Ritzel, Schaltgabeln, Schiebermuffe, Antriebswelle, Hauptwelle.
Ausgeschlossen: Gehäuse

Automatisches Getriebe:
Alle dazugehörenden Teile, inkl. Schäfte, Planetenradsätze, Scheiben, Bänder, Ventile, Ölpumpe, Regler, Sicherheitsventile

4x4 (Option):
Verteilegetriebe, Viskokupplung, Differentialsperre

Kraftübertragungswellen:
Alle unter den Rubriken “Mechanisches und Automatisches Getriebe” aufgeführten Teile, inkl. Kardanwellen, Achsantriebswellen, elektronische Steuergeräte.

Achse:
Alle dazugehörenden geschmierten Teile, inkl. Differential und Ritzel

Bremsen:
Servopumpe, Bremskraftverstärker, Hauptbremszylinder, Vakuumpumpe, Radbremszylinder, Bremskraftregler, Bremskraftbegrenzer, ABS, ABS-Steuergeräte, ABS-Sensoren

Aufhängung:
Untere und obere Schwingarme, Achsen und Aufhängungen, Achsschenkelbolzen und -ringe, Aufhängungsarmringe.

Elektrische Anlage:
Alternator, Anlasser, Scheibenwischermotor, Schiebedachmotor, Zentralverriegelungsmotor der Türen, Elektrolüfter, Motorsteuergerät, Zündspule, Fensterhebermotor



http://www.wimmer-rst.de/index.php?p_id=garantie tutaj dokładniej opisane ceny i warunki gwarancji-ubezpieczenia.

PostNapisane: 14 sie 2007, 16:17
przez grze.gorz
Wielkie dzięki.
Chyba jednak poczekam te 3 lata na koniec gwarancji i leasingu. Ogólnie oferta ciekawa, ale na razie 260 koni wystarczy...


Czekamy na wrażenia z pierwszych jazd.

PostNapisane: 14 sie 2007, 16:59
przez Puhcio
Faja napisał(a):Regiz ty masz vałke a my mamy 4 i nadodatek naped 4x4 wogole pod czas takiej jazdy nie działa... turbina zreszta tez nie choc to nie wpływa na spalanie:)


Lekkie sprostowanie. Faja turbina pompuje cały czas, tylko powyżej pewnych obrotów pompuje na tyle wydajnie by to odczuć. Także mówienie, że turbina nie pracuje co do spalania nie jest argumentem. :)

Spostrzeżenia co do tempomatu mam takie same. W terenie górzystym widać lekko zwiększone zużycie paliwa. Według mojego komputera pokładowego to ok. 0,2 – 0,6 l / 100 km.

Jako, że też mam 2.3 turbo o porównywalnej mocy, wypowiem się co do spalania. Brak mi 4x4, ale wyposażono volviaka w automatyczną 4-ro (5-cio, zależy jak liczyć) biegową skrzynię. Minimalne spalanie na autostradzie (równa droga, tempomat 130 km/h, chłodno) – 8,4 l i to rekord. Normalna jazda autostradowa, szybsza niz 130, ale bez szaleństw koło 9,5 – 10 l. Miasto od 11 l. Jazda normalna, bez wleczenia, bez szaleństw. Mniej się nie da, szkoda samochodu. Jak na tą moc spalanie jest akceptowalne ... Zawsze można gaz założyć <lol>

PostNapisane: 24 sie 2007, 19:49
przez Dyrekcja
Zużycie paliwa zależy od wielu czynników.
Najbardziej istotnym jest oczywiście prędkość, plus przyspieszenia.
Często niedocenianym jest kierunek wiatru (faktycznie zwiększa/zmniejsza prędkość względną = opory powietrza).
Kolejny – warunki pogodowe = na mokrej nawierzchni spalanie rośnie.
Także nieodceniany = jakość nawierzchni. Róznica przy tej samej (stałej) prędkości może dochodzić tylko ze względnu na nawierzchnię nawet do 1l/100 km.

Przykłady zużycia paliwa (245KM/s-AWD):
Średnia prędkość 150: 10,2 (autostrada koło Wrocławia)
j.w. 89km/godz: 8,2 (Zgorzelec-Wrocław)
j.w.122km/godz: 8,8 (Autostarda Belgia).

Ale przy 250km/godz dochodzi do 10% prędkości :)

MPS-a będziemy rejestrować we wrześniu – zobaczę jak tam z nim się sprawy przedstawiają ...

Pozdrowienia

PostNapisane: 1 wrz 2007, 20:47
przez andreass
przed chwilą przywieźliśmy z ojcem z Impex'u z Lublina świeżutką nowiutką czarną szóstkę MPS. Zdjęcia, opis itp wrzucę w najbliższym czasie, powiem tylko, że na 55,8 litra paliwa zrobiliśmy 558 kilometrów :) Nawet nie wyciągałem kalkulatora żeby przeliczyć spalanie w trasie – 10,0 L/100km całkiem nieźle, tym bardziej, że przez 80% trasy nie było oszczędzania auta, tylko ostatnie 120 kilometrów autostradą oszczędznie 120-130km/h aby dojechać bez tankowania do wrocka – udało się :) (mimo, że komp od paru kilometrów pokazywał, że koniec paliwa) Auto – bajka – już je uwielbiam :) – więcej wrażeń jutro.

PostNapisane: 1 wrz 2007, 20:56
przez Puhcio
Można tak nowy silnik katować ? :D

Gratulacje.

PostNapisane: 1 wrz 2007, 21:12
przez andreass
prawie ani razu nie były przekraczane 4000-4500RPM, więc o katowania nie było, ale jazda była dynamiczna ;)

PostNapisane: 1 wrz 2007, 23:33
przez grze.gorz
Gratuluję

andreass napisał(a): powiem tylko, że na 55,8 litra paliwa zrobiliśmy 558 kilometrów :)



i sugeruję dla równowagi psychicznej i radości z jazdy tym samochodem nie zwracać uwagi na parametr zużycia paliwa:))

PostNapisane: 2 wrz 2007, 00:09
przez Globy
Poza tym dynamicznie dotarte auto lepiej w przyszlosci zadowoli swojego wlasciciela :P Gratuluje!

PostNapisane: 4 wrz 2007, 18:59
przez andreass
no.... parę razy się nie opanował :D (ja też nie parę innych razy :) )
A z chipem na razie się wstrzymamy – najpierw trzeba się nauczyć jazdy na 260 kucykach, a potem pobawimy się we wzmocnienia :)
A jak tam Wasze modyfikacje, Faja? Wydech i dolot pozmieniane?

PostNapisane: 31 paź 2007, 18:01
przez CAM-VID
porównanie MONDEO ST 220, MAZDY 6 MPS i OPLA VECTRY w TOP GEAR

http://www.youtube.com/watch?v=2FazE5nsrNc

PostNapisane: 6 lis 2007, 20:43
przez Dyrekcja
W koncu nasz MPS jest "na chodzie", czyt. dopuszczony do ruchu.

Pierwsze wrażenia pozytywne. Przyjemny moment obrotowy, kulturalna praca silnika, duze wrażenie dynamiki.
Wprawdzie potrzebne jest trochę ponad 2.000 obrotów, aby turbina się obudziła do życia, ale do tego można się przyzwyczaić.
Precyzyjna skrzynia z dokładnie zdefiniowanymi położeniami poszczególnych biegów (na zimno wymaga nieco "nacisku", za to rozgrzana b.dobra).
Negatywny w mieście jest b.duży promień skrętu.
trochę zastrzeżeń można miec do okładu napędu – dołączanie tylnych kół odczuwalne, w wolnych zakrętach przy małym uślizgu kół zachowuje się jak "ośka".

Relacja (aktualnej) ceny do osiągów i (pełnego) wyposażenia jest jednak po prostu rewelacyjna.

Pozdrowienia