Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez baccara14 » 27 gru 2007, 22:10

Muskel napisał(a):Moje pytanie odnosi sie do kwestii zalozenia instalacji gazowej do tej Mazdy, czy jest to mozliwe?


Mocno sie usmiałem. :D :D
To nie jest samochód do ekonomicznego jezdzenia z rodzina. Do takiego celu mam vana. To auto jest po to, aby cieszyc sie nim. Patrzylem na spalanie na poczatku, aby miec orientacje, ile pali. Teraz jak mam ochote to pedze na 3 i 4 biegu pomiedzy innymi autami, a oni nie wiedza co sie stało, albo jade 120 km/h na 6 i słucham dobrej muzyki, ale to kwestia mojego humoru, ale napewno nie patrze na spalanie i nie ono decyduje jak jade.
Jak chcesz ja kupic i przerobic to lepiej nie przyznawaj sie, bo zlinczuja. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez grze.gorz » 27 gru 2007, 23:20

baccara14 napisał(a):
Muskel napisał(a):Moje pytanie odnosi sie do kwestii zalozenia instalacji gazowej do tej Mazdy, czy jest to mozliwe?


Mocno sie usmiałem. :D :D
To nie jest samochód do ekonomicznego jezdzenia z rodzina. Do takiego celu mam vana. To auto jest po to, aby cieszyc sie nim. Patrzylem na spalanie na poczatku, aby miec orientacje, ile pali. Teraz jak mam ochote to pedze na 3 i 4 biegu pomiedzy innymi autami, a oni nie wiedza co sie stało, albo jade 120 km/h na 6 i słucham dobrej muzyki, ale to kwestia mojego humoru, ale napewno nie patrze na spalanie i nie ono decyduje jak jade.
Jak chcesz ja kupic i przerobic to lepiej nie przyznawaj sie, bo zlinczuja. ;)

Popieram. Z punktu widzenia posiadaczy kompaktów czy "zwykłych" aut klasy średniej to nie jest praktyczny, ekonomiczny, rodzinny samochód. Wiele osób które mnie pyta o ten samochód jak się już dowie co to za silnik w nim siedzi to jest zaraz ....a ile pali..., jak się dowiedzą to mi współczują albo prychają z wyższością...bo mój to pali osiem... tylko żadna z tych osób mps-em nie jechała i nie wie o czym mówi. Jak rozmawiałem z pewnym moim klientem który jeździ mercem GL AMG to ani razu nie padło pytanie o spalanie bo on WIE, jak się jeździ takim samochodem. Jak szukasz ekonomicznego samochodu to nie tedy droga, bo kupisz i bedziesz się strasznie męczył szukając kompromisu pomiędzy mozliwościami tego samochodu a ceną przejechanego kilometra.

Jak już psuć silnik to załóż sobie jakiś taki komplecik tunningowy o którym był mowa wcześniej, wiecej frajdy i podobno mniej pali.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez DISItune » 27 gru 2007, 23:41

kowalesik napisał(a):Tak wiec 9.1 w MPS? Chyba jadac 90km/h na 6 biegu po plaskim terenie.


trasa Krakow – Warszawa w pierwszy dzien swiat – 8.9l/100 3MPS <zeby> ciemno zimno i slisko <lol> jazda delikatna, w zakresie 90 – 110, tylko kilka dynamicznych wyprzedzan (redukcja i pedal to the metal :D ) tankowanie przed wyjazdem z Krakowa i po dojezdzie na druga strone Wisly w Wawie ;)

trasa Warszawa – Krakow tego samego dnia rano z szybsza jazda i wieksza iloscia wyprzedzan 10.8l/100 tankowanie przed wyjazdem z Wawy i przed wyjazdem z Krakowa spowrotem, na miejscu praktycznie nie jezdzilismy
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Muskel » 28 gru 2007, 12:16

grze.gorz napisał(a):
baccara14 napisał(a):
Muskel napisał(a):Moje pytanie odnosi sie do kwestii zalozenia instalacji gazowej do tej Mazdy, czy jest to mozliwe?


Mocno sie usmiałem. :D :D
To nie jest samochód do ekonomicznego jezdzenia z rodzina. Do takiego celu mam vana. To auto jest po to, aby cieszyc sie nim. Patrzylem na spalanie na poczatku, aby miec orientacje, ile pali. Teraz jak mam ochote to pedze na 3 i 4 biegu pomiedzy innymi autami, a oni nie wiedza co sie stało, albo jade 120 km/h na 6 i słucham dobrej muzyki, ale to kwestia mojego humoru, ale napewno nie patrze na spalanie i nie ono decyduje jak jade.
Jak chcesz ja kupic i przerobic to lepiej nie przyznawaj sie, bo zlinczuja. ;)

Popieram. Z punktu widzenia posiadaczy kompaktów czy "zwykłych" aut klasy średniej to nie jest praktyczny, ekonomiczny, rodzinny samochód. Wiele osób które mnie pyta o ten samochód jak się już dowie co to za silnik w nim siedzi to jest zaraz ....a ile pali..., jak się dowiedzą to mi współczują albo prychają z wyższością...bo mój to pali osiem... ptylko żadna z tych osób mps-em nie jechała i nie wie o czym mówi. Jak rozmawiałem z pewnym moim klientem który jeździ mercem GL AMG to ani razu nie padło pytanie o spalanie bo on WIE, jak się jeździ takim samochodem. Jak szukasz ekonomicznego samochodu to nie tedy droga, bo kupisz i bedziesz się strasznie męczył szukając kompromisu pomiędzy mozliwościami tego samochodu a ceną przejechanego kilometra.

Jak już psuć silnik to załóż sobie jakiś taki komplecik tunningowy o którym był mowa wcześniej, wiecej frajdy i podobno mniej pali.



Widze, ze instalacje gazowe nie ciesza sie u Was zbyt duzym entuzjazmem ale to nie bylo moje pytanie. Pytajac czy jest to mozliwe mialem na mysli, czy ktos z Was spotkal sie juz z takim przypadkiem lub slyszal moze, ze jest to z technicznego punktu widzenia mozliwe. Zakladajac, ze jest to mozliwe nie wiem dlaczego piszecie, ze "To auto jest po to, aby cieszyc sie nim" przecierz to jedno nie wyklucza drugiego. No chyba, ze wedlug Was zalozenie instalacji gazowej wiaze sie z demontazem turbiny i spadkiem mocy o 100 KM ;) Dzisiejsze instalacje gazowe to nie te same sprzed lat.
Jezdzac 35000 km rocznie jest to chyba rzecza normalna, ze czlowiek patrzy na cene paliwa no chyba, ze Wy burżuje jestescie i nie sprawia wam to wielkiej roznicy czy tankujac wydacie 5400 Euro czy 2800 Euro rocznie
;)
Początkujący
 
Od: 27 gru 2007, 18:14
Posty: 5

Postprzez CAM-VID » 28 gru 2007, 12:58

grze.gorz napisał(a): Jak szukasz ekonomicznego samochodu to nie tedy droga, bo kupisz i bedziesz się strasznie męczył szukając


Mój kumpel kupił w zeszłym miesiacu BMW 530D z 2003 w nowej budzie. Dał 80 tysięcy. Pali mu 7,5-8,5 litra. A chyba nie powiecie, że to auto nie smiga. 218 koni i 500Nm. O wyposażeniu i elektronice nie wspomnę. Niesmiało wyskoczyłem z MPS ale musiałem spuscic oczy zawstydzony
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2007, 16:18
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Auto: z ptaszkiem w kółku

Postprzez Faja » 28 gru 2007, 13:03

My przez rok przejechaliśmy nim ok 65 tyś i nie obchodzi nas żadna instalacja gazowa.... Jak mój ojciec wyjeżdża na dłuuugie trasy to wo gole nie oszczędza jeździ by najszybciej i najbezpieczniej oczywiście dojechać do celu... Jeśli zadajesz tak głupie pytanie o instalacje gazowe, to nie dziw sie ze wszyscy traktują Cie jak co najmniej dziwnego MPS+Gaz= nie wiem co to może sie równać... na pewno nic dobrego... Zresztą z tego powodu że kocham Mazdy nie mógł bym tego przeboleć jak ktoś z użytkowników MPS by coś takiego dokonał... Jeśli nadal nurtuje Cie to pytanie spytaj w salonie <lol>
Cam-vid powiedz mu ze ta BMA na pewno nie jedna już została porobiona przez MPS-a nasz przykład: na niestachowskiej przed rondem na światłach , start od razu dostała a potem zakręt i już patrzył na nas od tyłu i nie doszedł :D
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez marek » 28 gru 2007, 14:57

CAM-VID napisał(a):Mój kumpel kupił w zeszłym miesiacu BMW 530D z 2003 w nowej budzie. Dał 80 tysięcy. Pali mu 7,5-8,5 litra. A chyba nie powiecie, że to auto nie smiga. 218 koni i 500Nm. O wyposażeniu i elektronice nie wspomnę. Niesmiało wyskoczyłem z MPS ale musiałem spuscic oczy zawstydzony


dokładnie.

Wczoraj byłem w Poznaniu właśnie takim 530d, rok 2006, 231koni. Automat.
Auto bajka, 6,8 do setki, 250 max.
Spalanie na trasie 7,5-8 przy dosyć szybkiej jeździe. Miasto 9,5-10 również przy szybkiej jeździ. Żyć nie umierać poprostu :)
Fenomenalne przyspieszenie przy każdej prędkości, 80-120 chyba coś w granicach 5 sekund.
Myślę Faja że dobry kierownik w takim BMW (szczególnie z Dynamic Drive) zrobi na suchym asfalcie MPSa na zakrętach spokojnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Muskel » 28 gru 2007, 17:20

fazer72 napisał(a):Tylna kanapa się składa, tylko zostają żebra wzmacniające karoserię więc gabarytu nie przewieziesz (ewentualnie coś długiego)
Gaz do MPS'a ? Boże pomiłuj. Jak chcesz mieć prawie tak samo fajnie ale oszczędnie to kup audi quatro z dieslem i 4x4 (dodatkowo możesz mieć kombi).
Na gaz to polecam kuchenkę (elektryczne też są dobre, ale prąd drożeje od nowego roku).


Dzekuje za rade. Moje pytanie nie brzmialo " Prosze o pomoc w wyborze auta" albo "Moje pytanie odnosi sie do kwestii zalozenia instalacji gazowej do tej Mazdy, czy jest to mozliwe? – prosze o interpretacje pytania". Nie wiem wiec, ktora czesc tekstu wydaje sie niezrozumiala i skad tyle roznych odpowiedzi gdzie zadna nie jest konstruktywnie adekwatna do zadanego pytania <co?> <co?>
Początkujący
 
Od: 27 gru 2007, 18:14
Posty: 5

Postprzez grze.gorz » 28 gru 2007, 19:15

Muskel napisał(a):Dzekuje za rade. Moje pytanie nie brzmialo " Prosze o pomoc w wyborze auta" albo "Moje pytanie odnosi sie do kwestii zalozenia instalacji gazowej do tej Mazdy, czy jest to mozliwe? – prosze o interpretacje pytania". Nie wiem wiec, ktora czesc tekstu wydaje sie niezrozumiala i skad tyle roznych odpowiedzi gdzie zadna nie jest konstruktywnie adekwatna do zadanego pytania <co?> <co?>


Myślę, że należy spojrzeć na to z tej strony: mps wszedł do sprzedaży w 2005 roku i ma 3 lata gwarancji więc jeszcze wszystkie modele są na gwarancji a wiec jeśli się zdecydujesz na gaz to tracisz gwarancję i chyba nikt się na to nie pójdzie – chyba ze załozy instalację dealer (którego teoretycznie w Polsce nie ma). Wiem, że AZ Auto z wawy proponuje w innych modelach takie instalacje – ale po skończeniu okresu gwaracyjnego, może dealerzy niemieccy zakładają, tego nie wiem, ale wątpię. Swoją drogą bałbym sie do takiego dość zaawansowanego technologicznie silnika zakładać gaz, mam pewne doświadczenia z tematem gazu i dałem sobie z tym dawno spokój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez Puhcio » 28 gru 2007, 21:33

Muskel VSI Prins powinien załatwić sprawę. W grę wchodzi jeszcze Vialle.

Obie instalację najwyższej półki, dostosowane do silników doładowanych.
Minusem jest wysoki koszt, choć przy cenie nowego samochodu będzie porównywalny
z rocznym ubezpieczeniem.

Możliwy lekki spadek mocy (kilka %) oraz wzrost zużycia paliwa o 15 – 30%.

Chyba wszystko. Nie powinno być problemów, choć pewnie będzie to pierwszy gazowany
MPS .. więc drobne komplikacje mogą być. Volvo T5 oraz T6, Audi 2.7 V6 Biturbo, Subaru
impreza ... są przerabiane na zasilanie LPG (również popularne ostatnio w Niemczech),
więc nie sądzę, by MPS'a się nie dało.

A co do profanacji ? Niech każdy robi to co chce. Dla jednego brzydka felga czy ciemne szyby
to profanacja, dla innego LPG ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez DISItune » 28 gru 2007, 22:14

Puhcio napisał(a):Muskel VSI Prins powinien załatwić sprawę. W grę wchodzi jeszcze Vialle.

Obie instalację najwyższej półki, dostosowane do silników doładowanych.
Minusem jest wysoki koszt, choć przy cenie nowego samochodu będzie porównywalny
z rocznym ubezpieczeniem.


jestes pewny ze do silnikow benzynowych z bezposrednim wtryskiem da sie toto założyć <co?>
bo to że ludzie gazują 1.8T czy Subaraki to żadna nowość, ale o TFSI (silnik VW z bezpośrednim wtryskiem) nie słyszałem, podobnie jak DISI Mazdy :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Puhcio » 28 gru 2007, 22:17

misiekwaw napisał(a):ale o TFSI (silnik VW z bezpośrednim wtryskiem) nie słyszałem, podobnie jak DISI Mazdy


Bo to taki wynalazek ? :D
To w grę wchodzi tylko V gen. Czyi odpuść sobie .. to już bardzo drogie instalacje i w naszych warunkach awaryjne.

Ale ja jestem tylko teoretykiem ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Muskel » 28 gru 2007, 22:25

Dziekuje, to sie nazywaja konkrtetne odpowiedzi <spoko> . Wlasnie o takich holenderskich instalacjach myslalem. Mieszkam w Niemczech i tu instalacje gazowe nie sa tak rozpowszechnione jak w Polsce i co za tym idzie nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem takiej instalacji w MPS. Zwrocilem sie z tym pytaniem do Was, bo Polska ma wieksze doswiadczenie w tej dziedzinie.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2007, 18:14
Posty: 5

Postprzez baccara14 » 18 sty 2008, 11:15

Faja napisał(a):po 100 tys zdejmujemy blokadę i parę dupereli zakładamy....


Zadałem mojemu serwisowi, co i za ile jest w stanie mi poprawic (moc i moment). Odpwiedz była, ze nie potrafia i nikogo w Polsce nie znaja, kto softem ja podrasuje. czy wiesz jakie firmy za Odra takie zmiany robia ?
Co zamierzacie w Waszej podrasowac ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez Maciej Loret » 18 sty 2008, 11:27

baccara14 napisał(a):Zadałem mojemu serwisowi, co i za ile jest w stanie mi poprawic (moc i moment). Odpwiedz była, ze nie potrafia i nikogo w Polsce nie znaja, kto softem ja podrasuje. czy wiesz jakie firmy za Odra takie zmiany robia ?


Tu powinieneś coś znaleźć:
http://www.mazda-mps.net
Tu nawet samym softem poprawiają nieco parametry:
http://www.mazda-mps.net/showthread.php?t=1071
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Faja » 18 sty 2008, 14:55

baccara14 jeśli chodzi o zmiany po długim zastanowieniu sie... stwierdziliśmy ze zmienimy intelcooler full wydech np "Turbo cat back" felgi nowe 18 ale lżejsze na nowy sezon... Mysle ze Stainless steel będzie później...+ Hks BOV... iii do tego nowy pakiet hamulców Rotora albo Brembo... Soft czy chip jest dla nas zbyt ryzykowny jeśli chodzi o żywotność silnika ....
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez baccara14 » 18 sty 2008, 15:09

Faja

Czy wiesz jakie najszersze ogumienie wejdzie ? Zmieniasz szerokosc ? Na tych gumach wyglada z tyłu troche komicznie. dzisiaj kazdy nowy diesel ma 235.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez Faja » 18 sty 2008, 15:17

My mamy zimówki 225.... ii wchodzą z łatwością ktoś na forum w Ameryce ma 235 wiec wchodzą pewno też bez problemu.... :)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez DISItune » 18 sty 2008, 15:25

Faja napisał(a):baccara14 jeśli chodzi o zmiany po długim zastanowieniu sie... stwierdziliśmy ze zmienimy intelcooler full wydech np "Turbo cat back" felgi nowe 18 ale lżejsze na nowy sezon... Mysle ze Stainless steel będzie później...+ Hks BOV... iii do tego nowy pakiet hamulców Rotora albo Brembo... Soft czy chip jest dla nas zbyt ryzykowny jeśli chodzi o żywotność silnika ....


albo cat-back alb turbo-back zdecyduj sie :D

wydech turbo back wcale nie bedzie bezpieczny

przynajmniej w subaru nie jest <lol>

bezpieczny wydech to catback, ale kazdy robi co uwaza za sluszne <zeby> tylko po co przy tym wspominac o bezpieczenstwie <glupek2>

;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Faja » 18 sty 2008, 15:33

Dlaczego uważasz ze jest niebezpieczny ?
Turbo-back daje o wiele większy przyrost mocy, bo zawiera: CP-E 3, downpipe, catback tubing, Mozna wybrać albo 14" quad core muffler albo 6" muffler, optional highflow cat, stainless steel band clamps, i gaskets. Catback idzie dopiero w środku przed wydechu przed znanym "Y" czyli po katalizatorze ... wiec nie ma zbyt dużego przyrostu mocy... w takim wypadku wolał bym... CPE 3" SS Dual Catback Exhaust System... wydaje mi sie ze jest to rozsądniejsze choć droższe...
Ostatnio edytowano 18 sty 2008, 15:54 przez Faja, łącznie edytowano 1 raz
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed