Chip tuning bez zmiany podzespołów opłaca się ?

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez kudlaty666 » 9 mar 2016, 21:13

Cześć
jestem tu nowy nie dawno stałem się posiadaczem mazdy6 MPS i mam pytanie jak w temacie
czy opłaca się jechać na hamownie i zrobić chiptuning na oryginalnych podzespołach czy lepiej najpierw np zrobić FMIC+BOV i układ dolotowy na stożku a po tem dopiero chip ? i jeszcze jedno pytanko przy okazji, chce uzyskać mniej więcej 320 km czy konieczne jest jakieś dłubanie przy wydechu czy wystarczy oem ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 mar 2016, 20:29
Posty: 14 (1/1)
Skąd: Lublin
Auto: 323C 1,8 bp 114 km
mazda 6 mps 2,3 260 km

Postprzez Mr_Bartek » 9 mar 2016, 21:37

Stage 1 (sama mapa) to przyrost jakichś 30-40 koni. Co do opłacalności to wpierw modyfikacje, potem strojenie. Polecam Ci przeczytać ten temat w dziale NM: viewtopic.php?f=331&t=176829 Użytkownik drozdo na początku tematu miał 325KM w samochodzie, a tutaj masz listę modyfikacji (pogrubiłem te związane z mocą):
MODY:
– silikonowy dolot JBR Tru-3.0 Wide Path
– FMIC z fmic.pl
– 3" downpipe ze sportowym katalizatorem – ssgarage.pl
– wydech 3", na końcu 2x2.75" – ssgarage.pl
– internalsy HPFP – Autotech

– tarcze hamulcowe przód DBA 4000 T3
– klocki przód Pagid (Hawk HPS okazały się słabe)
– strojenie – disi-tune.pl
– świece NGK LTR7IX-11 (stopień zimniejsze, szczelina 0,65mm)
– airbox aluminiowy – ssgarage.pl

– przewody hamulcowe w stalowym oplocie – Hose Technik
– BPV Turbosmart
– rozpórka kielichów z przodu
– tylny stabilizator Whiteline (24mm)
– dołożony TPMS (Steelmate TPMS-85)
– wymiana fabrycznej nawigacji na tablet Nexus 7 II z LTE (zrobione ale jeszcze będę kombinował)


Możesz też napisać do DISItune w tym temacie: viewtopic.php?f=92&t=177548 . Myślę, że może wiedzieć co nieco na temat wymaganych modyfikacji by uzyskać 320KM. :)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez DISItune » 10 mar 2016, 09:49

Sama mapa to raczej 20-30KM niż 30-40. 320KM bez ruszania wydechu będzie trudne, w większości aut się nie udaje. Ale jeśli zrobisz DP to już może się udać.
BTW w niektórych egzemplarzach na całym komplecie przeróbek jest 300 w innych 325 a w jeszcze innych 350KM... kwestia zarówno egzemplarza jak i użytych części.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez drozdo » 10 mar 2016, 23:14

Ja tylko od siebie dodam, że warto bo 6 ciężka i te ~50KM więcej robi robotę a cena podstawowych modów nie jest wygórowana :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez kochamciasta » 8 kwi 2016, 10:59

Cześć. drozdo a mozesz polecic kogos jakis zakład który juz to robił i który kompleksowo zrobi mi wszystko. nie jestem mechanikiem. Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem tego samochodu i chętnie bym go przyspieszył łącznie z wymianą układów w tym kolcków tarcz itp. itd.

Konieczny jednak warunek to wystawienie faktury VAT na cała usługę. Macie jakis pomysł kto juz to robił do kogo mam zadzwonić ? Samochodzik mi sie podoba jest sliczny heh więc nie chce robic jakiegos dziwnego dużego wydechu itp.. wizualnie ma zostac taki sam tylko przerobic hamulce na sportowe i dołozyc mocy ...


A swoją drogą ... wersje amerykańskie miały automat... ( powiedzmy że cena nie gra roli ) Jest to wykonalne ? A jezeli tak to robic to przed po czy w trakcie tuningu....

Dziekuje za wszelkie informacje.

Zalezy mi na kims kto juz to robił albo jego wiedza i umiejetności dadza mi ponad 95% gwarancji ze jak sie podjemie zadania to go wykona.

... ( Będę wdzięczny za każda pomoc )
kochamciasta
 

Postprzez drozdo » 8 kwi 2016, 11:08

Ja robiłem mechanikę w https://www.facebook.com/ssgaragepl/ – to są MPSowi specjaliści w sumie w Polsce, zadzwoń i pogadaj co chcesz robić :)
Co do automatu to w MPSach nigdy go nie było, ale może dałoby się przeswapować z innej 6-stki, chociaż podejrzewam, że automat będzie miał duży problem z mocą i momentem, nie słyszałem żeby ktoś to robił.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez kowalesik » 13 cze 2016, 17:37

kochamciasta napisał(a):A swoją drogą ... wersje amerykańskie miały automat... ( powiedzmy że cena nie gra roli ) Jest to wykonalne ? A jezeli tak to robic to przed po czy w trakcie tuningu....

Amerykańskie wersje MPS (znane jako Mazdaspeed) 6 czy 3 NIGDY nie miały automatu, tylko 6-biegowe przekładnie manualne. Automat nawet nie był w opcji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 22:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed