Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez DISItune » 18 sty 2008, 15:49

Faja napisał(a):Tak turbo-back sorry... i jest bezpieczny. turboback system includes full CP-E 3" downpipe, CP-E 3� catback tubing, optional 14" quad core muffler, optional axelback 6" muffler, optional highflow cat, stainless steel band clamps, and gaskets. -chyba ze widzisz w tych rzeczach coś niebezpiecznego ? ii sprecyzuj trochę dlaczego tak uważasz...? aaa na przykład.... wydech +filtr stożkowy + górny itel... noooo iii BOV ii 50 tyś na tym nakulać bez awarii :):D?


załóż sobie wcześniej wskaźniki ciśnienia doładowania i temperatury spalin (EGT) bo sie możesz zdziwić Twoimi bezpiecznymi przeróbkami

Przykład: zrobienie wydechu turboback w Imprezie WRX skutkuje podniesieniem doładowania o prawie pół bara, tak że dochodzi do przeładowań i zapalania kontrolki CEL, powoduje to rowniez przekraczanie cisnienia doladowania uznawanego za bezpieczne przy robieniu programu a tu podnosi sie samo doladowanie, paliwa nie dolewa odpowiednio wiecej, bo niby skad i robi sie ubogo, co za tym idzie rosnie EGT

Robienie turboback w WRX bez zrobienia strojenia uznawane jest z tych wzgledow za niebezpieczne i niezalecane
Miałem, widziałem co się dzieje z ciśnieniem doładowania :| auto jeździ fajnie na takim ciśnieniu (o czym przekonał się własciciel czarnej 6tki MPS <peace> ) ale niezbyt dlugo <killer>

Czy ECU w Mazdzie poradzi sobie z tak duzymi zmianami? – szczerze watpie <glupek2>

zreszta gdzies na amerykanskim forum byly fotki jak z 3ki MPS przy podobnych zmianach zaczal zmykac olej... przez turbine <lol>

50kkm to nie przebieg... wiec specjalnych wymagan nie stawiacie, ale IMHO przy odrobinie pecha wystarczy i 1000km zeby sie "przejechac"

wrzuciłes fajną listę, ale większość jest optional na niej

Co do stożka... poświęć nieco więcej czasu i poszukaj ilu użytkowników dolotów typu CAI narzekało że silnik zassał wodę <jelen> stożek jest fajny, ale w przy naszej pogodzie ja się na pełne CAI nie zdecyduje raczej pozostane przy short ram intake.
Albo MazdaSpeed CAI które jest dwuczęściowe i na lato CAI na jesień i zimę SRI.
Do tego jeszcze jakies dodatkowe zabezpieczenie przed wodą

jak to mowia nie moje malpy – nie moj cyrk, nie chcialbym tylko pozniej napisac "a nie mowilem" :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Faja » 18 sty 2008, 15:57

Dzięki za wytłumaczenie.... co do stożka too .... na pewno sie za to nie zabieramy... zresztą jest dość śmieszne... trochę pozmieniałem mój poprzedni post lookni... trochę zmienia postać rzeczy to co teraz napisałeś... a co byś polecił przy bezpiecznym zwiększeniu mocy do 300 km?
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez DISItune » 18 sty 2008, 16:08

Faja napisał(a):Dzięki za wytłumaczenie.... co do stożka too .... na pewno sie za to nie zabieramy... zresztą jest dość śmieszne... trochę pozmieniałem mój poprzedni post lookni... trochę zmienia postać rzeczy to co teraz napisałeś... a co byś polecił przy bezpiecznym zwiększeniu mocy do 300 km?


chcesz bezpiecznie miec 300KM? zrob catback i program life is brutal ;)

co do stozka/CAI/SRI to według róznych wykresów znalezionych na forach w USA i na mps-net daje to w MPSach naprawdę spore przyrosty więc imho warto ale trzeba zrobić to z głową – jak wszystko <zeby>

co do poprzedniego posta, to katalizator o niskich oporach/wysokim przeplywie moze byc dobrym rozwiazaniem ktore nieco ograniczy wariacje cisnienia doladowania

catback jest za katem wiec jest bezpieczny, co do przyrostow wypowiem sie jak zrobie <zeby>

zreszta wszelkie zmiany bede dokumentowal pomiarami jak i w Octavii wiec wyrobie sobie wlasne zdanie na temat przyrostow z poszczególnych modyfikacji ;)

Jedna z wazniejszych modyfikacji w turbodoladowanej benzynie jest zalozenie zegarow kto nie miał może nie uwierzyć, kto miał wie co mówie ;) ja zamierzam od tego zacząć.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Faja » 19 sty 2008, 12:58

A co do zainstalowania w MPS-ie Intercoolera to co za tym idzie?
A Short Shifter ?
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez DISItune » 19 sty 2008, 13:11

Faja napisał(a):A co do zainstalowania w MPS-ie Intercoolera to co za tym idzie?


wiekszy intercooler zawsze "w cenie" :) chyba że się przesadzi z wielkością i spowoduje znaczące powiększenie laga <lol> ;) wydaje mi sie, że do 300KM i tego typu niedużych przeróbek wystarczające będą wydajniejsze zamienniki montowane w miejsce fabrycznego i montaż FMICa nie bedzie konieczny ;)

Faja napisał(a):A Short Shifter ?


skraca drogi i czas zmiany biegów, podobno zwiększa obciążenie a co za tym idzie zużycie synchronizatorów, ale z tym nie mam doświadczeń stąd wyróżniłem słowo podobno bo o ss tylko czytałem/słyszałem
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez kamildex » 5 lut 2008, 00:29

Mała zmiana tematu, pytanko do uzytkownikow mps tyle ze z usa i kanady. Wczesniej miałem zwykła 6 z europy i spalnie sprawdzalo sie przyciskiem info z lewej strony przy zegarz, a w mpsie z usa jest przycisk SET ktory jak nacisne to nic sie nie dzieje, wiecie moze o co chodzi??
Początkujący
 
Od: 3 lut 2008, 22:42
Posty: 5

Postprzez Faja » 5 lut 2008, 01:41

misiekwaw napisał(a):wystarczające będą wydajniejsze zamienniki montowane w miejsce fabrycznego i montaż FMICa nie bedzie konieczny

Np ?
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez DISItune » 5 lut 2008, 08:41

Faja napisał(a):
misiekwaw napisał(a):wystarczające będą wydajniejsze zamienniki montowane w miejsce fabrycznego i montaż FMICa nie bedzie konieczny

Np ?


ech ta dzisiejsza młodzież, wszystko by chcieli na gotowo <zeby> ;)

http://www.therpmstore.com/product_info ... cts_id=405

to tylko jeden z przykładów, widziałem chyba ze 3 tego typu, ale teraz jakoś nie mogę na nie trafić <głaszcze>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Faja » 5 lut 2008, 17:14

Albo ten :D
http://www.streetunit.com/MAZDASPEED_To ... zrtmic.htm
Zastanawiamy sie nad tym naprawdę poważnie orientujesz sie czy jest jakaś firma w Polsce która by to zrobiła i przy tym nic nie uszkodziła :P? tzn założenie itelcoolera + wydech od katalizatora w dół.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez DISItune » 5 lut 2008, 17:29



to ten sam tylko w innym sklepie <lol>

tu masz inny :]

http://www.streetunit.com/AutoExe_Sport ... ml3990.htm

Faja napisał(a):Zastanawiamy sie nad tym naprawdę poważnie orientujesz sie czy jest jakaś firma w Polsce która by to zrobiła i przy tym nic nie uszkodziła :P? tzn założenie itelcoolera + wydech od katalizatora w dół.


napewno jest wiele takich firm, nie wydaje mi sie, żeby wymiana wydechu czy intercoolera przerosła porządnego mechanika, zwłaszcza że planujecie dostarczyć gotowe części, dedykowane do konkretnego modelu samochodu.
Trzeba tylko znalezc porzadnego mechanika a nie kowala i powinno byc ok ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Faja » 5 lut 2008, 22:13

misiekwaw napisał(a):Miałem, widziałem co się dzieje z ciśnieniem doładowania ysz auto jeździ fajnie na takim ciśnieniu (o czym przekonał się własciciel czarnej 6tki MPS peace ) ale niezbyt dlugo killer

A jaka firma zamontowała tej 6 MPS cały wydech ?
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez DISItune » 5 lut 2008, 22:55

Faja napisał(a):
misiekwaw napisał(a):Miałem, widziałem co się dzieje z ciśnieniem doładowania ysz auto jeździ fajnie na takim ciśnieniu (o czym przekonał się własciciel czarnej 6tki MPS peace ) ale niezbyt dlugo killer

A jaka firma zamontowała tej 6 MPS cały wydech ?


firma zamontowala caly wydech w Subaru Imprezie WRX a że auto zaczęło jeździć fajnie to przekonał się właściciel czarnego MPSa który wymyślił że zza mnie wyskoczy i sobie pojedzie <zeby> pojechał wciąż za mną, a to wcale nie było takie oczywiste kilka dni temu w WRXie bez wydechu ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Faja » 8 lut 2008, 17:27

WrX po samym wydechu objechał MPS-a ?:P noo to rzeczywiście opłaca sie zmienić...
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez DISItune » 8 lut 2008, 22:20

Faja napisał(a):WrX po samym wydechu objechał MPS-a ?:P noo to rzeczywiście opłaca sie zmienić...


porownaj sobie dane techniczne tych samochodow, a pozniej wstawiaj ikonki

ze startu seryjna 6MPS nie ma podejscia do seryjnego WRXa czy Ci sie to podoba czy nie, za to WRX jest slabiutki z rolowanego, zwlaszcza wersja 2.0 ktora mialem

to czego dane techniczne nie pisza to to, ze WRX jak sie nie ruszy "ze strzalu" wykorzystujac potencjal napedu niczym nie powala i jest wtedy daleki od obiecywanych 6 sekund do 100 oraz ze jak juz jedzie to jedzie "tak se" natomiast po zmianie wydechu jedzie juz naprawde przyzwoicie nawet z rolowanego
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez andreass » 9 lut 2008, 02:46

misiekwaw napisał(a):WRX jak sie nie ruszy "ze strzalu" wykorzystujac potencjal napedu niczym nie powala

W MPS też jest diametralna różnica między "strzałem ze sprzęgła" a normalnym startem.
Turbodziura swoje robi, więc jak nie ruszysz z 3000+ obrotów, to pierwszy moment do załączenia się turbiny jest taki sobie. W swoim nauczyłem się już startować na tyle delikatnie tak aby nie zerwać opon, ale jednocześnie na tyle ostro aby załączyły się wszystkie 4 koła – z około 3500RPM – efekt jak w katapulcie.

Faja, czekam niecierpliwie na wyniki waszego dłubania w MPSie :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez DISItune » 9 lut 2008, 13:30

andreass napisał(a):
misiekwaw napisał(a):WRX jak sie nie ruszy "ze strzalu" wykorzystujac potencjal napedu niczym nie powala

W MPS też jest diametralna różnica między "strzałem ze sprzęgła" a normalnym startem.
Turbodziura swoje robi, więc jak nie ruszysz z 3000+ obrotów, to pierwszy moment do załączenia się turbiny jest taki sobie


domyślam się ;) natomiast widziałem co ze mną zrobił MPS jak jechałem na seryjnym ciśnieniu <zeby> i co się działo jak auto przepompowywało na 1.3 bara i chodziło jak złe ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Faja » 11 lut 2008, 00:49

Plany sa ale zostało jeszcze 10 tys do przejechania :D po 100 tys wszystko sie zacznie :p Mam nadzieje:D
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez buba » 11 lut 2008, 22:54

Jestem użytkownikiem mazdy 6 mps od lipca '07. Żeby nie było za słodko dodam łyżkę dziegciu.
Kupiłem auto przez niemieckiego dilera z silnikiem czipowanym w firmie niemieckiej. Po testach na hamowni wyszło na jaw, że charakterystyka odbiega znacznie od deklarowanej. Obecnie trwa formalna przepychanka z Niemcami o poprawienie tego na gwarancji. Zobaczymy co z tego wyjdzie ale odradzam taki sposób zakupu i czipowania – Niemiec lekceważy polskiego klienta. No ale się zdziwi.
Proponuję także sprawdzić charakterystyki nowych mps-ów i czipowanych na hamowni. Moglibyśmy wtedy je porównać. Mogą być spore rozbieżności w stosunku do deklarowanych parametrów.
Także autko lekko bieże olej. Po 30tys km jest to około pól litra na 15 tys. Niby nic, niby taki wysilony silnik ale nie wiem czy tak powinno być przy nowym aucie. Ma ktoś wiedzę jak powinno być, co o tym sądzicie?

Poza tym naprawdę rewelacja. Jeżdzi super, super wygląda, relacja cena do osiągów i wyposażenia najlepsza na rynku. 95% ludzi nie wie co to za auto. Myślą, że to tuningowana szóstka. A ilu się nabiera . . .
Pozdrowienia
buba
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2008, 22:36
Posty: 14
Skąd: W-wa
Auto: miało być: 6MPS 301KM 460Nm

Postprzez Faja » 11 lut 2008, 23:49

Nasz też brał po 30 tys tyle oleju, a teraz naprawde mało łyka tzn 0,1 na 15000tyś ...
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez andreass » 12 lut 2008, 02:42

buba – jak obecnie wyglądają Twoje wyniki z hamownii? Masz jakieś skany żeby je tu wstawić może? W której firmie chipowałeś?

Co do brania oleju to dilerzy (zarówno w Lublinie jak i we Wrocku) mówili, że przy ostrej jeździe może trochę brać, ale nie tyle, żeby po zalaniu max przy wymianie, do czasu następnej wymiany zejszło poniżej minimum na bagnecie.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed